• Lietots mazās klases auto – labākā izvēle līdz 6000 eiro

    Auto
    Auto Latvija
    Auto Latvija
    26. septembris, 2018
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Auto Bild
    Patiesi taupīgi cilvēki izvēlas jaunas automašīnas straujo vērtības kritumu atstāt pirmā īpašnieka ziņā un pērk braucamo tikai tad, kad tā cena samazinājusies jau uz pusi. Par 6000 eiro var piepildīt daudzas vēlmes. Šeit jūs uzzināsit, mūsuprāt, par ieteicamu modeļu stiprajām un vājajām pusēm mazajā klasē.

    Ford Fiesta

     Sportiskais izskats neliek vilties: kopš 2008. gada tirgotais <a data-id=Ford Focus pieskaitāms pie veiklākajiem mazajiem automobiļiem." src="https://cdn.santa.lv/files/auto-bild/Lietots_mazas_klases_auto_labaka_izvele_lidz_6000_eiro.jpg">

    Tipa JA8 ražošanas periods: kopš 2008. gada (feislifts 2012. gadā), motori no 60 līdz 182 ZS, cena no 4000 eiro. Fiesta vienmēr ir bijis uzticams, veikls un pieticīgs. Taču vienlaikus tas bija arī ārkārtīgi garlaicīgs automobilis. Kopš 2008. gada pieejamā paaudze iesākumā šķiet sportiska un moderna, turklāt nepārspīlējot ne vienu, ne otru īpašību – Fiesta brauc tieši tik veikli, cik izskatās. Vismaz tad, ja tam nav vārgākais benzīna dzinējs.

    Diemžēl braukšanas dinamikas ziņā pozitīvi pārsteigt nespēj ne kopš 2012. gada feislifta ieviestie trīscilindru dzinēji bez turbopūtes(65 un 80 ZS), ne vecie 1,25 litru četrcilindru motori (60 un 82 ZS). Kamēr jaunajiem trīscilindru motoriem vēl sevi jāpierāda, tad četrcilindru dzinējs jau ir sevi apliecinājis.

    Auto Bild izturības testā 1,25 litru dzinējs ar 82 ZS braši cīnījās: vienīgie defekti 100 000 km laikā bija nolietota ķīļsiksna, neblīvs eļļas blīvgredzens, bloķēta drošības josta aizmugurē un sarūsējusi antenas pamatne. Tehnisko apskašu laikā saņemtā kritika – biežāk nekā vidēji šajā klasē izdeg lampiņas, rokasbremze mēdz darboties vienpusēji, un dažreiz no vietas izkustas stūres stiepņi. Modelim tipiskos defektus Ford šobrīd ir novērsuši.

     Piestāv moderni veidotajai virsbūvei: Fiesta priekšējais panelis. Tomēr instrumentu nolasāmība un darbība nav optimāla

    • Plusi:

    Zems defektu īpatsvars tehnisko apskašu laikā, sportiska vadāmība, augsts braukšanas un triecienu drošības līmenis, izdevīga cena.

    • Mīnusi

    Akumulatoru bieža izlādēšanās, bremžu caurulītes nav blīvas (atsaukums 2011. gadā), slikta pārskatāmība, bāzes benzīna dzinējiem zema jauda Mūsu izvēle – 1,25 Trend (82 ZS).

    Mazda 2

     Veikls un viegls: bāzes versija sver gandrīz 1000 kilogramu. Jau pats mazākais benzīna dzinējs ir gana jaudīgs (75 ZS).

    Tipa DE ražošanas periods: no 2007. līdz 2014. gadam, motori no 75 līdz 103 ZS, cena no 3500 eiro. Kurš baidās no nākamās apskates? Noteikti ne Mazda 2. Jo Auto Bild 2015. gada tehnisko apskašu ziņojumā šim mazajam automobilim ir vismazākais defektu procents. Taču Mazda vismazākais auto spēj piedāvāt ne tikai japāņu automobiļiem tik tipisko uzticamību, bet arī labu dinamiku.

    Salīdzinājumā ar iepriekšējo modeli, kas drīzāk atgādināja minivenu, šis mazauto ir novājējis par 100 kg. Tas brauc gandrīz tikpat sportiski kā Mini, bet tam ir krietni mazāk defektu un arī daudz labāka cena kā britam. Pietiek jau ar 75 ZS pašu mazāko benzīna dzinēju, lai šo vieglo auto pavisam veikli dzītu uz priekšu. Tad ir bieži jāpārslēdz ātrumi, taču, ņemot vērā īsos pārnesumus un ērti izvietoto kloķi, šī pārslēgšana sagādā patiesu prieku.

    Te lieliski iederas arī stingrie amortizatori, bet labā vadāmība un tiešā stūre padara šo pundurīti par patiesu braukšanas prieka etalonu. Mazda ar trim vai piecām durvīm gēnos ierakstīts sportiskums, jo tas būvēts uz vienas platformas ar Ford Fiesta.

     Nevainojama ergonomika: pārskatāms instrumentu panelis ar optimāli izvietotiem slēdžiem. Stūre ir ļoti tieša.

    Ja meklējat mazu, uzticamu un vitālu automašīnu, šis japānis būs jums pašā laikā. Taču tas nav nekāds multitalants, kas prot visu – šim mērķim bagāžnieks ir par mazu, aizmugurē ir par maz vietas, bet piekare par cietu. Taču vēlāk servisa apmeklējuma laikā Mazda 2 jūs atkal noskaņos sev par labu, jo uz turieni parasti jādodas tikai uz plānoto apkopi. Auto Bild sūdzību grāmatā minēti tikai uz vienas rokas pirkstiem saskaitāmi ziņojumi par nodilušiem riteņu gultņiem.

    • Plusi:

    Zems defektu īpatsvars tehnisko apskašu laikā, ļoti uzticams, jaudīgi motori, sportiski tieša vadāmība.

    • Mīnusi:

    Ļoti mazs bagāžnieks, maz vietas salona aizmugurē, cietas atsperes, ātrs gultņu nolietojums. Mūsu izvēle – 1,3 MZR (75 ZS).

    Volkswagen Polo

     Ierakstījās līkumā: kopš 2009. gada ražotais Polo ir solīdāks par savu priekšteci un arī pārliecinošāks tehnisko apskašu laikā.

    Tipa 6R ražošanas periods: kopš 2009. gada (feislifts 2014. gadā), motori no 60 līdz 220 ZS, cena no 4200 eiro. Kas reiz bija Golf, tas šodien ir Polo: tieši četrus metrus garš automobilis ar hečbeka aizmuguri, kas vienlīdz labi jūtas gan pilsētā, gan uz lauku ceļa vai šosejas. Mašīna, kas der visām dzīves situācijām – ērta, droša, ar noturīgu vērtību un imidžu, kas iziet ārpus savas klases robežām. Polo, kas ienāca tirgū pirms sešiem gadiem, ir ne tikai visvairāk pārdotais mazais automobilis Vācijā, bet arī īsts paraugskolēns tehnisko apskašu laukumā.

     abi iekārtojies: jau pamatmodelis Trendline atstāj omulīgu iespaidu. Te ir viss vajadzīgais, izņemot gaisa kondicionētāju.

    Taču Polo tomēr vēl ir jāpacenšas, lai to varētu saukt par perfektu mazauto. Jo ir pārāk daudz pircēju, kuriem šis mazais VW ir sagādājis skumjus brīžus. Vispirms šajā saistībā jāpiemin problēmas ar ķēdēm 1,2 TSI un 1,4 TSI motoriem: jau pēc nobrauktiem 20 000 kilometriem šeit mēdz gadīties defekti, kuru novēršana maksā dārgi. Iespējamā kļūme ražošanas laikā rada ķēdes izstiepšanos.

    Ja pēc piestartēšanas TSI motors sāk grabēt – uzreiz jādodas uz servisu!

    Un rūsa uz motora pārsega apmales apakšdaļas, kā arī krokas sēdekļu polsterējumā liek domāt, ka apdares kvalitāte tomēr neatbilst lielā brāļa Golf līmenim. Lai gan TDI un TSI dzinējiem ir skanīgāki vārdi un labāka patēriņa un jaudas attiecība, tomēr pircējam labākā izvēle būs 1,4 litru motors ar 85 ZS. Tam ir klusa gaita, un tas ir pietiekami jaudīgs, arī patēriņš ir tikai nedaudz augstāks nekā 1,2 TSI, bet pats galvenais –tam nav problēmu ar vadības ķēdi un turbopūti.

    • Plusi:

    Lielisks tehniskajās apskatēs, kompaktklases līmeņa plašums un komforts, liela modeļu izvēle, mazs cenas kritums.

    • Mīnusi:

    1,2 TSI un 1,4 TSI ir vadības ķēdes defekti, uz motora pārsega malas mēdz būt rūsa, augsta cena. Mūsu izvēle – 1,4 Comfortline (85 ZS)

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē