Atpūta kūrortā par 200 eiro? Kā tas iespējams?!

Ceļošana
Aiva Alksne
4. jūlijs
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Shutterstock
Pirms dažām dienām tūrisma aģentūras piedāvāja nedēļu ilgu atpūtu Turcijas kūrortā pat par 160 eiro. Kur meklēt tik izdevīgus piedāvājumus, un ar ko, tik lēti ceļojot, būtu jārēķinās? Konsultē Iveta Vanaga, ceļojumu konsultante.

Iespēju doties atpūtas braucienā par 200 līdz 300 eiro piedāvā tā sauktie pēdējā brīža jeb last minute ceļojumi. Uz Bulgāriju šādi pēdējā brīža ceļojumi mēdz būt arī divus mēnešus uz priekšu, tomēr lielākoties zemākās cenas parādās burtiski dažas dienas pirms izlidošanas.

Samaksājot 200 līdz 300 eiro, var baudīt laisku vasarnieka dzīvi galvenokārt Grieķijas salās – Rodā un Krētā – un jau pieminētajā Bulgārijā. Dažkārt pēdējā brīdī tiek piedāvāta arī atpūta Turcijas mazajās trīs zvaigžņu viesnīcās. Arī Grieķijā un Bulgārijā par tik mazu naudu iespējams apmesties vienīgi divu, trīs zvaigžņu viesnīcā.  Protams, tās būs pieticīgākas, arī ēdināšana tajās nebūs tik smalka, bet viss, kas primāri nepieciešams, tur būs. Ja cilvēks izvēlas savam maciņam saudzīgāku cenu, tad, saprotams, kaut kas ir jāupurē. 

Last minute atpūtas piedāvājums ietver sevī tiešo lidojumu uz konkrēto valsti, transfēru no lidostas uz viesnīcu, kad tevi iesēdina autobusā un aizved uz viesnīcu un nav jādomā, kā tur nokļūt, un dzīvošanu viesnīcā ar norādīto ēdināšanu.

Par tik ekonomisku atpūtu Itālijā un Spānijā nav pat ko sapņot – viesnīcas un pakalpojumi tur ir tik dārgi, ka tūrisma operatori pat pēdējā mirklī cenu nespēj piedāvāt mazāku par 400 eiro.

Atpūta zem pašizmaksas

Pēdējā brīža ceļojumi nenozīmē ceļot ar atlaidi. Ja tūrisma aģentūra piedāvā par 160 eiro aizlidot uz Turciju un nedēļu tur atpūsties, tad šī cena vairs īsti nesedz pat aviobiļetes cenu. Tūrisma operators, kas šo braucienu organizē, redz, ka lidmašīnā ir palikušas brīvas vietas, un, lai samazinātu izdevumus, kas viņam šajā gadījumā rodas par lidojumu, viņš pēdējā brīdī to iztirgo, piedāvājot atpūtai iespējami lētāku viesnīcu, kas uz to brīdi ir pieejama.

Operators vairs nedomā par peļņu, bet tikai par iespēju kaut necik segt savus izdevumus. 

Latvijas tirgū darbojas tikai daži tūrisma operatori, piemēram, TEZ Tour, Novatours, Alida Turs, Polijas tūrisma operators Latvijā ITAKA, tūrisma industrijas līderis TUI Baltics. Viņi ir tie, kas šos kompleksos atpūtas braucienus organizē, – lidmašīnas, viesnīcas, sagatavo piedāvājuma paketes, tostarp arī last minute piedāvājumus, ko tirgo caur ceļojumu aģentūrām.

Cilvēkam, kurš tik labi tūrisma jomā neorientējas, vislabāk lētos ceļojumus meklēt mājaslapās, kas dod cenu salīdzinājumu no visiem operatoriem. Populārākā šobrīd ir celojumubode.lv – tur katram galamērķim tiek norādīta zemākā cena, kāda uz konkrēto brīdi ir pieejama. Otrs variants – izmantot kādu no ceļojumu aģentūrām, jo tās visas sadarbojas ar tūrisma operatoriem un pārzina visus piedāvājumus.

Rīt jāizlido!

Last minute ceļojumi nozīmē, ka jābūt gatavam izlidot nākamajā dienā, pēc divām dienām vai pēc trim. Ja ir iespējams tik elastīgi rīkoties ar savu laiku – lieliski! Tad ar pēdējā brīža ceļojumu cilvēks patiešām var lēti aizbraukt atpūsties. Lielākoties visi mājās atbrauc apmierināti, jo viss noticis tik pēkšņi, ka nav bijis laika pirms tam domāt un sapņot.  

Biežāk pēc «pēdējā brīža» ceļojumiem neapmierināti ir tie, kas savu braucienu ilgstoši plānojuši un par to domājuši, – viņiem biežāk kaut kas nenotiek tā, kā viņi cerējuši un iztēlojušies.

Dažkārt cilvēki paņem atvaļinājumu un cer, ka šajā laikā būs kāds izdevīgs last minute piedāvājums un viņš kaut kur aizbrauks. Bet nav. Un aģentūras nespēj viņam neko piedāvāt pat par pilnu cenu, jo lidmašīnā vairs nevienā no virzieniem nav brīvu vietu. Jo īpaši aktīvi ceļojumus izpērk Jāņu laikā un septembrī. Tāpēc, ja cilvēks ņem atvaļinājumu ar domu pa lēto kaut kur aizceļot, viņam jārēķinās – es varu aizbraukt un tikpat labi es varu nekur arī neaizbraukt. Un, ja netieku, tad nepārdzīvoju.

Last minute ceļojumus nav iespējams rezervēt, tie uzreiz ir jāpērk, un tā ir vēl viena specifika, ar ko jārēķinās. Līdz ar to nevar piezvanīt uz ceļojumu aģentūru un teikt – pierezervējiet man, lūdzu, es padomāšu. Ir jāpērk uzreiz, citādi aģentūra nevar šo ceļojumu cilvēkam rezervēt.

Par aģentūras pakalpojumu nav jāmaksā

Nereti cilvēkiem šķiet, ka ceļojumu aģentūra droši vien par saviem pakalpojumiem iekasē kādu naudas summu. Bet tas tā nav! Lielie tūrisma operatori pilnīgi visus savus ceļojumus tirgo caur ceļojumu aģentūrām un par to kā atlīdzību aģentūrām maksā komisijas naudu. Aģentūras tirgo ceļojumus pa tādu cenu, kādu dod operators, un tai par darbu maksā operators, nevis klients.

Ja cilvēks ilgstoši ir aģentūras klients, tad aģentūras dod arī atlaides, līdz ar to ir pat lētāk nopirkt ceļojumu no aģentūras, nekā pašam meklēt internetā un pirkt.

Nav grūti atrast ceļojumu, grūti ir saprast, kuru no divdesmit it kā cenu ziņā līdzīgām viesnīcām izvēlēties.

Un te lieliski var palīdzēt ceļojuma konsultants, jo viņš pārzina katru viesnīcu, ko piedāvā.

Piedāvājumi visām aģentūrām ir vienādi, un atlaides faktiski ir vienīgais, ar ko ceļojumu aģentūras savā starpā konkurē, proti, cik lielu atlaidi tā iedos klientam no tās komisijas, ko viņai samaksā lielais tūrisma operators. Tomēr pastāv arī zināmi limiti, cik lielas atlaides drīkst piemērot.

Knifiņi, ko vērts zināt

Ir ļoti vienkārši nopirkt lētāko viesnīcu – apskaties cenu ziņā lētāko un pērc. Bet citreiz ir tā, ka piemaksā desmit vai divdesmit eiro, un par šo mazo piemaksu var saņemt pakāpīti augstākas kvalitātes viesnīcu. Vai nu tā būs tuvāk pie jūras, vai tajā būs plašākas istabas vai labāka ēdināšana.

«Un tā atkal ir specifika, kuru cilvēkam, kas reizi gadā pērk atpūtas braucienu, ir diezgan grūti saprast,» stāsta ceļojumu konsultante Iveta Vanaga. «Vienmēr lielākās cenas ir viesnīcām pie jūras. Savukārt tām, kas otrajā līnijā, cenas ir zemākas. Ja ir vēlme ieekonomēt naudu, varbūt nav nemaz tik grūti aiziet kājām 300 metru līdz jūrai un dzīvot tikpat labā viesnīcā kā pie jūras, tikai divreiz lētākā.  

Arī izvēloties ēdināšanu, cilvēks, protams, var ieekonomēt, pasūtot tikai brokastis un vakariņas. Bet tad atkal ir jāskatās, cik liela ir piemaksa par to, ka viss ir iekļauts cenā (all inclusive). Ja starpība ir liela, nav vērts. Bet citreiz piemaksa vienam cilvēkam nedēļai ir 50 eiro, un tad jāizvērtē – es tāpat nedēļu dzīvošu, bez ēšanas neiztikšu, ja dienā par septiņiem, astoņiem eiro man sanāk pilna ēdienkarte ar visiem dzērieniem, varbūt tomēr ir jēga piemaksāt?

Ja nopērk lētu paketi, ir papildu izdevumi uz vietas. Mazliet piemaksājot, šādu izdevumu vairs nav, – tas arī ir jāparēķina.

Turklāt ir dažādi kūrorti – ja dzīvo kūrortu centrā Bulgārijā, vari paņemt tikai brokastis, jo viesnīcai apkārt ir labas ēstuves, var arī veikalā iepirkties. Bet, ja esi Grieķijas salā, kur līdz tuvākajai apdzīvotai vietai ir jābrauc desmit kilometru un blakus nav ne veikals, ne kafejnīca, tad cilvēks tā arī paliek ar savām brokastīm. Pārējais jāpērk viesnīcā par daudzreiz augstāku cenu. Līdz ar to – ja gribi ekonomiski aizbraukt, ir ļoti svarīgi ekonomisko variantu izvēlēties saprātīgi, lai nav tā, ka kaut ko ļoti ieekonomē un beigās sanāk samaksāt vēl dārgāk.»

Kas jāzina, braucot ceļojumā pirmo reizi

Katrai valstij ir savas tradīcijas. Piemēram, Turcijā viesnīcai var būt sava privātā pludmale, bet Grieķijā visas ir sabiedriskās pludmales. Turcijā visiem atpūtniekiem paketē iekļauts saulessargs un pludmales krēsls pie jūras, bet Grieķijā tie var būt pieejami par papildu maksu. Tāpēc šīs nianses noteikti ir jānoskaidro, lai nav tā, ka aizbrauc un izrādās, ka ir jāmaksā 15 eiro par dienu, lai sauļotos. Par pludmales dvieļiem nav tik ļoti jāsatraucas – pat ja tie nav iekļauti cenā, dvieli pludmalei par pāris eiro var nopirkt turpat viesnīcā.  

Jārēķinās, ka arī koncepts all inclusive katrā viesnīcā var atšķirties. Vienā viesnīcā iekļauti alkoholiskie dzērieni, citā ne. Vienā ir pilnīgi visi, citā – tikai vietējie ražojumi. Vienā viesnīcā ir saldējums, citā nav. «Ja cilvēks nekad nav devies atpūtas braucienā un tikai no citiem dzirdējis stāstus par to, kā atpūtušies, ēduši un dzēruši, jo viss bijis iekļauts cenā, tas vēl nenozīmē, ka jūsu viesnīcā viss būs tieši tāpat. Līdz ar to ir ļoti uzmanīgi jālasa informācija par to, kas ir iekļauts cenā un par ko papildus jāmaksā.

Visbiežāk tieši negaidīti tēriņi ir tie, kas sabojā visu ceļojumu.

Piemēram, viesnīcās Tenerifē var pasūtīt tikai brokastis un vakariņas, bet jārēķinās, ka vakariņās par dzērieniem ir jāmaksā pašiem. Ja to uzzina tikai pie vakariņām, tad šķiet – kā, bet man neviens to neteica!» Vēl svarīgi zināt, ka ekskursijas piedāvā tūrisma kompānija, kas šo atpūtas brauciena paketi piedāvā. Piedāvājums ir vienāds neatkarīgi no tā, cik zvaigznīšu viesnīcā cilvēks dzīvo. Nav arī jāuztraucas par valodu, jo gids, kas sagaida, runā arī krievu valodā.

Kā ceļot lētāk?

Skaidrs, ka par divsimt, trīssimt eiro nav iespējams nopirkt dzīvošanu pieczvaigžņu viesnīcā ar ļoti labu servisu. Taču pēdējā brīža ceļojums dod iespēju šo pieczvaigžņu viesnīcu nopirkt krietni lētāk. Jāatzīst, ka pieprasīti ir ne tikai pēdējā brīža ceļojumi, bet arī iespēja pirkt ceļojumus iepriekšpārdošanā. Tas ļauj tikt pie labas viesnīcas sev vēlamā laikā par zemāku cenu. Cilvēki to ir atklājuši, un jau laikus plāno savu atpūtu, pērkot ceļojumu pusgadu uz priekšu. Tas ļauj ietaupīt 30–40% – pērkot ceļojumus iepriekšpārdošanā, vienam cilvēkam var ieekonomēt pat pārsimts eiro.

Piemēram, ceļojumu paketi, kas maksā 850 eiro, iepriekšpārdošanā var izdevīgi nopirkt par 600 eiro.

Katrs no lielajam tūrisma operatoram to dara savā laikā, taču ap 14. februāri puslīdz droši ir sākt šos piedāvājumus skatīties. Var vadīties pēc lielās tūrisma izstādes, kas katru gadu notiek Ķīpsalā. Ap šo laiku jau izsludināti ceļojumi uz nākamo ziemu un kaut ko jau var pieteikt arī uz vasaru. Pēc tam nākamās iepriekšpārdošanas ir augustā, septembrī. 

Kā uzzināt, kad ir sākusies ceļojumu iepriekšpārdošana? «Es iesaku draudzēties ar kādu ceļojumu aģentūru, kas to izstāstīs. Vai arī otrs variants – cilvēks pats var pieteikties saņemt e-pastā jaunumus pa tiešo no tūrisma operatoriem. Atliek tik noskaidrot, kuri operatori piedāvā galamērķus, kas interesē. Un tad no rīta atver savu e-pastu un skaties – o! Pēc trim dienām ir Turcija par 180 eiro. Gribu – lidoju, gribu – nelidoju. Vai – o! Sākas iepriekšpārdošana. Piedāvājums tāds un tāds… Tikai jābūt gatavam, ka e-pastā pienāks ļoti daudz arī visādu citādu ziņu. Līdz ar to katram pašam jāizvērtē, cik daudz laika šim pasākumam viņš ir gatavs atvēlēt,» skaidro Iveta Vanaga.

«Ne velti ceļojuma aģentūras salīdzina ar šuvēju. Ir cilvēki, kas māk šūt paši. Viņiem tas sagādā baudu, viņi tam tērē laiku un to dara. Tieši tāpat ir cilvēki, kuriem pašiem patīk meklēt ceļojumus internetā, visu ko lasīt un beigās atrast. Bet ir cilvēki, kas nemāk šūt un iet pie šuvēja. Tie ir cilvēki, kas nesaprot, kur meklēt izdevīgus ceļojumus un kā tos izvēlēties. Viņi uztic šo darbu aģentūrai.»

Visdrošāk ceļojumus meklēt ar aģentūru palīdzību. Izvēlies, kura tev šķiet simpātiskāka (piemēram, kuru iesaka draugi vai kolēģi), un dodies turp. Izstāsti par savām vēlmēm. Aģentūra tās piefiksēs un, kolīdz būs kāds atbilstošs piedāvājums, tevi individuāli par to informēs e-pastā.

 

Lasi citur

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

 

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

AutoBild.lv

Māja

Receptes

Dārzs