Vai lētas ziemas riepas ir drošas?

Reklāmraksts
28. oktobris
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Publicitātes foto
Pēdējos gados Baltijā vērienīgākie budžeta klases ziemas riepu testi atklāj būtiskas atšķirības dažādu ražotāju riepu kvalitātē.

Pieredzējuši autovadītāji jau zina, ka, izvēloties jaunas riepas, salīdzinošie testi ir viens no būtiskākajiem aspektiem, kam pievērst uzmanību. Protams, pastāv arī citi faktori, taču uz tiem ne vienmēr var paļauties.

Tā piemēram, jau kopš 2012. gada uz visām Eiropas Savienībā tirgotajām riepām ir jābūt īpašai marķējuma uzlīmei, kurā noradīti trīs svarīgi parametri: saķere uz slapjas ceļa virsmas, degvielas patēriņa efektivitāte un ārējā trokšņa līmenis. Tomēr šis marķējums nav nepieciešams radžotām, atjaunotām un dažādiem specializētiem transportlīdzekļiem paredzētām riepām. Vēl vairāk, ir zināmi gadījumi, kad atsevišķi negodprātīgi ražotāji apzināti norāda marķējumā nepatiesu informāciju, un šāda rīcība jau tiešā veidā apdraud drošību uz ceļa.

Līdz ar to, jāatzīst, ka salīdzinošie riepu testi ir un paliek viens no uzticamākajiem un objektīvākajiem riepu kvalitātes noteikšanas veidiem. Uz testu nozīmi norāda arī Drošas braukšanas skolas direktors Jānis Vanks:

„Tad, kad ir ekstremāla situācija, kad mums ir kārtīgi jānobremzē, tad vienmēr šie 1, 2 vai 5 metri ir ļoti liela atšķirība. It sevišķi, ja tā ir, piemēram, gājēju pāreja.”

Internetā ir atrodami neskaitāmi premium klases riepu testi, kurus regulāri veic slaveni auto žurnāli un dažādas kvalitātes kontroles organizācijas. Turklāt, tā dēvētās Tier 1 grupas ražotāji (Michelin, Bridgestone, Goodyear u.c.) nepārtraukti seko cits cita sniegumam un nekavējas norādīt uz jebkuru neatbilstību.

Citādi ir ar budžeta klases riepām. Bieži tās tiek iekļautas testos kopā ar vairākas reizes dārgākām riepām, un, likumsakarīgi, uzrāda nepārliecinošus rezultātus. Testi, kuros tiek savā starpā salīdzinātas tieši budžeta riepas, tiek veikti visai reti. Bet tieši ekonomisku riepu segments ir šobrīd visstraujāk augošā tirgus daļa!

Lielākie riepu testi Baltijā

Šis arī bija viens no iemesliem, kāpēc Latvijā, Sporta kompleksa „333” trasē, tika veikti pēdējos gados lielākie budžeta klases ziemas riepu testi. To laikā vairākās būtiskās disciplīnās tika salīdzināti 13 pircēju iecienītu riepu modeļi:

Triangle SnowLink PL01

Goodride SW608

Haida HD617

Sailun Ice Blazer Alpine

Aplus A-501

Altenzo Sports Tempest I

Cordiant Polar SL

Sunfull SF-982

Cordiant Winter Drive

Austone SP901

Kormoran Snow

Antares Grip20

Nereus NS805

Pie stūres sēdās 3 neatkarīgi eksperti no visām Baltijas valstīm: Drošas braukšanas skolas direktors un trīskārtējs Baltijas čempions auto šosejā Jānis Vanks, Igaunijas drifta sportists Mihaels Normans Tults un Lietuvas drifta semi-pro līgas vicečempions Vigants Rimkus. Izmantotās automašīnas: četras 2018. gada izlaiduma VW Golf 7 Variant, riepu izmērs – 195/65R15.

Disciplīnas:

  1. bremzēšana uz sniega no 50km/h līdz 0km/h;
  2. bremzēšana uz slapja asfalta no 80km/h līdz 0km/h;
  3. «Alņa tests» – subjektīvs visu ekspertu vērtējuma kopsavilkums par saķeri un riepas veiktspēju.

Bremzēšana uz slapja trases seguma

Šī disciplīna ir īpaši nozīmīga tiem, kas ziemā pārsvarā pārvietojas pilsētas apstākļos, kur pamatīga sniega kārta ir sastopama pat retāk, nekā slapjš asfalts un šķīdonis. Apkopojot rezultātus, izradījās, ka uzvarētāji ir Sailun, Kormoran un Sunfull, bet pēdējās vietās ierindojas Aplus, Austone, Antares un Nerus.

Tūlīt pēc testa uz nozīmīgajām atšķirībām norādīja arī Vigants Rimkus:

„Lielākā atšķirība uz slapja asfalta seguma ir starp Sailun un Nereus. Sailun sabremzēja jau pie 27 metriem, braucot ar ātrumu 80km/h. Riepu ražotājs Nereus apstājās 35 metru attālumā. Tā ir 8 metru atšķirība, kas ir milzīga un veido divu automašīnu korpusu garumu!

Bremzēšana uz sniegota trases seguma

Savukārt ziemas braukšanai tik nozīmīgajā bremzēšanā uz sniega labākos rezultātus uzrādīja Triangle, Goodride un Haida. Šajā gadījumā rezultātu atšķirība starp līderi un pēdējās vietas ieguvēju Nereus bija vēl iespaidīgāka – vairāk nekā 13 metri!

Runājot par uzvarētāju, Somijā izstrādāto Triangle SnowLink PL01, Jānis Vanks izcēla to vadāmību uz dažādiem ceļa segumiem:

„Patīkams pārsteigums. Vadāmības ziņā uz sniega un ledus labākie rādītāji šodien. (..) Tiešām prognozējama riepa. Arī ja sānslīde paradās, tad tā ir plūdena un saprotama, un uz to var ātri noreaģēt.”

TV raidījuma „Tavs Auto” sižetu par Budžeta riepu testiem iespējams noskatīties šeit:

Ja testi šķiet pārāk sarežģīti…

Saprotams, ka šādai rezultātu amplitūda atstāj iespaidu uz braukšanas drošību un, kā jau minēts raksta sākumā, salīdzinošie testi ir viens no būtiskākajiem aspektiem, kam pievērst uzmanību pērkot riepas. Taču ne visiem autovadītājiem ir laiks un vēlēšanās regulāri tos pētīt. Šādā gadījumā izvēli var atvieglot dažādi sertifikāti un kvalitātes zīmes, kas tiek piešķirtas vienīgi tad, ja riepa un ražotājs spēj izturēt noteiktus kritērijus.

Viens no Eiropā, un it īpaši Vācijā, populārākajiem kvalitatīvu preču apliecinājumiem, ir TÜV sertifikācija. Technischer Überwachungsverein ir neatkarīga Vācijas produktu testēšanas organizācija ar 150 gadu ilgu vēsturi, kuras pozitīvu novērtējumu nav iespējams nopirkt vai iegūt negodīgā ceļā – visas riepas un citas preces tiek rūpīgi pārbaudītas.

Savukārt, ja riepas ir apzīmētas ar marķējumu „Premium Budget”, tad pircējs var būt drošs par to atbilstību vairākiem noteiktiem kritērijiem, piemēram, riepām ir jābūt testētām Eiropā, uzņēmumam ir jābūt starp pasaules Top25 riepu ražotājiem un jāspēj izgatavot arī tehnoloģiski sarežģītu produkciju.

Lasi citur

 

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

AutoBild.lv

Māja

Receptes

Dārzs