Bērna pavasara ēdienkarte

Ģimene
18. aprīlis, 2010
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Šajā gadalaikā galvenokārt pietrūkst C vitamīna, ko bagātīgi satur augļi un dārzeņi. Diemžēl pavasaris ir "tukšais laiks", kad vēl gaidām jauno ražu, taču iepriekšējās uzturvērtība krietni samazinājusies. Tomēr joprojām ēdienkartē droši iekļaujami ēdieni no vietējiem kartupeļiem, ķirbjiem, kāpostiem. Bieži vien negatavais, ar ķimikālijām apstrādātais, pār trejdeviņām jūrām ceļojušais auglis vai dārzenis nepārspēj vietējo pērnās ražas produktu. Lai novērtētu, vai auglis un dārzenis ir labs, jāievēro trīs pamatprincipi: tas jāapskata, jāaptausta un jāpasmaržo. Vitamīni lielā koncentrācijā ir arī diedzētās sēklās. Sēkliņas iespējams izdiedzēt mājās, tikai diedzēšanai nedrīkst izmantot sēklu veikalos nopērkamās sēkliņas, kas domātas audzēšanai, jo tās var būt apstrādātas ar ķimikālijām.
Trīs ēdienreizes - par maz! Lai bērns saņemtu nepieciešamo enerģiju un uzturvielas, viņam jāēd regulāri - četras piecas reizes dienā. Vislabāk, ja iespējams ēst brokastis, otrās brokastis, pusdienas, launagu un vakariņas. Katru dienu maltītes jāietur vienā un tajā pašā laikā.
Porcijas lielums. Ēdiena porcija katram bērnam ir individuāla. Ja bērns no mazotnes nesaņem par daudz našķu, viņam izveidojas sāta sajūta. Tas nozīmē, ka mazais labi jūt, cik daudz nepieciešams apēst.

Foto: no žurnāla "Mans Mazais" arhīva

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

Lasi citur

 

Veselība

Vairāk

Receptes

Vairāk

Privātā Dzīve

Vairāk

Ieva

Vairāk

Mans Mazais

Vairāk

Māja un Dārzs

Vairāk

AutoBild.lv

Vairāk

Astes

Vairāk

Klubs

Vairāk

Santa+