Būtiski pieaug mediķu konsultācijas tiešsaistē

Ārkārtas situācija Latvijā
Santa.lv
2. aprīlis
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Shutterstock
Valstī noteiktās ārkārtas situācijas laikā būtiski ir noslogoti dažādu jomu mediķi, un rindā uz klātienes vizīti pie ārsta var nākties gaidīt mēnešiem ilgi. Līdz ar to krietni pieaudzis pieprasījums pēc dažādu jomu mediķu konsultācijām tiešsaistē, īpaši gadījumos, kad nav nepieciešama klātienes vizīte pie ārsta.

Pašmāju telemedicīnas vietnē DoctorOnline tiešsaistes mediķu konsultāciju skaits dienā jau ir palielinājies vairāk nekā 20 reizes.

“Ārstu konsultāciju tiešsaistes režīmā nozīmīgums būtiski pieaug līdz ar Veselības ministrijas rīkojumu saistībā ar Covid-19 par plānveida veselības aprūpes pakalpojumu ierobežošanu. Tiešsaistes konsultācijas varētu gan atslogot slimnīcu uzņemšanas nodaļu un Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta (NMPD) darbu, gan sniegt profesionālu informāciju pacientiem, lai palīdzētu atšķirt gadījumus, kad pietiek ar tiešsaistes konsultāciju un kad tomēr noteikti nepieciešama ārsta apmeklējums klātienē," uzsver Veselības centrs 4 filiāļu vadītāja Zane Rēvalde. "Tiešsaistes konsultācijas laikā ārsts arī var izrakstīt nepieciešamās zāļu e-receptes.”

Neklātienes ārstu video konsultācijas ir labākais risinājums situācijā, kad nav nepieciešama padziļinātāka pacienta izmeklēšana, vai ir vajadzība konsultēties ar ārstu pēc izmeklēšanas.

Tas ir arī lielisks risinājums gan ārvalstīs, gan arī reģionos dzīvojošiem pacientiem, kuri ne vienmēr var tikt pie speciālista klātienē uz galvaspilsētu.

Covid-19 pandēmijas laikā, kad ambulatorās pieņemšanas atceltas, un, lai varētu nodrošināt aprūpes nepārtrauktību, attālinātās vizītes, lietojot tiešsaistes konsultācijas, ir labākais formāts. Arī es piedalos šo konsultāciju sniegšanā, un tas ir mazākais, ko varu darīt, lai atvieglotu NMPD un slimnīcās strādājošo kolēģu darbu," saka medicīnas profesors Uģis Gruntmanis.

“Ik pārdienas platformā piereģistrējas vairāk nekā 1000 jauni pacienti; šobrīd DoctorOnline ir reģistrēti jau vairāk nekā 200 augsti kvalificēti ārsti-speciālisti. Notiek vairāki desmiti tiešsaistes konsultāciju dienā. Ir redzams, ka šī tendence nesamazinās, un šie cipari tikai aug. Līdz ar to esam noslogoti uz visiem 100%, pacientu, ārstu un jaunu konsultācija reģistrācija notiek ik brīdi, aizvien vairāk privāto ārstniecības iestāžu lielu daļu ambulatoro konsultāciju pārnes uz tiešsaisti,” situāciju raksturo DoctorOnline biznesa attīstības direktore Santa Batuhtina-Banga.

Konsultācijām video platformā pieejami tikai sertificēti medicīnas speciālisti: ģimenes ārsti, endokrinologi, dermatologi, kardiologs, dietologs, uztura speciālists, urologs, proktologs, asinsvadu ķirurgs un citi.

Tiešsaistes ārstu konsultācijas pasaulē jau sen nav jaunums. Latvijā gan šo pakalpojumu iepazīst pamazām, taču platformas izstrādātāji prognozē, ka esošās situācijas dēļ mediķu tiešsaistes konsultācijas kā pakalpojumu sabiedrība iepazīs krietni straujāk.

Platformas lietotāju ērtībai ir pieejma gan DoctorOnline web versija, gan mobilā lietotne Android un iOS operētājsistēmām, ko var izmantot no jebkuras vietas ar viedtālruni.

Interesējošo ārstu vietnē var atrast vai nu pēc vārda/uzvārda,  specialitātes, vai klīnikas, bet konsultācijas apmaksu var ērti veikt ar bankas karti.

DoctorOnline ir video konsultāciju platforma, kas nodrošina medicīniskās aprūpes pieejamību neatkarīgi no pacienta atrašanās vietas. 

Lai nodrošinātu drošu pacientu identificēšanu, norēķinus un dokumentāciju attālinātu medicīnas konsultāciju sniegšanai, no 2. aprīļa ikvienai medicīnas iestādei un reģistrētiem ārstniecības pakalpojumu sniedzējiem inovatīvs un ērts risinājums medicīnas pieejams arī portālā datamed.lv.

Risinājums ārstniecības iestādēm Covid-19 epidēmijas un ierobežojumu apstākļos, veicot attālinātas konsultācijas, atvieglo pacientu identificēšanu, piekļuvi sistēmā pieejamajiem viņu datiem, norēķinus un dokumentācijas (e-recepte, darbnespējas lapa, izraksts, nosūtījums u.c.) saglabāšanu.

Lai izvairītos no krāpniecības vai datu apstrādes pārkāpumu gadījumiem, nodrošinot attālinātas konsultācijas, ir jāveic droša pacienta personas identifikācija. Attālinātu maksas pakalpojumu sniedzējiem pirms to sniegšanas jāsaņem maksa par pakalpojumu pacientam saprotamā  un drošā veidā. Pirms attālinātās konsultācijas ārstam jābūt pieejamai pacienta diagnostikas un ārstniecības vēsturei, bet pēc konsultācijas pacientam ir jāsaņem visa tālākai aprūpei nepieciešamā dokumentācija.

“Brīdī, kad Latvijā faktiski ir pārtraukta pacientu pieņemšana klātienē, operatīvus risinājumus attālinātas palīdzības un atbalsta sniegšanai meklē gan ārsti, gan pacienti. Šobrīd attālināta pakalpojumu sniegšana saistīta ar dažāda veida riskiem un papildu administratīvo slogu. Mēs esam ļoti operatīvi izstrādājuši stabilu un ātru sistēmu, kas ļaus ietaupīt ārstniecības iestādēm laika un cilvēkresursus, gan identificējot pacientu, gan arī izmantojot ērtu norēķinu un dokumentācijas sistēmu. Tā ir pilnībā izstrādāta un pieejama jebkuram speciālistam,” stāsta DATAMED valdes loceklis Normunds Ančupāns.

Pacientam, lai pierakstītos ārsta konsultācijai, jāpierakstās DATAMED sistēmā ar internetbanku vai e-parakstu un jāpiesaka attālinātā konsultācija pie sev vēlamā speciālista.

Lasi citur

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

 

 

Noderīgi un interesanti

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

AutoBild.lv

Māja

Receptes

Dārzs