• Kā radusies rožaini maigā bērnu mīlule Hello Kitty kaķenīte?

    Interesanti
    Zane Piļka-Karaļeviča
    Zane Piļka-Karaļeviča
    10. jūlijs, 2019
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Shutterstock un publicitātes foto
    Droši vien daudziem no jums mājās ir kāds aksesuārs, somiņa, apģērba gabals ,uzlīme, piespraude vai cits sīkums, ko rotā slavenās baltās kaķenītes Hello Kitty attēls. Kāpēc šis baltais kaķītis ir tik populārs? Kur slēpjas tā panākumu atslēga?

    Baltā kaķenīte ar bantīti uz kreisās auss ir viens no pasaules populārākajiem un draudzīgākajiem tēliem, kas rotā visdažādākos priekšmetus, un šogad Kitija gatavojas lielām svinībām – 45 gadu jubilejai!

    Lai patiktu visiem

    Sintaru Tjui ar savu gara bērnu
    Sintaru Tjui ar savu gara bērnu
    Hello Kitty, tāpat kā jebkuram citam tēlam, ir savs autors, kā arī vēsture, kas sākās jau tālajā 1960. gadā. Tieši tad Japānā parādījās kompānija Sanrio. Tās dibinātājs Sintaro Tsuji nolēma kaut nedaudz iepriecināt cilvēkus pēc ilgstoša un smaga kara, tāpēc sāka tirgot dažādus mīļus nieciņus. Maziņa dāvana – liels smaids! – tāda bija jaundibinātās kompānijas devīze. Un Tsuji izdevās iecerētais.

    Praktiski neviens nepameta viņa veikalu bez suvenīriem. Pircēji ar prieku iegādājās mazas dāvaniņas tuviniekiem un draugiem. Tās bija lētas rotaļlietas, atklātnes un citi jauki sīkumi.

    Gāja laiks, kompānijas sortiments kļuva plašāks, taču kaut kā tik un tā trūka. Sintaro Tsuji nosprieda, ka jāizdomā tēls, kas varētu iepatikties visiem. Viņam bija vairāki varianti, tāpēc, lai izvēlētos īsto, viņš katru pārbaudīja, vērojot pircēju reakciju. Sajūsma par balto kaķīti pircēju vidū bija tik liela, ka Tsuji saprata – tas ir tas, kas vajadzīgs.

    Sāka domāt, kādu vārdu dot jaundzimušajai radībai. Bija divi varianti –Hello Kitty un Kitty White. Taču uzņēmuma boss deva priekšroku pirmajam variantam. Tā 1974. gadā sākās Hello Kitty ēra. Divus gadus vēlāk šis zīmols tika oficiāli reģistrēts.

    Vienveidība apnīk

    Pieprasījums pēc Hello Kitty ar katru dienu auga. Pirmais priekšmets, kas kļuva populārs, bija parasts maciņš, uz kura bija attēlots kaķītis. Līdz tam ražotās pastkartes un citi mazi nieciņi vairs nebija tik pieprasīti. Par spīti vienkāršībai, šim personāžam ir nestandarta izskats – liela (salīdzinoši ar ķermeni) galva, stāvošas austiņas, acis un deguns kā podziņas. Ņemot vērā, ka kaķim mutītes nav, katrs saredz citādu izteiksmi viņa purniņā. Laimīgam, ar dzīvi apmierinātam cilvēkam Kitija šķiet priecīga, bet nelaimīgam – drūma un noskumusi. Milzīgos Hello Kitty panākumus var skaidrot ar to, ka tam ir vienkāršas līnijas, ikviens, ja vien vēlas, ir spējīgs šādu kaķi uzzīmēt.

    Hello Kitty autore Joko Jamaguči
    Hello Kitty autore Joko Jamaguči
    Drīz vien kompānija Sanrio un tās dizainere Joko Jamaguči, kas ir Kitijas zīmējuma autore, sajuta, ka vienveidība pircējiem jau apnikusi, un nolēma nedaudz pamainīt kaķa ārējo veidolu. Novācot melno kontūru, kaķīša purniņš kļuva daudz pūkaināks. Hello Kitty parādījās arī jauni tērpi, bet tā ķepiņās varēja ieraudzīt dažādus aksesuārus un priekšmetus. Tika pamainītas arī pozas, kādās tēls tika atainots.  

    Kādu laiku viss gāja ļoti labi, līdz manāmi sāka kristies tirdzniecības apjomi. Kompānija saprata – kaut kas jāmaina! Un Hello Kitty vēsturē sākās būtiskas izmaiņas.

    Kompānijas veiktie pētījumi liecināja, ka Kitija patīk ne tikai jaunām meitenēm, bet arī pieaugušām sievietēm. Taču viņas nelabprāt to atzīst, lai citiem nešķistu infantilas.

    Tas pamudināja uzņēmumu Sanrio orientēt savas Hello Kitty preces arī uz pieaugušo auditoriju. 90. gados Kitija atguva savu sākotnējo popularitāti. Amizantais kaķenītes purniņš nu bija sastopams arī uz apģērba, automašīnām, lidmašīnām, datoriem, sadzīves tehnikas un pat antivīrusu programmām.

    Tiesa, Hello Kitty stāsts ārpus Japānas robežām varēja būt pavisam citāds, ja vien zīmola popularizēšanā nepiedalītos Holivudas zvaigznes. 2002. gadā baltais kaķītis kļuva par zvaigžņu iemīļotāko personāžu. Slavenas aktrises un dziedātājas, tādas kā Britnija Spīrsa, Parisa Hiltone, Kamerona Diaza, Kristīna Agilera u. c. publiski Kitijai atzinās mīlestībā. Sāka klīst baumas, ka slavenais miljardieris Bils Geits bija vēlējies iegādāties japāņu kompāniju pat par 5,6 miljardiem dolāru. Šī iecere tā arī netika realizēta, taču baumas kļuva par lielisku reklāmu Hello Kitty.

    Hello Kitty CV

    Dzimšanas diena: 1974. gada 1. novembris

    Horoskopa zīme: Skorpions

    Dzīvesvieta: Londona

    Statuss: skolniece

    Tuvinieki: mamma, tētis, vecmāmiņa, vectētiņš, dvīņumāsa Mimmija (bantīte uz labās austiņas)

    Labākais draugs: kaķis Čokokets

    Draugi: aitiņa Fifi, jenots Treisija, pelīte Džo, kaķis Daniels, trusis Ketijs u. c.

    Mājdzīvnieki: kaķēns Šarmantais, cūciņa Šablū, kāmītis Cukuriņš

    Mīļākais ēdiens: ābolu pīrāgs

    Mīļākais sporta veids: teniss

    Hobijs: zvaigznīšu un zelta zivtiņu kolekcionēšana

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē