• Kas aktuāls 2020. gada telpaugu modē

    Dārzs
    Santa.lv
    Santa.lv
    27. februāris, 2020
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Shutterstock
    Telpaugi ir viens no izplatītākajiem interjera elementiem, kam piemīt daudz lielisku īpašību: tie izdaiļo un padara mājīgāku jebkuru telpu, priecē acis ar košām krāsām, un daži arī uzlabo gaisa kvalitāti. Kā neapjukt milzīgajā sortimentā un izvēlēties aktuālus, mūsdienīgus augus saviem privātajiem džungļiem un kāda ir augu mode šogad, stāsta augu speciāliste Līna Spure.

    Izmērs, lapas, formas

    Augkopības eksperti pasaulē šim gadam iezīmē trīs galvenās modes tendences:

    • Aktuāli būs lieli augi – monsteras, filodendri, gumijkoki un citi, kam daba dāvājusi raženu izmēru un varenas lapas un kas arī vienā eksemplārā lieliski rotās jebkuru mājokli vai biroju.
    • Tāpat modē būs augi ar krāsainām lapām – rozā, violetām, balti zaļi svītrainām, rakstainām utt.
    • Sukulenti – jo neparastāki, jo labāk. Ja savā kolekcijā iekļausiet kaut vai niecīgu kaktusiņu, kas atgādina rozi vai kādu dzīvnieciņu, būsiet trāpījuši mērķī.

    Augu speciāliste Līna Spure novērojusi, ka pasaules tendences vairāk ievēro jaunieši, un vecuma grupā līdz 30 gadiem globālais TOP3 patiešām ir aktuāls. Tomēr izcelt vienu populārāko augu būtu grūti, jo klientu vajadzības ir dažādas.

    “Uzņēmumi biežāk iegādājas augus birojam – tie ir lielie zaļie augi, piemēram, dracēnas, fikusi, zamiokulkas, kas izmērā pārsniedz 80 centimetrus. Pensionāri interesējas galvenokārt par klasiskiem augiem mazos podiņos par zemām cenām. Jauniem cilvēkiem topā ir zaļie, eksotiskie un tropiskie augi: neparastas hoijas ar krāsainām lapām, monsteras, hamedorejas un kaktusi, kā arī mūsu veikalā plašā klāstā pieejamie lielie citruskoki un dracēnas,” stāsta K Senukai OZOLS speciāliste.

    Spure novērojusi arī zināmas lokālas izmaiņas modes strāvojumos, piemēram, ievērojami krities pieprasījums pēc orhidejām, toties aizvien vairāk cilvēku izvēlas lavandu un kafijas koku.

    Nepārejošs trends – vienkārša kopšana

    Monsteras un citi augi ar lielām lapām vienmēr ir pieprasīti. Daudzi seko principam – labāk viens liels nekā daudzi mazi. Tomēr izmērs nav vienīgais kritērijs, pēc kura klienti izvēlas telpaugus, atzīst  speciāliste.

    “Birojiem patiešām ir svarīgi, lai augs būtu iespaidīgs un pamanāms, taču ne mazāk svarīga ir auga kopšana. Jo vienkāršāk, jo labāk! Tāpēc pieprasīti ir augi, kas nav kaprīzi – fikusi, gumijkoki, zamiokulkas. Tās ir sevišķi pacietīgas un iztiek ar nelielu gaismas un ūdens daudzumu, tāpēc ir piemērotas dažādām vidēm.

    Arī gados vecākiem cilvēkiem patīk viegli kopjami augi, taču šai klientu grupai īpaši svarīga ir cena.

    Pārējie nereti vadās pēc principa “lai nav kā visiem”,” stāsta Līna Spure.

    #indoorplants – vai pilnīgi viss ir iespējams?

    Tāpat kā apģērbu, arī augu modi ietekmē sociālajos tīklos manāmās vēsmas. Jauni cilvēki, kuri seko trendiem soctīklos, piemēram, Instagram, nenoliedzami daudz vairāk ietekmējas no pasaulē valdošajām tendencēm nekā viņu omes un opīši, norāda augu speciāliste. Tiesa, soctīklos var ieraudzīt arī gluži trakas idejas un visneparastākos augus, kuru dabiskā mītne ir savvaļas tropu meži, nevis podiņš uz palodzes.

    “Mūsdienās ir iespējams apmierināt pat visfantastiskākās pircēju vēlmes, tomēr tās nedaudz var piezemēt sezonālie ierobežojumi. Pārsvarā gan piedāvājums ir ļoti plašs, kas pircējiem paver daudzveidīgas izvēles iespējas un ļauj pašiem izlemt – sekot modes tendencēm vai palikt uzticīgam vecajam, labajam amarillim,” saka Līna Spure.

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē