• Swedbank piedāvā iespēju savā internetbankā pārvaldīt arī SEB bankas kontus

    Aktuāli
    Ziņu aģentūra LETA
    29. augusts, 2019
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Shutterstock
    No ceturtdienas, 29. augusta, Swedbank internetbankā klientiem iespējams pievienot savus SEB bankas kontus, iegūstot aktuālo informāciju par kontu stāvokli abās bankās, turklāt tagad šī iespēja ir gan privātpersonām, gan uzņēmumu kontu turētājiem.

    Tādējādi Latvijas iedzīvotāji ir vieni no pirmajiem Eiropā, kuri var sākt izbaudīt jaunās iespējas, ko sniedz Eiropas vienotais regulējums, uzsvēra bankā. Jau pārskatāmā nākotnē Swedbank klienti varēs pievienot jebkurā citā Eiropas bankā atvērtu kontu, aplūkot tā atlikumu un darījumu vēsturi, kā arī veikt maksājumus, nepametot Swedbank mobilo lietotni vai internetbanku. 

    «Šī iespēja, kuras pamatā ir Eiropas Savienības virzītā likumdošana un banku spēja ātri tai pielāgoties, nesīs jaunas ērtības klientiem, kā arī nozīmīgi saasinās konkurenci finanšu nozarē. Šodienas notikums vēl ir salīdzinoši neliels solis bankai, tomēr milzīgs lēciens visai nozarei, tāpēc esam gandarīti, ka tieši Latvijas iedzīvotāji ir starp pirmajiem Eiropā un pasaulē, kuri sāks izmantot šo inovāciju,» norādīja Swedbank vadītājs Latvijā Reinis Rubenis.

    Rubenis: «Šodien mēs piedzīvojam jaunas ēras sākumu visā banku nozarē. Iespēja vienuviet apskatīt un pārvaldīt vairāku banku kontu vēl pirms pāris gadiem šķita neiespējama.»

    Šobrīd Swedbank klientiem ir iespēja savai internetbankai pievienot SEB bankā atvērtos kontus, tādējādi ļaujot abu banku klientiem vienuviet apskatīt savu kontu informāciju. Kopš jūlija Swedbank klienti testa režīmā ir veiksmīgi pievienojuši SEB bankā atvērtos privātpersonu kontus, bet šobrīd ir iespēja nodrošināt kontu pievienošanu ne tikai privātpersonām, bet arī uzņēmumu kontu turētājiem. 

    Tiklīdz citas bankas publiskos ar likumu standartizētās saskarnes (Application Programming Interface jeb API), Swedbank klienti iegūs iespēju vienkopus apskatīt arī šajās bankās atvērtos kontus. Tuvākajā nākotnē iespēju loks vēl paplašināsies un Swedbank klienti varēs ne tikai apskatīt, bet arī ierosināt maksājumus no sev jebkurā bankā piederoša konta, paliekot Swedbank internetbankā vai mobilajā lietotnē.

    Šis pakalpojums kļūst iespējams līdz ar Eiropas Savienības otrās Maksājumu pakalpojumu direktīvas (PSD2) ieviešanu, kas paredz finanšu iestādēm drošā veidā atvērt savus pakalpojumus arī citiem atbilstoši sertificētiem spēlētājiem. Šīs pārmaiņas saasinās konkurenci par ērtāko risinājumu klientiem, vienlaikus nodrošinot augstu drošības līmeni, jo likumdošana paredz, ka pakalpojumus varēs nodrošināt tikai pēc patērētāja saņemtas piekrišanas, turklāt dotā piekrišana būs jāatjauno ik pēc 90 dienām.

    Bankā atzīmēja, ka Swedbank ir kļuvusi par vienīgo banku Latvijā, kas priekšlaikus ieviesusi Eiropas Savienības direktīvu un atvērusi savus pakalpojumus trešo pušu pakalpojumu sniedzējiem. Šobrīd jebkuram ir iespēja lietot Swedbank izstrādātās saskarnes (API), ja vien pakalpojuma sniedzējs atbilst nepieciešamajām drošības prasībām. 

    Lai gan obligāta prasība atvērt banku saskarnes būs spēkā no šī gada 14. septembra, Swedbank klienti jau šobrīd var izbaudīt jaunās maksājumu pakalpojumu direktīvas sniegtos ieguvumus, kas ļauj pievienot SEB bankas kontus Latvijā. Paredzams, ka sākot no 14. septembra, arī citas bankas sekos šim piemēram un atvērs savus pakalpojumus trešo pušu pakalpojumu sniedzējiem. 

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē