Uz baseinu divatā

15. janvāris, 2009
1 komentārs

Drukāt

Saglabāt

Ūdens aerobika grūtniecēm būtiski uzlabo pašsajūtu un palīdz sagatavoties dzemdībām

 Ko dod vingrošana ūdeni?

Ūdens aerobika ir viena no retajām fiziskām aktivitātēm, ar ko var sākt nodarboties tieši grūtniecības laikā, jo ir saudzīga gan pret topošo māmiņu, gan mazuli. Ūdenī gandrīz nav iespējams kaitēt sev vai mazulim, pretēji daudzām citām aktivitātēm uz sauszemes. Vingrošana ūdenī ļoti labi palīdz sagatavoties dzemdībām, jo trenē un stiepj visas muskuļu grupas. Vingrinoties var iemācīties pareizi elpot un atslābināties, kas dzemdībās ir ļoti svarīgi.

Grūtniecei ūdens nodarbības ir vienīgā iespēja pagulēt uz vēdera, nejust savu svaru un atslogot mugurkaulu, - pilnībā relaksēties. Baseinā ir plašākas iespējas pildīt daudzveidīgākus vingrinājumus, izmantojot dažādu inventāru, tāpat arī papildus drošības sajūtu sniedz pieredzējusi trenere, kas paskaidros, kā pareizāk izpildīt uzdevumus, lai gūtu maksimālu efektu.

Peldēšana un vingrošana ūdenī palīdz atbrīvoties no stresa, satraukuma un negatīvām emocijām.

Ūdens aerobikas nodarbības grūtniecēm ir ne tikai iespēja izvingrināt ķermeni, bet arī satikt topošās māmiņas ar līdzīgām interesēm un problēmām.

Kas jāievēro?

Pirms uzsākt ūdens aerobikas nodarbības grūtniecei noteikti jākonsultējas ar savu ginekologu. Ja pašsajūta ir laba un ginekologam nav iebildumu, vingrot var sākt no 12. grūtniecības nedēļas, jo šajā laikā bērniņš ir labi nostiprinājies dzemdē. Ja pirms grūtniecības topošā māmiņa nav nodarbojusies ar sportu, grūtniecības laikā var sākt vingrot ūdenī, jo grūtnieču ūdens aerobikā organismam slodze nav liela. Sākumā pietiks ar vienu nodarbību nedēļā, vēlāk, ja ginekologs atļauj un sieviete jūtas labi, nodarbības var apmeklēt divas reizes nedēļā.

Ja sieviete ir nodarbojusies ar ūdens aerobiku pirms grūtniecības, vingrot ūdenī var turpināt, tikai jāsamazina slodze. Katru mēnesi, apmeklējot ginekologu, ieteicams apjautāties, vai var turpināt vingrot ūdenī. Vingrot ūdenī drīkst līdz pat dzemdībām.

Divas, trīs stundas pirms nodarbības nav ieteicams ēst, lai organismam nebūtu papildus slodze, pārstrādājot uzņemto pārtiku. Ja neilgi pirms nodarbības ir labi paēsts, kustoties ūdenī, var pastiprināti mocīt atraugas un pat palikt slikti.

Kāpjot ārā no baseina, grūtniecei jābūt uzmanīgai - atrodoties ūdenī, grūtniece nejūt savu svaru, izkāpjot no baseina, ķermenis liekas ļoti smags, un kustības var būt neveiklas. Jāpaiet mazliet laikam, līdz atkal aprasts ar sava ķermeņa svaru.

Visos baseinos ūdens ir hlorēts, tāpēc loti svarīgi pirms nodarbības ir noņemt visu kosmētiku, lai izvairītos no alerģiskas reakcijas. Nereti krēms, kas atstāts uz sejas vai ķermeņa, reaģē ir hloru, un rada spēcīgu kairinājumu. Ja topošajai māmiņai ir alerģija no hlorētā ūdens, sportošana baseinā jāpārtrauc.

Ūdens vingrošanas plusi:

·        Peldēšana stiprina sirds un asinsvadu sistēmu, līdz ar to pozitīvi ietekmē ķermeņa labsajūtu, veicina asinsriti, kas ir svarīgi, lai mazulim piegādātu skābekli.

·        Peldēšana uzlabo elpošanas sistēmu, iemāca pareizi elpot, kas lieti noder dzemdībās, lai mazinātu sāpes un spētu atslābināties.

·        Aktivizē vielmaiņu.

·        Stiprina imunitāti.

·        Palīdz atslābināties, atbrīvoties no stresa un negatīvām emocijām.

·        Trenē dažādas muskuļu grupas, attīstot ķermeni un sagatavojot to dzemdību slodzei.

Inese Rieksta-Upmale, audzina 9 mēnešus veco dēliņu Robertu.

Pirms paliku stāvoklī, nodarbojos ar aerobiku, tāpēc arī grūtniecības laikā gribējās nelielas fizisks aktivitātes, kas nebūtu man par grūtu un bērniņam puncī arī būtu labi. Ūdens aerobika man ļoti palīdzēja atpūsties no ikdienas un relaksēties, un gūt pozitīvas emocijas. Nodarbības apmeklēju vienu reizi nedēļā, un man pilnīgi pietika. Man patika, ka ūdenī varēju atbrīvoties, atpūtināt muguru. Šķita, ka arī mazajam puncī patika ar mani kopā vingrot. Vingroju līdz pat dzemdībām.

Valda Pereligina, audzina 6 mēnešus veco dēliņu Arturu

Vienmēr esmu sportojusi, tāpēc arī būdama grūtniece negribēju sēdēt mājās, ēst bulciņas un gaidīt, kad īstā diena būs klāt. Izvēlējos ūdens aerobika, jo tā ir iespēja izvingrināt visus muskuļus un atslogot mugurkaulu. Vingrošana ūdenī uzlaboja man pašsajūtu īpaši grūtniecības pēdējos mēnešos. Pēc nodarbības jutos ļoti labi un arī miegs bija ļoti labs. Nodarbības apmeklēju 2 reizes nedēļā.

Man šķita, ka arī mazajam patika, ka es vingroju ūdenī. Citas dienas, kad mazais nemierīgs puncī dauzījās, vingrošanas laikā palika mierīgs. Es pat jutu, ka viņš puncī atslābinās un atpūšas.

Es arī zināju, ka ūdens vingrošana māca pareizi elpot, kas ir labi gan mazajam, gan māmiņai. Mūsu trenere vienmēr sekoja līdzi, lai vingrotājas pareizi elpo.

Patika, ka bija iespēja satikt tādas pašas meitenes, kā es - ar punčiem. Sēžot pirtiņā, pēc nodarbībām varēja parunāties un apmainīties pieredzē, piemēram, kur nopirkt ratus, kādus ārstus izvēlēties, kur dzemdēt.

Ilze Amerika, audzina 8 mēnešus veco dēliņu Rolandu

Es jau pirms grūtniecības aktīvi nodarbojos ar sportu. Kad paliku stāvoklī, līdz pat 5. grūtniecības mēnesim nodarbojos ar kalanētiku. Kad kļuva par grūtu, sāku iet uz ūdens aerobikas nodarbībām 2 reizes nedēļā. Iesaku visām topošajām māmiņām nodarboties ar fiziskām aktivitātēm, un ūdens aerobika ir viens no saudzīgākajiem sportošanas veidiem, kas palīdz justies labāk grūtniecības laikā. Tas bija labs veids, kā lietderīgi papildināt skaisto grūtniecības laiku. Nodarbības ūdenī man deva mundrumu un palīdzēja justies labi, kā arī es ieguvu jaunus draugus.

Konsultēja GUNTA MELDERE, Atpūtas kluba „ Moon spa” peldēšanas trenere, DACE MELKA, ginekoloģe.

Teksts: Ilze Saltā
Foto: no publicitātes

1 komentārs

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

Lasi citur

 

Veselība

Vairāk

Receptes

Vairāk

Privātā Dzīve

Vairāk

Ieva

Vairāk

Mans Mazais

Vairāk

Māja un Dārzs

Vairāk

AutoBild.lv

Vairāk

Astes

Vairāk

Klubs

Vairāk

Santa+