15 ieteikumi, kas padarīs tavu pašsajūtu labāku!

Fiziskās aktivitātes
Juris Aņisimovs
6. februāris
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Unsplash
Pandēmijas iestāšanās noteikti ietekmē cilvēka garīgo veselību un var sajust nogurumu, bezspēku un motivācijas zudumu, bet tam ir risinājums – 15 aktivitātes, kas padarīs tavu gadu daudz labāku.

Ieteikumi labākai pašsajūtai:

  1. Sāc katru rītu ar smaidu
    Tas varētu šķist pārbaudījums katru rītu pasmaidīt par kādu lietu, bet radini sevi to darīt. Pasaki sev, ka tā būs laimes un apmierinātības pilna diena, un sejā plaši smaidi. Tas varētu likties dumji, bet tici, tas patiešām noteiks toni visai dienai!
  2. Katru dienu vingro
    Dari visu, kas tev liek kustēties – tā var būt dejošana, lekšana vai skriešana, piemēram, iemīļotajai mūzikai spēlējot caur austiņām. Pārliecinies, ka laimīgo hormonu devai katru dienu jābūt 20 minūtes, izmanto laiku vingrinājumiem. 
  3. Dziedi dušā
    Vai mēs visi neesam izjutuši laimes sajūtu, kad iznākam no jaukas dušas pēc tam, kad esam izdziedājuši savu mīļāko dziesmu? Neaizmirsti ķermeņa mazgāšanu ar savu mīļāko dušas želejas aromātu. Tiek uzskatīts, ka mūsu iecienītie aromāti ir saistīti ar ožas atmiņu, kas liek mums justies svētlaimīgiem. Tagad tas ir pietiekami labs iemesls, lai izbaudītu siltu dušu un stresa mazināšanu!
  4. Praktizē meditāciju
    Meditācijas praktizēšana apmēram 15 līdz 20 minūtes katru dienu ir veselīga prakse. Patiesībā pētījumi rāda, ka mūsu smadzenes, kad praktizējam meditāciju vai jogu, izdala pretsāpju līdzekli, ko sauc par GABA. Pētījumā Journal of Alternative and Compplementary Medicine tika atklāts, ka pēc stundas meditācijas GABA līmenis palielinās par 27 procentiem.
  5. Ēd brokastis
    Liela daļa no mums katru rītu ir steigā, tas nozīmē, ka aizmirstam paēst brokastis un pēc tam jūtamies slikti. Kā būtu katru rītu baudīt rīta maltīti nesteidzoties? Tas ne tikai uzlabos omu, bet arī dos enerģiju visam rītam.
  6. Gūsti paradumu lasīt
    Mūsdienās vairumam cilvēku lasīšana šķiet «ļoti garlaicīga». Tā tas tiešām nav! Iegādājies kādu grāmatu ar savu iemīļoto žanru, ieslīgsti segā un malko iemīļoto kafiju vai tēju. Iegremdējies citā pasaulē.
  7. Snauda pēcpusdienā
    Pēcpusdienas miegs var būt ļoti noderīgs, lai uzlabotu garastāvokli. Tajā pašā laikā tas nodrošina uzlabotu modrību un veiktspēju, netraucējot nakts miegu.
  8. Piezvani draugam
    Pandēmijas laikā draugus apciemot nedrīkst, bet zvanīt var neierobežoti. Ar draugiem var dalīties piedzīvotajās atmiņās, nav nekā tāda, kā izrunāties vai justies nostalģiski. Tā ir lieliska sajūta un liek justies tik ērti. Saskaņā ar pētījumu, ko Harvardas universitāte publicēja 2008. gada decembrī British Medical Journal, liecina, ka laimīgi draugi palielina mūsu laimi par 15,3 procentiem!
  9. Ēd ilgstošas vakariņas
    Mēs saprotam, ka dienas laikā ir nepieciešams žonglēt ar daudz ko. Bet kā būtu ar laiku sev pēc garas darba dienas, varbūt vakariņu laikā? Pavadi stundu pats vai baudi maltīti kopā ar ģimeni, daloties dienas stāstos. Tas ne tikai ļaus tev justies lieliski, bet pozitīvās emocijas pāries arī uz tavu ģimeni.
  10. Iegūsti pietiekami daudz miega
    Labs miegs ilgst no 7 līdz 8 stundām, kas ir būtisks tavai apmierinātībai. Kad tu neguli pietiekami, hipokamps (patīkamu un neitrālu atmiņu sistēma smadzenēs) nedarbojas pareizi. Tā rezultātā tavs miega trūkums smadzenes mēdz atcerēties mazāk pozitīvu atmiņu un lielāku negatīvo atmiņu skaitu.
  11. Dzer ūdeni
    Izdzer glāzi ūdens, kad jau esi pamodies. Faktiski visu dienu regulāri dzer ūdeni. Pētījumos teikts, ka tie, kas dzer ūdeni vairāk nekā pietiekami, uzskata sevi par ļoti laimīgiem, salīdzinot ar tiem, kuri nedzer. Tas ir tāpēc, ka tikai 1,5% ķermeņa šķidruma zudums var izraisīt nogurumu, trauksmi, galvassāpes un nevēlēšanos veikt sarežģītus uzdevumus.
  12. Glezno
    Gleznošana – tas ir kaut kas, kas tevi atslābinās un liks justies laimīgam! Izklaidējies ar krāsām – tev nav jāizveido mākslas darbs, viss ir par labu laika pavadīšanu.
  13. Izmēģini dārzkopību
    Viena no jaunajām aktivitātēm, ko izmēģināt 2021. gadā, varētu būt dārzkopība. Zinātnieki ir atklājuši, ka augsnē atrodamās mikrovielas var uzlabot smadzeņu darbību, vienlaikus uzlabojot garastāvokli. Augsnē atrodamās mikovielas palielina smadzenēs ražoto serotonīna daudzumu. Tātad, sasmērējot rokas ar zemi, tu jutīsies laimīgs!
  14. Brīvprātīgais darbs
    Brīvprātīgais darbs ir lielisks veids, kā vienlaikus palīdzēt citiem un justies apmierinātam. Neatkarīgi no tā, vai tā ir seniora māja vai dzīvnieku patversme, ir daudz vietu, kur varētu noderēt palīdzīgā roka. Piemēram, varbūt ir kāds seniors, kurš ir viens un paša spēkiem nespēj iziet no mājām, ir nepieciešams aiziet pēc pārtikas, ir nepieciešama mājas sakopšana vai veļas mazgāšana. Tas sagādātu prieku ne tikai tev, bet pavisam noteikti arī palīdzības saņēmējam. 
  15. Iziet bezmaksas tiešsaistes kursu
    Pandēmijas laiks ir pavēris vairākas iespējas, kā uzlabot savas prasmes un iegūt zināšanas, neiztērējot ne centa. Apmeklē bezmaksas tiešsaistes kursus dažādās vietnēs, un tu jutīsies lepns par sevi.

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

 

Veselība

Vairāk

Receptes

Vairāk

Privātā Dzīve

Vairāk

Ieva

Vairāk

Mans Mazais

Vairāk

Māja un Dārzs

Vairāk

AutoBild.lv

Vairāk

Astes

Vairāk

Klubs

Vairāk

Santa+