Lietots Volkswagen Polo, Škoda Fabia un Seat Ibiza - kurš ir labākais?

Pirkšanas padomi
Auto Bild
Auto Bild
28. augusts, 2018
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Autobild
Tiem ir kopīgs tehnikas gēns, taču katram piemīt savs raksturs: mazie auto Škoda Fabia I, VW Polo (tips 9N) un Seat Ibiza (tips 6L). Kurš no trim VW koncerna brāļiem uz vecumu ir vislabākajā formā? Lēts un ekonomisks hečbeks ir ikviens no tiem, bet kurš ir labākais?

Tas ir kā ar tortes biskvītu: tas vienmēr ir viens un tas pats, neatkarīgi no pildījuma, vienalga, vai iekšā iesmērēts biezpiens ar aprikozēm, marcipāns ar riekstiem vai putukrējums. Tas pats ir ar šiem trim mazajiem auto. Tie gan izskatās ļoti dažādi, taču tiem ir arī ļoti daudz kopīga. Seat Ibiza, Škoda Fabia un VW Polo ir tās pašas asis priekšā un aizmugurē, tās pašas piecpakāpju transmisijas un tie paši motori. Katram no trim ražotājiem tas ietaupa daudz naudas.

Kopīgais šī testa motors ir 1,4 litru agregāts ar 75 ZS. Visi 100 km/h ātrumu sasniedz nedaudz vairāk kā 13 sekundēs, visiem maksimālais ātrums ir 170 km/h. Tomēr visus nevar mest pār vienu kārti. Elektronikas dēļ: dažādi ieprogrammētas motoru vadības ierīces piešķir katrā gadījumā citādus dzinēju raksturlielumus. Un kā tas izskatās uz vecuma pusi? Vai VW koncerns ir visiem nodevis tos pašus novecošanas gēnus arī? Mēs liksim šiem brāļiem sacensties vienam ar otru.

Škoda Fabia

 Tas atvieglo meklējumus: Škoda Fabia vienmēr ir ar piecām durvīm, tas vienmēr ir pieejams tikai ģimenes universāla versijā

Gandrīz neviens vairs neatceras Škoda Felicia, ja nu vienīgi tehniskās apskates eksperti, jo vairāk kā trešdaļai šī modeļa automašīnu tā arī neizdevās apskati iziet. Tā ir vēsture. Austrumu bloka neievērojamais un apskatēs caurkrītošais auto 1999.gadā kļuva par pievilcīgo Fabia, kas līdz pat ražošanas beigām 2007.gadā Vācijā vien atrada vairāk kā 300 000 pircēju. Kas padara šo mašīnu tik veiksmīgu? Tā nav tik šarmanta kā Nissan Micra vai Mini, Fabia nopelna punktus ar stabilām iekšējām vērtībām un labiem gēniem no VW ģimenes. Galvenokārt tā piedāvā drošu, labi noregulētu šasiju un uzticamus motorus.

 Aiz vāka slēpjas 260 litrus liels bagāžnieks, mazam auto tas ir labs rādītājs. ESP bija pieejams tikai visdārgākajām versijām

Patīkamā virsbūve nāca komplektā ar piecām durvīm un pietiekami daudz vietas četriem cilvēkiem, bija dabūjams arī ietilpīgs kompaktais universāls un visai reti sastopamais sedans. Pie tam jauna Fabia bija par desmit procentiem lētāka kā tehniskā ziņā identisks Polo ar tikai trīs durvīm. Arī vecumā šajā ziņā nekas nav mainījies: par Polo ir jāpiemaksā VW bonusa tiesa, līdzvērtīga Fabia arī lietota ir lētāka. Vai tā ir arī līdzvērtīgi laba? Atbilde: jā.

Ja aplūkojam tehnisko apskašu statistiku, tad attiecīgā vecuma grupā Fabia pat ir nedaudz labāki rezultāti kā Polo. Taču tehniskās apskats neredz tipiskos VW efektus, kas uzklūp visiem trim koncerna brāļiem: bojātus logu pacēlājus, centrālās atslēgas un gaisa masas mērītājus, motora vadības ierīču funkcionālos traucējumus un TDI motoru zobsiksnu problēmas.

Tomēr viens defekts piemīt tikai Fabia vien: kabeļu kūlis, kurā ūdens gan iekļūst, bet ārā vairs netiek. Te palīdz tikai nomaiņa.

Testa brauciens

Mūsu testa auto

Tas nāk no otrā īpašnieka rokām, tas pirmoreiz piereģistrēts 2003.gada aprīlī un kopš tā laika noripojis 87 600 kilometrus. Tam par labu runā servisa grāmatiņa, kurā netrūkst neviena oficiālā Škoda dīlera zīmoga, kā arī tikko atjaunota zobsiksna. Pret runā daži diletantu veikti krāsošanas darbi: buferi ir pārkrāsoti, taču krāsotājs nav uztrāpījis pareizo krāsas toni un nav arī pamanījis pamatīgu bukti uz aizmugurējā vāka.

 Te vairs nav jautājumu: viss savā vietā. Nobraukums ir atbilstošs Fabia labi koptajam izskatam

Mūsu testa brauciens

Krāsotājs savu darbu paveicis slikti, tehniķi gan ne: Fabia brauc kā gadu vecs auto. Motors uzreiz iedarbināms, apgriezieni pieaug ātri un tīri, pārnesumi tā vien slīd cauri kulisei. Arī gaisa kondicionētājs dzesē gluži kā pirmajā dienā. Arī pārbaude uz pacēlāja nenes nekādus sliktus pārsteigumus: jauns izpūtēja pēdējais posms, nekādas rūsas, nekādas vērā ņemamas eļļas noplūdes. Tā arī būtu jābūt.

Mūsu spriedums

Ja varat sadzīvot ar vizuālajiem trūkumiem, nopirksiet tehniskā ziņā nevainojamu Fabia.

Tas sanikno

 Motora vadības bloks uz vecumu var sākt streikot, tā nomaiņa maksās vairākus simtus eiro.

Daudzas problēmas Škoda Fabia ir kopīgas ar tā brāļiem Polo un Ibiza. Te parādās VW vienlīdzīguma stratēģijas ēnas puses. Tipiski defekti: elektriskajiem logu pacēlājiem saplīst troses, tad ir jānomaina viss mehānisms. Amatieriem nevajadzētu ķerties klāt Fabia elektriskajai sistēmai: Fabia vadības ierīces jau ir saslēgtas ar CAN datu bāzi. Ja mēģināsiet pieslēgt, piemēram, radio bez pareizā adaptera, tad riskēsiet iedzīvoties dažādos funkciju traucējumos, piemēram, centrālajā atslēgā vai imobilaizerā. Fabia lielākā problēma: kabeļu kūlis, kurā krājas mitrums. Tā rezultātā notiek dažādi īssavienojumi, kas izraisa traucējumus. Taču tas skar tikai līdz 2004.gadam ražotās Fabia.

Secinājums

Škoda Fabia tehniskajās apskatēs iegūst labākus rezultātus nekā Polo, tai vienmēr ir piecas durvis, tā ir lētāka un tādēļ arī labāks pirkums. Tehniskās vājās vietas, ja neskaita kabeļus, ir tās pašas. Pērkot šo mašīnu, vienmēr apskatieties, vai kabeļi ir jauni. Vai arī izvēlieties modeli, kas ražots pēc 2004.gada maija.

Vērtējums: 3/5 zvaigznēm

Volkswagen Polo

 Četras apaļas acis apbur VW Polo 9N aplūkotāju

Divus gadus pēc Fabia parādījās 9N tipa Polo, arī tas bija radīts uz koncerna platformas PQ24 bāzes. Tādēļ arī visiem Polo slimības bija tajās pašās vietās kā Fabia: tehniskajās apskatēs saņemtas sūdzības par pārāk lielu eļļas patēriņu, izļodzītiem priekšējā tilta šarnīriem un nevienmērīgu bremžu darbību aizmugurē. Taču daudz kaitinošāki ir turbokompresora un cilindra galvas defekti TDI motoriem, kā arī pārplīsušas vadības ķēdes 64 ZS jaudīgo benzīna dzinēju gadījumā.

 Polo priekšējais panelis izskatās visaugstvērtīgāk, taču arī šeit uz vecumu mēdz sākt lobīties no slēdžiem un pogām virsējā lakas kārta

Polo priekšrocības: salons šķiet nedaudz izsmalcinātāks, tāpat to var arī nedaudz ātrāk atkal pārdot nekā koncerna brāļus. Šeit izpaužas VW markas pozitīvais tēls. Vidēji 9N tipa Polo ir par eiro 200 līdz 600 dārgāks nekā līdzvērtīga Fabia.

Secinājums

Polo ir par vairākiem simtiem dārgāks nekā Fabia, bet nav labāks, ja neņem vērā apdares materiālu kvalitāti. Te ir jābūt īstam VW fanam.

Vērtējums: 3,5 / 5 zvaigznēm

Seat Ibiza

 Ibiza ir visstingrākā piekare

Polo no Spānijas ir arī sportiskākais no visiem. Vismaz vizuāli. Taču arī piekare ir stingrāka un sasvere uz sāniem pagriezienos arī ir mazāka. Ikdienā kaitina zemais komforta līmenis, to nu Fabia un Polo prot krietni labāk. Ibiza (tips 6L, no 2002. līdz 2008.gadam) ar laiku kļuva arvien labāks, taču agrīnie eksemplāri cieš no tādām problēmām kā greizi ieliktas ventilācijas atveres, nevienāda platuma šķirbām, asām plastmasas malām salonā un graboņas.

 Sportiski: trīs spieķu stūre, apaļas ventilācijas atveres. Materiālu un apdares kvalitāte nesasniedz VW un Škoda līmeni

Vēl viens trūkums salīdzinājumā ar Polo un Fabia: tajā ir mazāk vietas. Koncernam raksturīgās slimības ir arī Seat. Toties šis vissportiskākais brālis ir arī šajā trio vislētākais.

Secinājums

Seat Ibiza sportiskums parādās gandrīz tikai dizainā vien. Vietas daudzums un komforts ir sliktāks nekā koncerna brāļiem.

Vērtējums: 3 / 5 zvaigznēm

Rezumējums

Viena platforma, trīs brāļi, trīs raksturi – kuru izvēlēties? Tehniskās vājās vietas visiem ir gandrīz vienas un tās pašas, līdz ar to izvēlēties vajadzēs saskaņā ar gaumi un cenu. Kas vēlas vislabāko auto par visizdevīgāko cenu, izvēlēsies Fabia. Polo izvēle ir vislielākā, bet tas ir arī visdārgākais. Seat ir īstais sportiskiem taupītājiem: tā piekare ir stingra, tajā ir vismazāk vietas, bet tas ir arī vislētākais.

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

Lasi citur

GADA KOSMĒTIKA 2020

 

Veselība

Vairāk

Receptes

Vairāk

Privātā Dzīve

Vairāk

Ieva

Vairāk

Mans Mazais

Vairāk

Māja un Dārzs

Vairāk

AutoBild.lv

Vairāk

Astes

Vairāk

Klubs

Vairāk

Santa+