• Nākotnes tehnoloģijas tavā televizorā — ko tu nezināji par savu TV?

    Klubs
    Santa.lv
    Santa.lv
    3. jūlijs, 2019
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Publicitātes foto
    Televizors nav produkts, par kura nomaiņu mēs ikdienā aizdomātos, piemēram, ja salīdzinām to ar viedtālruņa maiņu. Tehnoloģijas attīstās ļoti strauji, un pēdējos piecos gados televizora attēla un skaņas kvalitāte ir tikusi ievērojami uzlabota. Brīžos, kad medijos parādās informācija par jaunām un neredzētām tehnoloģijām un iespējām, daudzi to uztver skeptiski, jo pastāv informācijas trūkums, kas veicina negatīvus pieņēmumus un pat aizspriedumus par šādu uzlabojumu nepieciešamību.

    Tehnoloģijas un dizains

    Vēl pirms dažiem gadiem viens no galvenajiem kritērijiem televizoru iegādē bija ekrāna rāmja lielums un paša televizora biezums. Jo plānāks televizors un mazāks tā rāmis, jo lielāka vēlme to iegādāties, tomēr situācija ir mainījusies un vēl turpina mainīties. Mūsdienu televizoru ekrāna rāmis un biezums, pateicoties uzlabotām LED tehnoloģijām – NanoCell TV vai QLED – neatkarīgi no tā cenas, ir pietiekoši plāns, lai tas vairs nebūtu būtisks kritērijs lēmuma pieņemšanas laikā par labu televizora iegādei. No iepriekšējo gadu dizaina populārākajām iezīmēm ir palikusi tikai televizora kāja, kuras forma un dizains ir ļoti daudzveidīgs.

    Pateicoties uzlabotajām ražošanas tehnoloģijām, mūsdienu tehnologi spēj radīt aizvien lielāku TV ekrānu par pieejamu cenu. Vadoties pēc pēdējo gadu laikā pārdotajiem televizoriem, var secināt, ka vidējais ekrāna lielums ir palielinājies vairāk kā par 10 collām. Liela nozīme ir minimālistiskām detaļām un izvēlētajiem materiāliem. Jo vairāk tiek izmantots metāls vai kāds cits augstākās klases jeb premium materiāls, jo vairāk tas apliecina augsto televizora cenu un arī kopējo vērtību.

    Jaunās paaudzes tehnoloģija OLED, kura arvien plašāk sāk parādīties veikalos arī Latvijā, sniedz vairāk iespējas televizoru dizaineriem variēt ar formu un vieglumu. Viena no lielākajām priekšrocībām ir nevainojama attēla kvalitāte, īpaši īstā melnā krāsa un tās kvalitātes noturība pie dažādiem izliekumiem, ar ko ir grūti konkurēt pat mūsdienīgajiem LED televizoriem.

    Nākotnes TV dizainam piemitīs dažādas formas, izmēri, kuri tiks pielāgoti konkrēta mājokļa unikālajam interjeram.

    Tagad televizors vairāk kļuvis par interjera objektu ar papildu vērtību ikdienā, tas vairs nav tikai tehnikas vienība ar konkrētu funkciju. Jau tagad  pārdošanā ir nonācis LG televizors, kurš vajadzības gadījumā sarullējas, un ekrāns vairs nav fiksēts, kā esam pieraduši, vai arī televizors ar skaņas atveidi, ko veido vibrācijas no ekrāna.

    Attēla kvalitāte

    Gadiem ejot, mums šī brīža attēls liekas gana kvalitatīvs, tomēr, ja mēs paskatāmies video saturu, kuru skatījāmies pirms vairākiem gadiem, tad saprotam, ka uzlabojumi ir acīmredzami. Ne vienmēr attēla kvalitātes uzlabojumi ir saistīti ar izvēlēto ekrāna tehnoloģiju. Līdz ar Smart TV televizoru ienākšanu mūsu dzīvē, televizoros viena no galvenajām sastāvdaļām ir procesors, kas veic skatītājiem nemanāmus, bet svarīgus attēla uzlabojumus. LG televizoru gadījumā tas ir α inteliģentais procesors, kurš samazina attēla trokšņus, padara spilgtākas attēla detaļas un uzlabo kontrastu, kur tas ir nepieciešams.

    Attēla izšķirtspēja ir viens no būtiskākajiem kritērijiem. Vēl nesen 4K attēla kvalitāte televizoram šķita kā maznozīmīgs kritērijs satura trūkuma dēļ. Tomēr jau šodien 4K saturs ir pieejams parastos viedtālruņos un 8K izšķirtspēja lielizmēra ekrānos, kas ir vērtējams kā liels uzlabojums, bet  saturs, atbilstošs šādai kvalitātei, sekos tikai tuvākajos gados.

    Īsumā paskaidrojot – sākumā tiek radīti televizori ar jaunām iespējām un tikai pēc tam parādās saturs, kuru var skatīties pietiekami daudz skatītāju.

    Saturs tiek ražots auditorijai, bet, ja auditorija to nespēj redzēt tehnisku iemeslu dēļ, tad tā ražošana nav ekonomiski un arī racionāli pamatota. Iegādājoties jaunu televizoru, ir jāatceras, ka šī investīcija ir uz daudziem gadiem, kuru laikā satura kvalitāte būs jau citā līmenī, tādējādi mēs investējam nākotnē un paredzamajā satura kvalitātē.

    Jau tagad un neapšaubāmi arī tuvākajā nākotnē par attēla kvalitāti rūpēsies mākslīgā intelekta tehnoloģijas, kuras bez skatītāja līdzdalības noteiks saturu un veiks visas nepieciešamās darbības, lai attēls un skaņa kļūtu vēl kvalitatīvāka un skatītāja acij tīkamāka. Galvenā mākslīgā intelekta priekšrocība ir spēja analizēt ne tikai satura avotu, bet pašu ainu, ko tas attēlo, un uzlabot to atkarībā no objektiem, kuri tajā ir redzami.

    Mājas izklaide un saturs

    Mūsdienu modernā televīzija vairs neaprobežojas ar parastu arhīva pieejamību, tā ļauj izvēlēties saturu, kuru mēs vēlamies skatīties noteiktā laikā. Televizors arī vairs nekalpo kā tikai ekrāns, bet tas kļūst par mājas izklaides un informatīvo centru, ar kura starpniecību tiek iegūta aktuālā informācija par mājā notiekošo.

    Jau tagad ir iespējams to savienot ar veļas mazgājamo mašīnu un saņemt īsziņu par mazgāšanās cikla beigām, vai arī mainīt apgaismojumu telpās pēc savām vēlmēm.

    Jau drīz varēsim redzēt savas mājas elektrības patēriņu viegli uztveramā vizuālā veidā televizorā vai ieskatīsimies, kas pieklauvējis pie ārdurvīm. Daudzas no šīm lietām jau ir pieejamas viedtālruņos, tomēr daļu no tām ir ērtāk skatīties uz lielāka ekrāna, piemēram, lai nav jāmeklē savs viedtālrunis ik reizi, kad tas ieskanas.

    Mākslīgā intelekta tehnoloģijas izpētīs mūsu paradumus, piemeklēs īsto saturu un pasniegs to īstajā brīdī. Pateicoties mūsdienu straumēšanas servisu daudzveidībai, satura daudzums vairs nav problēma. Lielākais izaicinājums ir atrast nepieciešamo. Mākslīgā intelekta mašīnmācīšanās tehnoloģijas mēģinās atvieglot mūsu ikdienu, kurā svarīgu lomu ieņems arī  balss vadība, kas pakāpeniski sāks būt pieejama dažādās pasaules valodās.

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē