6 ieteikumi, kā sagatavoties pārejai uz rudeni un neieslīgt grūtsirdībā

Atvadas no vasaras vienmēr ir mazliet saldsērīgas. Lūk, ieteikumi, kas palīdzēs turēties pretim melanholijai.
Padomi
IEVAS Padomu Avīze
13. septembris

Drukāt

Saglabāt

Foto: SHUTTERSTOCK

1. Pēc vasaras sezonas ir svētīgi uz savu mitekli palūkoties gluži svaigu aci.

Ir pienācis īstais brīdis sakārtot un izrevidēt savu vidi, lai varam justies tajā labi un ērti. Varbūt kādas lietas jāizmet laukā, varbūt ir drēbes, kuras jau gadu nevalkājam un varam atdot Otrajā elpā. Vide, kurā dzīvojam, ir ļoti nozīmīga, jo rudens periodā mēs daudz laika pavadīsim iekštelpās. Varbūt vērts padomāt, kā savu mājokli padarīt gaišāku un košāku. Milzīgi daudz līdzekļu tas neprasa – pietiks nokrāsot kādu sienu dzīvespriecīgā vai gaišā krāsā, nopirkt košus interjera aksesuārus, piemēram, jaunus spilvenus. Priecīgi akcenti priecē acis un arī dvēseli.

Milzīga nozīme, lai neiestātos sezonālā depresija, ir gaismai.

 

2. Ja ir depresīvāks noskaņojums, kustības ir ļoti svarīgas.

Pietiks ar foršu 20 minūšu pastaigu.  Fiziski kustoties, izdalās hormoni, kas uzlabo garastāvokli un pašsajūtu. Vasarā ļoti daudz laika pavadām laukā, bet aukstākajā periodā ieslēdzamies mājoklī un ārā izejam visai reti. Būtu svarīgi atrast brīdi, lai izietu svaigā gaisā.

3. Masāžas, fizioterapijas, samīļošanās un apskaušanās ir tas, ko vajag vairot gan savā, gan tuvinieku ikdienā.

Turklāt ir pētījumi, kas pierāda, ka cilvēki ar mājdzīvniekiem – vai tas būtu suns vai kaķis, kuru glaudām un kurš mīļi pieglaužas, – ir daudz vairāk apmierināti ar dzīvi, un viņu laimes rādītājs ir daudz augstāks nekā cilvēkiem bez mīļzvēriņiem.

Glāsti un pieskārieni ir jādod un jāsaņem, cik vien daudz iespējams!

 

4. Pozitīvu efektu var dot arī mūzika.

Pētījumi rāda, ka mūzika emocionālā ziņā mūsu garastāvokli ietekmē un spēj mainīt visspēcīgāk. Tāpēc – uz priekšu! Uzliekam kādu Sinatras dziesmu vai citu mīļāko skaņdarbu, un redzēsim, kā garastāvoklis uzlabojas. Mūzika, krāsas, komēdijas – no visa klāsta nepieciešams izvēlēties to, kas tieši mums izraisa pozitīvas emocijas.

5. Rudenī zeme ir nobriedusi un dāsni piedāvā savas veltes.

Šajā periodā būtu vēlams pamazām atteikties no aukstajiem, svaigajiem, atvēsinošajiem ēdieniem un pāriet uz sezonālajiem produktiem un siltām, barojošām maltītēm, piemēram, zupām. Ķīniešu tradīcijas vēsta, ka rudenī vairāk jāuzņem skābi produkti, jo tie enerģētiski spēj palīdzēt sakopot domas un sazemēt.

Lai citrusaugļi un dzērvenes šoruden iet uz urā!

6. Nedrīkst aizmirst, ka mēs esam sociālas būtnes.

Lai cik ļoti gribētos rudenī ierauties savā komforta apvalkā kā gliemezim un paslēpties no ārpasaules, vajag satikties ar citiem cilvēkiem un veidot attiecības. Tikpat svarīgi ir tās izkopt ar tuvākajiem, veidojot dažādus rituālus. Piemēram, kopīga maltīte. Lai ir rituāls, kas regulāri atkārtojas, un zinām, ka mūs sagaida kas kopīgs, silts un patīkams.

 

 

Lasi citur

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

 

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

AutoBild.lv

Māja

Receptes

Dārzs