Augsts asinsspiediens, mirdzaritmija un svīšana – ko darīt ar šādu komplektu?

Augsts asinsspiediens
Ginta Auzniece
21. oktobris
1 komentārs

Drukāt

Saglabāt

Foto: Pixabay
Ko darīt, ja pie augsta asinsspiediena klāt nāk arī mirdzaritmija un neparastas sejas svīšanas epizodes? Konsultē Sandis Sakne, kardiologs aritmologs P. Stradiņa Klīniskās universitātes slimnīcā.

Lasītājas jautājums: «Man ir 67 gadi. Ilgstoši ārstē­ju paaugstinātu asinsspiedie­nu, ko nekādi nevar noregulēt, ārstēju arī mirdzaritmiju, kura dažreiz izpaužas ļoti izteikti, bet citreiz ir tikai nelielas epi­zodes. Pašlaik lietoju: Triplixam 10mg/2,5mg/5mg, – Concor 5 mg, Thrombo ASS 100 mg, Rytmonorm 300 mg katru pa 1 tabletei dienā. Pa retam vakaros, jo ir grūtības iemigt, arī Lexotanil 3 mg 1 vai 1/2 tabletes – atkarī­bā no stresa dienas laikā. Mani interesē, ko nozīmē, ja asinsspiediena tā saucamais augšējais mērījums ir no 140 līdz 160, dažreiz arī vairāk, bet apakšējais tikai no 50 līdz 70, reti kad 80 vai 90? Vai tas tā var būt, vai arī manā motoriņā ir kāda anomālija? Otra problēma, kas man sa­gādā raizes, ir pastiprināta tieši galvas un sejas svīšana. Dažreiz, naktī guļot vai no rīta pieceļo­ties, pēkšņi nosvīstu tā, ka no sejas tek lāsītes, pēc mirkļa tas pāriet un kļūst pat auksti. Kas tam varētu būt par iemeslu?» 

Atbild Dr. Sandis Sakne:

Man ir grūti ko­mentēt tavu situāciju, jo nezinu kundzes slimību un izmeklējumu vēsturi kopumā, bet – izlasot vēstuli, uzreiz redzu dažas aplamas lietas. Tās tad arī paskaidrošu.

Kas varētu būt lielāka problēma – augsts asinsspiediens vai mirdzaritmija? Pirmkārt, būtu nepiecieša­ma kardiologa konsultācija par asinsspiediena korekciju (tas, kā raksta, ir diezgan augsts!), jo vis­biežākais mirdzaritmijas iemesls ir tieši ilgstoši paaugstināts asinsspiediens. Līdz ar to, kamēr nebūs adekvātas asinsspiediena korekcijas, tas netiks normali­zēts, cīņa ar mirdzaritmiju būs bezcerīga.

Šajā gadījumā noteikti vajadzētu vērsties pie ārsta un speciālistiem, kuri padziļināti izmeklēs konkrēto problēmu.

Otrkārt, ieteiktu veikt ehokardiogrāfiju jeb sirds izmeklēšanu ar ultrasonogrāfi­ju – tajā būs iespējams izvērtēt sirds dobumu izmērus, kā arī vārstuļu funkcijas, un tas varētu palīdzēt saprast, kāpēc ir tik zems apakšējais jeb diastolis­kais spiediens. Šo izmeklējumu veic visās lielākajās slimnīcās un medicīnas centros, bet vari pierakstīties uz ehokardiogrāfiju arī pie mums, Stradiņa slimnī­cā. Tad tev jāzvana pa tālruni 67069280. Tiesa, šogad izmek­lējums iespējams vairs tikai par maksu, kas ir 40 eiro.

Treškārt, kas attiecas uz medi­kamentiem, ko kundze lieto un ko vēl vajadzētu lietot… Rytmonorm, kas ir antiaritmisks līdzeklis, noteikti lietojams 2 reizes dienā, jo, lietojot vienreiz dienā, tas savu uzdevumu pilnvērtīgi neveic. Tāpat domāju, ka nepiecieša­mi antikoagulanti jeb tā sauktie asins šķidrinātāji, jo mirdzarit­mijas dēļ ir liels insulta risks, bet ar ThromboAss, ko lieto, šajā gadījumā nepietiek.

  • Ko nozīmē neparastās svīšanas epizodes?

Kas attiecas uz svīšanu – tā pa­rasti nav kardioloģisku slimību simptoms, izņemot akūtas situā­cijas, piemēram, infarkta gadīju­mā. Drīzāk ieteiktu tev pārbaudīt cukura līmeni asinīs tukšā dūšā, jo, ja tas ir paaugstināts, var būt pastiprināta svīšana.

Kopumā vislabāk rīkoties šajā situācijā tā — domāju, ka visprātīgāk būtu paprasīt ģimenes ār­stam nosūtījumu pie kardiologa un pierakstīties uz ehokardiogrā­fiju – tam arī vajadzētu ieviest skaidrību, kā rīkoties tālāk, lai sieviete justos labi.

Lasi citur

1 komentārs

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

 

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

AutoBild.lv

Māja

Receptes

Dārzs