Abonē SANTA+ un saņem astrologa prognozi savam nākamajam gadam!
ABONĒT!
  • Kā pareizi izveidot LinkedIn profilu, lai atrastu savu sapņu darbu?

    Karjera un bizness
    Ilze Buša
    15. jūlijs
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Leszek Czerwonka / Shutterstock
    Ja esi savas karjeras veidošanas procesā un šobrīd raugies pēc jaunām darba iespējām, pievērs uzmanību sava profila izveidei pasaulē lielākajā tiešsaistes sociālajā tīklā profesionāļiem LinkedIn. Sakārto savu digitālo vizītkarti!

    Praktiski ieteikumi LinkedIn profila pilnveidei

    • Foto un fona attēls. Nežēlo līdzekļus profesionāli uzņemtai profila bildei. Tā palīdzēs radīt lielisku pirmo iespaidu. Ja amats ir radošs, ir pieļaujamas atkāpes. Savukārt fona attēlam jāsaskan ar esošo darba jomu vai profesionālajām interesēm. 
    • Vārds un apraksts. Iesaku norādīt pilnu vārdu un uzvārdu, lai kolēģiem un sadarbības partneriem būtu vieglāk tevi atrast. Aprakstā savukārt izskaidro, kas tu esi profesionālajā dzīvē. Iesaku izvairīties no emociju simboliem, jo tie var radīt nenopietnu iespaidu. 
    • Profila links. LinkedIn katram lietotājam ļauj to personalizēt, kā linka unikālo daļu norādot savu vārdu un uzvārdu bez garumzīmēm. Arī šis mazais knifs palīdzēs tevi atrast gan sociālajā tīklā, gan Google meklētājā. Tāpat links, pareizi noformēts un pievienots CV, radīs pozitīvu iespaidu par tavām digitālajām prasmēm. 
    • Īss sevis raksturojums. Šī sadaļa radīs autentisku iespaidu par tevi. Vari iedvesmoties no savām profesionālajām autoritātēm vai tam pieiet oriģināli un pats izveidot saturu. Tāpat nebūs nepareizi, ja šo sadaļu neaizpildīsi. Tomēr, līdzīgi kā CV, iesaku 3–6 teikumos minēt, kas tu esi, ar ko izcelies darba vidē un kas tevi interesē. Šo aprakstu veidojot, iekļauj nozarei atbilstošus atslēgas vārdus, jo tādējādi potenciālajiem sadarbības partneriem tevi būs vieglāk atrast. 
    • Prasmju uzskaitījums. Būtu vērtīgi pārdomāt un izcelt savas 3–5 būtiskākās prasmes, kas parādīsies profila sākumā. Papildus trim vadošajām prasmēm katrā darba pieredzē iesaku norādīt iemaņas, kuras izmantoji (tas nekas, ja vairākās darbavietās tās atkārtojas). Piemēram, komandas vadība, finanšu pārvaldība, datu analītika, Power BI. Nosaucot prasmes, tu parādīsi, kādus uzdevumus tev ikdienā nācās veikt. Vēlos uzsvērt, ka tieši atslēgas vārdos iekļautās prasmes ir ļoti svarīga tava sociālā tīkla profila daļa, lai personāla speciālisti to atrastu, veicot potenciālo kandidātu meklēšanu. Izcili būtu iegūt arī apliecinājumus no citiem LinkedIn lietotājiem par šo prasmju izmantošanu darbos. 
    • Darbavietas. Šajā sadaļā būtiski atcerēties, ka tavu profilu redzēs cilvēki, kuriem nav ne jausmas, kas ir Latvijā pat ļoti labi zināma organizācija. Iesaku norādīt uzņēmuma nosaukumu, savu amatu, aprakstā ieskicēt uzņēmuma nozari un tirgus pozīciju, kā arī savu lomu tajā. Tāpat šeit var norādīt, piemēram, apbalvojumus, kas gūti tavā vadībā. Raksti pēc iespējas īsi, jo šis nav CV, šis ir profils sociālajā tīklā. Ja būs nepieciešams detalizētāks CV, tev to jautās.
    • Izglītība un sertifikāti. Liec tikai profesionālo un augstāko izglītību, lai neieslīgtu detaļās, taču tīklojoties arī vidusskolas pieminēšanai nereti var būt nozīme. Iesaku pievienot arī iegūtos sertifikātus, jo tie norādīs uz tavām prasmēm, – tas paplašina iespējas, ka tevi uzrunās personāla speciālists. 

    Ja esi darba meklējumos, vērtīgi norādīt statusu «atvērts darba piedāvājumiem». To iespējams norādīt gan kā visiem publiski redzamu, gan arī pamanāmu tikai atlases speciālistiem.

    5 iemesli, kāpēc jāsakārto LinkedIn profils

    1. Digitālā vizītkarte. LinkedIn profils lakoniski pastāsta par tavām kompetencēm un ļauj ērti ar tevi sazināties. 
    2. Tavi darbi. Bieži rodas jautājums, kam vajadzētu parādīties uz LinkedIn ziņu sienas. Lūk, šeit ir jāpraktizē latviešiem tik svešā sevis slavēšana par profesionālajiem sasniegumiem un jānorāda iegūtie sertifikāti, pabeigtie projekti, sasniegtie rezultāti, dalība konferencēs, pārdomas par vērtīgu nozares saturu vai notikumu. 
    3. Saziņa. Sociālā tīkla lietotāju skaits, kurus var apskatīt darba devējs, ir milzīgs, tāpēc bieži tiek izmantoti rīki, kas palīdz ātri atlasīt potenciālos kandidātus ar nepieciešamajām prasmēm. Tieši tāpēc norādītajām prasmēm LinkedIn profilā ir liela nozīme. Jo aktīvāka būsi, jo vieglāk tevi pamanīs.
    4. Jomas aktualitātes. Platformā ir iespēja ne tikai parādīt sevi, bet arī sekot līdzi interesējošo uzņēmumu profiliem, kā arī pievienoties interešu grupām, kas veicina digitālo tīklošanos un palīdz papildināt zināšanas par nozares jaunumiem.
    5. Profesionālie kontakti. Saskaņā ar pētījumiem viens no zīmīgiem kanāliem, kā tiek piesaistīti jaunie darbinieki, ir kolēģu ieteikumi. Tāpēc, stiprinot savu profesionālo loku, būs iespēja paplašināt ne tikai paziņu loku, bet arī savas karjeras iespējas. 

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē