• Latviete, kas tiekas ar Strīpu, Stjuarti un Lorēnu. Daira Āboliņa dzimšanas dienu svin Kannās!

    Personības
    Līga Blaua
    Līga Blaua
    30. decembris, 2009
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Picture Agency
    Šo­brīd Kan­nās no­tiek viens no pres­ti­žā­ka­jiem starp­tau­tis­ka­jiem ki­no­fes­ti­vā­liem. Tur, Kan­nās, vairākkārt bijusi arī mū­su ki­nok­ri­ti­ķe DAI­RA ĀBO­LI­ŅA. Vi­ņa tie­kas ar zvaig­znēm, in­ter­vē tās. Skais­ti, vai ne? 22. maijā, festivāla laikā, viņa svin dzimšanas dienu

    22. maijā, kas parasti iekrīt Kannu kinofestivāla laikā, kinokritiķe Daira Āboliņa svin savu dzimšanas dienu. Tas ir arī laiks, kad viņa pati parasti r Kannās un piedzīvo tās visā krāšņumā gan uz kinoekrāna, gan sarkanā paklāja. Arī šogad viņai jau izdevās satikt Kristenu Stjuarti, kura savu filmu veidojusi Latvijā. Pirms vairākiem gadiem Daira uzticēja žurnālam Ievas Stāsti savas košās Kannu piezīmes. 

    Rin­dā kā pie zob­ār­sta

    «Lai ne­bū­tu ilū­zi­ju, pa­sa­ku uz­reiz, un pa­vi­sam at­klā­ti – at­tie­cī­bas žur­nā­lis­tam ar zvaig­znēm ir žur­nā­lis­ta un zvaig­znes at­tie­cī­bas, un tās ir ār­kār­tī­gi reg­la­men­tē­tas,» sa­ka Dai­ra, sā­kot stās­tu par sla­ve­nī­bām, kas vi­ņai pa­li­ku­šas prā­tā no sa­skar­smes brī­žiem da­žā­dos augst­a lī­me­ņa ki­no­fo­ru­mos, ku­ros Dai­ra kā žur­nā­lis­te tiek ak­re­di­tē­ta jau vai­rāk ne­kā des­mit ga­dus.

    «Ja es tie­kos ar Me­ri­lu Strī­pu, Šā­ro­nu Sto­unu, Pa­trī­ci­ju Ār­ke­ti, Kat­rī­nu De­nē­vu,

    Pjē­ru Ri­šā­ru, Alē­nu De­lo­nu vai jeb­ku­ru ci­tu zvaig­zni, tad ti­kai vie­na vie­nī­ga ie­mes­la dēļ – man ro­kā ir mikro­fons. Ik­vie­nā fes­ti­vā­lā in­ter­vi­jas ir ak­tie­ru ik­die­nas sa­stāv­da­ļa. Jau pirms fes­ti­vā­la katrs ta­jā ak­re­di­tē­tais žur­nā­lists sa­ņem vai­rā­ku lap­pu­šu bie­zus sa­rak­stus, ku­ros ar mi­nū­tes pre­ci­zi­tā­ti ie­rak­stīts kat­ram pa­re­dzē­tās in­ter­vi­jas laiks un mi­nū­tes, cik tai ir do­tas. Pa­ras­ti tā­dai val­stij kā Lat­vi­ja tas va­rē­tu būt pulk­sten 16.45, un sa­ru­nai ir at­vē­lē­tas as­to­ņas mi­nū­tes. Es uz tām stā­vu rin­dā kā pie zob­ār­sta. Līdz ma­nīm ta­jā die­nā šai zvaig­znei jau ir no­ti­ku­šas div­des­mit di­vas in­ter­vi­jas. Es vi­ņai es­mu div­des­mit tre­šais žur­nā­lists, kurš ša­jā kon­vei­je­rā ie­nāk uz sa­vām as­to­ņām mi­nū­tēm. Un var ga­dī­ties, ka tas ne­maz ne­no­tiek. Man ir jā­rē­ķi­nās, ka no tiem žur­nā­lis­tiem, kas ir pirms ma­nis, kāds pār­kāpj reg­la­men­tu, pār­tē­rē sa­vu lai­ku – man tā vairs nav, un in­ter­vi­jas arī nav. Tā­pat kā pē­dē­jam žur­nā­lis­tam, kas rin­dā ir vēl aiz ma­nis. Un nav ne­kā­du mē­ģi­nā­ju­mu sa­ru­nāt ar aģen­tu, lai arī mēs tie­kam pie ak­tie­ra. Viņš at­bild uz jau­tā­ju­miem as­to­ņas stun­das, un, ja tās ir pa­gā­ju­šas, viss ir bei­dzies.

    Bet tad, kad es sev pa­re­dzē­ta­jā lai­kā tie­ku pie zvaig­znes, kas, ar pie­spraus­tu mikro­fo­nu, tā tur sēž vi­su die­nu, jau no­gu­ru­si no div­des­mit di­vu žur­nā­lis­tu līdz­īga­jiem jau­tā­ju­miem,

    vi­ņai ir bi­ju­si ti­kai vie­na ka­fi­jas pau­ze, ir grū­ti ru­nāt par kaut kā­diem cil­vē­cis­ka­jiem kon­tak­tiem.

    Ta­ču, kā jau vi­sur, arī šā­dās si­tu­āci­jās ir iz­ņē­mu­mi.

    Pirms vai­rā­kiem ga­diem ma­ni aiz­kus­ti­nā­ja tik­ša­nās ar Bren­du Ble­ti­nu. Vi­ņa ir pa­zīs­ta­ma ve­cā­kās pa­au­dzes bri­tu te­āt­ra ak­tri­se. To­laik bi­ja no­mi­nē­ta arī Os­ka­ram un at­ra­dās po­pu­la­ri­tā­tes pa­cē­lu­mā ne ti­kai kā lie­lis­ka dra­ma­tis­kā ak­tri­se un tra­ģi­ko­mi­ķe bri­tu te­āt­rī, bet arī ki­no pa­sau­lē. Un tā – ma­ni ie­laiž in­ter­vi­jas tel­pā pie vi­ņas. Tie­ši to­brīd Bren­da kā­dam no sa­viem cil­vē­kiem, kas arī tur at­ro­das, pa­lūdz pū­der­nī­cu. Man it kā bū­tu jā­sēž un jā­gai­da, ka­mēr vi­ņa no­pū­de­rēs se­ju. Šā­das lie­tas pa­ras­ti ne­kad ne­tiek fil­mē­tas. Var jau mē­ģi­nāt to da­rīt, ja uz­reiz nav pa­teikts, ka tas nav at­ļauts. Ta­ču tad, ja ir, ne­kā­dā ga­dī­ju­mā fil­mēt ne­drīkst. To­reiz šā­da, vār­dos iz­teik­ta, aiz­lie­gu­ma ne­bi­ja un, vēl pū­de­rē­jo­ties, Bren­da Ble­ti­na sā­ka ar ma­ni sa­ru­nā­ties. Jū­tot si­tu­āci­ju, mans ope­ra­tors ie­slē­dza ka­me­ru, lai gan tas bi­ja diez­gan pri­vāts brī­dis. Bren­da man jau­tā­ja: «No ku­rie­nes jūs esat?» Pa­tei­cu un no­sau­cu sa­vu vār­du. Bren­da pār­jau­tā­ja: «Vai jūs man va­rat to pa­teikt vēl­reiz?» It kā ne­kas jau tas nav, bet šā­dā jau­tā­ju­mā ir arī sa­va vei­da at­bil­de: «Es te­vi dzir­du. Es gri­bu ar te­vi ru­nāt un at­ce­rē­ties ta­vu vār­du.» Jo Bren­dai Ble­ti­nai un vēl da­žām zvaig­znēm, ar ku­rām es­mu sa­ru­nā­ju­sies, ir gri­bē­jies in­ter­vi­jas lai­kā žur­nā­lis­tu uz­ru­nāt vār­dā, vēr­sties pie vi­ņa ļo­ti per­so­nī­gi. Un tā ir for­ša sa­jū­ta. Tā­da tā ir arī tad, kad pre­ses kon­fe­ren­cē ak­tie­ris ar ma­ni sa­svei­ci­nās ar acīm vai arī tad, kad uz­do­du sa­vu jau­tā­ju­mu un viņš man pa­jau­tā: «Kā tev iet?» Tas ir vi­ņa vēs­tī­jums – tu esi labs sa­vā pro­fe­si­jā, un mēs viens ot­ru res­pek­tē­jam ta­jā, ko da­rām, un ta­jās at­tie­cī­bās, ku­rās sa­tie­ka­mies. Kā cil­vē­kam un pro­fe­si­onā­lim man vai­rāk arī ne­va­jag.»

    Svei­ka, Dai­ra!

    «Ma­nā dzī­vē ir bi­jis ga­dī­jums, kad ak­tri­se pēc piec­pa­dsmit ga­diem, ku­ros ne rei­zi ne­esam ti­ku­šās, ki­no­fes­ti­vā­lā man sa­ka: «Svei­ki, Dai­ra!» Šis stāsts ir par In­ge­bor­gu Dap­ku­nai­ti. Ne­zi­nu, kāds ir ie­mesls, kā­pēc vi­ņai mans vārds bi­ja pa­li­cis at­mi­ņā. To­reiz Dap­ku­nai­tei bi­ja gal­ve­nā lo­ma Rī­gas ki­no­stu­di­jas fil­mā «Ap­stāk­ļu sa­kri­tī­ba». Es vi­ņu in­ter­vē­ju, un viss. Tā bi­ja vie­nī­gā rei­ze, kad ti­kā­mies. Pēc piec­pa­dsmit ga­diem vi­ņa at­brau­ca uz Rī­gu, lai strā­dā­tu fes­ti­vā­la «Bal­ti­jas pēr­le» žū­ri­jā, un

    sa­tie­ko­ties ma­ni at­ce­rē­jās. Vi­ņa tad jau dzī­vo­ja Lon­do­nā, bi­ja kļu­vu­si par An­gli­jas ak­tri­si, bi­ja fil­mē­ju­sies ko­pā ar Džo­nu Mal­ko­vi­ču, To­mu Krū­zu me­ga­bu­dže­ta fil­mās.

    Dap­ku­nai­tes ga­dī­jums ir īpašs – tāds pa­sa­kai līdz­īgs Peln­ruš­ķī­tes stāsts, maz­liet ne­ti­cams ar to, ka kaut kas tāds ar vie­nu Bal­ti­jas valsts ak­tri­si vis­pār var no­tikt. Vi­ņu kā Ņek­ro­šus te­āt­ra ak­tri­si uz­ai­ci­nā­ja uz Lon­do­nu spē­lēt vie­nā iz­rā­dē, un šis pie­dā­vā­jums mai­nī­ja vi­su vi­ņas dzī­vi. Tas bi­ja vi­ņas lik­te­nis. Dap­ku­nai­te Lon­do­nā ap­pre­cē­jās ar an­gļu te­āt­ra re­ži­so­ru, vēl ar­vien tur dzī­vo un ir kļu­vu­si pa­tie­šām zvaig­zne.

    To­reiz, «Bal­ti­jas pēr­les» lai­kā, man ar vi­ņu bi­ja ga­ra in­ter­vi­ja. Dap­ku­nai­te ir no tām zvaig­znēm, kas ar žur­nā­lis­tu mek­lē cil­vē­cis­ku kon­tak­tu. Tas ir va­ja­dzīgs vi­ņas kom­for­tam. Ta­ču in­ter­vi­jas ka­me­ras priekš­ā ar vi­ņu ir ār­kār­tī­gi sa­rež­ģī­tas. Mēs pirms tam esam drau­dzī­gi sē­dē­ju­šas pie bro­kas­tu ka­fi­jas ta­ses, bet, ie­slē­dzo­ties ka­me­rai, vi­ņa šīs abas si­tu­āci­jas ļo­ti strik­ti no­da­la. In­ter­vi­jā Dap­ku­nai­te pār­do­mā kat­ru vār­du, ko sa­ka, un pa­tie­sī­bā ir ļo­ti maz lie­tu, par ku­rām vi­ņa ir ga­ta­va kaut ko stās­tīt. Par per­so­nis­ko dzī­vi pil­nī­gi ne­ko, tā­pat kā par te­āt­ra un ki­no aiz­ku­li­sēm un at­tie­cī­bām ar par­tne­riem. Ta­ču ta­jā pa­šā lai­kā Dap­ku­nai­tei pa­tīk sniegt in­ter­vi­jas, ku­rās ir ļo­ti maz tās in­for­mā­ci­jas, ko gai­da žur­nā­lists, bet ir vār­du spē­les, ko īsts pro­fe­si­onā­lis no­vēr­tē. Kas at­tie­cas uz Dap­ku­nai­ti un vēl da­žām zvaig­znēm, vi­ņi ka­me­ras priekš­ā var pa­teikt: «Es uz šo jau­tā­ju­mu ne­at­bil­dē­šu» vai: «Šis jau­tā­jums ne­at­tie­cas uz mū­su sa­ru­nas tē­mu», bet vis­bie­žāk ak­tie­ri iz­vai­rās no jau­tā­ju­ma, ru­nā­jot par kaut ko ci­tu. Bet ta­jā brī­dī, kad iz­slēg­sies ka­me­ra, pie­mē­ram, Dap­ku­nai­te pa­teiks: «Dai­ra, viss ir kār­tī­bā. Ta­gad mēs va­ram iet ie­dzert su­lu.» Tas ir tāds ra­fi­nēts zvaig­žņu pro­fe­si­onā­lisms, kad uz sa­vu jau­tā­ju­mu pie ie­slēg­tas ka­me­ras ri­ko­še­tā da­bū­ju at­pa­kaļ tā, ka rei­zēm zi­lu­mi pa­liek, bet tie ne­at­tie­cas uz mū­su cil­vē­cī­ga­jām at­tie­cī­bām.

    Ir zvaig­znes, ku­ras ir vieg­li in­ter­vēt, un ir zvaig­znes, ku­ras ir grū­ti in­ter­vēt. Bi­ju­šas tā­das in­ter­vi­jas, pēc ku­rām ir šķiet, ka man iek­šā ir cau­ru­mi no tā, cik stip­ri es­mu da­bū­ju­si at­pa­kaļ.

    Bet tā­dām in­ter­vi­jām, pēc ku­rām ne­pa­liek pat ma­zi zi­lu­mi vai no­spie­du­mi, arī nav ne­kā­das jē­gas.

    Lai arī cik rei­žu to bum­bu bū­tu sā­pī­gi da­bū­ju­si at­pa­kaļ pa­ti sa­vos vār­tos, tik un tā ir vērts, lai to spē­li spē­lē­tu. Tā­da at­klā­ta un pa­ma­tī­ga zau­dē­ju­ma man pa šiem ga­diem īs­ti arī ne­maz nav bi­jis. Ir si­tu­āci­jas, ku­ras pirms in­ter­vi­jas es­mu iz­tē­lo­ju­sies pa­vi­sam ci­tā­das, es­mu gri­bē­ju­si vei­dot ci­tu sa­ru­nu, bet šis ak­tie­ris ar ma­ni tā­du spē­li ne­spē­lē, bet man tā tik un tā ir jā­nos­pē­lē līdz ga­lam.»

    An­ni­jas Ži­rar­do emo­ci­jas

    «Tele­vī­zi­jas ka­me­rai pie­mīt tā brī­niš­ķī­gā spē­ja at­klāt cil­vē­ku pat tad, ja sa­ru­nā jū­ti – tās dur­vis ir ciet. Arī aiz­kai­ti­nā­jums par vi­ņam ne­tī­ka­mu jau­tā­ju­mu, no­rai­dī­jums, pēk­šņi smiek­li no ne­veik­lī­bas vai vien­al­ga kā­da ci­ta at­tiek­smes iz­paus­me ir emo­ci­jas, par ko žur­nā­lists jau ir lai­mīgs, jo tas ir kaut kas dzīvs, kas šā­dās īsās in­ter­vi­jās ar zvaig­znēm no­tiek drī­zāk re­ti. Tā­pēc An­ni­ja Ži­rar­do pār­stei­dza ar ļo­ti pri­vā­tu un emo­ci­onā­lu stās­tu, kas man li­kās pil­nī­ga pēr­le un pa­snieg­ta man vie­nī­ga­jai.

    Tas no­ti­ka Lat­vi­jā. Vi­ņa bi­ja at­brau­ku­si uz Rī­gu ar vies­iz­rā­dēm. Man bi­ja ie­ce­rēts par vi­ņu liels tele­vī­zi­jas rai­dī­jums, un va­ja­dzē­ja kār­tī­gu in­ter­vi­ju. Kad An­ni­ju Ži­rar­do ie­rau­dzī­ju, jā­at­zīs­tas, bi­ju pār­steig­ta par vi­ņas iz­ska­tu – stip­ri no­ve­co­ju­si, iek­šē­ji ļo­ti iz­de­gu­si sie­vie­te, ne­ņe­mot vē­rā ār­ējo ņip­ru­mu, kas pie­mi­ta vi­ņas fi­gū­rai. Mēs ru­nā­jām par šo un par to. Es vi­ņai gri­bē­ju jau­tāt par lik­te­nī­ga­jiem par­tne­riem, ar ku­riem vi­ņai uz ek­rā­na ir tik skais­tas at­tie­cī­bas un vi­sa pa­sau­le do­mā, ka arī dzī­vē ša­jā cil­vē­kā esi ie­mī­lē­ju­sies kā bez prā­ta, bet ne­pa­jau­tā­ju, jo An­ni­ja Ži­rar­do man sā­ka stās­tīt brī­niš­ķī­gu, emo­ci­onā­lu stās­tu par kā­da ak­tie­ra ro­kām. Cik tās bi­ju­šas vī­riš­ķī­gas, skais­tas un ju­tek­lis­kas. Aiz­kus­ti­nā­ta klau­sī­jos šo ār­kār­tī­gi pri­vā­to stās­tu par ak­tie­ri, kas bi­jis arī viens no vi­ņas tā lai­ka per­so­nis­kās dzī­ves vī­rie­šiem. In­ter­vi­ja iz­nā­ca ļo­ti dzī­va un emo­ci­onā­la.

    Un tad va­ka­rā, aiz­gā­ju­si mā­jās, pa­ņē­mu grā­ma­tu, kas man par vi­ņu ir, sā­ku la­sīt un kā­dā no­da­ļā ie­rau­dzī­ju tie­ši šo stās­tu, ko ak­tri­se man bi­ja iz­stās­tī­ju­si. La­sī­ju tos pa­šus vār­dus un dzir­dē­ju tās pa­šas in­to­nā­ci­jas, kā­das vi­ņai bi­ja ma­nā in­ter­vi­jā. Ne­va­ru teikt, ka bi­ju vī­lu­sies. Drī­zāk – ļo­ti pār­steig­ta par ak­tri­ses spē­ju vis­maz trīs­sim­to rei­zi pie­pil­dīt kā­da žur­nā­lis­ta gai­dī­ša­nas prie­ku, ka tiks pa­snieg­ta pēr­le, un vi­ņas pa­šas prie­ku, ka ir to iz­da­rī­ju­si.»

    Aiz­lieg­tie jau­tā­ju­mi

    «Vi­sām zvaig­znēm ir aģen­ti, ku­ri pirms in­ter­vi­jas pa­sa­ka, par ko drīkst būt sa­ru­nas tē­ma un kā­dus jau­tā­ju­mus nav at­ļauts uz­dot. Aģents no­spiež hro­no­met­ru ma­nām as­to­ņām mi­nū­tēm, un nav tā, ka viņš ta­jā brī­dī ie­sit, ja es, teik­sim, Pe­ne­lo­pei Kru­sai pa­jau­tā­ju par šķir­ša­nos ar To­mu Krū­zu. Vi­si ti­kai drus­ku sa­springst, un bum­ba ir Pe­ne­lo­pes Kru­sas ro­kās. Un tad ir tā – vai nu vi­ņa četr­os vār­dos pa­sa­ka: «Man šīs at­tie­cī­bas ir ļo­ti sā­pī­gas. Var­būt pa­ru­nā­sim par ko ci­tu.» Vai arī skaid­ri un gai­ši pa­jau­tā: «Vai mū­su in­ter­vi­ja ir bei­gu­sies?»

    Ir ak­tie­ri, ku­riem žur­nā­lis­ti par per­so­nī­go dzī­vi ne­jau­tā. Kā Kat­rī­nai De­nē­vai, zi­not, cik asi vi­ņa spēj at­bil­dēt.

    Vi­si zi­nā­ja, ka uz Ber­lī­nes ki­no­fes­ti­vā­lu Kei­ta Blān­še­ta bi­ja ie­ra­du­sies ar sa­viem di­viem ma­za­jiem bēr­niem. At­li­do­ju­si ar pri­vā­to lid­ma­šī­nu. Ne­viens žur­nā­lists ne­at­ļā­vās Kei­tai jau­tāt par bēr­niem, jo tas bū­tu ļo­ti ne­pie­klā­jī­gi. Vi­ņas per­so­nis­kā dzī­ve ne­at­tie­cas uz to, kā­pēc mēs ša­jā fes­ti­vā­lā bi­jām sa­ti­ku­šies.

    Mēs zi­nām, ka ir ak­tie­ri, ku­riem pa­tīk jau­tā­ju­mi, uz ku­riem var at­bil­dēt fi­lo­zo­fis­ki. Un ir ak­tie­ri, pie­mē­ram, In­ge­bor­ga Dap­ku­nai­te, ku­ra ne­mēdz at­bil­dēt uz ne­kon­krē­tiem jau­tā­ju­miem. Ja vi­ņai jau­tās: «Vai jums ir sap­nis vēl kā­du rei­zi spē­lēt ko­pā ar To­mu Krū­zu?» – vi­ņa at­bil­dēs: «Es dzī­vo­ju re­ālā dzī­vē ne­vis ilū­zi­jās. Ja man ir kon­krēts pie­dā­vā­jums, es va­ru pa­teikt, pa­rak­stī­ju to vai ne.» Šā­das at­bil­des nav augst­prā­tī­ba pret žur­nā­lis­tu. Tā ak­tie­ru pub­li­ci­tā­tes ob­li­gā­ta­jā kār­tī­bā arī ir ie­ro­be­žo­ta, jo vi­ņi ap­zi­nās, ka at­tie­cī­bas ar žur­nā­lis­tiem ir vi­ņu dar­ba da­ļa un pie­nā­kums.

    At­ce­ros in­ter­vi­ju ar Pa­trī­ci­ju Ār­ke­ti vie­nā no Ber­lī­nes ki­no­fes­ti­vā­liem.

    Vi­ņa ta­jā brī­dī bi­ja iz­šķī­ru­sies no Ni­ko­la­sa Kei­dža, un šis fakts vi­siem li­kās sva­rī­gāks par lo­mu, ko vi­ņa bi­ja no­spē­lē­ju­si

    un ku­ras dēļ pie­da­lī­jās fes­ti­vā­lā. Kad ie­gā­ju pie Ār­ke­tes uz in­ter­vi­ju, vi­ņa sē­dē­ja, ne­pa­kus­to­ties no vie­tas, un vi­ņai bi­ja se­jas iz­teik­sme, ku­rā es skaid­ri re­dzē­ju vi­ņas do­mas: «Man ir pil­nī­gi vien­al­ga, kas tu esi. Es tie­šām es­mu ļo­ti no­gu­ru­si.» Vi­ņa sa­vam aģen­tam ma­nā klāt­būt­nē pa­jau­tā­ja, cik in­ter­vi­ju vi­ņai vēl būs. Tas ir ap­mē­ram tas pats, kas, ska­to­ties fil­mu, re­ži­so­ram pa­pra­sīt, cik mi­nū­šu pa­li­ku­šas līdz tās bei­gām. Ār­ke­tes jau­tā­jums no­zī­mē­ja – vai to sa­ru­nu ne­va­rē­tu vēl īsāk? Vai­rums zvaig­žņu ne­ko tā­du to­mēr ne­at­ļau­jas, jo vi­ņu uz­de­vums ir la­bi iz­ska­tī­ties vi­sās pa­sau­les vie­tās ne­at­ka­rī­gi no tā, cik lie­lu vai ma­zu val­sti žur­nā­lists pār­stāv. In­ter­vi­ja ar Ār­ke­ti ne­bi­ja slik­tā­ka kā ci­tas šā­das in­ter­vi­jas. Vi­ņa at­bil­dē­ja uz vi­siem ma­niem jau­tā­ju­miem, bet to vi­ņas iek­šē­jo at­tiek­smi, ka vi­ņai bi­ja pil­nī­gi vien­al­ga, es sa­ju­tu.»

    Me­ri­las Strī­pas at­klā­tī­ba

    «Pirms ga­diem tri­jiem Mas­ka­vā no­ti­ka ki­no­fes­ti­vāls, uz ku­ru bi­ja uz­ai­ci­nā­ta Me­ri­la Strī­pa. Vi­ņai bi­ja pie­šķir­ta Sta­ņis­lav­ska bal­va par re­ālis­tis­ku spē­les ma­nie­ri. Mēs ar ope­ra­to­ru, uz­ņē­mī­gi bū­da­mi, aiz­brau­cām uz lid­os­tu vi­ņu sa­gai­dīt. Tur bi­ja vēl ci­ti žur­nā­lis­ti. Ne­viens ne­zi­nā­ja, vai Me­ri­la Strī­pa nāks tur, kur mēs stā­vē­jām, vai ies ci­tur. Un tad vi­ņa pa­rā­dī­jās. Bi­ja at­li­do­ju­si ar sa­viem trīs bēr­niem un vī­ru. Vi­ņi pa­ši ne­sa sa­vu ba­gā­žu. Mēs ar vi­ņiem sa­svei­ci­nā­jā­mies. Vi­ņi mums vi­siem at­bil­dē­ja. Žur­nā­lis­ti Strī­pai sā­ka uz­dot jau­tā­ju­mus. Es tur bi­ju vie­nī­gā lat­vie­te, vi­si pā­rē­jie bi­ja krie­vu me­di­ju pār­stāv­ji, ku­ri ar Strī­pu ru­nā­ja caur tul­ku. Ma­na tā brī­ža pri­vi­lē­ģi­ja, pil­nī­gi ne­gai­dī­ta tiem ap­stāk­ļiem, bi­ja tā, ka es sa­vus īsos jau­tā­ju­mus Strī­pai va­rē­ju ad­re­sēt tie­ši vi­ņai un Strī­pa at­bil­dē­ja tie­ši man. Vien­mēr cen­šos pa­teikt, ka es­mu no Lat­vi­jas. Arī Strī­pai tei­cu. Un pat tā­da at­bil­de: «Es ne­kad tur ne­es­mu bi­ju­si,» – ir vēs­tī­jums: jā, es te­vi dzir­dē­ju. Es sa­pra­tu, ka tu esi ci­tā­da. Es­mu ga­ta­va at­bil­dēt uz ta­viem jau­tā­ju­miem.

    Strī­pa bi­ja at­brau­ku­si sa­vā dzim­ša­nas die­nā. Vi­ņai pa­li­ka piec­des­mit piec­i ga­di. Ta­jās da­žās mi­nū­tēs lid­os­tā pa­gu­vu vi­ņai pa­jau­tāt, kā­pēc vi­ņa brauc uz Mas­ka­vu svi­nēt sa­vu dzim­ša­nas die­nu. Tā­pēc, ka vi­ņai vien­mēr bi­jis sap­nis re­dzēt lie­los krie­vu mu­ze­jus. Vi­ņas vīrs ir tēl­nieks, un vi­ņi uz mu­ze­jiem ies abi. Vēl es vi­ņai jau­tā­ju par skais­tā­ka­jām dzim­ša­nas die­nas dā­va­nām, kā­das dzī­vē sa­ņē­mu­si, un

    Strī­pa man at­bil­dē­ja ne­ti­ca­mi pri­vā­ti: «Vie­nā no ma­nām dzim­ša­nas die­nām man pie­dzi­ma bērns. Ne­kas skais­tāks ma­nā dzī­vē nav bi­jis.»»

    Džo­nijs Deps pie­viļ

    «Va­ru go­dī­gi at­zīt, ka jo­pro­jām ir da­ži ak­tie­ri, par ku­riem es do­mā­ju, un gri­bē­tu, lai man kād­reiz bū­tu tā ie­spē­ja kaut vai piec­as mi­nū­tes ar vi­ņiem sa­ru­nā­ties. Vi­ņu nav daudz. Tās sa­jū­tas, kā­du no šiem ak­tie­riem ie­rau­got, ir tā­pat kā ar pir­mo mī­les­tī­bu. Tās ne­at­kār­to­jas. Kad pir­mo rei­zi aiz­brau­cu uz Ber­lī­nes ki­no­fes­ti­vā­lu, pir­mais cil­vēks, kas nā­ca man pre­tī pre­ses kon­fe­ren­cē, bi­ja So­fi­ja Lo­rē­na. Īs­ta, dzī­va So­fi­ja Lo­rē­na nāk pre­tī, es­mu vi­ņai tik tu­vu, un ne­kas TĀDS ne­no­tiek – ne­no­gā­žas de­be­sis, tu pat ne­no­ģīb­sti, lai gan lie­kas, ka tam va­ja­dzē­tu no­tikt. Tā­lāk vi­sas nā­ka­mās mī­les­tī­bas un vi­sas nā­ka­mās sa­tik­ša­nās šo pirm­rei­zī­gu­mu jau ir zau­dē­ju­šas. Jo zi­ni, ka mī­les­tī­ba sā­kas un tā var arī beig­ties. Vi­sām lie­tām ir savs pirm­rei­zī­gums un savs otr­rei­zī­gums, sa­va kul­mi­nā­ci­ja un savs fi­nāls. Un tu sev iz­strā­dā, var teikt, ru­tī­nu. Kad to ak­tie­ri, kas man pa­tīk, re­dzu un sa­tie­ku, pa­ska­tos uz vi­ņu un no­do­mā­ju – ā, viņš ir no­ve­co­jis. Par kā­du ci­tu – o, viņš ir no­me­tis sva­ru un iz­ska­tās la­bāk. Ir bi­ju­ši ga­dī­ju­mi, kad ak­tie­ris, par ku­ru esi bi­jis ci­tās do­mās, pie­viļ.

    Kā­dā Kan­nu ki­no­fes­ti­vā­lā man un vēl piec­pa­dsmit žur­nā­lis­tiem bi­ja sa­ru­nā­ta in­ter­vi­ja ar Džo­ni­ju De­pu. Mēs vi­ņu gai­dī­jām, un viņš ne­at­nā­ca.

    Vi­ņa aģen­ti mums stās­tī­ja, ka De­pam kaut kas ir no­ti­cis, vi­ņam bi­jis uz lai­ku jā­aiz­brauc. Tei­ca, lai gai­dām, var­būt ie­ra­dī­sies. Pēc lai­ka vēl kaut ko mē­ģi­nā­ja stās­tīt, kā­pēc De­pa nav, bet mēs vi­si iek­šē­ji drus­ku tri­um­fē­jām. Mēs zi­nā­jām, kā­pēc Džo­nijs Deps nav at­nā­cis. Ie­priek­šē­jā va­ka­rā ga­dī­ju­ma pēc bi­jām pa­sā­ku­mā, ku­rā no­ti­ka ne­nor­māls rauts un ta­jā uz­dzī­vo­ja arī Džo­nijs Deps. Tā­pēc šo­dien iz­ska­tās slik­ti un tāds žur­nā­lis­tiem ne­grib rā­dī­ties. Viņš mūs pie­vī­la, jo ne­bi­ja iz­pil­dī­jis sa­vu pie­nā­ku­mu.

    Te­pat Rī­gā mil­zīgs hu­mors jau pirms dau­dziem ga­diem bi­ja ar Hel­mu­tu Ber­ge­ru. Viņš at­brau­ca uz «Ar­se­nā­lu» pre­zen­tēt Vis­kon­ti fil­mas. Ber­gers no­ka­vē­ja pil­nī­gi vi­sās vie­tās, kur vi­ņam bi­ja jā­būt, un vi­sur ie­ra­dās pie­dzē­ries. Un tad bi­ja no­slē­gu­ma pre­ses kon­fe­ren­ce, iz­zi­ņo­ta spe­ci­āli ar Hel­mu­tu Ber­ge­ru, ku­ru viņš no­ka­vē­ja par div­ar­pus stun­dām. Vi­ņa gai­dī­ša­na iz­vēr­tās par šo­vu, un, kad viņš pie­dzē­ries bei­dzot at­nā­ca, to arī kā šo­vu no­fil­mē­jām.»

    Pa Vec­rī­gu stai­gā zvaig­znes

    «Ļo­ti bie­ži es­mu sa­skā­ru­sies ar uz­ska­tu un pār­lie­cī­bu, ka zvaig­znes va­ri sa­tikt kaut kur tur, tā­lu, lie­la­jos ki­no­fes­ti­vā­los. Ne­kā tam­lī­dzī­ga! Ti­kai tad, kad šīs zvaig­znes par nau­du, pie­klā­jī­bas pēc, die­nes­ta da­rī­ša­nās, vies­iz­rā­dēs, sa­vas rek­lā­mas dēļ ie­ro­das Lat­vi­jā, ie­spē­jas vi­ņas in­ter­vēt, ie­ska­tī­ties tām acīs pa­lie­li­nās par tūk­stoš pro­cen­tiem. Tā­pat kā ik­vie­nam no mums sa­tikt vi­ņas Vec­rī­gas ie­lās. Vi­ņus pat drus­ku pār­steidz, ka tā­dā past­ai­gā ne­viens vi­ņiem ne­pie­vērš uz­ma­nī­bu. Cil­vē­ki vis­pirms ne­tic, ka tā pa­tie­šām va­rē­tu būt Or­nel­la Mu­ti, Kat­rī­na De­nē­va, Dži­na Lo­lob­ri­dži­da, ka tie sir­mie kun­gi, kas nāk pre­tī, nav vie­nī­gi Pjē­ra Ri­šā­ra un Alē­na De­lo­na līdz­inie­ki. Kad Pjērs Ri­šārs at­brau­ca uz «Bal­ti­jas pēr­li», viņš va­ka­rā gri­bē­ja aiziet uz dis­ko­tē­ku. La­bu lai­ku tur stā­vē­ja, klau­sī­jās mū­zi­ku un ska­tī­jās. Ne­viens vi­ņu ne­ie­vē­ro­ja. Kad bei­dzot kāds bi­ja vi­ņu at­šif­rē­jis, dis­ko­tē­ka Ri­šā­ram uz­ga­vi­lē­ja, bet tas arī bi­ja viss.

    Dži­na Lo­lob­ri­dži­da Rī­gā jau bi­ju­si tik dau­dzas rei­zes, ka vi­si pār­stā­ju­ši par to brī­nī­ties un prie­cā­ties.

    Vi­ņa ir pirm­ā starp­tau­tis­ka lī­me­ņa ki­no­zvaig­zne, ku­ra at­brau­ca uz Lat­vi­ju. Lo­lob­ri­dži­da ir ļo­ti in­te­li­ģen­ta. Ar vi­ņu ne­bi­ja ne­kā­du pro­blē­mu, ne­kā­du zvaig­znes kap­rī­žu. Ot­ra­jā rei­zē, kad at­brau­ca, vi­ņa bi­ja pa­ņē­mu­si līdz­i fo­to­apa­rā­tu, stai­gā­ja pa Rī­gu un fo­to­gra­fē­ja to, kas vi­ņai pa­ti­ka. Vi­ņai bū­tu gri­bē­jies, lai cil­vē­ki at­klā­tāk vi­ņai iz­rā­da sa­vu uz­ma­nī­bu. Tā no­tiek ar vi­sām zvaig­znēm, kas sāk no­ve­cot. Vi­ņiem bie­žāk jā­sa­ka kom­pli­men­ti, vi­ņi ir jā­uz­mun­dri­na, jā­iz­rā­da vi­ņiem mī­les­tī­ba. Lat­vie­ši ir pā­rāk at­tu­rī­gi. Mēs šā­dos brī­žos drīk­stē­tu būt drus­ciņ ska­ļā­ki, emo­ci­onā­lāk iz­rā­dīt sa­vu uz­ma­nī­bu zvaig­znēm. Vi­ņām tas pa­tīk. Ja tā ne­no­tiek, vi­ņi jū­tas ne­pie­tie­ka­mi mī­lē­ti.»

    Ie­ska­tī­ties acīs Alē­nam De­lo­nam

    «Ma­nā bio­grā­fi­jā īpašs ga­dī­jums ir Alēns De­lons. Lat­vie­šu žur­nā­lis­tei, at­ro­do­ties kā­dā ci­tā pa­sau­les pun­ktā, iz­ņe­mot vie­nu, prak­tis­ki nav iz­re­džu ie­ska­tī­ties acīs Alē­nam De­lo­nam. Tas var no­tikt ti­kai Lat­vi­jā. De­lons at­brau­ca uz Rī­gu, uz­ai­ci­nāts būt par fes­ti­vā­la «Bal­ti­jas pēr­le» pre­zi­den­tu. Un viņš, ku­ru ne­skai­tā­mas rei­zes bi­ju re­dzē­ju­si lie­la­jos fes­ti­vā­los stin­gri reg­la­men­tē­ta­jās at­tie­cī­bās, te pēk­šņi uz­ve­dās tā, it kā bū­tu at­brau­cis pie sa­vas lau­ku mā­sī­cas. Viņš va­rē­ja brī­vi iet pa Vec­rī­gu. Vi­ņam ne­skrē­ja pa­kaļ cil­vē­ku ba­ri, ne­viens ne­cen­tās vi­ņu ap­taus­tīt. De­lo­nam ne­kas ne­drau­dē­ja, un viņš ju­tās maz­liet ano­nīms. At­ļā­vās jus­ties brīvs, ne­no­vilkt bar­je­ras. Fo­to­gra­fē­jās ar kat­ru, kas ti­kai iz­tei­ca tā­du vē­lē­ša­nos. Sā­kot ar ban­ku pār­stāv­jiem, fes­ti­vā­la spon­so­riem, ku­ri ne­kad ne­kaut­rē­jas zvaig­znēm pa­lūgt šā­du pa­kal­po­ju­mu, ap­zi­no­ties, ka šo bil­di va­rēs ie­rā­mēt un pie­likt sa­vā ofi­sā pie sie­nas, un bei­dzot ar pa­vā­riem, ku­ri kaut­rī­gi iz­tei­ca tā­du vē­lē­ša­nos. De­lo­nam bi­ja sa­jū­ta, ka viņš te uz brī­di kļu­vis par vien­kār­šu cil­vē­ku.

    Ne­va­ru teikt, ka man ar vi­ņu ir bi­ju­si kaut vie­na mi­nū­te cil­vē­cis­ka kon­tak­ta, bet

    tas De­lo­na žests, kad in­ter­vi­jas lai­kā viņš at­ļā­vās pa­ska­tī­ties man acīs un pēc sa­ru­nas, piec­eļo­ties no krēs­la, vē­lē­jās man pie­skar­ties, to­mēr bi­ja kaut kas īpašs.

    To ie­vē­ro­ja vi­si. To, ka viņš pats pēc sa­vas gri­bas gri­bē­ja man, žur­nā­lis­tei, at­stāt šo cil­vē­cis­ko pie­skā­rie­nu, es ļo­ti no­vēr­tē­ju. Viņš to ne­bū­tu at­ļā­vies Kan­nās vai kur ci­tur pa­sau­lē. Bet te, no­kļu­vis ci­tā dzī­ves rit­mā, kas vi­ņa­prāt ir ne­ti­ca­mi lēns un har­mo­nisks, viņš gri­bē­ja Lat­vi­jas žur­nā­lis­tei sa­gā­dāt prie­ku. De­lons do­māja, ka viņš ir viens no vis­skais­tā­ka­jiem vī­rie­šiem pa­sau­lē un nav tā­das sie­vie­tes, ku­rai ne­bū­tu kāds sap­nis par vi­ņu, kaut vis­klu­sā­kais. Viņš ne ma­zā­ka­jā mē­rā ne­gri­bē­ja iz­jaukt šo sap­ni. De­lons iz­pa­ti­ka mū­su vi­su gai­dī­ša­nas prie­kam. Arī ma­nē­jam.»

    No­bei­gu­ma vie­tā

    Kan­nu ki­no­fes­ti­vāls, kas vien­mēr no­tiek mai­jā un uz ku­ru kat­ru ga­du strā­dāt brauc arī Dai­ra, sa­vā zi­ņā vi­ņai ir kā dzim­ša­nas die­nas dā­va­na. Tā ie­krīt fes­ti­vā­la lai­kā un tiek svi­nē­ta Kan­nās. Starp vi­sām zvaig­znēm, ku­ras Dai­ra in­ter­vē, vien­mēr ir kā­da vi­ņai īpa­šā­ka, tu­vā­ka, ar ku­ru gri­bas ie­gūt to vie­nu zel­ta kad­ru, no ku­ras da­būt kā­du in­ter­vi­jas pēr­li. Šo­gad Kan­nās Dai­rai tā­da ce­rī­bu zvaig­zne ir …

     

    Satura mārketings

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk