Vidējās klases SUV ar pilnpiedziņu un dīzeļdzinēju - vai BMW X3 uzvarēs?

SUV
Auto Bild
28. decembris, 2018

Drukāt

Saglabāt

Foto: Auto Bild
Tiek meklēts vidējās klases SUV ar dīzeļdzinējiem un pilnpiedziņu: tāds, kas ir stilīgs ikdienā, tāds, kuram lieliski izdodas pildīt ģimenes vēlmes brīvajā laikā. BMW X3 to spēj. Bet tas nav vienīgais. Aiz muguras stājas Volvo XC60, Alfa Romeo Stelvio, Audi Q5 un Mercedes-Benz GLC.

Vai meklējat partneri? Visam mūžam? Priekos un bēdās, un tā tālāk? Nē, aizmirstiet flirts.lv, otrapuse.lv un pavisam noteikti aizmirstiet Tinder! Savu īsto atradīsiet ar Auto Bild. Vismaz, ja runa ir par automašīnu.

Tam jābūt spēcīgam, uzticamam un ar plašu sirdi, tomēr vienlaikus jābūt arī sasniedzamam un taupīgam? Tad mums te speciāli jums ir pieci vidējās klases SUV. BMW X3 20d ir jauniņais un piesaka sevi kā nopietnu konkurentu. No vecmeistara Mercedes-Benz GLC, kas atrodams tirgū jau kopš 2015. gada septembra, un 2017. gada sākumā startējušā Audi Q5 un Alfa Romeo Stelvio līdz pat Volvo XC60, kas draugus meklē kopš pagājuša gada jūlija. Tiem visiem piemīt ģimeniskums, prātīgs divlitru dīzelis, droša pilnpiedziņa un automātiskā pārnesumkārba.

Kurš diezgan labais draugs ir visvairāk ieteicamais kā automobilis partneris uz mūžu?

5. vieta - Alfa Romeo Stelvio 2,0 Diesel Q4

SCR katalizators būs daļa no jaunā Alfa Romeo SUV, taču tas vēl nav pieejams

Tev nav obligāti jābūt Džuljetai, lai tev patiktu šis Romeo. Bet tas palīdz. Turklāt Stelvio pamatīgi cenšas patikt plašai publikai. Ietilpība ir aptuveni konkurentu līmenī – ja jūs, protams, atsakāties no panorāmas jumta. Tas gan salonu padara patīkami gaišu, taču bez 2244 eiro papildu samaksas tas vēl atņems labi daudz telpas virs galvas. Bagāžniekā ietilpst maksimāli 1600 l – mīļotais vai mīļotā drīkst ņemt līdzi tikpat daudz kurpju kā BMW vai Mercedes-Benz modeļos.

Par papildu samaksu pieejamais panorāmas jumts laupa salona telpu galvas zonā, bet visādi citādi Stelvio ir ērts. Priekšējais panelis ir labs, sviras pie stūres gan ir kaitinošas.

Un viegli rūcošais 2,2 l dzinējs ir ņiprs, spurts līdz 100 km/h tam padodas vislabāk. Taču tad mēs pabraucām nelielu gabaliņu. Un mūs jau tad sāka kaitināt cietā piekare, pārāk īsās sēdvirsmas, ļoti jutīgā un viegli pagriežamā stūre, kā arī pieticīgā pārredzamība uz aizmuguri. Tad vēl XXL logu mazgātāja slotiņas, kuras spēlē paslēpes ar pagriezienu rādītāja/logu mazgātāja sviru. To nenovēlēsi nevienam – arī Džuljetai.

  • Plusi

Klasei atbilstoša salona un bagāžnieka ietilpība, ņiprs motors, 5 gadu garantija.

  • Mīnusi

Stūrgalvīgi amortizatori, slikta pārredzamība, visvājākās bremzes, pārāk īsas sēdvirsmas.

4. vieta - Volvo XC60 D4 AWD

Skaidras līnijas, tipisks Volvo.

Patiesībā žēl. Volvo taču vēlas atteikties no dīzeļdzinējiem – un mēs tikko esam paspējuši iemīlēt XC60 D4. Vienalga, vēl jau tas ir. Un tagad arī ar SCR katalizatoru. Kopā ar atbilstību Euro 6d-TEMP normatīviem – šajā testā tas neizdodas nevienam citam. Stingrs kaitīgo izmešu ziņā, bet raksturā maigs – divlitru biturbo dzinējs strādā mierīgi un nemīl lielus apgriezienus, sprintā atpaliekot no saviem kolēģiem.

XC60 valda mierīga gaisotne. Aizmugurē sēdošajiem šeit ir visvairāk vietas. Taču ir grūti brīvi rīkoties ar skārienjutīgo planšetdatoram līdzīgo ekrānu.

Arī stūre un piekare izceļ zviedra maigo raksturu. Volvo mīksti šūpojas uz asfalta, bet uz sliktākas kvalitātes ceļa svārstīšanās kļūst ļoti manāma. Arī stūre saka mums: hei, es neesmu nekāds sportists! Un ar to viss ir kārtībā, jo XC60 pircēji parasti vēlas ērtu braukšanu. Mums vismazāk patīk mazie sēdekļi un planšetdatoram līdzīgās ierīces. XC60 ir vienīgais kandidāts ar skārienjutīgo ekrānu – braukšanas laikā tas prasa par daudz uzmanības.

  • Plusi

Pietiekami plašs, testā vienīgais izpilda Euro 6d-TEMP normatīvus, vispārējā kvalitāte laba.

  • Mīnusi

Sēdekļi nav pietiekami lieli, motors ir visai atturīgs, ierīces pamatīgi novērš uzmanību, vislabākās bremzes (35,2 m).

3. vieta - Mercedes-Benz GLC 250d 4Matic

Zemākais testā, pateicoties 1,64 m.

Labāko vai neko – tāds ir jautājums. GLC to pierāda visai iespaidīgi. Šī lauciņa vecmeistars (debija 2015. gadā) ir pārliecinošs – ne savu spēju, bet drīzāk harmoniskā rakstura dēļ. Mēs atpūšamies, ērti atlaidušies uz komfortablajiem sēdekļiem, izbaudām maigo amortizatoru šūpošanos (ne zvāļošanos!) un ļaujam sevi vizināt klusi rūcošajam, mierīgajam, bet ne aizmigušajam dīzeļdzinējam.

Kā jau Mercedes: augstu uzlikts monitors, automātiskās kārbas svira pie stūres, kreisās puses svira ir pārkrauta. Aizmugurē ir ļoti ērti.

Šis Benz ir īsts pārsteigums, tajā nav nekā no vectētiņa automobiļa, nē, tas vienkārši dara savu darbu un nekrīt uz nerviem. Tomēr ir iespējams vēl labāk. Slikti saprotošā balss vadība (BMW mūs dzird daudz labāk), trūkstošais aizmugurējais šķērsvirziena satiksmes brīdinājums (visi pārējie to piedāvā, Volvo pat ir iekļāvuši standartaprīkojumā) vai vienkāršie karšu grafiskie risinājumi nodod GLC īsto vecumu. Bet to taču ir iespējams vienkārši novērst ar feislifta palīdzību. Gaidīsim.

  • Plusi

Šasija un stūre ir patīkami harmoniskas, plašs salons, jaudīgs motors.

  • Mīnusi

Asistentu/multimediju ziņā nedaudz atpaliek, motora skaņa atgādina taksometru, aprīkojums nav no labākajiem.

2. vieta - Audi Q5 2,0 TDI Quattro

Tas ir ļoti mierīgs jebkuros apstākļos.

Misters Perfektais būtu Q5 vispiemērotākais vārds. Audi ir ietilpīgs, tā apdares kvalitāte ir lieliska, bet ārējo trokšņu izolācija nevainojama. Fakts, ka priekšā darbojas TDI, ir drīzāk nojaušams, ne dzirdams. Un tomēr Q5 neizdodas uzlēkt pašā pjedestāla virsotnē. Tas tādēļ, ka tas reizēm pārspīlē ar vadītāja nošķiršanu no apkārtējās vides. 

Par iekārtojumu gandrīz nav, kur piesieties, tomēr pogas uz centrālās konsoles novietotas par dziļu. Aizmugurē pietiekami daudz vietas, platuma ziņā tas ir labākais testā.

Kaut vai ļoti vieglās un atšķirībā no X3 sliktāk reaģējošās stūres vai pie lieliem apgriezieniem visai atturīgā motora ziņā. Pneimatiskā balstiekārta (2208 eiro) rada pozitīvi pacilātu gaisotni, netraucēta tā pārslīd pāri lielākajai daļai brauktuves defektu. Tikai pie lielāka ātruma tā atkal kļūst stingrāka un ļauj nojaust par viena otra pacēluma un bedrītes esamību. Ja Audi vēl piešķirtu vairāk nekā pašreizējos divus garantijas gadus, kas zina, varbūt pat mēs runātu par pirmo vietu!

  • Plusi

Augsts piekares komforta līmenis, ļoti laba skaņas izolācija, daudz vietas

  • Mīnusi

Pārāk viegla stūres kustība, motoram trūkst temperamenta pie lieliem apgriezieniem, tikai divu gadu garantija.

1. vieta - BMW X3 xDRIVE 20d

Izskatīgais X3 ir vēl aizraujošāks zem tā virsbūves

SUV, kas atbilst Bavārijas tīrības likumam – X3 ļauj BMW faniem atviegloti uzelpot. Jo smalkais auto ar augstajiem sēdekļiem lepojas ne tikai ar daudziem talantiem, bet arī ar dinamiku. Mazais 20d ar 190 ZS gan vairāk piepilda pamatprasības, ne mūsu alkas pēc jaudas, bet labi izskatās šajā salīdzinājumā un spēj vismaz turēt līdzi pārējiem.

Priekšējais panelis ar augstu novietotu monitoru, balss vai iDrive vadība ļoti labas. Turklāt arī patīkams salona plašums.

Bavārietis savu pilno potenciālu sasniedz kalnu pārbaudījumā ar paātrinājumu. Precīzā stūre 1,9 t smago SUV viegli izved cauri katram pagriezienam; stingrā šasija un uz saķeri kārā pilnpiedziņa neļauj nekam izslīdēt. Slavenā astoņpakāpju transmisija vienmēr atrod pareizo pārnesumu. Braukšana sagādā patiesu prieku, lai gan slikta ceļa nelīdzenumi ir visai jūtami. Un vidējās klases SUV, protams, arī jāspēj piedāvāt vairāk. Piemēram, vairāk vietas.

Šajā ziņā gan X3 nav pats lielākais, bet te nekādā gadījumā nevalda šaurība. Turklāt pasažieri tiek lutināti ar perfektiem sēdekļiem, bet vadītājam rodas spontāna draudzība ar ģeniālo iDrive apkalpošanas koncepciju. Taču liela auguma cilvēki tomēr paburkšķēja, jo galvas balsti iegriezās starp lāpstiņām un aizmugurējais vāks atveras tikai 1,84 m augstumā. Tādas lietas būtu jāparedz.

  • Plusi

Veikla vadāmība, perfekti pieguloši sēdekļi, precīza stūre, mundra automātiskā transmisija.

  • Mīnusi

Stingrās atsperes nepilnīgi izfiltrē rupjākus triecienus, aizmugurējais vāks paceļas par zemu.

Rezultāti

Rezumējums

Katram no šiem pieciem SUV piemīt talants, lai kļūtu par labāko draugu – par vislabāko draugu. BMW ir domāts dinamiķiem, Audi – tehnoloģiju faniem, Mercedes-Benz un Volvo – baudītājiem. Un Alfa? Individuālistiem.   

Lasi citur

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

 

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

AutoBild.lv

Māja

Receptes

Dārzs