• Vai ir iespējams apdrošināt mobilo telefonu?

    Aktuāli
    Ievas Padomu Avīze
    Ievas Padomu Avīze
    Lolita Lūse
    Lolita Lūse
    20. septembris, 2019
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Shutterstock
    Nopirku mazdēliņam mobilo telefonu, bet viņš to nejauši nometa zemē un saplēsa. Pārdevējs saka – garantija uz šādiem gadījumiem neattiecas. Stāstu kaimiņam, viņš saka: vajadzējis apdrošināt! Vai tad mobilos telefonus var apdrošināt pret sasišanu?

    Pirms vērtīgiem pirkumiem noteikti jāpārliecinās, vai ir pieejama pirkuma apdrošināšana un kādas ir iespējas to izmantot. Preces garantija un apdrošināšana nebūt nav viens un tas pats. Latvijā visām precēm ražotāja garantija ir vismaz divi gadi, taču ražotāja garantija sedz zaudējumus vai nodrošina bojātās preces nomaiņu tikai tad, ja precei konstatē ražošanas defektu. Savukārt pirkuma apdrošināšana ir daudz plašāka un parasti sedz pircēja zaudējumus gadījumos, ja iegādātā prece saplīst, to sabojā pats īpašnieks vai kāds cits, ja to nozog vai prece cieš dabas stihijā vai ugunsgrēkā.

    Latvijā ir vairākas iespējas apdrošināt savus pirkumus – arī mobilos telefonus.

    • Pirmā iespēja: pirkuma apdrošināšana kā papildpakalpojums daļai no banku kredītkartēm. Banka šo pakalpojumu nodrošina sadarbībā ar kādu no apdrošināšanas sabiedrībām.
    • Otrā iespēja: pirkumu apdrošināšana kā atsevišķs dažu apdrošināšanas sabiedrību pakalpojums, kas parasti pieejams tikai konkrētu sadarbības partneru veikalos.
    • Savukārt trešā iespēja ir laba līmeņa mājokļa apdrošināšana, kas ietver arī mājoklī esošo mantu un iekārtu apdrošināšanu. Šāda apdrošināšana līdzēs zādzību un līdzīgos gadījumos, bet nepalīdzēs, piemēram, pret mobilā telefona nozagšanu no somas uz ielas vai sabiedriskajā transportā.

    Plānojot vērtīgus pirkumus, kam noderētu apdrošināšana, vispirms ieteicams uzzināt, vai kredītkarte ietver pirkumu apdrošināšanu un vai apdrošināšanas piedāvājums atbilst visām vajadzībām – vai tas ietver konkrēto preču veidu apdrošināšanu utt. Ja viss atbilst, jāmaksā ar karti, nevis ar skaidru naudu. Ja kredītkarte apdrošināšanu nepiedāvā vai tā nav atbilstoša konkrētajām vajadzībām, noteikti jāizpēta un jāizmanto pirkumu apdrošināšanas iespējas, ko kā atsevišķu pakalpojumu savu partneru veikalos piedāvā dažas Latvijas apdrošināšanas sabiedrības.

    Pirkuma apdrošināšanas ir dažādas. Noteikti jāizpēta, kādas preces apdrošina. Visbiežāk pirkumu apdrošināšana attiecas uz sadzīves tehniku, mobilajiem telefoniem, elektroiekārtām, elektroniku, datortehniku. Taču apdrošināšana iespējama arī citām precēm, bet noteikumi jālasa uzmanīgi, piemēram, dārglietas, dārgakmeņi un kažokādu izstrādājumi vienā piedāvājumā var būt iekļauti un īpaši uzsvērti, bet otrā paredzēti kā izņēmumi. Parasti apdrošināšana tiek piedāvāta tikai jaunu preču iegādei, bet neattiecas uz automašīnām un citiem transportlīdzekļiem.

    Vēl jāizpēta, pret kādiem riskiem un bojājumiem konkrētā prece tiek apdrošināta un kādi ir izņēmumi. Svarīgi noskaidrot, vai apdrošināšana segs zaudējumus, ja bojājumus mantai radījis pats saimnieks, to nometot, sasitot, aplejot vai kā citādi mehāniski sabojāt. Svarīgi lasīt arī izņēmumu sadaļu, piemēram, dažkārt apdrošināšana nesedz zaudējumus, ja mantas nozagtas no mašīnas vai atstātas nepieskatītas neaizslēgtā vietā. Dažkārt kredītkartes piedāvā arī tā saukto cenas apdrošināšanu: proti, ja noteiktā laika periodā pēc preces iegādes pircējs atrod identisku lētāku preci, zināmos gadījumos var tikt segta cenas starpība. Vēl jāizvērtē arī limiti un pašrisks. Uzmanīgi jāizlasa informācija par apdrošināšanas atlīdzību limitiem – vai un cik lieli limiti noteikti vienam apdrošināšanas gadījumam, vienam pirkumam, īpašām pirkumu kategorijām. Tāpat ļoti svarīgs ir pašrisks – tā ir summa, par kuru mazākus zaudējumus apdrošināšana nesedz.

    Ja pašrisks ir 100 eiro, tad, pērkot 103 eiro vērtu preci, šī konkrētā apdrošināšana praktiski nederēs, jāmeklē cita.

    Tāpat jāņem vērā, ka apdrošinātāji pārsvarā kompensē jaunas identiskas vai līdzvērtīgas preces iegādi, nevis izmaksā atlīdzību naudā. Vēl jāizvērtē apdrošināšanas termiņš un darbības vieta. Termiņš var svārstīties no 90 dienām līdz vairākiem gadiem. Viens no iespējamiem pirkuma apdrošināšanas veidiem ir garantijas apdrošināšana, kas faktiski nozīmē to, ka ražotāja garantija tiek pagarināta vēl uz, piemēram, trim gadiem – attiecīgi ražotāja garantija būs spēkā piecus gadus.

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē