• Ar neparastu skatu uz latviešu kino klasiku - pie skatītājiem nonāk komēdija Kino un mēs

    Kino un TV
    Līga Stirna
    Līga Stirna
    5. novembris, 2020
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    3/3Bezkaislīgais Gunārs Cilinskis un "rūķu" Ķencis

    Bezkaislīgais Gunārs Cilinskis un "rūķu" Ķencis

    Katram aktierim šajā filmā ir jāiejūtas vairāku personu tēlā; visi ir kolorīti, tomēr daži īpaši izceļas.

    JĀNIS SKUTELIS – ALFRĒDS JAUNUŠANS jeb rūķu kino ĶENCIS

    Jānis Skutelis filmizrādē Kino un mēs iejūtas aktiera un režisora Alfrēda Jaunušana tēlā. Viņš režisora Voldemāra Pūces filmā Mērnieku laiki atveido Ķenci, bez kura šī filma nu nekādi nav iedomājama.

    Jānim Skutelim jāspēj tikt galā ne tikai ar filmā ieturēto rūķu kino manieri, kas nozīmē tēlot mākslīgi iztaisītā balsī un pārspīlēti ekspresīvā toņkārtā. Viņam uzticēta arī vidutāja loma starp operatoru un režisoru, kad, filmējot Ķenča lūgšanas ainu, kur varonim jāatrod un jāuzrunā Dieviņš un jāizsūdz sava bēda, operators un režisors nav spējīgi vienoties, kā tad konkrēto ainu ticami nofilmēt.  

    ANDRIS KEIŠS – bezkaislīgais GUNĀRS CILINSKIS UN pārdrošais JURIS PĻAVIŅŠ

    Jaunā Rīgas teātra aktierim Andrim Keišam filmizrādē Kino un mēs uzticēts atveidot vairākus tēlus, nozīmīgākie no tiem – Gunārs Cilinskis filmā Ezera sonāte un Juris Pļaviņš filmā Dubultslazds.

    Gunārs Cilinskis kā viens no filmas Ezera sonāte režisoriem un scenārija līdzautoriem galvenā vīrieša – Rūdolfa – lomu uzticējis sev. Kāpēc tik vīrišķīgs un tai pašā laikā, daudzuprāt, ļoti sentimentāls vīrietis izvēlējies tik neitrālas un šķietami piezemētas jūtu izpausmes kaislīgas mīlestības atveidošanai? Laivā sēž Astrīdas Kairišas atveidotā varone Laura, kurā filmas varonis Rūdolfs acīmredzami ir kaislīgi iemīlējies, bet tā vietā, lai izrādītu jūtas, Cilinskis izvēlas būt ieturēts un pat lietišķs. Kāpēc?

    Andra Keiša favorīts gan ir Juris Pļaviņš, kuru aktieris atveido filmas Dubultslazds ordeņu zādzības ainā. Juris Pļaviņš filmā attēlo fotogrāfu, kuram pilnīgi neticamā kārtā Miervalža Ozoliņa atveidotais senu un ļoti dārgu ordeņu kolekcionārs kā pilnīgi nezināmam un svešam cilvēkam vēsā mierā atrāda, kur slēpj savu ievērojamo kolekciju. 

    EGONS DOMBROVSKIS – ātrais ALOIZS BRENČS

    Liepājas teātra aktieris Egons Dombrovskis filmizrādē Kino un mēs bez citiem tēliem iejūtas arī Rīgas Kinostudijas režisora Aloiza Brenča lomā, kura meistarība ļāvusi ne reizi vien Kinostudiju nodēvēt par detektīvfilmu studiju. Tas tāpēc, ka Aļiks, kā viņu dēvēja kolēģi, ir slavens ar saviem detektīviem, spriedzes filmām un krimināldrāmām un bijis vienīgais pastāvīgais šāda žanra filmu režisors padomju laikos Latvijā.

    Pēc nostāstiem var spriest, ka viņš bijis arī visātrākais režisors Rīgas kinostudijā – bez ierunām nostādīja aktierus pa vietām un ar dažiem dubliem viss jau bijis nofilmēts. Tā teikt – Aļiks laiku lieki netērēja un par lomu psiholoģisko pamatu daudz nediskutēja, bet ķērās vērsim pie ragiem.

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē