• Testējam Škoda Octavia ar dabasgāzi — cik izdosies ietaupīt?

    Auto
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    22. februāris, 2020
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Toms Timoško
    4/9Mīti un ekoloģija

    Mīti un ekoloģija

    Ar gāzi darbināmus auto aptver vairāki mīti un galvenokārt tos kultivē tie, kuriem nav piederējis ar LPG vai CNG gāzi darbināms auto, vai nekad ar tādu nav bijusi iespēja izbraukt. Viens no galvenajiem mītiem ir drošības apsvērumi. Gāzes balonu sprādzieni no spriedzes filmām vai vismaz Youtube video klipiem var šķist biedējoši, taču patiesībā šī sistēma ir ļoti droša. Gāzes balons ir krietni izturīgāks par degvielas bāku, turklāt balona vārsti nodrošinās, lai avārijas gadījumā nenotiktu gāzes noplūde.

    Otrs populārais mīts ir nelāgā gāzes smaka. Šim aizspriedumam saknes meklējamas pirmo paaudžu LPG sistēmās, kuras patiesi līdzi nesa arī ļoti nepatīkamu aromātu gan aiz automašīnas, gan tās salonā. CNG sistēmām šādu problēmu nav un vienīgā reize, kad jutīsiet gāzes smārdu ir brīdis uzreiz pēc pistoles atvienošanas no automašīnas. Maza paukšķa pavadībā gaisā mazliet izgaros gāze, taču pēc tam tā vairs nebūs jūtama. 

    Ekoloģija

    CNG automašīnas ir videi draudzīgs transports – slāpekļa dioksīda izmeši dabasgāzei ir par 96% mazāk nekā dīzelim un par 67% mazāk nekā benzīnam, bet oglekļa dioksīdi – attiecīgi par 23% un 35 % mazāk. Vienvārdsakot, ar šo auto būsiet lielāks Grētas draugs kā tradicionālo dzinēju gadījumā.

    Testa turpinājums:

    Nākamā lapa

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē