Volkswagen dīzeļgeitas skandāls un tā sekas

Dīzeļgeita
Auto Bild
Auto Bild
30. septembris, 2018
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Pixabay
Zem likumsargu lupas nonācis Volkswagen, kas pieķerts emisijas testu rezultātu viltošanā. VW ar EA189 turbodīzeļa vadības bloku piemānīja oficiāli veicamos testus un nodrošināja vēlamos dinamikas un motora ekonomijas parametrus. Šie 1,6 un 2 l Bluemotion Common Rail tiešās iesmidzināšanas dīzeļmotori ar Bosch vadības blokiem ir piegādāti no 2007. gada līdz 2013. gadam.

Kā skaidro Vācijas autobūves koncerns, līdz pat 11 miljoniem automašīnu ir aprīkotas ar modernu programmatūru, kas spēj uzrādīt nepatiesus kaitīgo izmešu datus, no kuriem 1,8 miljoni ir VW komerctransports. ASV Vides aizsardzības aģentūra atzina, ka ekspertu veiktajos mērījumos ir iegūti atšķirīgi rezultāti no braukšanas reālajā vidē un tiem datiem, kurus uzrāda pats ražotājs.

Brīdī, kad notiek emisiju mērījumi, dzinēja elektronika tiek ieslēgta citā režīmā nekā ikdienā. Pēc mērījumu veikšanas dzinējs atkal iegūst standarta iestatījumus, kas 40 reizes pārsniedz pieļaujamo izmešu normu. Uzņemoties atbildību par notikušo, no VW vadītāja amata atkāpies 62 gadus vecais Martins Vinterkorns un viņa vietu ieņēmis luksusa automašīnu ražošanas struktūrvienības Porsche direktors Matiass Millers.

Eksperta viedoklis

Skaidro Auto asociācijas prezidents Andris Kulbergs:

«Minēto 11 miljonu automašīnu atsaukums – šis šobrīd nav vienkāršs defektīvs mezgls, kas jānovērš – jānomaina, un lieta būtu risināta. Šeit ir fundamentāla inženierijas krāpšanās – motori šiem modeļiem nav aprīkoti ar atgāzu apstrādes sistēmām, kas atbilstu normām un tajā pašā laikā saglabātu jaudas, dinamikas un ekonomijas parametrus.

Daudzas valstis Eiropas Savienībā ir ar ļoti dzelžainu un striktu nodokļu politiku automašīnām, tā balstīta uz atgāzu izmešu parametriem. Nokļūstot zem konkrētas atzīmes, auto markas modelis kļūst ievērojami iekārojamāks/ lētāks nodokļu politikas dēļ. Šādas valstis ir Nīderlande, Beļģija, Francija, visa Skandināvija un citas, kur CO2 un NOx parametri ir ļoti būtisks arguments modelim būt veiksmīgam vai ciest sakāvi.

Šobrīd sanāk, ka VW grupas automašīnas ir guvušas labumu un nodokļu atlaides, balstoties uz falsificētiem tehniskajiem datiem.

Tas jau kļūst par juridisku aspektu un potenciālu risku prasību pieteikšanai no konkrētām valstīm, kā arī konkurentiem. Daudzi valsts, pašvaldību, lielo līzinga kompāniju un korporatīvie iepirkumi ir bijuši balstīti uz atlases kritērijiem, kas tieši mēra CO2 izmešu daudzumu, pat NOx daļiņas, patēriņu un jaudas parametrus. Sanāk, ka dažādi konkursi daudzās valstīs ir uzvarējuši, pateicoties falsificētiem datiem. Te arī pastāv juridisks risks un nezināms prasību apjoms no iesaistītajām pusēm un konkurentiem. Daudzas valstis šobrīd ir sākušas izmeklēšanu, un dažas pat ir liegušas VW pārdot a/m līdz izmeklēšanas beigām.

VW reputācija ir ietekmēta uz ilgu laiku, un nez cik ātri izdosies to atgūt.

Šie milzu, vēl neaptvertie kompensācijas apjomi, kas mērāmi nu jau miljardos (pats VW jau atlicinājis 7,5 miljardus eiro), noteikti negatīvi ietekmēs grupas attīstību un liks savilkt jostu daudzām programmām un mārketinga projektiem. Iespējams, ka daudzi interesanti projekti, atbalsta programmas un marku attīstība var būt nopietni ietekmēti sakarā ar līdzekļu novirzīšanu kompensāciju izmaksām ilgā nākotnē: dalība WRC rallija sacensībās, Dakaras rallijreidā, Audi iesaiste F1, Bugatti produktu un markas attīstība, dizaina koncepti un nišas produkti, dīleru atbalsta programmas, citas aktivitātes ārpus tiešās produktu saimes.

Prognozē, ka tuvākajā laikā notiks nopietnas izmaiņas Eiropas Savienības un ASV automašīnu emisiju un tehnisko rādītāju pārbaužu/testu principos, standartos un protokolos, lai ieviestu realitātei atbilstošu parametru atspoguļošanu.

 Volkswagen dīzeļdzinējius izmanto arī tādi zīmoli kā Audi, Seat, <a data-id=Škoda un Porsche." src="https://cdn.santa.lv/files/auto-bild/Volkswagen_dizelgeitas_skandals_un_ta_sekas_1.jpg" />

Latvijas tirgu šis notikums ietekmēs minimāli, jo, būsim godīgi, mūsu vidēji aptuveni 14 gadus vecais autoparks ar izmešiem daudzkārt apsteidz jebkuru no minētajiem VW grupas auto. Papildus tam redzams, ka Latvijā vismaz 60% no dīzeļauto pēc 150 000 km noskrējiena ir jau anulēti katalizatori un dīzeļu partikulfiltri jeb kvēpu filtri. Domāju, ka šā notikuma iespaidā, mēs varētu ieraudzīt arī citus auto zīmolus, kas pieķerti līdzīgos grēkos, jo, lai uzražotu konkurētspējīgu auto cenā un parametros un lai sacenstos ar VW, ir kaut kur jākompensē šie izdevumi.»

Uzziņai

Manipulācijas veiktas ar EA 189 (1,6 un 2,0 TDI) četrcilindru dīzeļdzinējiem. Euro 5 motori uzstādīti no 2007. līdz 2013. gadam VW Polo, Golf VI, Jetta, Scirocco, Passat VII un Tiguan I. Arī Audi A1, A3, A4, A6, Q3, Q5, TT, Škoda Fabia, Roomster, Octavia un Superb.

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

Lasi citur

GADA KOSMĒTIKA 2020

 

Veselība

Vairāk

Receptes

Vairāk

Privātā Dzīve

Vairāk

Ieva

Vairāk

Mans Mazais

Vairāk

Māja un Dārzs

Vairāk

AutoBild.lv

Vairāk

Astes

Vairāk

Klubs

Vairāk

Santa+