Sajaucam kārtis! Kā F1 Vācijas Grand Prix posms atstāja visus ar vaļā muti

Autosports
Līga Stirna
29. jūlijs
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Red Bull
Klasisks piedzīvojumu filmu scenārijs – kad jau šķiet, ka viss skaidrs un uzvarētāji zināmi, sižets negaidīti savērpjas un iznākums ir pilnīgi kājām gaisā. Tieši tas aizvadītajās brīvdienās notika Hokenheimas trasē Vācijā, kur notika 2019. gada F1 pasaules čempionāta 11. posms, Vācijas Grand Prix izcīņa. Cik daudzi no līdzjutējiem lika uz to, ka Lūiss Hamiltons (Mercedes) negūs kārtējo vieglo uzvaru

Sestdienas kvalifikācijā nekas neliecināja par to, ka svētdienas sacīkstes izvērtīsies par vienu no dramatiskākajām pēdējo gadu laikā. Izņemot tas, ka laika prognozes uz svētdienu solīja lietu. Lietus gonkas – tas ir tas, uz ko cer bez izņēmuma visi fani un atsevišķi piloti, kam šādi apstākļi ir kā medusmaize.

Mājinieku cerība Sebastjans Fetels izkrita jau pirmajā kvalifikācijas sesijā, nākamajā viņam boksos pievienojās otrs Ferrari pilots Šarls Leklērs – abus no trases noņēma tehnisks defekts. Pole position – Hamiltonam, otrajā starta vietā šoreiz holandietis Makss Verstapens – par prieku oranžajiem sektoriem, kurus aizpildīja no tuvējās Nīderlandes sabraukušie fani. Soms Valteri Botass (Mercedes) – trešais. Tiktāl viss pēc Hamiltonam izdevīga scenārija.

Bet tad pienāca svētdiena. Lietus Hokenheimā līst, ka plīkšķ vien.

Kad viss raibais peletons aiz drošības mašīnas bija noriņķojis pāris apļus, sacensību vadītāji tomēr nolēma, ka trase nav tik slapja un bolīdi var startēt no vietas nevis gaitā. Vadībā iztaujas Hamiltons ar Botasu, bet abas Red Bull formulas – Verstapens un Pjērs Gaslī – spolē un nekustas. Viņiem garām tiek vairāki konkurenti, uz trešo vietu paceļoties somu veterānam Kimi Raikonenam (Alfa Romeo).

Sacīkstes turpinājumā ieguvēji bija tie TV skatītāji, kurus neiemidzināja pirmie apļi, kad Hamiltons arvien kāpināja pārsvaru. Jo tad sākās Vācijas posma jautrākā daļa ar neskaitāmām drošības mašīnas izbraukšanām trasē. Iemesls – tas pats lietus. Tam mitējoties, komandas sāka pāriet uz arvien sausākai trasei piemērotām riepām, kas savukārt izraisīja avārijas un drošības mašīnas atgriešanos. Īpaši nejauks izrādījās 17. līkums, kura izejā kā ledus slidens slapjš laukums, grants un apmale. Šī vieta apēda daudzus. Tur palika Šarla Leklēra un Valteri Botasa cerības uz goda pjedestālu, kā arī paša Hamiltona it kā drošā uzvara.

Pieckārtējam F1 čempionam šī sacīkste noteikti būs viena no tām, ko ātrāk aizmirst, bet kuru ar baudu atcerēsies viņa pretinieki.

Kļūdas, ko Hamiltons pieļāva, būtu piedodamas zemāka ranga pilotam, bet ne jau vienam no visu laiku izcilākajam pilotam. No otras puses – arī dižie kļūdās, un tas nav nekas neparasts.

Vispirms jau Hamiltons, esot itin drošā līderpozīcijā, izbrauca no trases tajā pašā 17. līkumā un nolauza priekšējo antispārnu. Gadās. Taču viņš nolēma iebraukt boksu celiņā pāri atdalošajam zālienam. Komisāri uzreiz sāka izmeklēšanu un par šo neatļauto manevru britam piesprieda 5 soda sekundes. Risks attaisnojās – tā vietā, lai klibotu visu apli ar bojātu bolīdu, Hamiltons pazaudēja nieka piecas sekundes. Ar to gan viņa ķibeles nebeidzās – pēc brīža vēl viena izmeklēšana. Par nevajadzīgu ātruma samazināšanu aiz drošības mašīnas. Vēl pēc kāda laika – nesaprotams komandas lēmums nomainīt Hamiltonam riepas, kas viņu atmeta uz pēdējo vietu… Jums vajadzēja dzirdēt, kā katru britu pilota neveiksmi uzņēma tribīnes…

Un kā pēdējais piliens šīs Mercedes komandai mizerablās nedēļas nogales kausā bija Botasa izstāšanās. Komandas vadītāja Toto Volfa sejas izteiksme izteica visu…

“Kopumā ņemot, mums šī bija slikta diena,” Volfs citēts oficiālā F1 mājas lapā. “Mums izdevās labs starts un uzturējām labu ātrumu, bet tad sākās avārijas, nepareizi lēmumi un tā viss sāka veidoties. Nepaveicās Hamiltonam – sadauzīt mašīnu pie iebraukšanas boksos nav tas, kam tu gatavojies.”

“Botasa avārija bija vienkārši kļūda,” uzskata Mercedes komandas šefs. “Daudzi tās pieļāva, arī Leklērs avarēja un daudzi citi. Šī nebija mūsu diena, arī mūsu braucējiem ne.”

Visu šo peripetiju fonā skaista uzvara Maksam Verstapenam, kurš gan arī distances vidū izslidināja pirueti, apgriežoties par 360 grādiem, bet par sacīkstes varoni noteikti uzskatāms Sebastjans Fetels – viņš no pēdējās starta vietas finišā bija pacēlies uz otro vietu. Trešais – Daņiils Kvjats (Toro Rosso), kas arī nu nekādi nebija paredzams svētdien no rīta. Laba dāvana krievu pilota ģimenei, kurā dažas stundas pirms starta bija sagaidīts pirmdzimtais! Savukārt Toro Rosso komandai šis bija pirmais goda pjedestāls kopš 2016. gada, kad Ķīnas Grand Prix to paveica tas pats Kvjats.

Ar finišu jau nekas nebeidzās – svētdien vēlu vakarā pienāca bēdīga ziņa no Alfa Romeo komandas. Par tehniskiem pārkāpumiem tika diskvalificēti abi tās piloti – Kimi Raikonens, kurš izcīnīja 7. vietu, un Antonio Džovanaci, kurš finišēja astotais. Līdz ar to Hamiltons, sākotnēji palicis ar baranku, tomēr ieguva divus punktus, bet pie sava pirmā F1 čempionāta punkta tika polis Roberts Kubica (Williams), kurš oriģināli bija 12. vietā. Kas arī patīkami un Kubicam un komandai novēlams.

Lasi citur

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

 

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

AutoBild.lv

Māja

Receptes

Dārzs