Cik veselīgi ēd Latvijas slavenības — komentē dietalogs Andis Brēmanis

Privātā Dzīve
Evija Kalnbērza
23. aprīlis
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Instagram
Ceļojums no ledusskapja līdz dīvānam – tā pašlaik ir daudzu mājās sēdētāju galvenā izklaide. Kustību kļuvis mazāk, bet ēstgriba nezūd. Dietologs Andis Brēmanis PDz komentē, cik veselīgi ēd Latvijas slavenības.

Elizabete Zagorska – Gardais vraps

Vraps ar dārzeņiem izskatās veselīgi. Miltu pamatnīte papildināta ar pildījumu – salātlapām, tomātiem, marinētu ķiploku stiebriņiem un rīvētu sieru. Tas varētu būt ļoti labs launags.

  • Cukīni pankūkas

Visnotaļ atzīstama uzkoda – dārzeņu pamatne, pa virsu rīvēts siers, jādomā, ka nav cepts lielā eļļas daudzumā, bet cepeškrāsnī uz cepampapīra.

  • Bezglutēna zirņu pasta ar dārzeņiem no omes dobes

Ja kādam bail no glutēna, tad šāda veida pasta labi der. Pākšaugu izvēle ir atbalstāma. Pavisam labi ir dārzeņi – brokoļi un tomāti no omes dobes. Arī olīvas un ķiploki ir labi, bet atkal lūgums – daļu dārzeņu vajag svaigā veidā!

Elīna Fūrmane – Frikadeļu zupa

Laba zupiņa, jo ir gan gaļa vārīta, nevis sačurkstināta taukos, gan burkāns un brokolis. Vēl tikai prasītos uzkaisīt lociņus un dillītes. Šāda mājās vārīta frikadeļu zupa var būt labs pamatēdiens, ko izvēlēties par vienīgo ēdienu maltītes laikā.

Ksenija Sidorova – pasta mājas gaumē

Pasta ar tomātiem, garšai – sieriņš un nedaudz zaļumu. Veselīgi, taču būtu ļoti ieteicams vēl vairāk zaļumu piedevai. Derēs arī svaigu dārzeņu salāti. Veselīgs uzturs ikdienā prasa piecas dārzeņu un augļu porcijas dienā.

Agnese Drunka – kārtainās mīklas pīrādziņi ar mocarellu un pesto

Ēdienkartes dažādošanai šī, protams, ir interesanta recepte. Visdrīzāk izmantojama kā vakariņu variants. Ja vienus pašus pīrādziņus saēdīsies, būs par daudz treknuma, tāpēc labāk daļu uz sava šķīvja aizstāt ar svaigu dārzeņu salātiem.

Ginta Lapiņa – magoņmaizītes

Tas ir saldais ēdiens. Kādā kafijas pauzē varbūt pāris šādu maizīšu var apēst. Ja šis daudzums domāts visai ģimenei, tad viss labi. Ja viens visu šo apēd, tad gan pēc maltītes vairākas stundas jāskalda malka, lai patērētu uzņemto enerģiju. Ja vien šis nav kāds īpašs diētiskais variants, tad tradicionāli magoņmaizīšu sastāvā ir cukurs, milti un taukvielas. Reizi pa reizei šādi našķi der. Iesaku pāris maizīšu servēt uz šķīvja kopā ar svaigiem augļiem.

Māra Upmane-Holšteine – Salčuks pusdienās!

Saldējums pusdienās? Pusdienām gan tas nav īstais ēdiens. Tas var būt našķis pēc pusdienām, kad apēsts ir burkāniņš, kāpostiņš, gaļa vai kartupelis. Īpaši bērniem, kuri, protams, izvēlēsies pusdienās saldējumu, taču vecākiem jāpiedāvā kas cits. Ideāli, ja pie saldējuma tiktu pasniegts kāds svaigs auglītis vai ogas.

Atis Zviedris – Grilēta zivs ar dārzeņiem

Izskatās, ka mūziķis izvēlējies krāsnī ceptu zandarta fileju, cukīni, ķiploka daiviņas, kukurūzu, zirnīšus, kartupeļus. Katrā ziņā šeit viss ir ideāli, vienīgi klāt prasītos vēl svaigus dārzeņus, piemēram, rīvētus burkānus ar rutkiem vai Ķīnas kāpostu lapu salātus.

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

Lasi citur

 

Veselība

Vairāk

Receptes

Vairāk

Privātā Dzīve

Vairāk

Ieva

Vairāk

Mans Mazais

Vairāk

Māja un Dārzs

Vairāk

AutoBild.lv

Vairāk

Astes

Vairāk

Klubs

Vairāk

Santa+