• Bizness laukos. Kā attīstīties un neizputēt: Eicēnu saimniecības stāsts

    Karjera un bizness
    Katrīna Jaunslaviete-Ķipure
    27. aprīlis, 2022
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Shutterstock
    Žurnāla “Lauku Māja” gada pirmajos numuros rakstījām par savas uzņēmējdarbības uzsākšanu laukos un to, kā veicināt sava zīmola atpazīstamību. Noslēdzošajā rakstā – par posmu, kad uzņēmums jau ražo, ir ieskrējies un ir jāiet tālāk. Pieredzē dalās uzņēmēja.

    Stāsta Elita Reinharde, zemnieku saimniecības Eicēni saimniece:

    «Savu saimniecību ar vīru Jāni sākām veidot 1993. gadā, un no 2004. gada esam bioloģiski sertificēta saimniecība. Pamata nodarbošanās ir dārzeņu audzēšana un pārstrāde. Audzējam arī stādus un puķes. Dzīvē man ļoti laimējies, jo jau no mazotnes zināju, kas man patīk un ko vēlētos darīt. Arī mana smilšu kaste bija kolhoza siltumnīcas, kur izaugu, ejot līdzi mammai uz darbu.

    Vēlāk Bulduros satiku savu topošo vīru, ar kuru mācījāmies vienā dārznieku kursā. Un ar šo brīdi var sākt stāstīt par mūsu ceļu un iespējām uz savu uzņēmumu. Mans sapnis bija pašai sava dārzniecība, un vīrs šo sapni atbalstīja.

    Viens no svarīgiem izdošanās faktoriem ir divu cilvēku spēja skatīties vienā virzienā un sapņot līdzīgus sapņus. Tas, cik grūts bija sākums un cik maz bija naudas, diez vai kādu interesē. Bet, tiklīdz varējām, izmantojām iespējas startēt projektos un tos realizēt.

    Šo laiku gribas dēvēt par brīnišķīgu iespēju laiku, jo ir pieejamas dažādas tehnoloģijas, materiāli un dažādi atbalsti, granti ideju īstenošanai.

    Šādu iespēju pirms 30 gadiem nebija. Tāpēc mūsu saimniecības veidošanā attīstības periods bija daudz ilgāks. Milzīgs atspaids ir mūsu bērni un vedekla, viņi prot izurbties cauri papīriem, tehnoloģijām un saprast prasības.

    Vislabāk saimniecībai sāka klāties tieši tad, kad bērni bija izskoloti un ar savu jaunu cilvēku redzējumu deva mums padomus mārketinga jautājumos. Mēs radījām labus produktus, un viņi redzēja tajos vērtību. Mūsu lieluma saimniecībai ģimenes modelis ir pats labākais. Katrs zina, kas ir viņa stiprās puses, un tajās darbojas.

    Rakstot projektus, protams, tika izstrādāti biznesa plāni, bet, teikšu godīgi, katrs šis plāns vispirms ir galvā, un papīrs tikai apstiprina idejas pareizību. Intuīcija ir brīnišķīga sabiedrotā. Nenoliegšu, ka ir vajadzīgs daudz drosmes un spējas pieņemt to, ka šī nozare nenesīs miljonus, ka būs smagi jāstrādā un ka klientu uzticība nāks ar gadiem.

    Varētu teikt, ka šobrīd esam pie savu ziedu laiku beigām un tuvāk stabilitātes fāzei. Baudām sava darba augļus, kas gan neatbrīvo no smaga darba ikdienā.»

    Pievienojies dzīvesstila portāla Santa.lv Facebook un Instagram: uzzini vērtīgo, lasi kvalitatīvo.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē