IMG: Mēs nekādi nepieļāvām domu, ka Latvijas posms varētu pazust no WorldRX

Ekskluzīvi
Līga Stirna
Līga Stirna
22. novembris, 2019
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: MVFOTO
Septembrī, kad pasaules rallijkrosa čempionāta (WorldRX) raibā kompānija sabrauca Biķernieku trasē Rīgā, jau bija noskanējis pirmais trauksmes zvans, ka Latvija šo pasākumu – vienu no lielākajiem un ietekmīgākajiem globālajiem sporta seriāliem pasaulē – varētu uzņemt pēdējo reizi. Vajadzēja paiet vairāk nekā diviem izmisīgiem mēnešiem, lai ar prieku varētu paziņot – WorldRX posms Rīgā tomēr būs arī 2020. gadā!

Īsa priekšvēsture – sarežģījumus radīja FIA obligātās sacensību licences maksa, kas ik gadu ir jāmaksā trasēm par tiesībām rīkot pasaules čempionāta sacensības. Rīkojot WorldRX posmu ceturto gadu pēc kārtas, Latvijai būtu jāmaksā 500 tūkstoši eiro. Iepriekš licences summu garantēja valsts no budžeta līdzekļiem sportam, bet ne šogad. Izvēloties finansiāli atbalstīt citus sporta veidus, valdība rallijkrosa sacensībām faktiski pārvilka svītru, taču rīkotāji nepadevās un atbalstu atrada Rīgas pašvaldībā. Tāpēc tagad Latvijas posms sauksies nevis valsts, bet pilsētas vārdā – WorldRX of Rīga.

Bez politkorektas pieklājības patiesu gandarījumu par šādu situācijas atrisinājumu pauda viens no pasaules rallijkrosa čempionāta rīkotāju IMG vadītājiem, IMG rallijkrosa stratēģisko partnerattiecību direktors Deivids Gilets (David Gillet), kurš bija ieradies Rīgā uz sadarbības līguma parakstīšanu un kuru aicinājām uz sarunu par situāciju par un ap WorldRX posmiem.

“Mēs nekad nepieļāvām domu, ka Latvijas posms būtu tas, kas pazustu no kalendāra,” sarunā ar portālu santa.lv pauda Žilē. “Latvijas posma laikā septembrī Raimonds (Strokšs, WorldRX of Rīga rīkotāju RA Events direktors – aut.) atzina – mums ir problēmas, ir 1% varbūtības, ka mēs varēsim palikt čempionātā. Tās bija ļoti sliktas ziņas. Daudzi – oficiālās personas, braucēji, komandas, līdzjutēji – teica: tas nevar būt, taču tāda šī situācija bija. Mēs nevaram aizvadīt posmu bez FIA licences, tā tas vienkārši nenotiek. Mēs bijām nepatīkamā situācijā, kad Latvija riskēja izkrist no kalendāra."

– Taču tas nav nekas jauns – sacensību rīkotājiem visā pasaulē rodas finansiālas grūtības, posmi pazūd un atgriežas, pat leģendāras F1 trases!

– Protams, jums ir pilnīga taisnība! Komandas – ne tikai WorldRX, bet arī F1 un citos čempionātos – ir pakļautas lielam riskam. Tāpat promouteri – šodien ir ļoti grūti aizvadīt veiksmīgus pasākumus, jo cilvēkiem ir ļoti plašas iespējas dažādi pavadīt savu brīvo laiku.

Ņemot vērā sacīkšu trašu skaitu un konkurenci, kalendārā iekļuvušajām ir jāspēj sarīkot pārliecinoši kvalitatīvu pasākumu, un Rīga bija mūsu veiksmes stāsts, tieši tas gadījums – ļoti kvalitatīvs notikums, uz kuru cilvēki atgriezās nākamajā gadā, par to runāja un slavēja draugiem, ka šis ir lielisks pasākums, superīgs nedēļas nogales pavadīšanas veids.

– Kāds bija jūsu plāns B?

– Es nedrīkstu atklāt vietas (smejas), bet varu atzīties, ka izskatījām iespējamos rīcības variantus gadījumam, ja Rīgas posms patiešām nenotiek. Kanādas un Lielbritānijas sacīkstes bija izņemtas no nākamā gada kalendāra, tās būtu iespējamās aizvietotājas.

Jāsaprot, ka sacensību kalendārs ir milzīga puzle, kas ir ļoti atkarīga no datumiem. Piemēram, Nirburgringa WorldRX posmu var uzņemt tikai tajā nedēļas nogalē un ne dienu vēlāk, cita trase pieprasa kādu citu konkrētu datumu, līdz ar to tev nav nemaz tik daudz iespēju, ar ko spēlēties.

Jā, mums bija daži rezerves varianti, izskatījām iespējas, bet burtiski pēdējā brīdī izrādījās, ka ir iespēja paturēt Latvijas posmu! Tad mēs visu iepauzējām un gaidījām, ar ko tas viss beigsies.

– Cik gara ir rinda uz vietu WorldRX kalendārā?

Jā, nenoliegšu, daudzi ir ieinteresēti. Es neteiktu, ka organizatori pie mums rindā stāv, drīzāk ir jaunas, interesantas teritorijas un trases, kurās mēs labprāt rīkotu savas sacensības.

Mēs skatāmies un vērtējam katru trasi individuāli. Labprāt paplašinātu čempionātu par trim posmiem, dodot iespēju motivētiem, labi aprīkotiem un efektīviem promouteriem. Ņemot vērā, kāda šobrīd situācija šobrīd ir ar privātajām komandām, kas ir vairākumā, ir jārēķinās arī ar izmaksām. Nebūtu prātīgi viņiem likt doties uz attālākajiem planētas nostūriem, ja vien tas nav izcili finansēts pasākums.

Mēs turpināsim izskatīt iespējas braukt Amerikas kontinentā, bet tas ir ļoti sarežģīti no komerciālā viedokļa.

FIA pieprasa trīs kontinentus, lai seriālam būtu pasaules čempionāta statuss, un tas mums ir – Eiropa, Āfrika un Āzija.

– Palikusi pēdējā tukšā vieta – sestais posms jūlijā – kad atklāsiet to?

Jūs, iespējams, jau esat dzirdējuši baumas, bet es pagaidām nevaru neko atklāt (smaida). Vēl ir jāvienojas par dažām detaļām, pirms viss notiks oficiāli. Varu teikt, ka tā ir laba vieta, un man nav nekādu bažu par šo posmu!

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

Lasi citur

 

 

Privātā Dzīve

Vairāk

Receptes

Vairāk

Veselība

Vairāk

Ieva

Vairāk

AutoBild.lv

Vairāk

Māja un Dārzs

Vairāk

Mans Mazais

Vairāk

Astes

Vairāk

Klubs

Vairāk

Santa+