• Trešdaļa Baltijas valstu uzņēmēju 2020. gadu vērtē kā pozitīvu

    Karjera un bizness
    Santa.lv
    Santa.lv
    4. februāris, 2021
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Unsplash
    Aptuveni trešdaļa Baltijas valstu mazo un vidējo uzņēmumu 2020. gadu, salīdzinot ar 2019. gadu, vērtē kā pozitīvu, liecina Luminor bankas veiktā aptauja.

    Aizvadītais gads smagi ietekmēja visus uzņēmumus, taču visvairāk cieta tieši mazie un vidējie uzņēmumi. Kad ierobežojumu dēļ tika aizvērti fiziskie veikali, tie piedzīvoja lielus zaudējumus. Taču pandēmija nācis kā motivators paplašināties, attīstīt arī e-komerciju. 

    Baltijas uzņēmēju domas, vērtējot aizvadīto gadu, ir pretrunīgas. Uz jautājumu kāds uzņēmējiem bijis 2020. gads, salīdzinājumā ar iepriekšējo, viena trešdaļa atzīst, ka 2020. gads ir bijis labāks nekā 2019., otra trešdaļa abus gadus vērtē salīdzinoši vienādi, bet vēl trešā atzīst, ka gads ir bijis sliktāks.

    Vispozitīvākie ir Lietuvas uzņēmēji, lielākā daļa no tiem (37%) gadu vērtē pozitīvi, igauņi gadu atzīst kā pozitīvu (35%), tā arī neitrālu (33%), bet pesimistiskākie ir Latvijas uzņēmēji, no kuriem 2020. gadu par pozitīvu atzina vien 29%.

    Diemžēl gandrīz pusei Baltijas mazo un vidējo uzņēmumu 2020. gadā ir krities apgrozījums.

    Tomēr aptuveni trešdaļai ir izdevies to noturēt līdzšinējos apmēros, bet 13% Baltijas uzņēmēju ir pat izdevies audzēt apgrozījumu.

    Daudzi no Baltijas uzņēmumiem plāno sava biznesa paplašināšanos 2021. gadā. Visoptimistiskākie ir Lietuvas (41%) un Latvijas (37%) mazie un vidējie uzņēmumi, nedaudz piesardzīgāki ir igauņi (25%).

    Par biznesa izaugsmi 2021. gadā visoptimistiskākie ir Lietuvas uzņēmēji, toties piesardzīgākie – mazie un vidējie uzņēmumi Igaunijā. Vairāk nekā puse no tiem biznesa paplašināšanos nākamgad neplāno. Latvijas uzņēmēju domas dalās: 37% cer uz izaugsmi, bet 33% vēl ir piesardzīgi izdarīt prognozes par 2021. gadu.

    No tiem Baltijas uzņēmumiem, kas plāno sava uzņēmuma izaugsmi, vairāk nekā puse cer palielināt pārdošanas apjomus, kā arī ieviest jaunus produktus vai pakalpojumus. Savukārt igauņi ir ambiciozāki eksporta plānos, 33% no tiem plāno palielināt eksporta apjomus (Lietuvā 19%, bet Latvijā 28%). Tāpat igauņi (27%) ir vairāk ieinteresētāki attīstīt savus pārdošanas apjomus e-komercijā nekā pārējie kaimiņi – Lietuvā to veiks 20 %, turpretim Latvijā – 22% mazo un vidējo uzņēmumu.

    Katrs piektais norāda, ka pietrūkst finansējuma attīstības plāniem.

    “Lai arī 2020. gads ir bijis negaidīts un izaicinošs mums visiem, priecē, ka ievērojami liela daļa uzņēmumu tomēr ir atraduši veidu, kā pandēmijas gadā ne tikai noturēties, bet pat attīstīt vai pārprofilēt savu biznesu. Iepriecina arī Baltijas uzņēmēju visai optimistiskais skats uz nākotni, jo vismaz trešdaļa no mazajiem un vidējiem uzņēmumiem atzīst, ka plāno biznesa izaugsmi 2021. gadā, mērķējot gan uz pārdošanas apjomu audzēšanu, gan biznesa attīstīšanu digitālajā vidē,” stāsta Kerli Gabrilovica, Luminor vadītāja Latvijā.

    Kā galvenos iemeslus, kāpēc biznesa izaugsme 2021. gadā tomēr netiek plānota, Baltijas uzņēmēji min neskaidrību ar Covid-19 izplatību, kā arī Brexit un citiem globāliem notikumiem.

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē