Enerģētiskā masāža spēkam un priekam – klapēšana

Padomi
Kaija Zemberga
12. jūnijs
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Shutterstock
Ja vēl nav izdevies atrast veidu, kā atveseļot un uzmundrināt ķermeni, var pamēģināt senu ķīniešu metodi, ko latviski varētu dēvēt par klapēšanos vai pliķēšanu. Ar tās palīdzību var ātri atjaunot spēkus, tonizēt ādu, muskuļus, uzlabot pašsajūtu.

Arī tev droši vien ir savi noslēpumi, kā justies labi, atgūt spēku, vingrināt ķermeni – varbūt tu apmeklē jogu, no rītiem ej kontrastdušā, skrien, lieto vitamīnus un tonizējošus dzērienus vai izvēlies vienīgi kvalitatīvu pārtiku. Ja vēl neesi atradusi savu veidu, kā atveseļot un uzmundrināt ķermeni, iesaku pamēģināt senu ķīniešu metodi, ko latviski varētu dēvēt par klapēšanos vai pliķēšanu. Tā ir viena no Džun Juaņ cigun skolas praksēm – šādi var ātri atjaunot spēkus, tonizēt ādu, muskuļus, uzlabot pašsajūtu.

Klapējoties tiek ievibrētas ķermeņa šūnas, paaugstinās šūnu aktivitāte, paātrinās vielmaiņa un šūnu atjaunošanās procesi. Sevis pliķēšana uzlabo enerģijas cirkulāciju un asinsriti, atbrīvo no nepatīkamām izjūtām: nomāktības, stresa, trauksmes. Šī vienkāršā enerģētiskā masāža pazemina asinsspiedienu, noņem sāpes, no organisma izvada aukstumu, kas var būt daudzu slimību cēlonis.

Regulāri izpliķējot ķermeni, āda kļūst tvirtāka, itin kā jaunāka, uzlabojas muskuļu tonuss, mati kļūst veselīgāki. Pieplūstot papildu enerģijai un uzlabojoties asins cirkulācijai, locītavas, kauli, iekšējie orgāni tiek labāk pabaroti un kļūst stiprāki, no organisma aktīvāk tiek izvadīti toksīni, kas tur uzkrājušies.

Šī enerģētiskā masāža īpaši ieteicama sievietēm, kurām ir mazkustīgs, stresa pilns dienas režīms, kad pat nav laika paēst, un ir pārņēmusi nomāktība un izsīkuma sajūta. Taču ielāgo – klapēšana neaizstāj fiziskas aktivitātes!

Ar ko sākt?

Vislabāk būtu savu ķermeni izpliķēt katru rītu, bet to vari darīt arī jebkurā citā laikā, kad esi nogurusi, tevi pārņēmis stress, trauksmes sajūta vai vienkārši vēlies mazliet izkustēties pēc ilgstošas sēdēšanas pie datora. Labāk klapēties stāvot, taču to vari darīt arī sēžot, piemēram, pie darbgalda vai televizora. Ieteicams šo enerģētisko masāžu veikt ērtā kokvilnas apģērbā.

Lai enerģētiskā masāža būtu efektīvāka, pirms tās atver roku un kāju pirkstos esošos kanālus – ar vienas rokas pirkstiem kā knaiblītēs satver otras rokas pirkstus un, sākot no īkšķa, viegli piespiežot divas reizes velc pa pirksta sānu virsmu virzienā uz pirksta galu. To pašu atkārto ar kāju pirkstiem.

  • Pirms masāžas kārtīgi saberzē plaukstas – līdz sajūti tajās karstumu. Tas liecina par enerģijas aktivizēšanos delnās.
  • Klapējot atbrīvo plaukstas – pirkstiem jābūt nedaudz saliektiem, plaukstām – laiviņas formā. Iztēlojies, ka delnās ir enerģija. Ja tas ir grūti, iedomājies, ka tev abās rokās ir baltas dzīvības un prieka enerģijas bumbiņas un pliķējot tu dziedinošo un organisma atjauninošo enerģiju ieklapē dziļi ķermenī. Savukārt no ķermeņa izklapē nogurumu, sapīkumu, netīru, sastāvējušos enerģiju – kā putekļus no paklāja.
  • Pliķējot rokas neatrauj tālu no ķermeņa, dari to viegli, pietiekami ātrā ritmā, bet bez fanātisma un pārcentības.
  • Katru vingrinājumu veic astoņas reizes vai, ja vēlies, arī vēl kādu reizi. Ja kādā vietā organismā sajūti vēsumu vai diskomfortu, vari to paklapēt ilgāk. Piemēram, ja, ilgstoši strādājot pie datora, pleci kļuvuši stīvi un sāpīgi, izklapē tos pati vai palūdz kolēģei, lai to izdara, un stingums pazudīs.
  • Un tā – piecelies no rīta, izklapējies un priecīga, skaista, mundra dodies pasauli darīt labāku! Jo pēc enerģētiskās masāžas, tavs ķermenis, piepildīts ar dziedinošo enerģiju, būs viegls, atjaunojies, tas ar katru šūnu ieelpos spirgto, laimes enerģijā vibrējošo pavasara gaisu. Regulāri pildot šos vingrinājumus, tavs ķermenis pateicībā par klapēšanos kļūs vingrāks, slaidāks, jaunāks.

Klapēšanās ābece

  1. Vispirms kārtīgi saberzē plaukstas vienu pret otru, kamēr sajūti tajās siltumu. Tad ar plaukstām, maigi piespiežot ādu, nomazgā seju, sākot no zoda līdz matu līnijai, tad virzienā no vidus uz sāniem, izlīdzinot pieres rieviņas, un no deniņiem uz leju līdz zodam. Iztēlojies, ka tava seja kļūst svaiga, tīra, gluda, gaiša, krunciņas izlīdzinās. Vingrinājuma laikā uzlabojas ādas asinscirkulācija un vielmaiņa, sejas āda kļūst jaunāka un veselīgāka.
  2. Atslābini plaukstas un intensīvi ar rokām papliķē pa galvu virzienā no pakauša līdz pierei. To darot, iztēlojies, ka enerģētiskie kanāli un aktīvie punkti, kas atrodas galvā, tiek atvērti. Pliķēšana veicina asins un enerģijas pieplūdumu smadzenēm. Sajutīsi, ka pēc vingrinājuma tava galva kļūst viegla, domas – skaidras un iedvesmojošas. Efektīvi palīdz arī tad, ja sāp galva.
  3. Ar pirkstu galiem it kā izķemmē matus virzienā no pieres līdz pakausim un no deniņiem līdz pakausim. Tas veicina asinscirkulāciju galvas ādā un uzlabo matu augšanu. Ja galvā jūti kādu sāpīgu punktu, to īpaši paberzē ar pirkstu galiņiem. Veicot šīs kustības, iztēlojies, ka tavi mati ir skaisti, kupli, veselīgi. Šādi ar pirkstu galiem ķemmējot matus 300–500 reižu pēc kārtas 2–3 reizes dienā, jau pēc mēneša mati sāks augt biezāki. Ir pat dzirdēts, ka tie varot ataugt arī plikgalvainam cilvēkam.
  4. Saberzē ausu gliemežnīcas, sākot no augšas uz leju, – pēc Ķīnas tradicionālās medicīnas, ausu gliemežnīcā atrodas daudz bioloģiski aktīvo punktu, kas saistīti ar visiem cilvēka iekšējiem orgāniem. Masējot ausis, tu aktivizē un it kā izmasē visus iekšējos orgānus. Mūsu orgāniem ir tieksme slinkot, kļūt miegainiem – kā cilvēkam pēc kārtīgām pusdienām –, tāpēc, masējot ausis, iztēlojies, kā pavasarim atmostas arī sirds, nieres, plaušas, kuņģis, aknas…
  5. Ar atslābinātu plaukstu intensīvi izklapē vispirms kreiso roku, tad labo roku no pleca līdz pat rokas locītavai. Klapē vispirms ārpusi, pēc tam iekšpusi – kārtīgi, centimetru pa centimetram.
  6. Ar abām rokām izpliķē ķermeņa priekšpusi no augšas uz leju, pēc tam klapēšanu turpini jostasvietas līmenī – no sāniem līdz nabai.
  7. Ar abām rokām izklapē kājas no augšas uz leju visā garumā. Dari to rūpīgi, izpliķējot kājas no visām pusēm, jo tajās izvietoti svarīgi enerģētiskie kanāli.
  8. Ar mīkstu vālīti vai gumijas lāpstiņu izklapē muguru no apakšas uz augšu. Sākumā klapē pa mugurkaulu, pēc tam pa abām pusēm blakus mugurkaulam. Vari arī kādam palūgt, lai tev palīdz izklapēt muguru. Kakla zonu, kur skriemeļi ir trauslāki, pliķē vieglākām kustībām.   
  9. Visbeidzot izklapē abas pēdas. Arī pēdās ir daudz bioloģiski aktīvo punktu, kas atbildīgi par visiem orgāniem ķermenī. Pēc klapēšanas pēdas vari izspaidīt ar pirkstu galiem, tā atverot bioloģiski aktīvos punktus un it kā masējot iekšējos orgānus.
  10. Pēc klapēšanas vari palēkāt uz abām kājām – tā līdzsvarosi enerģijas plūsmu organismā. Lēkāt vari līdz pat simt reižu.

 

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

Lasi citur

 

Veselība

Vairāk

Receptes

Vairāk

Privātā Dzīve

Vairāk

Ieva

Vairāk

Mans Mazais

Vairāk

Māja un Dārzs

Vairāk

AutoBild.lv

Vairāk

Astes

Vairāk

Klubs

Vairāk

Santa+