Četri elpošanas vingrojumi, kas mazina saspringumu

Vasaras rītos gaiss ir tik spirdzinošs un vakaros tik smaržīgi biezs, ka būtu grēks to neizmantot, apgūstot dažādus relaksējošus elpošanas vingrinājumus.
Labsajūta
IEVAS Padomu Avīze
22. augusts

Drukāt

Saglabāt

Foto: Shutterstock
  1. Elpo dziļi!
    Ikdienā parasti elpojam diezgan sekli – tikai ar krūtīm –, taču pareizai elpošanai vajadzētu izkustināt arī diafragmu, tātad jāelpo arī ar vēderu. Lai elpotu pareizi, vispirms nepieciešama pareiza stāja – mugurai jābūt iztaisnotai un mugurkaulam jābūt kā ķermeņa centrālajai asij. Tas ļauj panākt, ka krūškurvis ir atbrīvots un diafragma nav saspiesta, un uzreiz var sajust, ka elpa plūst vieglāk un dziļāk.

    Elpai jāieplūst vispirms krūškurvja daļā, pēc tam jāpiepilda vēders – lai konstatētu, vai viss ir darīts pareizi, var turēt uz vēdera plaukstu, tai jācilājas līdzi. Arī izelpa ir jāsāk ar vēderu, tad gaiss plūst cauri krūškurvim un pa degunu ārā. Kad tā elpots kādu brīdi, var pat sajust vieglu reiboni – tā smadzenes reaģē uz situāciju, ka pēkšņi tām pieplūst vairāk skābekļa, nekā pierasts.
  2. Ugunīgā elpošana
    Šo gan labāk veikt kā rīta praksi, jo tā enerģētiski stimulē un uzlādē organismu. Svarīgākais ir izelpa, jo ieelpa tiek veikta parasti – bet noteikti caur degunu un dziļi, ar vēderu.

    Arī jāizelpo caur degunu, tikai izelpas mirklī jāsasprindzina diafragma, it kā gaisu izgrūžot ārā ar spēku. Līdz ar to izelpa ir ātra un enerģiska. Iesācējiem gan nevajadzētu uzņemt pārāk strauju ritmu. Šai elpošanai ir vēl kāds bonuss – izelpas brīdī notiek iekšējo orgānu masāža (tāpēc neiesaka mēnešreižu laikā).
  3. Zen elpošana
    Lieliski atbrīvo prātu un nomierina ķermeni. Vajag skaitīt katru izelpu un ieelpu, kamēr tiek līdz pieci. Proti, pirmā izelpa – viens, otrā izelpa – divi, trešā izelpa – trīs, ceturtā izelpa – četri, piektā izelpa – pieci. Pēc piektās izelpas skaitīšana jāsāk no jauna. Tas ir svarīgi, jo pēc piektās izelpas, automātiski skaitot tālāk, domas atkal sāk rosīties pa prātu. Bet pārlecot atkal uz vieninieku, visu laiku jākoncentrējas uz skaitīšanu.
  4. Elpošana ar kustību
    Ja plika elpošana tomēr šķiet par vienmuļu, to var apvienot ar kustību – tikai kustībai jābūt pietiekami vienkāršai. Piemēram, ieelpojot pacel un nostiep rokas virs galvas, izelpā nolaid lejā. To pašu var darīt guļus pozā – ieelpā tuvinot ceļgalu pie krūtīm, izelpā nolaižot, tad mainot kājas. Šādu elpošanu kustībā var izmēģināt arī ūdenī.

Lasi citur

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

 

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

AutoBild.lv

Māja

Receptes

Dārzs