• Rīgas sabiedriskajā transportā grib ieviest iekāpšanu tikai pa priekšējām durvīm

    Aktuāli
    Ziņu aģentūra LETA
    26. jūnijs, 2019
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Shutterstock
    Sākot ar 8. jūliju, pilotprojekts — iekāpšana tikai p apriekšējām durvīm — tiks īstenots piecos Rīgas satiksmes maršrutos. Pilotprojekts ilgs divus mēnešus un pēc tam iegūtie dati tiks apkopoti, lai lemtu – vai ko tādu būtu lietderīgi ieviest pastāvīgā lietošanā.

     Izmaiņas skars 1. trolejbusa, kā arī 10., 20., 28. un 60. autobusa maršrutus.

     Ļaujot sabiedriskajā transportā iekāpt tikai pa priekšējām durvīm, pašvaldības SIA Rīgas satiksme cer samazināt nereģistrēto braucienu skaitu, šodien žurnālistiem pastāstīja uzņēmuma valdes loceklis Jānis Meirāns.

    Pēc Meirāna teiktā, izvēlētie maršruti nav pārlieku noslogoti un izvēlēti apzināti, lai saprastu, kā tas ietekmē pasažieru iekāpšanas un izkāpšanas laiku, validēto braucienu skaitu un kā pārmaiņas uzņems pasažieri.

    Pēc viņa teiktā, galvenais eksperimenta mērķis ir mudināt iedzīvotājus aktīvāk validēt e-talonus. Pirms tam, veicot eksperimentus, uzņēmums konstatējis, ka atsevišķos maršrutos validāciju skaits par vairāk nekā 20% atšķiras no reālā pasažieru skaita.

    «Varbūt daļa nevalidēto e-talonu īpašnieku to nedara apzināti, un braucienu reģistrēt piemirst, piemēram, studenti un pensionāri, taču tas diezgan būtiski ietekmē mūsu statistiku un finanšu rādītājus. Ja iegūsim objektīvus datus par pasažieru plūsmām, tas mums palīdzēs optimizēt uzņēmuma darbu,» pauda Meirāns.

    Realitātē, transportlīdzekļiem apstājoties pieturvietā, atvērsies tikai priekšējās iekāpšanas durvis, bet pēc brīža atvērtas tiks arī izkāpšanai paredzētās durvis. Šāda prakse tiekot piekopta arī citviet pasaulē – Londonā, Parīzē, Amsterdamā un citviet, stāstīja uzņēmuma pārstāvis.

    Pasažieru informēšanai uz transportlīdzekļu durvīm tiks izvietotas informatīvas uzlīmes, kā arī pieturvietās būs izvietoti informatīvi tablo.

    Vienlaikus uzņēmuma pārstāvji neslēpa, ka, pat, ja pilotprojekts izdosies un tiks atzīts par labu esam, pilnīgi visos transportlīdzekļos šādu sistēmu vienalga ieviest nebūs iespējams to noslogotības dēļ.

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē