• Bizness laukos. Kā attīstīties un neizputēt: Siera ražotnes stāsts

    Karjera un bizness
    Katrīna Jaunslaviete-Ķipure
    29. aprīlis, 2022
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Matīss Markovskis
    Žurnāla “Lauku Māja” gada pirmajos numuros rakstījām par savas uzņēmējdarbības uzsākšanu laukos un to, kā veicināt sava zīmola atpazīstamību. Noslēdzošajā rakstā – par posmu, kad uzņēmums jau ražo, ir ieskrējies un ir jāiet tālāk. Pieredzē dalās uzņēmēja.

    Stāsta Zane Ceriņa, SIA Siera ražotne saimniece:

    «Ideja par zaļā siera ražošanu radās manai vīra mammai Marijai, kura bija strādājusi piena pārstrādē un zināja nozares un zaļā siera ražošanas specifiku. Šo produktu Latvijā neviens cits neražoja, tomēr, sākot piedāvāt tirdziņos, cilvēki to atcerējās – zaļais siers bija zināms padomju laikos. Laikā gaitā zaļajam sieram pievienojās arī citi beramie sieri – siers ar baravikām, siers ar garšaugiem, siers Ķiplociņš, kā arī 19 veidu makaroni, 4 veidu nūdelītes, Ghi Zelta sviests un pikantā uzkoda Knapsieriņš.

    Sākuma gadi bija saistīti ar ražotnes būvniecību, jaunu klientu piesaisti un aktīvu dalību tirdziņos. Jāatzīst gan, ka šobrīd nekas diži nav mainījies, darba ir ļoti daudz, un aktīvajā sezonā (marts–oktobris) bieži strādājam arī nedēļas nogalēs. Paši smejamies, ka vasarā mūsu atvaļinājums ir 5 stundas garš un tā laikā mēs paspējam atpūsties! Lai visu spētu paveikt, svarīgs ir uzticams kolektīvs, un tā noteikti ir viena no mūsu stiprajām pusēm. Mums ir superatbildīgi un forši kolēģi.

    Mūsu pieredze rāda, ka izcils kanāls produkta atpazīstamības veicināšanai ir tirdziņi.

    Tajos klātienē var uzzināt cilvēku viedokli par produktu, saprast, kas ir izdevies un pie kā vēl jāpiestrādā, kā arī iepazīstināt ar sevi. Šī brīža apstākļos, kad tirdziņi un tikšanās klātienē ir ierobežotas, neatsverami ir sociālie tīkli, kuriem vērts veltīt savu laiku, radot interesantu un noderīgu saturu. Ja vēlies, lai tevi pamana, nekautrējies un ar lepnumu stāsti par saviem produktiem.

    Pārskatot mūsu līdzšinējo darbību, jāatzīst, ka labākās idejas radušās tieši krīzēs. Satricinājumu brīžos top skaidrs, ka līdzšinējais ierastais darbības modelis vairs nestrādā un jārada kas jauns. Tieši tā ir radušies jauni produkti (2008. gada krīzē radās ideja par mājas makaroniem), dzimušas idejas par interesantiem piedāvājumiem un sadarbībām. Drosmīgākais no pēdējā laika lēmumiem ir mūsu pašapkalpošanās veikals, ko izveidojām ražotnē.

    Par attīstības stratēģijām – dibinot uzņēmumu, tika ņemts kredīts, ko ātri vien sedzām. Esam piedalījušies un saņēmuši atbalstu arī novada rīkotā biznesa ideju konkursā. Diemžēl jāatzīst, ka plānotā ideja nerealizējās un jaunais produkts neguva tādu pircēju atzinību, kādu cerējām. Bet šī bija lieliska mācību stunda – ne vienmēr tas, kas izskatās skaisti uz papīra, tāds būs arī dzīvē. Regulāri izvērtējam produktu iepakojumu, etiķešu dizainu un, ja uzskatām par vajadzīgu, to mainām. Investīcijas ir veiktas arī jaunu produktu ražošanas iekārtu iegādē, kā arī atsevišķas tūristu uzņemšanas zonas izveidē.

    Tagadējo attīstības fāzi definētu kā ziedu laikus. Ir zināma stabilitāte, tomēr nezaudējam modrību – pasaulē notiekošais liek saprast, ka katra diena var ierasties ar jaunu pārsteigumu. Sākot īstenot savu ideju, novēlu neapstāties pie pirmajām grūtībām, no sirds ticēt, ka izdosies, un būt elastīgam šī brīža tik mainīgajos apstākļos. Un vēl – nesalīdzini savu paveikto ar citiem, jo salīdzināšana ir tava prieka lielākais zaglis!»

    Pievienojies dzīvesstila portāla Santa.lv Facebook un Instagram: uzzini vērtīgo, lasi kvalitatīvo.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē