Rīgas sabiedriskajā transportā grib ieviest iekāpšanu tikai pa priekšējām durvīm

Aktuāli
Ziņu aģentūra LETA
26. jūnijs, 2019
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Shutterstock
Sākot ar 8. jūliju, pilotprojekts — iekāpšana tikai p apriekšējām durvīm — tiks īstenots piecos Rīgas satiksmes maršrutos. Pilotprojekts ilgs divus mēnešus un pēc tam iegūtie dati tiks apkopoti, lai lemtu – vai ko tādu būtu lietderīgi ieviest pastāvīgā lietošanā.

 Izmaiņas skars 1. trolejbusa, kā arī 10., 20., 28. un 60. autobusa maršrutus.

 Ļaujot sabiedriskajā transportā iekāpt tikai pa priekšējām durvīm, pašvaldības SIA Rīgas satiksme cer samazināt nereģistrēto braucienu skaitu, šodien žurnālistiem pastāstīja uzņēmuma valdes loceklis Jānis Meirāns.

Pēc Meirāna teiktā, izvēlētie maršruti nav pārlieku noslogoti un izvēlēti apzināti, lai saprastu, kā tas ietekmē pasažieru iekāpšanas un izkāpšanas laiku, validēto braucienu skaitu un kā pārmaiņas uzņems pasažieri.

Pēc viņa teiktā, galvenais eksperimenta mērķis ir mudināt iedzīvotājus aktīvāk validēt e-talonus. Pirms tam, veicot eksperimentus, uzņēmums konstatējis, ka atsevišķos maršrutos validāciju skaits par vairāk nekā 20% atšķiras no reālā pasažieru skaita.

«Varbūt daļa nevalidēto e-talonu īpašnieku to nedara apzināti, un braucienu reģistrēt piemirst, piemēram, studenti un pensionāri, taču tas diezgan būtiski ietekmē mūsu statistiku un finanšu rādītājus. Ja iegūsim objektīvus datus par pasažieru plūsmām, tas mums palīdzēs optimizēt uzņēmuma darbu,» pauda Meirāns.

Realitātē, transportlīdzekļiem apstājoties pieturvietā, atvērsies tikai priekšējās iekāpšanas durvis, bet pēc brīža atvērtas tiks arī izkāpšanai paredzētās durvis. Šāda prakse tiekot piekopta arī citviet pasaulē – Londonā, Parīzē, Amsterdamā un citviet, stāstīja uzņēmuma pārstāvis.

Pasažieru informēšanai uz transportlīdzekļu durvīm tiks izvietotas informatīvas uzlīmes, kā arī pieturvietās būs izvietoti informatīvi tablo.

Vienlaikus uzņēmuma pārstāvji neslēpa, ka, pat, ja pilotprojekts izdosies un tiks atzīts par labu esam, pilnīgi visos transportlīdzekļos šādu sistēmu vienalga ieviest nebūs iespējams to noslogotības dēļ.

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

Lasi citur

 

 

Privātā Dzīve

Vairāk

Receptes

Vairāk

Veselība

Vairāk

Ieva

Vairāk

AutoBild.lv

Vairāk

Māja un Dārzs

Vairāk

Mans Mazais

Vairāk

Astes

Vairāk

Klubs

Vairāk

Santa+