Citadele ieguldījusi apmēram 100 000 eiro, lai maksājumus varētu veikt uz mobilā tālruņa numuru

Banka Citadele no trešdienas sākusi piedāvāt tās klientiem jaunu pakalpojumu – privātpersonu maksājumus uz mobilā tālruņa numuru, tā izstrādē ieguldot apmēram 100 000 eiro investīcijas, žurnālistus trešdien informēja bankas pārstāvji.
Zibmaksājumi
Ziņu aģentūra LETA
7. augusts

Drukāt

Saglabāt

Foto: Shutterstock

Citadele E-biznesa daļas vadītājs Mārtiņš Bērziņš pastāstīja, ka Citadele ir pirmā banka, kas sākusi praktiski izmantot Latvijas Bankas izveidoto un uzturēto Zibsaišu reģistra pakalpojumu, kurā jārēģistrējas ar mobilo lietotni privātpersonu maksājumu veikšanai uz mobilā tālruņa numuru.

Bērziņš piebilda, ka pakalpojuma izstrādē bija iesaistīta Citadele komanda, Latvijas Bankas informācijas tehnoloģiju (IT) komanda un tas izstrādāts desmit mēnešu laikā. Līdz šim reģistrēti jau 2720 telefona numuri, kuri testa režīmā pakalpojumu izmanto. Vienam tālruņa numuram pagaidām ir iespējams pievienot tikai vienu kontu.

Citadele valdes loceklis pastāstīja, lai izmantotu jauno pakalpojumu, jāreģistrējas Latvijas Bankas izveidotajā un uzturētājā Zibsaišu reģistrā ar Citadele mobilo lietotni. Jāatver Citadele mobilās lietotnes iestatījumi, jāreģistrējas pakalpojumam, izvēloties sadaļu zibsaite, apstiprinot savu tālruni ar SMS kodu. Tad jāizvēlas konts, kurā saņemt naudu. Pēcāk klients saņem reģistrācijas apstiprinājumu.

Bērziņš arī prognozēja, ka nākotnēbūs iespējams veikt maksājumu uz telefona numuru vairākku Latvijas baku starpā. Ar laiku šis maksājums varētu attīstīties Baltijas un Eiropas mērogā. Kā arī nākotnē bankas kontam varētu tikt piesaistīts cits identifikators, piemēram, Whatsapp lietotne vai e-pasts.

Latvijas Bankas valdes loceklis Harijs Ozols piekrita, ka nākotnē maksājumus varētu veikt ne tikai uz mobilā tālruņa numuru, bet arī, izmantojot tiešsaistes ziņapmaiņas, sociālos tīklus, ID, e-pastu, eID karti.

Viņš atzina, ka ikdienas dzīvi maina tehnnoloģiju attīstība, kuru izmantošana kļūst ierastāka. Piemērs ir zibmaksājumi, kurus Latvijā patlaban nodrošina Citadele, SEB banka, Swedbank un Latvijas Banka. Tie pieejami vairāk nekā 90% Latvijas kredītiestāžu klientu. Līdz šim apstrādāti 5,7 miljoni zibmaksājumi 1,1 miljarda eiro apmērā.

Ozols teica, ka zibsaišu reģistra sistēma tehniski ir pieejama jau ilgu laiku, bet iepriekš netika izmantota. Patlaban šādu pakalpojumu piedāvā tikai Citadele, bet vairākas vadošās kredītiestādes Latvijā un ārpus tās šo pakalpojumu patlaban testē. Tostarp SEB bankai ir parakstīs līgums par pievienošanos Latvijas Bankas izveidotajam un uzturētajam Zibsaišu reģistram, un banka šo pakalpojumu patlaban testē.

Bankas Citadele un sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS veiktā aptauja liecina, ka vairāk nekā puses jeb 50,9% Latvijas iedzīvotāju ir ieinteresēti un drīzāk būtu gatavi maksāt uz mobilā tālruņa numuru, bet vien 31,6% sliecas drīzāk šādu pakalpojumu neizmantot, bet 17,5% bija grūti sniegt atbildi uz šo jautājumu.

Aptaujas rezultāti arī atklāj, ka bezskaidras naudas norēķiniem priekšroku dod 46% aptaujas dalībnieku. Savukārt 47% joprojām izvēlas maksāt skaidrā naudā.

Starp biežākajiem iemesliem savstarpējiem norēķiniem ar draugiem,tuviniekiem vai paziņām aptaujas respondenti norāda kopīgas dāvanas iegādi (60%), kopīgus rēķinus restorānos un kafejnīcās (58%), kā arī kopīgu transporta izdevumu segšanu (40%). Maksāt ar pārskaitījumu lielākoties izvēlas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 34 gadiem.

Citadele novērojumi liecina, ka visbiežāk savstarpējos norēķinos pārskaitāmā summa svārstās no pieciem līdz desmit eiro, tādējādi secināms, ka klienti salīdzinoši bieži veic nelielus maksājumus.

Pēc aktīvu apmēra banka Citadele šogad marta beigās bija ceturtā lielākā banka Latvijā.

Lasi citur

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

 

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

AutoBild.lv

Māja

Receptes

Dārzs