• Veselībai nekaitīgie sporta veidi

    Veselība
    Klubs
    Klubs
    10. decembris, 2021
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Unsplash
    Sports un veselība retos gadījumos mēdz būt nesavienojami jēdzieni. Arī lielie sportisti reizēm gūst traumas. Tādēļ šoreiz par patiešām veselīgām aktivitātēm.

    Veselīgi ir vingrojumi, kas vērsti uz muskuļu izstaipīšanu, nevis pieaudzēšanu, kā arī lokanumu veicinoši vingrojumi. Jebkurš sporta veids, kas neprasa asas un ātras kustības, kā arī lielu fizisku slodzi līdz sasvīšanai, ir veselīgs. Tāpat jebkurš sporta veids, kas saistīts ar ūdeni, piemēram, ūdens aerobika vai vienkārši peldēšana, ir piemērots daudziem. 

    Vingrošana – vienkāršas, no skolas laikiem zināmas kustības, ko var veikt mājās, ir ideāls veids, kā būt vienmēr formā. 15 minūtes no rīta, un ķermenis ir apmierināts. Vienīgi vēlams, pildot vingrojumus, atvērt logu, lai beidzot katra šūna pastiprināti saņem skābekli. 

    Ātra staigāšana – noteikti labāk nekā lēna skriešana, jo nesavaino dzīslas un nenotiek kaulu traumēšana, jāizvairās no sasvīšanas. 

    Nūjošana – kustās rokas un kājas, piemērots pat cilvēkiem cienījamā vecumā. Pats labākais šai sporta veidā – atrašanās ārā. 

    Baseins – lieliski, taču ziemā der tikai tad, ja jums ir apsildāms auto, citādi iesācējiem pēc peldes mīnusa grādos drīzāk tas būs labs iemesls saslimt. Mīnuss – neder tiem, kam alerģija pret hlorētu ūdeni. 

    Šahs – jā, arī tas ir sports. Prāta veiklība, elastība un atmiņa daudz lielākā mērā saistīta ar ķermeni nekā mēs domājam. Kā uzskata viedie, tad stīvs prāts nozīmē stīvu ķermeni. Tādēļ kāda uzspēlēta partija noteikti līdzvērtīga aiz auss aizbāztai pēdai. Priekšrocība – varat iegūt jaunus paziņas, kas labprāt uzspēlē ar jums partiju. Nenoliedzami, spēja uz šaha galdiņa paredzēt vairākus gājienus uz priekšu, veicinās šādu pašu pieeju dzīvei. 

    Ciguns – lieganas kustības, kas enerģētiski sakārto ķermeni, to var ieteikt jebkuram, jo riska zonas praktiski nav. Priekšrocība – pēc dažām maksas nodarbībām praktizēt var mājās. 

    Prāna joga jeb prānājāma – ļoti labs līdzeklis, kā ar pareizu elpošanas praksi, elpas aizturi un līdzīgām nodarbēm stimulēt imūno sistēmu un pat uzlabot smadzeņu darbību. Priekšrocība – nomierina prātu, nervus, uzlabo visu orgānu darbību, ilgstoši nodarbojoties, izslēdz novecošanas procesus. Pēc dažām maksas nodarbībām (uz savu galvu labāk neko neiesākt) var praktizēt mājās. Jogas centri piedāvā dažādas nodarbības, kur elpošanas vingrinājumi ir to sastāvdaļa, taču ne atsevišķi prānājāmu. Tādēļ jāņem individuālas dažu stundu nodarbības.

    Raksts publicēts žurnālā Klubs 2010. gada 12. numurā.

    Pievienojies dzīvesstila portāla Santa.lv Facebook un Instagram: uzzini vērtīgo, lasi kvalitatīvo.

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Privātā Dzīve

    Vairāk

    Ieva

    Vairāk

    Mans Mazais

    Vairāk

    Māja un Dārzs

    Vairāk

    Auto

    Vairāk

    Astes

    Vairāk

    Klubs

    Vairāk

    Santa+