Noderīgi padomi, kā saglabāt skaistumu arī skrējiena laikā

Skaistumkopšana
Sandra Puntule
23. septembris
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Shutterstock
Apkopojam biežākās problēmas, kas var skart skrējēju skaistumu un labsajūtu. Un – rodam risinājumus!

Āda kļūst pārlieku sausa

Āda skriešanas laikā zaudē daudz mitruma, tāpēc, ja skrien regulāri, reizi dienā pēc dušas noteikti vajadzētu lietot mitrinošu krēmu gan sejai, gan ķermenim.

  • Palīdzība

Vēja aprautai ādai vairākas reizes dienā uzklāj intensīvi mitrinošu krēmu vai želeju. Ādas atjaunošanai un mīkstināšanai palīdz Bepanthen, pantenols, eļļas, alveja un kumelīšu tējas kompreses. Ja lūpu kaktiņi nepatīkami sprēgā, kop lūpas ar eļļu, kas satur E vitamīnu.

Rokām un lūpām jāuzklāj barojoši krēmi – tie piesedz ādu ar lipīdiem, kas neļauj ādai izsausēt.

  • Aizsargā!

Saulainā laikā uz sejas noteikti klāj aizsargkrēmu ar augstu aizsardzību SPF 30–50. Īpašu uzmanību pievērs vaigu galiem un degunam, tie apdeg visātrāk, un pēc tam var sākt lobīties āda. Skrienot krekliņā, aizsargkrēmu ar SPF zied arī uz pleciem, skausta un rokām, lai izvairītos no diskomforta. Nevajadzētu aizmirst arī par lūpām. 

Ilgstoši sarkana seja

Ja ādai ir tendence uz kuperozi, tā ir plāna, jutīga, ar izteiktiem asins kapilāriem, ir sarkans deguns un vaigu gali, skriešana ādu var padarīt ilgstoši apsārtušu, pat spilgti sarkanu, īpaši tas būs redzams uz deguna un vaigu galos, dažkārt arī uz zoda un pieres.

Ja laikus pareizi neārstē un nekopj ādu, sarkano vaigu problēma var attīstīties un pāriet hroniskā formā.

  • Palīdzība

Ikdienā lieto krēmus, kas paredzēti tieši kuperozas ādas kopšanai. Sārtiem vaigu galiem lieto mitrinošu kosmētiku jutīgai ādai ar antioksidantiem, kas stiprina ādas dabiskās aizsargspējas. Ja sārtums rada problēmas, gan veikalos, gan aptiekās ir speciāli kopšanas līdzekļi ar norādi antiredness. Šādā gadījumā nelieto abrazīvus, sausinošus, kairinošus un alkoholu saturošus līdzekļus. Saulainā laikā uz sejas obligāti jāklāj krēms ar saules aizsargfaktoru SPF 50.

Noberzumi augšstilbu iekšējās virsmās, padusēs, uz krūtīm

Sportojot pastiprināta uzmanība jāpievērš apģērba izvēlei. Piemēram, skrienot basketbolista šortos, ir palielināts risks iegūt augšstilbu iekšējās ādas noberzumus. Ieteicams vilkt piegulošus vai īsus šortus, kuru dibena odere ir tuvāka starpenes muskulatūrai.

Neveiksmīgi izvēloties skriešanas kreklu vai veļu, var iegūt krūšu galu noberzumus, kas var pat asiņot.

Tūlīt un pēc tam var palīdzēt silikona plāksteri, kas novērš mehānisko berzi.

Ja reiz jau tā ir gadījies, ir pārdomāti jāizvēlas atbilstoša lieluma krekls, veļa, iespējams, ka vainojams krekla materiāls – pārāk ass, reizēm neveiksmīgi iestrādātas vīles. Tam noteikti jāpievērš uzmanība. Tas pats attiecas uz apaviem, lai izvairītos no tulznām.

  • Profilaksei

Lai mazinātu noberzumu risku, vietas, kur āda pakļauta pastiprinātai berzei, – rokas pie padusēm, zem krūtīm, uz augšstilbiem –, jau laikus vajadzētu ieziest ar treknu krēmu, var izlīdzēties ar higiēnisko lūpu zīmuli, kas uzlabo slīdamību. Krēms veido virs ādas papildu aizsargslāni. Krēms arī palīdz, lai uzlabotu ādas atjaunošanos pēc skrējiena radušajās iekaisuma vietās.

  • Palīdzība

Ja āda jau ir noberzta, velkošo, sūrstošo sajūtu var mazināt silikona plāksteri, dziedējoši krēmi Bepanthen, Pantenol, kā arī Curiosin gels un citas atvēsinošas kompreses. Ja noberzums ir dziļš, labāk der antibiotiku un hormonālie krēmi, kas ievērojami paātrina dzīšanas procesu.

Sviedri tek aumaļām

Ja skriešanas laikā, it īpaši saulainā laikā, svīst piere, sviedru pilieni var nokļūt acīs, radot nepatīkamas sajūtas un īslaicīgu redzes pasliktināšanos.

  • Profilakse

Ieteicams izvēlēties speciālu naģeni, kam pieres daļā ir iešūta gumijas jostiņa, kas aiztur sviedru nokļūšanu acīs. Kā alternatīvu var lietot arī pieres apsējus. Svarīgās situācijās pretsviedru līdzekli var uzklāt uz pieres (tos, kas satur alumīnija hidrohlorīdu, – nobloķē sviedru izvadus). Antiperspiranti nav kaitīgi veselībai, jo sviedru dziedzeru izvadu augšējā daļa ar laiku nolobās, tāpat kā ādas virskārta, tādējādi antiperspiranta efekts ir īslaicīgs.

Pirms skrējiena lieto vieglu kosmētiku, kas ātri iesūcas ādā un nerada biezas kārtas sajūtu.

Atsists nags jeb skrējēja īkšķis

Dažkārt skrienot īkšķa gals regulāri tiek atdauzīts pret kādu šķērsli. Bieži zem traumētā naga veidojas asinsizplūdums, radot ideālu vidi naga sēnītes attīstībai. Atsists nags var kļūt vaļīgs vai noiet pavisam. 

  • Profilakse

Kārtīgi sakop pēdas, pievērs uzmanību kāju nagiem, jo nagu traumu biežākais iemesls ir nekoptas pēdas. Nagu mīkstināšanai un pēdu aprūpei izmanto speciālus kāju krēmus, kas mīkstina, atsvaidzina ādu un mazina pēdu svīšanu. 

  • Palīdzība

Sasitumu pirksta galā rūpīgi ārstē kā jebkuru pušumu, ir svarīgi, lai tajā neiekļūtu infekcija. Lai atsistais nags nesagādātu sāpes, to īsi apgriez un iezied ar biezu krēmu. Ja nags pulsē un ļoti sāp, ja tas ir aizlūzis vai salūzis, dodies pie podologa. Atšķirībā no ķirurga, kas parasti dod priekšroku naga noņemšanai, podologs nesāpīgi novērš asinsizplūdumu, bet salūzušam nagam uzliek ārstniecisku želeju.

Nepatīkama sajūta uz galvas 

Lai pasaudzētu matus un galvas ādu no gaisa mitruma svārstībām un UV starojuma, vienmēr lieto aizsarglīdzekli matiem; ja to nav – galvas ādai, vai apsedz matus ar vieglu galvassegu. Ja mati ir gari, skrienot labāk cieši saņemt vai sapīt, lai tos nebojā mehāniska berze pret apģērbu. Aizsardzībai vari lietot neskalojamo kondicionieri.

  • Palīdzība

Tūdaļ pēc skrējiena izmazgā matus no putekļiem, sviedriem un skalpa ādas producētā sebuma ar atsvaidzinošu šampūnu un lieto vieglu kondicionieri, kas atjauno matu dzīvīgumu.

Lasi citur

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

 

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

AutoBild.lv

Māja

Receptes

Dārzs