• Pieci leģendāri zīmoli, ar kuriem Latvija varēja un var lepoties

    Aktuāli
    Ievas Padomu Avīze
    Ievas Padomu Avīze
    18. novembris, 2020
    1 komentārs

    Drukāt

    Saglabāt

    5/5Leitnera un Ērenpreisa velosipēdi

    Leitnera un Ērenpreisa velosipēdi

    Latvija ir nozīmīgs punkts velosipēdu ražošanas kartē – te tapis pirmais velosipēds visā cariskajā Krievijā. Tas radīts Kuldīgā dzimušā vācbaltieša Aleksandra Leitnera darbnīcā Rīgā 1886. gadā. Aleksandrs bija apķērīgs puisis, paguva pamācīties precīzo instrumentu fabrikā Ženēvā, pēc tam Lionā un Koventrijā, tad atgriezās Rīgā un atvēra savu darbnīcu Ģertrūdes ielā. Pirmie tapa velosipēdi ar lielu priekšējo un mazu aizmugurējo riteni, pēc tam jau tapa modernāki – visi ar firmas zīmi Rossija. Velosipēdi bija populāri un starptautiski novērtēti. Taču sākās karš, un Leitnera fabriku evakuēja uz Harkovu. Leitnera velosipēdu fabrikā tapa arī pirmais motocikls cariskajā Krievijā, un te sāka ražot arī nelielus automobiļus.

    Pēc tam tapa citas ražotnes, taču vispopulārākā kļuva Gustava Ērenpreisa velosipēdu fabrika – Brīvības ielā pie Gaisa tilta tapa sieviešu un vīriešu divriteņi un divriteņi armijas vajadzībām. 1940. gadā Ērenpreisa ražotne bija kļuvusi par lielāko velosipēdu ražotni Baltijā. Pēc okupācijas ražotni denacionalizēja un pārdēvēja par Sarkano zvaigzni. Gustavs Ērenpreiss 1944. gadā devās bēgļu gaitās un apmetās Vācijā, kur sāka ražot taupības krāsniņas.

     

    Informācijas avoti – lb.lv, laima.lv, laikmetazimes.lv, erenpreiss.com

    1 komentārs

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē