Pretvīrusu treniņš – izventilē plaušas!

Aktuāli
18. marts
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Shutterstock
Kā vēl mēs šobrīd varam palīdzēt sev nesaslimt? Vingrojiet un vingriniet krūškurvi – tāds ir viens no zinošu mediķu ieteikumiem. Vīrusi visātrāk ieperinās tajās plaušu daļās, kur ir mazākā gaisa kustība. Īpaši vingrinājumi palīdzēs kārtīgi izventilēt plaušas – sevišķi tiem, kam nav laika āra pastaigai vai kas ir spiesti būt mājās pēcceļojuma karantīnā. Konsultē ELĪNA ROZENFELDE, fizioterapeite Medicīnas centrā ARS.

Elpo plaši!

«Katru dienu vairākkārt izvingriniet krūškurvi! Koronavīruss mēdz iemājot tieši elpceļu epitēlijšūnās vai alveolārajās šūnās. Tur, kur gaisa plūsma ir maza – plaušu augšējos segmentos plecos un lejas segmentos pie diafragmas – vīruss jūtas vislabāk. Tāpēc vingrojiet tā, lai uzlabotos elpošana tieši šajās vietās,» tādu padomu sniedzis Latvijas Ārstu biedrības prezidents Pēteris Apinis, atgādinot: elpošanā mazāk nodarbinātajās plaušu daļās dzīvo arī dažādas baktērijas, kas vīrusa izraisīto slimību ātri var pārvērst bakteriālā pneimonijā. Arī šīs baktēriju krātuves ir jāventilē ar pareiziem elpošanas vingrinājumiem.

Fizioterapeite Elīna Rozenfelde uzsver – vairums no mums dienu pavada lielākoties sēžot, no tā arī stīvas plaušas un sekla elpošana. «Sēdētājiem organisms jau ir pieradis pie tāda elpošanas minimuma. Procesā piedalās minimums plaušu apjoma, alveolu un muskuļu, nenotiek pilnvērtīga ribu un diafragmas kustība. Ja vēl ir liekais svars, ribas un diafragma ir piepaceltā stāvoklī. Līdz ar to ir vēl vairāk samazināts plaušu tilpums, bet tas nozīmē diskomfortu, kopējas labsajūtas kritumu un lielākas iespējas vīrusiem.

Ribām elpojot ir jāatveras un jāaizveras, bet sēžot ribu apakšējā daļa ir gandrīz nekustīga, sanāk tikai tāda virsējā elpošana, kad pleci cilājas uz augšu un uz leju, un no tādas neracionālas elpošanas organisms arī ātri nogurst.

Slimību ierosinātājiem tādas saspiestas plaušas un sekla elpa ļoti patīk.

Iedomājieties upi, kurā viss plūst un mainās, un tad – purvu, kurā nekas neplūst un nemainās! Labākā ventilācija ir, ja cilvēks un viņa plaušas ir kustībā, tā uzņemam vairāk skābekļa. Ir jāelpo dažādi – kustinot plecus, kustinot un paplašinot visu krūškurvi, piedaloties arī vēdera muskulatūrai.»

Vingro ar konkrētu mērķi

Fizioterapeite iesaka ik dienu izpildīt vismaz kādu no īpaši krūškurvja izkustināšanai domātajiem vingrinājumiem. Iesākumā varbūt tie var izskatīties sarežģīti, bet tur patiešām nekā sarežģīta nav.

Svarīgi ir vingrot precīzi. «Vingrojumu komplekss veicinās plaušu darbību kopumā – ieelpas un izelpas būs dziļākas, garākas, kustību amplitūda būs palielināta, tiks izkustināti ribu loki un kopumā uzlabota plaušu ventilācija.»

Plašāk par to, kā sevi pasargāt vīrusu laikā un kādus plaušu ventilēšanas vingrojumus veikt, lasi jaunākajā žurnāla IEVA numurā!

  • Aktuāli – izventilē plaušas, lai vīruss netiek klāt! 5 vingrojumu komplekss
  • Intervija ar aktrisi Ingu Alsiņu-Lasmani
  • Kāpēc dažām sievietēm tik ļoti neveicas atrast sakarīgu partneri?
  • Ķirurgs onkologs Egils Purmalis: «Sieviete ārstam atklājās visā. Laikam tajā visā ir kas intīms mentālā līmenī.»
  • Patiess stāsts par dzīvi ar manipulatoru un varmāku
  • Kā stilīgi valkāt pavasarīgu puķainu kleitu
  • Veiksmīgas saimniekošanas noslēpumos dalās Latvijas Darba devēju konfederācijas ģenerāldirektore Līga Meņģelsone
  • Kā notiek gongu sesija, kur sola, ka ieelposi mīlestību? Izmēģinām uz savas ādas!
  • Sekss kļuvis remdens un garlaicīgs? 3 uzmundrinoši stāstiņi, kā to novērst
  • Ideja mazam ceļojumam – skatu torņi Latvijā, kurus ir vērts aplūkot
Ieva nr11

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

Lasi citur

 

 

Privātā Dzīve

Vairāk

Receptes

Vairāk

Veselība

Vairāk

Ieva

Vairāk

Klubs

Vairāk

Mans Mazais

Vairāk

Astes

Vairāk

AutoBild.lv

Vairāk

Māja un Dārzs

Vairāk

Santa+