Nostalģija bez liekas plastmasas — iekārojami motocikli vasarai

Ziemas miegs jau tālu aiz muguras, un motobraucējiem arvien biežāk patīkami ietrīsas sirds par drīzu atkalredzēšanos ar pelēko asfaltu zem diviem riteņiem un dvēseli sildošas motora bubināšanas. Vai rēkšanas, kas nu kuram. Motociklu ražotāji kā parasti sarūpējuši lērumu ar modeļus, lūk, daži, mūsuprāt, spilgti eksemplāri.
Motocikli
Ansis Īvāns
11. jūlijs

Drukāt

Saglabāt

Foto: BMW Media

Futūristiski atturīgs

Vitpilen 701

Pēdējos gados motociklu pasaulē aktuāla atgriešanās pie vienkāršības un minimālisma, populāriem kļūstot klasiskā stila braucamrīkiem bez liekām plastmasas dekorācijām un lieliem apjomiem. Uz šī viļņa ielas motociklu segmentā ienāca krosa braucēju pasaulē pazīstamā rūpnīca Husqvarna, šo minimālismu izpildot inovatīvā unikāla dizaina manierē.

2016. gadā tirdzniecībā nonāca divi jauni modeļi Vitpilen 401 un Svartpilen 401 (Melnā un Sarkanā bulta) ar viencilindra 375 kubikcentimetru dzinēju no KTM. Šogad Husquarna jaunums ir Vitpilen 701. Futūristiski atturīgā stilā ieturēto «dzelzs zirgu» kustina 693 kubikcentimetru viencilindra motors, kurš pārbaudīts jau uz KTM Duke un ar saviem 75 zirgspēkiem un 72Nm griezes momentu neatstāj nekādas šaubas par savu veiktspēju.

Vitpilen aprīkots ar uzticamajām Brembo bremzēm un atslēdzamu ABS sistēmu, kā arī mūsdienu augstākās klases motocikliem neiztrūkstošo vilkmes kontroles sistēmu, kas pasargā no riteņa izslīdēšanas.

Cienījami un bez stresa

Royal Enfield ir viena no senākajām un ilgāk ražotajā motociklu markām pasaulē. Kad sešdesmitajos gados Lielbritānijas rūpnīca bankrotēja, enfīldus līdz pat mūsdienām, turklāt bez būtiskām izmaiņām izskatā un konstrukcijā, turpināja ražot iepriekš izveidotie meitasuzņēmumi lielākajā demokrātijā un otrā lielākajā valstī pasaulē – Indijā. Tas šai markai nodrošināja ilgāk nemainīgo motocikla dizainu pasaulē.

Lai šajā gadsimtā atgrieztos Eiropas Savienības (ES) tirgū, modē nākot retro stilam, Royal Enfield gan nācās veikt uzlabojumus, ieviešot elektronisko degvielas iešprices sistēmu, elektrostarteri un ABS bremzes, kas kopš 2016. gada ir obligātas ES tirgū.  

2018. gadā rūpnīca savu braucamo klāstu klasikas cienītājiem papildināja ar Interceptor un Continental GT. Modeļi atgriežas ar atdzimušu 650 kubikcentimetru divcilindru dzinēju, kas ir papildinājums pamatīgi vibrējošajiem viencilindra spēka agregāta rumakiem, kas jau vairākus gadus ir pieejami Eiropā.

Gaisa un eļļas kombinētās dzesēšanas dzinējs, kas sasniedz 47 zirgu spēku un 52 ņūtonmetru griezi, protams, nav nekāda raķete mūsdienu standartiem, taču tāds arī nav enfīlda mērķis. Braucamais vairāk derēs tiem, kam patīk bez stresa un cienījami, bez liekām detaļām un tehnoloģiskiem brīnumiem baudīt vēju sejā.

Augstā plaukta komforts

BMW K1600B

Līdz ar klasiskā stila aktualizēšanos motopasaulē pēdējā laikā vērojama arī maza tilpuma dzinēju atgriešanās apritē. Pat BMW, kas īpaši slavens ar saviem lielajiem dzinējiem, pārsteidza ar ekonomisku 310 kubikcentimetru dzinēja ielas motociklu G310R, kuram tagad piepulcējas arī enduro versija G310GS. Bet, lai ieviestu dažādību, no Bavārijas uzņēmuma jaunumiem izcelsim tieši pretēji – lielāko no BMW motocikliem K1600B jeb Bagger.

Par BMW komforta motociklu modeļu vizuālo dizainu un iespaidīgajiem apjomiem viedokļi mēdz dalīties, taču K1600B ir izdevies patiešām skaists un proporcionāli vienots. Bagger, saglabājot savu ultramoderno tēlu, raisa asociācijas ar lielajiem čoperiem. K1600B ir zems vējstikls un uz aizmuguri krītoša silueta līnija, kas raksturīgi, piemēram, Harley Davidson (HD) CVO sērijas Street Glide mocim. BMW gan ir atšķirīgāks tehniski – sešcilindru rindas motors ar 1,6 litru tilpumu un 175 ņūtonemtru griezes momentu pret HD jauno un līdz šim pašu jaudīgāko divcilindru V veida dzinēju ar 1,9 litru tilpumu un 166 ņūtonmetru maksimālo griezi – Milwaukee-Eight 117.

160 zirgspēku sešcilindru bavārieša motors garantēs gan jaudu, gan līganu motora darbību, turklāt vairāk nekā divas trešdaļas griezes momenta tiek sasniegtas jau pie 1500 apgriezieniem. Lai 336 kilogramus smago «klavieri» būtu mazāk jāstumda, mocim ir arī atpakaļgaita.

Cena šādam «augstā plaukta» komforta motociklam, saprotams, nav no zemākajām – sākot no ap 22 tūkstošiem eiro. Taču tas joprojām ir aptuveni divas reizes mazāk par dārgākajiem HD modeļiem.

Līkumos ar pārliecību

Yamaha uz 3 riteņiem

Motopasaule nebeidz pārsteigt ar saviem eksperimentiem. Uzmanību izpelnījies japāņu lielā četrinieka pārstāvis Yamaha ar trīs riteņu motociklu Niken. Lai gan divi priekšā izvietoti riteņi, kas pagriezienos maina savu augstumu un ļauj svērties gluži kā uz parasta moča, nav pilnīgs jaunums – tādi jau pirms vairāk nekā desmit gadiem redzēti Piaggio MP3 motorollerim – nu līdzīga tehnoloģija likta lietā uz pilntiesīga motocikla.

Pati Yamaha to sauc par revolucionāru braucamo, kas paver jaunu vadīšanas kontroles līmeni un dod iespēju līkumus izbraukt ar pilnīgu pārliecību. Jaunā šasija ļauj motociklam sasvērties līdz 45 grādu leņķim. Katru priekšējo riteni balsta dubulta dakša.

Niken ar 847 kubikcentimetru trīscilindru motoru attīsta cienījamu 115 zirgspēku jaudu. Trīs riteņu šasija uzlabo motocikla stabilitāti un samazina bremzēšanas ceļu. Elektroniskā vilkmes kontrole, kas nu jau nav retums jaunajiem motocikliem, paaugstina braukšanas drošību. 

Ar V4 spēku

Ducati Panigale V4

Lai arī retro stils un naturālie motocikli ar atsegtiem dzinējiem un konstrukcijām ir pēdējā laikā ir ļoti pamanāmi, nekur jau nav palikuši vecie labie sporta baiki, dažkārt saukti arī par «plastmas raķetēm», kurām aerodinamikas uzlabošanas spoileri nosedz pukstošo sirdi.

Ducati nācis klajā ar jaunu sporta klases motociklu jeb Panigale V4. Galvenais jaunums šajā mazas itāļu Pilsētiņas vārdā nosauktajā rumakā ir V4 1103 kubicentimetru dzinējs. Tāpat kā līdzšinējie Ducati divcilindru spēka agregāti, arī V4 cilindri novietoti 90 grādu leņķī, kas dabīgi izlīdzsvaro motora vibrācijas un reizē ir arī kā rāmja daļa. Jaunais dzinējs tāpat darbojas ar desmodromisko vārstu sistēmu, pateicoties kurai Ducati motociklu rūkoņa atšķiras ar savu specifisko skaņu.

Motora jaudas rādītāji ir iespaidīgi, paceļot Panigale savas klases galvgalī. Dzinējs sasniedz 214 zirgspēku jaudu bez papildu uzlabojumiem un 124 ņūtonemetru griezes momentu. Sausais svars sarkanajai raķetei ir 175 kilogrami.

Bez dažādām gudrām elektronikām mūsdienās neiztiek teju neviens gana jaudīgs braucamrīks, starp tām Panigale tikusi arī sistēma, kas nodrošina, lai priekšējais ritenis, priekšai raujoties gaisā, neaiziet pārlieku tālu debesīs.

100 miljoni pārdotu eksemplāru

Pavisam nesen vērā ņemamu pārdošanas rezultātu sasniedza Honda rūpnīca – tika pārsniegta 100 miljonu eksemplāru robeža kopš 1958. gada ražotajam Super Cub divu riteņu braucamrīkam. Šo motopasaules fenomenu ir vērts pieminēt, pat zinot, ka Super Cub nav populārs mūsu reģiona tirgū un jaunais 2018. gada modelis paredzēts tikai Japānai.

Super Cub līdzinās motorollerim, tomēr tiek uzskatīts par motociklu. Braucēja kājas tiek turētas uz kāpšļiem abās pusēs, nevis pa vidu kā skūterim. Arī riteņu izmērs ir motociklam atbilstošāks. Visu laiku pārdotākā motocikla 100 miljonu robežas sasniegšana tiek atzīmēta ar atsvaidzinātu dizainu, kas izskata ziņā pietuvinās modeļa saknēm sešdesmitajos gados.

Visu šo laiku dažādus Super Cub variantus ražoja 16 Honda rūpnīcās 15 pasaules valstīs. Jaunie 50 un 110 kubikcentimetru modeļi tiek ražoti pašā Japānā. Starp dzinējiem veiktajiem uzlabojumiem ir elektroniskās degvielas iešprices sistēmas ieviešana un izplūde ar katalizatoru, lai izpildītu Japānas atgāžu normas. 

Super Cub ilgā popularitāte skaidrojama ar motocikla vienkāršību, izturību un cenu.

Lasi citur

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

 

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

AutoBild.lv

Māja

Receptes

Dārzs