Igors Kudrjavcevs iesaka: 8 vingrinājumi imunitātei un mieram

Vingrošana
Aiva Kanepone
27. marts
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Ieva Andersone
Kas mums šajā laikā svarīgs? Laba imunitāte, kas iet roku rokā ar mieru un līdzsvaru, uzskata ārsts un ciguna pasniedzējs IGORS KUDRJAVCEVS. Ja pildīsi visus mazos vingrinājumus, tie aizņems 5–10 minūtes, bet vari izvēlēties arī tikai dažus.

1. Galva vēderā jeb Domas vēderā

Mieru saglabāt traucē arī pārāk liels daudzums liekas informācijas, kurai pa vidu daudz viltus ziņu un panikas. «Uz visu nav jāreaģē, jāreaģē tikai uz to, kas ir svarīgs. Pārējais lai iet garām,» māca dakteris Kudrjavcevs.

Šis vingrinājums labi palīdz nomierināties. Aizver acis, elpo mierīgi un iedomājies, ka tava elpa aizplūst kaut kur vēderā – zem nabas, iegurnī, uz nierēm un tālāk uz sēžamvietu. Pēc tam ļauj arī domām sekot elpai un tāpat aizplūst lejā, uz vēderu. Un tā ar katru traucējošo vai biedējošo domu: ieelpo un izelpā ļauj tai lēni aizplūst lejā.

Pēc dažām ieelpām un izelpām iztēlojies, ka tava apziņa, domas un visa uzmanība atrodas tur lejā, zem nabas. It kā visa galva atrastos vēderā. Ar katru ieelpu uzmanība aizslīd aizvien dziļāk. Tā ļauj savām domām atpūsties vismaz dažas minūtes.

2. Enerģijas veste jeb Veselības klauvējieni

Plaušas ir pirmais iekšējais orgāns, kas satiekas ar iebrucējiem no ārējās vides. Tāpēc varam tās ieģērbt enerģijas vestē.

Visus piecus pirkstus rokas saņem kopā tādā kā kaķpēdiņas ziedā (cigunā to dēvē par kaķa ķepiņu). Tad ar šo maigo, bet gana spēcīgo ķepiņu kustībām izklauvē krūšu kaula augšdaļu – dekoltē zonu ap krūšu kaulu zem kakla bedrītes, bet ne pašas krūtis. Tā uzmundrinām un stiprinām plaušas, un vēl tas stimulē imunitātei svarīgo aizkrūšu dziedzeri tīmusu, kura uzdevums ir apmācīt limfocītus organisma aizsardzībai.

Var ar abām rokām vienkārši izklauvēt (bērniem pat māca to darīt ar dūrītēm kā gorillām). Bet vislabāk – klauvējot veidot aplīti pulksteņa rādītāja virzienā ap krūšu kaulu. Tad tādus aplīšus izklauvē 81 reizi (ja laika vairāk – 108 reizes.)

3. Vēdera saulītes

«Ārsti uzskata, ka 80 procentu imunitātes dzīvo vēderā. Aktivizējot asinsriti vēdera dobumā un iegurnī, uzlabojas daudzas svarīgas lietas – gremošana, imūnsistēmas un limfātiskās sistēmas darbība,» teic Igors Kudrjavcevs.

Ar labās rokas delnas centru masē vēderu, lejasdaļā zem nabas un virs kaunuma kaula it kā zīmējot lielu apli. Masē ar labās rokas delnas centru, apļojot pulksteņa rādītāja virzienā. Ne ļoti stipri, bet tā, lai jūt!

Tā – 81 reizi (ja laika un pacietības vairāk – vari arī 108 reizes un, mainot rokas, to četras reizes atkārtot).

 

Masējot iedomājies, ka tavs vēders smaida kā saulīte, un smaida arī delna, ar kuru tu masē.

 

4. Sasildi sānus

Vispirms atrodi sev uz plaukstas Hegu punktu. Šis svarīgais bioloģiski aktīvais punkts atrodas plaukstas virspusē trīsstūrītī starp rādītājpirkstu un īkšķi, un tā pamasēšana pati par sevi jau dod enerģiju.

Pēc tam ar šiem hegu punktiem (rokas vari savilkt dūrēs, vari atstāt brīvas – kā ērtāk) masē sev sānu līnijas no padušu bedrītēm līdz gurniem – uz augšu, uz leju, kā putnēns, ievingrinot spārnus. Jutīsi, kā pamazām sānu līnijas kļūst karstākas.

Tā 108 reizes – 1 minūti (ja laika maz, vari arī mazāk, taču līdz sajūtai, ka sāni sāk sakarst).

5. Pamodini nieres

Pēc Austrumu medicīnas izpratnes nieres baro plaušas un dod enerģiju visam organismam. Šis vingrinājums uzlabo nieru asinsriti, tādējādi palīdzot tām darboties sparīgāk. Sameklē vietu, kur tev atrodas nieres – uz muguras zem ribām vidukļa apvidū. Uzliec tur abas rokas, katru savā pusē, un ar hegu punktiem (ar atvērtu vai dūrē savilktu plaukstu). Masē ar abām plaukstām un masējot veido nelielus aplīšus, katru uz savu pusi no augšas uz leju. 

6. Attīrošā elpa

Lēni ieelpo pilnas plaušas ar gaisu un iztēlojies to kā skaistu, baltu gaismu. Sekundi aizturi elpu. Un tad to mazām porcijām asi izelpo, burtiski izšauj – izšauj ārā visu nevajadzīgo! Kad viss pa maziem šāvieniem izelpots, atkārto vēl 2 reizes.

Tas stimulē un uzlabo plaušu darbību.

7. Plaušu dziedinošā skaņa

Iedomājies skaistu krāsu. Baltu, zilu – kāda labāk patīk. Ieelpo to, aizturi uz sekundi, ļauj, lai tā piepilda un izgaismo plaušas. Un tad ar skaņu ssss lēni izelpo, iztēlojoties, kā tiek izelpotas visas slimības. Tā – četras reizes.

8. Stiprais vārds

Izvēlies vienu šajā mirklī svarīgu vārdu. Vesela! Atkārto to pie sevis vairākas reizes, tajā brīdī veltot tam visu savu uzmanību. Un pēc tam ļauj, lai tas skan tevī.

Tieši tāpat var sevī ieskandināt arī citus vajadzīgus vārdus. Mierīga. Stipra. Drosmīga. Svarīgi, lai tie atbild uz jautājumu: kāda?

Novērtē rakstu

Lasi citur

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

 

 

Noderīgi un interesanti

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

AutoBild.lv

Māja

Receptes

Dārzs