• Ar kuģi uz Stokholmu!

Drukāt

Saglabāt

Foto: Foto no personiskā arhīva
    Ar vīru un divus gadus veco meitiņu Martu uz Stokholmu devāmies ar kuģi Romantika un Stokholmā pavadījām piecas stundas. Ko šajā laikā paspējām redzēt un piedzīvot?

Brauciens ar kuģi Romantika

Kuģī Romantika izvēlējāmies A klases divvietīgu kajīti ar logu. Tajā bija gan galdiņš, gan kontakts, kur iespraust elektroierīces, arī spogulis, krēsli, duša, labierīcības un televizors, kur, starp citu, var skatīties arī tiešraidi no deju zāles un sekot līdzi uz kuģa notiekošajam. Vietas mums visiem trim bija gana daudz, pati kajīte gaiša, tīra un ērta. Lai guļvietu padarītu vēl ērtāku, abas gultas sabīdījām kopā un ņēmām meitiņu pa vidu! Vissvarīgākā šajā ceļojumā bija mūsu meitiņas Martas labsajūta, tādēļ pēc iekārtošanās kajītē vispirms devāmies uz izslavēto rotaļu istabu ar lielo bumbu baseinu. Bumbu tik tiešām daudz un bērnu arī. Diemžēl ne visi vecāki izlasa istabas iekšējās kārtības noteikumus un bērnu vecuma ierobežojumus. Dažu brīdi bumbu baseinā parādījās arī bērni jau tīņu vecumā, kuri neskatījās, kur un kad lēkt, tāpēc nolēmām doties prom. Par laimi, šeit bija arī citas bērnu izklaides – varēja spēlēties ar rotaļlietām, izmēģināt dažādus braucamos, zīmēt, krāsot un ļauties sejiņu apgleznošanai. Martai šis bija pirmais tālais brauciens un viss šķita ļoti interesants, visur gribējās iesaistīties. Vakarā devāmies paklausīties dzīvo mūziku, paskatīties šovu un mazliet padejot. Tā kā Marta ir liela mūzikas cienītāja, turklāt pašlaik viņai aktuāla ir dejošana, tas viss bija liels piedzīvojums. Pirms došanās pie miera vakarā nedrīkst aizmirst iziet arī ārā uz klāja, lai izbaudītu saulrietu.

Piecas stundas Stokholmā

Gatavojoties braucienam, internetā biju sameklējusi informāciju par vietām, ko varētu apskatīt kopā ar bērnu. Vāsas muzejs, brīvdabas muzejs Skansena, atrakciju parks Gröna Lund, ūdens muzejs Aquaria un Astridas Lindgrēnes muzejs Junibacken. Piecu stundu laikā, ko varam pavadīt uz sauszemes pirms došanās atpakaļceļā, pietiek laika, lai nesteidzīgi apskatītu divas vietas. Mēs izvēlējāmies pēdējās minētās.

Piedzīvojums Stokholmas akvārijā

Ieeja akvārijā ir izveidota kā mazs ūdenskritums. Iekšpusē ir vieta, kur novietot bērnu ratiņus. Tos gan nav, kur pieslēgt, tādēļ mantas, kuras negribas atstāt bez uzraudzības, var nolikt skapīšos, aiz atslēdziņas. Šeit ir interesanti gan bērniem, gan pieaugušajiem. Ejot cauri tropiskajam lietus mežam un klausoties putnu čivināšanā, var sasniegt akvārijus, kuros mitinās daudz dažādu zivju sugu. Vienā akvārijā izveidots tunelītis, kurā mazākie var ielīst iekšā, tādējādi nokļūstot ūdens pasaulē.

Cik maksā biļetes Stokholmas akvārijā?

Biļetes cena pieaugušajiem – 10,50 eiro (100 kronas), bērniem līdz 15 gadu vecumam – 5,80 eiro (55 kronas), bērniem no 3 līdz 5 gadiem – 3,15 eiro (30 kronas).

Ciemos pie Lindgrēnes

Tā kā laiks atļāva, devāmies arī uz Astridas Lindgrēnes muzeju Junibacken. Likās, ka esam nokļuvuši pavisam citā pasaulē. Šeit viss izgatavots samazinātā formātā, tai pašā laikā šķiet ļoti reāls. Jau pie kases mūs painformē par laiku, cikos jābūt pie vilcieniņa, kurš vedīs cauri pasaku valstībai. Brauciens ilgst aptuveni desmit minūtes, tā laikā klausāmies epizodiskus stāstus par Astridas Lindgrēnes pasaku varoņiem. Pēc brauciena ar vilcieniņu meitiņa var paspēlēties rotaļu istabā, kur viss tik gaumīgs un interesants: Pepijas Garzeķes māja ar mazu virtuvīti, kurā atrodams viss nepieciešamais – malkas plīts, mazi galdiņi, krēsliņi, trauciņi. Var uzkāpt arī uz lielā zirga un nobildēties. Ceļš ārā ved cauri kafejnīcai, suvenīru un lielākajam bērnu grāmatu veikalam Zviedrijā. Ja šķiet, ka interesanti būs tikai bērniem, – nē, arī mums, pieaugušajiem, šeit ļoti patika.

Cik maksā biļetes Astridas Lindgrēnes muzejā Junibacken?

Biļetes cena pieaugušajiem – 16 eiro (145 kronas), bērniem no 2 līdz 15 gadiem – 13,80 eiro (125 kronas).

Praktiski ieteikumi, dodoties ar kuģi uz Stokholmu

• Ja ņemat līdzi bērnu ratiņus un tie ir lieli, apdomājiet, vai nevarat no kāda aizņemties mazākus ratus. Pārvietoties pa kuģi ir ērti ar jebkādiem ratiem, bet kajītē vieta gan ir ierobežota.
    • Uz kuģa no rīta pieejamas bagātīgas brokastis – zviedru galds –, tomēr jārēķinās, ka par atsevišķu samaksu – 11 eiro no cilvēka.
    • Nonākuši Stokholmā, izvēlieties braukt ar metro, kas ir aptuveni piecu minūšu gājiena attālumā no ostas. Līdz pilsētas centram tas aizvedīs piecās minūtēs. Bērniem līdz skolas vecumam sabiedriskais transports ir par brīvu, skolēniem biļetes maksā puscenu – 2,21 eiro (20 kronas), pieaugušajiem viens brauciens maksā nepilnus 4 eiro (36 kronas). Vecākiem, kas vizina bērnus ratiņos, brauciens ir par brīvu.
    • Dodoties ekskursijā, nodrošinieties ar uzkodām un kādu ūdens pudeli. Pārtika veikalos un kafejnīcās ir ļoti dārga, bet pastaigas laikā noteikti kārosies kaut ko uzkost un padzerties.
    • Nekad nevar zināt, kādi būs laikapstākļi, dodoties ceļā ar kuģi. Ja nezināt, kā uz kuģa šūpošanos reaģē bērni, drošības labad līdzi varat paņemt aptiekās nopērkamās konfektes uz kociņa, ar ingvera garšu. Tās nomāks nelabumu.
    • Ja bērniņš ir pavisam mazs, pirms došanās ceļā neaizmirstiet nokārtot personu apliecinošus dokumentus.

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.