Kā ieziemot trimmeri, mauriņu pļaujmašīnas, robotus un traktorus?

Zelta padomi
Elīna Kondrāte
2. decembris, 2018
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Pixabay
Konsultē: MĀRTIŅŠ JAUDZEMS, Stokker dārza un meža tehnikas eksperts; JONAS GOLUBOVAS, Fiskars tirdzniecības pārstāvis uzņēmumā Ginalas

Trimmera ieziemošana

Iztīri detaļas pie pļaušanas mehānisma – sākot ar plastmasas detaļām un beidzot ar reduktoru. To var darīt ar augstspiediena mazgātāju vai dārza šļūteni, ja tajā ir gana liels spiediens. Papildini reduktora smērvielu. Pārbaudi gaisa un degvielas filtrus – cik tīri tie ir un vai nav nepieciešams tos nomainīt. Notīri un ieeļļo trosītes, trimmera kustīgās vietas un rokturu stiprinājumus.

Ievēro! Trimmerim visbiežāk ir divtaktu dzinējs, tajā parasti pilda speciālu degmaisījumu, kur ir sajaukta degviela ar eļļu. Šie maisījumi parasti jāizmanto aptuveni 45 dienu laikā. Ja pļauj reti, degmaisījums visbiežāk netiek izmantots. Tāpēc Mārtiņš Jaudzems iesaka lietot Aspen – speciālu gatavu degmaisījumu, kas iepildīts nesabojāsies aptuveni gadu. Ja šis maisījums iepildīts trimmera dzinējā pirms pēdējās pļaušanas reizes, var uzskatīt, ka trimmeris ir ieziemots droši un cita dzinēja vai pļaušanas sistēmas apkope nav nepieciešama

Mauriņu pļaujmašīnas un traktora ieziemošana

Iztīri pļaušanas pannu – to var darīt ar augstspiediena mazgātājiem vai speciāliem līdzekļiem. Zāles atliekas uz pannas veido skābu vidi, kas veicina koroziju. Nekopjot pļaušanas pannu vai to netīru atstājot uz ziemas sezonu, jau pēc pāris gadiem vajadzēs iegādāties jaunu pļaušanas ierīces korpusu. Pēc tīrīšanas pannu var ieziest ar eļļainu smērvielu, kas pasargās no rūsas. Griešanas mehānismi jeb naži – ja tie ir nodiluši, jāuzasina vai jāiegādājas jauni nomaiņai. Mehānismi ar kustīgajām daļām un siksnas – no tām ar kompresoru jāizpūš putekļi un gruži, īpaši tad, ja pļauts putekļains un smilšains zāliens. Jāpārbauda, vai siksnas nav saplaisājušas. īpaša vērība jāvelta traktora stūres mehānismam un, sezonai beidzoties, kustīgās daļas jāieziež ar biezu smērvielu, piemēram, Solidolu vai smēri, kas paredzēta gultņiem. uzpūšamās eļļas no flakona nebūs gana iedarbīgas. Degvielas un eļļas filtri – ja filtrs netīrs, tas jānomaina vai jāizpūš ar kompresoru. Tomēr vienu filtru nedrīkst tīrīt vairāk kā trīs reizes – vizuāli tas būs tīrs, bet funkciju vairs nepildīs un pamazām bojās pļaušanas tehniku. Aizdedzes sveces – tās jāpārbauda traktoriem, pļaujmašīnām, trimmeriem un citai dārza tehnikai, kam ir iekšdedzes dzinējs. Ja svece ir melna, tā jānomaina un jāizpēta, vai iekārtai nav nepieciešama regulēšana vai nopietnāka tehniskā apkope. Uzlādē akumulatoru – mauriņu traktoriem akumulatoru ieteicams uzlādēt gan sezonas beigās, gan reizi divos mēnešos visu nesezonas laiku. Ja vien akumulators nav bojāts, regulāra tā uzlādēšana nodrošinās, ka pavasarī traktoru noteikti varēs iedarbināt

Mauriņa pļāvējs – robots

Mājas apstākļos ieziemojot, drīkst darīt tikai 3 lietas: 1.Ar lupatiņu notīrīt no korpusa virsmas zāles paliekas, putekļus un smiltis; 2.Iztīrīt pļāvēja apakšu – zāles paliekas var notīrīt ar stiepļu vai cietu plastikāta saru birsti; 3.Uzlādēt akumulatoru – tas darāms 1 reizi 3 mēnešos. Ja pēdējā zāles pļaušana bijusi oktobrī, tad nākamā reize būs ap Ziemassvētku laiku. Pēc tam pavasarī.

NEKAD zāles pļāvēja robotu nemazgā ar augstspiediena mazgātāju – ar ūdeni to mazgāt nedrīkst vispār!

Ieteikums! Pa ziemu robotu var nodot glabāšanā servisa meistariem, kuri veiks nepieciešamo apkopi – iztīrīs un pārbaudīs, vai robotam pļaušanas laikā programmā nav radusies kāda kļūda

Mauriņa pļaujmašīnas un traktora dzinējs

Pastāv vairāki viedokļi, kā to pareizi sagatavot ziemas sezonai. 1. Pielej pilnu degvielas bāku. Pastāv uzskats: ja pļaušanas ierīci glabā telpā, kurā ir lielas gaisa temperatūras svārstības, un bāka ir tukša vai pustukša, tajā var rasties tvaiki vai kondensāts, un bāka sāks rūsēt. Mūsdienu pļaujmašīnām pārsvarā ir plastmasas benzīnbākas, kurām rūsēšana nedraud. Šis būs piemērotāks risinājums senāka modeļa mauriņa pļāvējiem, kam ir metāla benzīnbākas. 2. Degvielai pielej stabilizatoru. Ja ierīcei ir četrtaktu dzinējs un bākā palicis nedaudz degvielas, tai var pieliet speciālu degvielas stabilizatoru vai divtaktu dzinēja eļļu, kādu parasti izmanto trimmeriem un motorzāģiem. Degviela ir agresīva – ja visu ziemu tā atradīsies gan degvielas tvertnē, gan karburatorā, kurā ir dažādas membrānas un gumijas detaļas, tā šīs daļas var saēst. Tad pēc ziemas pļāvēju, iespējams, vairs nevarēs iedarbināt un atsevišķas detaļas būs jāmaina. Pļaujmašīnas tvertnē uz 5 litriem degvielas var pievienot 100 ml eļļas. Tad ļaut dzinējam mazliet padarboties, lai tas izdzenā maisījumu pa visu sistēmu, pēc tam noslāpēt un maisījumu izsūkt no tvertnes. Šādi būs garantija, ka arī karburatora membrānas neizkaltīs un netiks saēstas. 3. Izstrādā visu degvielu, līdz pļaujmašīna noslāpst. Šis ir pļaušanas ierīcei saudzīgāks paņēmiens. Taču, ja pļaujmašīnu ziemas periodā glabā sausā un siltā telpā, pastāv liela iespēja, ka karburatora membrānas izkaltīs un pavasarī tās tāpat būs jāmaina.

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

Lasi citur

 

 

Privātā Dzīve

Vairāk

Receptes

Vairāk

Veselība

Vairāk

Ieva

Vairāk

AutoBild.lv

Vairāk

Māja un Dārzs

Vairāk

Mans Mazais

Vairāk

Astes

Vairāk

Klubs

Vairāk

Santa+