Laimīgas sievietes diena — kā laimes sajūtu radīt pašai?

Aktuāli
Aiva Alksne
19. decembris, 2019
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Pixabay
Reizēm šķiet, ka visas citas ir laimīgas, tikai tu ne. Un laimes sajūta ir kā tāds tramīgs putns, kurš atlido vai neatlido. Ārsts un netradicionālās medicīnas speciālists ar vairāk nekā 30 gadu ilgu pieredzi Igors Kudrjavcevs māca, kā laimīguma sajūtu radīt pašai.

20 ieteikumi apzināti laimīgai dienai no rīta līdz vakaram:

  1. Laimes hormoni ir asinīs un pat nav īsti atkarīgi no tā, kas notiek apkārt. Laimīgums nāk no iekšpuses. Sajūti: tev ir labi!
  2. Esi pamodusies? Tad vispirms jāieslēdz savs ķermenis. Rīts nesākas ar kafiju, bet ar smaidu gultā. Vēl guļus, varbūt pat neatverot acis, desmit reizes pasmaidi. Dziļi ieelpo un pasmaidi. Pa īstam, tā, lai lūpu kaktiņi paceļas uz augšu! Tā tu ieslēdz savu galvu – precīzāk, limbisko sistēmu smadzenēs, kas sāk ražot laimes un labsajūtas hormonus. Smaidot tu ar lūpu kaktiņiem vaigos pamasē receptorus, kuri savukārt saistīti ar endorfīnu ražošanas fabriku smadzenēs.  
  3. Tad, tāpat vēl neizkāpusi no gultas, vienu pret otru berzējot, pamasē delnas un kopā saliktas kāju pēdas. Uz delnām un pēdām atrodas daudz bioloģiski aktīvo punktu, kas saistīti ar visu pārējo organismu, un tā mēs arī to ieslēdzam un aktivizējam. Pēc tam, ar pirkstiem viegli paknaibot, izberzē ausis. Lai, kā nākas, pamostas asinsrite un vielmaiņa.
  4. Grūti piecelties? Nav grūti. Grūti ir vienu sekundi, kamēr no horizontālā stāvokļa ieņem vertikālo stāvokli. Ja negribas iet uz darbu – nekas, vienkārši pieņem to kā lietu dabisko un nemaināmo plūdumu. Tā tas vienkārši notiek, un viss.
  5. Vislabāk ir celties agri! Lai lēni un pakāpeniski, bez steigas un stresa var sevi iedarbināt. Neko svarīgu nevajag darīt nesagatavojoties. Pasaule bez tevis iztiks. Piecas minūtes iztiks un stundu iztiks. Ja astoņas stundas esi gulējusi, tagad vari atvēlēt sev vēl mirkli. Daudziem rīts sākas ar internetu telefonā, – var arī tā, bet tad vispirms jāaktivizē smadzenes, jāiedzer kafija vai tēja, un pēc tam var atvērt internetu un saņemt informāciju.

  6. Vannasistabā pie spoguļa uzsmaidi sev un ieslēdz saulīti. Sajūti, kā tev sejā uzplaukst iekšējā saule, acis mirdz, staro punkts pierē starp uzacīm. Krūšu gali smaida! Pasaki sev: es esmu skaista! Tad ar plaukstām izglaudi savu seju, kaklu, ausis. Masāžas kustību virzienā, no lejas uz augšu. Un krūšu galus – ar delnu centriem pa desmit reizēm katrā virzienā. Izdalīsies oksitocīns, labais pieskārienu hormons. Tas liks sasparoties asinsritei krūšu kurvī, sirdī un plaušās, sakārtos ēstgribu un liks kuņģim īstajā laikā izstrādāt visus vajadzīgos enzīmus.
  7. Mirkli pirms brokastīm lēni izdzer glāzi silta ūdens. Pēc tam apsēdies, aizver acis un paelpo ar vēderu. Ieelpā iedomājies, ka gaiss ir pilns ar skaistu dzīvības spēku, kā mazām dzirkstelītēm. Aizturi uz piecām sekundēm elpu un iztēlojies, ka izelpā šis skaistums aizplūst pa visu tavu ķermeni. Un elpo ar vēderu! Tā sauktā diafragmālā elpa dod gan harmoniju, gan imunitāti, gan spēku. Pēc tam ar delnas centru arī pamasē vēderu zem nabas.
  8. Nesteidzoties izbaudi brokastis. No rīta noteikti kaut kas jāapēd! Ne jau velti pēc ķīniešu medicīnas laikā no pulksten 7 līdz 9 aktivizējas kuņģa meridiāns. Bet brokastis jābauda nesteidzoties, liekot lietā apzināto ēšanu. Maltītes sākums ir kā priekšspēle ar izsmaržošanu un izgaršošanu, un pats ēdiens ir bauda! Apzināti izbaudot, arī apēdīsi mazāk.
  9. Ja uz darbu ej kājām (un, ja vien ir laiks, ir vērts no rīta pastaigāt, kaut vai izkāpjot no trolejbusa divas pieturas ātrāk) – izmanto to vingrinājumam, kas nosaukts par galva vēderā. Skriet uz darbu nav prātīgi, jo skriešana pa asfaltu, sevišķi nepiemērotos apavos, mugurkaulam nepatiks, bet pastaiga ar kājām gan būs vērtīga.



    Ejot iedomājies, kā visas tavas domas ar katru ieelpu kā smiltis smilšu pulkstenī aizslīd vēderā kaut kur tur lejā zem nabas. Iztēlojies, ka ieelpa plūst uz vēdera lejasdaļu, bet izelpā izplūst pa visu ķermeni. Ar katru ieelpu arī domas aizplūst tai līdzi. Tur zem nabas arī atrodas viens no mūsu galvenajiem enerģētiskajiem centriem.

    Tad iedomājies, ka šis centrs pārvēršas par tādu kā magnētu un velk uz priekšu. Pēkšņi ķermenis atbrīvojas, galva ir tukša, un rodas sajūta, ka kājas iet pašas. Tā var iet ātri un viegli, un slodze nav jūtama. Apziņa nav pavisam izslēgta, zem autobusa nepakļūsi, – bet uzmanība koncentrēta dziļi iekšā.
  10. Ja stāvi pieturā un gaidi savu autobusu, iztēlojies, kā ar pēdām ieelpo Zemes enerģiju un spēku. Šis spēks caur kājām ieplūst iegurnī un tad caur mugurkaulu kāpj augstāk. Bet izelpā iztēlojies, kā no otras puses, no augšas, caur galvu ielīst debesu spēks, gaisma un siltums. Spēks no Kosmosa un Saules.

    Ja stāvi viena, vari pacelt rokas un uzņemt šo spēku ar rokām. Ieelpojot delnu centrus pagriez pret zemi un ieelpā pacel rokas līdz pat galvai, izelpā pagriez plaukstas uz augšu un rokas nolaid. Ja apkārt pūlis, – rokas pacel vienkārši domās. Un tā desmit reizes. Ja pienāk autobuss un desmit reizes nepagūsti – nekas, turpināsi pēc tam.
  11. Darbā ik pēc stundas piecas minūtes velti enerģijas uzlādēšanai. To gan, lūdzu, neaizmirsti! Tas neļaus uzkrāties nogurumam. Patiesībā tad, kad jau iestājies pagurums, atpūsties ir par vēlu, jo spēkus atjaunot vajadzēs ilgi. Brīdis, kad pārslēgties un uzlādēties ar enerģiju, jāatrod, kamēr vēl nejūti spēku izsīkumu. Kā uzlādēties? Vispirms smaids, tāds pats, kādu no rīta sev uzsmaidīji spogulī. Atkal jāieslēdz iekšējā saulīte, punkts starp uzacīm, krūšu gali – lai viss smaida!

    Ap dienas vidu vajadzīgs 5–10 minūtes ilgs atslābuma brīdis. Aizver acis, iztēlojies domas saplūstam vēderā, elpo ar vēderu un jūti, ka līdz ar katru izelpu nogurums un saspringums no pleciem aiztek uz leju. Cilvēkiem, kuri smēķē, ir pīppauzes. Cilvēki, kuri nesmēķē, strādā kā traki. Taču viņiem arī vajag savas pauzes!

  12. Visu dienu ik pa laikam – smaidi, pozitīvi pieskārieni un labas sarunas! Jo vairāk smaidīsi, jo vairāk tiks saražoti laimes hormoni endorfīni. Pozitīvi pieskārieni un pat labvēlīgas sarunas pamodina oksitocīnu. Trešais laimes hormons serotonīns ir grūtāk iegūstams – tas ir sociālais jeb sabiedrības vērtējuma hormons un arī dominēšanas hormons. Bet patīkama atslābuma brīžos aktivizējas endorfīns un anandamīds.
  13. Ja kaut kur jāgaida rindā – lieliski! Izmanto to lietderīgi, vingrinājumiem vai acu atpūtināšanai. Piemēram, pastā vai bankā, sēžot rindā, vienkārši aizver acis, lai tās atpūšas.

    Daudzi, kaut kur gaidot, sēž, ar skatienu ieurbušies telefonos. Tā ir lieka slodze acīm. Telefons vai planšete ir gaismas avots, un cilvēka acs nav domāta, lai regulāri skatītos uz gaismas avotu. No tā bojājas redze. Toties elektroniskās grāmatas gan ir brīnišķīgs izgudrojums, jo tās tiešām nekairina acis. Bet dienas vidū, kaut kur sēžot un gaidot rindā, acis uz kādu brīdi vajadzētu aizvērt. Labs vingrinājums acu atpūtināšanai ir palmings. Apsēdies ērti. Paberzē plaukstu pret plaukstu, lai tās sasilst. Tad saliec plaukstas kā kausiņus priekšā aizvērtām acīm tā, lai tās nespiestu acis. Un pāris minūšu pasēdi tumsā, atpūtinot acis.
  14. Visu dienu dzīvo apzināti. Apzinies, kādēļ kaut ko dari, un izbaudi to. Dari to, kas tiešām svarīgs, un neizšķied enerģiju sīkumos. Ja tev vajag atpūsties un nedarīt neko, tad nedari, bet nepārmet sev par to.
  15. Neaizmirsti par kustībām. Vismaz pusstundiņu! Vislabāk, ja pagūsti dienas gaišajā laikā pastaigāt, izbraukt ar velosipēdu vai, piemēram, izstaigāties ar nūjām.
  16. Kad jāiztur kaut kas apnicīgs vai nepatīkams, koncentrējies uz rezultātu. Ja kaut kur ilgi jābrauc vai jālido, domās var pārlēkt pāri apnicīgajai gaidīšanai un braucienam. Iedomājies sevi jau tur, galā. Ja brauc satikt mīļu cilvēku, sazinies ar viņu sirdī, lai sirdis smaida viena otrai, un sajūti starp jums abiem pāri visam zelta tiltu. Gaidot vai braucot tu jau domās gatavojies tikšanās brīdim un atslābinies.
  17. Ja tev ir svarīgs mirklis, kad vajadzīgs spēka un enerģijas pieplūdums, tad atsauc atmiņā situāciju, kurā esi to piedzīvojusi. Atceries kādu sīku detaļu un tad ļauj sev atkal saņemt šo spēka vilni. Jo organisms visu labi iegaumē un, kad tam tiek atmiņā atsaukta viena vai pāris nianšu, var atjaunot piedzīvotās sajūtas. Daudzi to neizmanto, jo netic un domā, ka tas taču nav pa īstam. Bet, ja tu to sajūti, tad taču tas ir pa īstam, un tās nav tikai iedomas! Ja tu to redzi, dzirdi un jūti – tā ir realitāte.
  18. Ja gudri esi nodzīvojusi dienu, vakarā noguruma nebūs. Reizēm vakarā ir pienākumi, kurus tajā mirklī negribas pildīt. Tiem domās var pārlēkt pāri. Piemēram, ja šajā mirklī negribas mizot kartupeļus, bet tas vienkārši jādara. Es pats tā iemācījos mazgāt traukus. Ja bez tā nevar un viss, tad es eju un daru. Manas domas tikmēr aizplūst vēderā – atceries vingrinājumu galva vēderā! Un vēl mazliet aktivizē radošo un seksuālo enerģiju. Bet, darbojoties iztēlojies, ka šis nepatīkamais darbs jau ir pabeigts un tu baudi skatu uz tīro virtuvi vai uzklāto galdu.
  19. Mājās neaizmirsti uzmanību un iekšējo smaidošo saulīti sirdī un acīs dāvāt saviem mīļajiem cilvēkiem. Ir sievietes, kas saka: «Mājās es gribu būt brīva, negribu sevi ierobežot, manam vīram jāpieņem mani tādu, kāda esmu!» Bet kāda tu esi? Tu to zini? Cilvēkam ir daudz spontānu refleksu jeb reakciju, un tos viegli var no ārpuses ietekmēt. Jā, kad būsi iemācījusies smaidošo saulīti un smaids tev būs automātisks ieradums, tad varēsi būt brīva. Jo būt brīvai nenozīmē, ka nav vairs sevi jākontrolē.
  20. Pirms gulētiešanas, ja esi blakus savam vīrietim, neaizmirsti par pieskārieniem! Seksuālā enerģija ir liels spēks, taču nav obligāti katru vakaru mīlēties, un katru vakaru jau parasti arī negribas. Tomēr pieskārieni un maigums vajadzīgi tik un tā. Lai arī stiprais dzimums bieži to neizrāda, daudziem vīriešiem ir ļoti svarīgi to saņemt no savas sievietes. Paglāstīt vienam otru vai paturēt rokas un apmainīties ar enerģiju, lai iemiegot atnāk miers un harmonija. Un brīnišķīgais laimes hormons oksitocīns.

    Raksts publicēts žurnālā IEVA (2017. Nr. 36)

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

Lasi citur

 

 

Veselība

Vairāk

Receptes

Vairāk

Privātā Dzīve

Vairāk

Ieva

Vairāk

Mans Mazais

Vairāk

Māja un Dārzs

Vairāk

AutoBild.lv

Vairāk

Astes

Vairāk

Klubs

Vairāk

Santa+