• Praktiski ieteikumi — kā bērnam ar UDHS vieglāk adaptēties skolā?

    Slimības
    Ērika Bērziņa
    Ērika Bērziņa
    24. jūlijs, 2018
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Pixabay
    Pedagogiem un vecākiem jābūt pietiekami zinošiem, lai atpazītu bērnu ar uzmanības deficīta un hiperaktivitātes sindromu (UDHS) un neuzskatītu, ka bērns ir vienkārši neaudzināts. Psihiatrs Ņikita Bezborodovs skaidro, ka UDHS ir kompleksa problēma, tādēļ arī risinājumam jābūt kompleksam, sadarbojoties vecākiem un skolotājiem.

    Kad bērns sāk iet skolā, gaidām, ka viņš 40 minūtes varēs nosēdēt mierā, taču bērnam ar UDHS fiziski patiešām ir ļoti grūti to izdarīt. Mācību stundas laikā viņš dīdās, ceļas kājās, lien zem galda, grib iet ārā no klases. Bet ir lietas, kas bērnam ar UDHS, var palīdzēt vieglāk koncentrēties mācību procesam un adaptēties skolā.

    • Maz bērnu klasē. Jo vairāk bērnu klasē, jo vairāk uzmanības novērsēju, kas traucē koncentrēties un novērš no tā, ko bērnam šajā brīdī vajadzētu darīt.
    • Jāsēž pirmajā solā. Lai gan visbiežāk skolotāja bērnus ar UDHS nosēdina klases beigās, jo viņi ir skaļi, novērš citu bērnu uzmanību, vajadzētu, lai bērns sēž pirmajā solā blakus skolotājai. Ja bērns sēž klases beigās, viņš saņem pārāk daudz stimulu, viss novērš viņa uzmanību, un pēdējais, ko viņš dzirdēs, ir skolotājas teiktais. Svarīgi, lai skolotāja ir blakus bērnam un ik pa laikam atgādina, kas tagad ir jādara.
    • Viens pret vienu ar skolotāju. Bērnam ar UDHS ieteicams strādāt ar skolotāju viens pret vienu; ja tas nav iespējams, tad ik pa 7 līdz 10 minūtēm bērnam jāatgādina, kāds uzdevums tagad veicams.
    • Papildu laiks vai uzdevumi. Dažreiz bērnam nepieciešams papildu laiks kādu uzdevumu veikšanai, jo viņš viegli novērš uzmanību, ir neuzmanīgs. Ja ir dots ilgāks laiks, bērns uzdevumu var izpildīt daudz labāk. Bet dažreiz – tieši pretēji – bērnam jādod vēl kāds papildu uzdevums. Ja viņam kaut kas labi padodas, viņš ļoti aizraujas un ātri visu izpilda, bet pēc tam dīdās un traucē citiem.
    • Individuāla pieeja. Reizēm pārbaudes darbus labāk rakstīt konsultāciju laikā vai individuāli – tukšā, klusā telpā bērns varēs daudz labāk koncentrēties.
    • Jādod iespēja izkustēties. Mazākajās klasēs būtu jārod iespēja ļaut bērniem izkustēties, nevis sēdēt 40 minūtes no vietas. 15 līdz 20 minūtes bērni koncentrējas, pēc tam ir pārtraukums ar kādu fizisku aktivitāti, tad atkal var koncentrēties darba uzdevumiem. Būtu labi, ja skola to pieļautu.
    • Jāseko līdzi, vai izpilda mājasdarbus. Jārēķinās, ka bērniem ar UDHS ilgāku laiku būs nepieciešama vecāku palīdzība un ārējā kontrole. Kad bērns pilda mājasdarbus, svarīgi, lai galds būtu tukšs, lai nekas nenovērš uzmanību, nedrīkst būt ieslēgts TV. Reizēm koncentrēties var palīdzēt fona troksnis (piemēram, baltais troksnis).

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē