Profesionāli treneri neiesaka sekot influenceru ieteikumiem par sportošanu

Fiziskās aktivitātes
Santa LV
3. oktobris

Drukāt

Saglabāt

Foto: Shutterstock
Nepieredzējis iesācējs sporta zālē riskē nevis uzlabot veselību, bet nodarīt sev pāri, ja par padomdevēju būs izraudzīts kāds no sociālo tīklu zvaigznēm – influenceriem, nevis profesionālis, brīdina Edijs Cīrulis, treneris ar daudzu gadu pieredzi.

Oktobris tradicionāli ir tas mēnesis, kurā sporta zāles piepilda cilvēki, kuri vēlas vingrot. “Vasara ir beigusies, ņemot sev līdzi sauso un silto laiku, kurā bija patīkami trenēties ārā, tāpēc sporta zāles piepildās ar tiem, kuri vai nu vasarā netrenējās vispār vai deva priekšroku sportošanai ārā. Taču tie, kuri atgriežas vai ir jaunpienacēji, ir pakļauti riskam sporta zālē iegūt traumu, ja nepareizi izmanto trenažierus,” brīdina Edijs Cīrulis.

Lūk, daži ieteikumi, kuri jāņem vērā sporta zālē, lai veselību uzlabotu, nevis nodarītu tai pāri:

  1. 1. padoms: Konsultējieties ar treneri!
    Šis ir pats vienkāršākais un uzticamākais padoms sporta zāles iesācējiem, kuri kā likums parasti nezina, no kuras puses pieiet lielākai daļai trenažieru. “Tas ir pavisam normāli, ja iesācējs nezina kā rīkoties ar trenažieriem un kurai muskuļu grupai tie ir paredzēti. Tieši tāpēc sporta zālē sastapsiet daudz treneru – nekautrējieties pajautāt viņu padomu!” iesaka Edijs Cīrulis. Diemžēl parasti ļaudis tā nedara. Kā tad rīkoties?
  2. 2. padoms. Dodiet priekšroku “bloka” trenažieriem.
    Kā skaidro treneris, sākotnēji šie trenažieri tika radīti rehabilitācijas nolūkos, taču nu ir kļuvuši populāri to vidū, kuri vēlas uzlabot figūru. Pašreizējie trenažieru veidi ļauj labāk un pareizāk nofiksēt ķermeņa pozīciju un izolēt konkrētas muskuļu grupas, kas samazina risku pieļaut nopietnas kļūdas un iegūt traumu. Taču ar tiem nevajadzētu aizrauties, jo treniņos ir svarīga dažādība.
  3. 3. padoms. Izpētiet instrukciju uz paša trenažiera.
    “Tas ir minimāls priekšnoteikums drošībai, kas ļauj pasargāt sevi no nevajadzīgām traumām. Uz trenažieriem ir minimāla informācija par to regulēšanu, slodzes mainīšanu un pareizu pozu. Uz dažiem no trenažieriem ir QR kodi, kurus noskenējot, tur pat uz vietas var apskatīties video instrukciju par pareizu trenažiera noregulēšanu un tā izmantošanu. Arī nevajadzētu aizrauties ar smagiem svariem: labāk 2–3 piegājienos izpildīt vingrinājumu 20–25 reizes, nekā izspiest pāris reizes ar smagu svaru – tas ir nepareizi,” stāsta Edijs Cīrulis.
  4. 4. padoms. Labāk izvairīties no treniņiem ar brīviem svariem, ja neesat konsultējušies ar treneri.
    Šāda veida treniņos ķermenim ir jābūt ļoti stabilam, katra kustība ir jākontrolē. Izšķiroša nozīme ir izpildījuma kvalitātei, citkārt vingrinājums ir veltīgs. “Jāatzīst, ka lielākā daļa cilvēku, kuri nav konsultējušies ar treneri, šos vingrinājumus veic nepareizi , savukārt tas var rezultēties traumās,” komentē treneris.
  5. 5. padoms. Influenceru ieteikumi, video blogi, treniņu programmas forumos u.tml. informācijas avoti nav uzticami.
    Protams, dažkārt interneta vidē var atrast saprātīgas uztura un treniņu programmas, taču no lielākās daļas mati ceļas stāvus. Ne visi labākie vingrinājumi ir piemēroti katram sportot gribētājam, jo ir svarīgi ņemt vērā organisma individuālās īpatnības, gūtās traumas, slimības, sagatavotības līmeni un tam līdzīgi. Vārdu sakot, ir jāizturas piesardzīgi un kritiski pret interneta avotos pieejamo informāciju, kā minimums ir jāpārbauda eksperts, kurš sniedz padomus.

Lasi citur

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

 

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

AutoBild.lv

Māja

Receptes

Dārzs