Honda CR-V, Toyota RAV4 vai Nissan Qashqai - kurš ir labākais japāņu krosovers?

Kompaktie rāpotāji no Tālajiem Austrumiem ir SUV buma līdzdibinātāji. Ko šie pionieri spēj, kad kļuvuši vecāki? Kurš būs labākais lietotais krosovers - Honda CR-V, Toyota RAV4 vai Nissan Qashqai?
Lietoti auto
Auto Bild
30. septembris, 2018

Drukāt

Saglabāt

Foto: Auto Bild

Taisnība uzvar ne vienmēr – to zina arī auto jomas pārstāvji. 1990. gadā VW prezentēja uz Golf II bāzes radīto Country. Ar pilnpiedziņu, lielāku klīrensu un labi daudz apvidnieka vizuālā šarma. Tikai ar pašnesošo virsbūvi, nevis obligāto rāmi, turklāt šai mašīnai nemaz nepiemita apvidnieka talants. Šī koncepcija nenostrādāja.

Četrus gadus vēlāk – 1994. gadā – Toyota ar RAV4 ķērās pie līdzīgas receptes – un trāpīja tieši mērķī. Pēkšņi vācu pircējiem iegaršojās paaugstinātas sēdekļa pozīcijas un nedaudz robustākas braukšanas manieres kombinācija. Pašlaik pa ielām braukā jau ceturtā pioniera RAV4 paaudze, tāpat kā īsu brīdi vēlāk tapušajam Honda CR-V. 2006. gadā Nissan kā trešais nāca klajā ar savu populāro Qashqai, bet pēc tam šo triju paraugam sekoja pārējie, un SUV bums varēja sākties.

Šobrīd gandrīz vai šķiet, ka teju trešdaļa mašīnu ir ar augstiem sēdekļiem un apvidniekam raksturīgu izskatu.

Un, tā kā pati koncepcija neparedz īstas apvidnieka īpašības, SUV sastopami pārsvarā uz ceļa, nevis, piemēram, kaut kur mežā. Tādu rāpotāju kā Mercedes-Benz G klase, Land Rover Defender vai Toyota Land Cruiser svarīgākie argumenti ir klīrenss, dabiskās nogāzes leņķis, reduktors un bloķētāji, taču RAV4 & Co priekšplānā izvirzās tādas īpašības kā vizuālais tēls, braukšanas jauda un degvielas patēriņš.

Kā jau vieglajai automašīnai, tikai augstākai un smagākai. Tādēļ braucējiem nereti rodas priekšstats par drošību, taču it kā labāka ceļa pārskatāmība zaudē savu nozīmi jau nākamajā šaurajā veikala stāvvietā. VW pa šo laiku mēģināja vēlreiz un kopš 2007. gada iekļāva savā piedāvājumā Tiguan modeli, kas šai markai tik tipiskā manierē uzreiz kļuva par visvairāk pārdoto automobili savā klasē. Taču pionieri vēl arvien ir tikai trīs: RAV4, CR-V un Qashqai.

Honda CR-V – trešā paaudze

Tas vienmēr ir atradies sava sīvākā konkurenta RAV4 ēnā. Jau pirmā 1996. gadā prezentētā versija tiešā salīdzinājumā atstāja pārāk prātīgu iespaidu. Un tad vēl traucēklis bija Toyota kā nesagraujama automobiļa imidžs. Kopš trešās paaudzes šo abu modeļu lomas ir mainījušās vietām. Beidzot Honda SUV ir atradis savu nišu un tehnisko apskašu laikā saņem gandrīz vienmēr labas atzīmes. Ja ar kaut ko ir problēmas, tad ar 2,2 CTDi. Nevainojamo iespaidu paretam bojā retas problēmas ar transmisiju, aizsērējušu cieto daļiņu filtri un jutīgi sajūgi.

 Pārskatāms, ātrumpārslēgs parocīgā attālumā. Diemžēl apdares plastmasa nespēj turēties pretī laika zobam.

Biežākie defekti

Dīzeļdzinējiem bieži ir īpaši izturīgu motoru slava. Realitāte gan izskatās citādi. Bieži vien tieši te slēpjas īstais dārgu remontdarbu risks. Arī Honda CR-V dīzeļdzinēji ir visjutīgākie visā piedāvājumā. Augstais griezes moments rada papildu slodzi sajūgam un liek tam ātrāk novecot. Visļaunākajā gadījumā nolietojums var skart pat transmisiju.

Savukārt, ja mašīnu bieži lieto īsām distancēm, tad aizsērē dīzeļdegvielas cieto daļiņu filtrs. Žēl, jo visādi citādi CR-V ir īsts paraugzēns, kas kalpos ilgi, ja vien veiksiet tam regulāras apkopes. Degvielas cieto daļiņu filtrs aizsērē, ja mašīna tiek pārāk daudz izmantota īsās distancēs. Šī problēma skar tikai auto ar dīzeļdzinēju. Filtra maiņa var maksāt vairāk nekā 1000 eiro.

Nissan Qashqai – pirmā paaudze

Nissan vajadzēja ilgāku laiku nekā citiem japāņiem. Qashqai parādījās tirgū tikai 2007. gadā, uzreiz to satricinot. Lai gan neviens nevarēja izrunāt šī modeļa nosaukumu, tomēr daudzi to vēlējās nopirkt. Pirmie modeļi ir nu jau gandrīz deviņus gadus veci, nākamā paaudze tiek tirgota jau divus gadus. Tomēr arī lietotu mašīnu cenu līmenis ir palicis augsts. Tas pats attiecas arī uz nedaudz garāko septiņvietīgo modeli Qashqai+2. Taču tāpēc vien šī nav nekāda mīla bez raizēm. Lai gan pamatos solīds, tomēr vecumā šim automobilim mēdz būt daudzas mazas un vidēji smagas problēmas, kas kopumā izmaksā palielu summu.

 Taču daudzie skaņas signāli ir kaitinoši.

Biežākie defekti

Ilglaicīgās kvalitātes ziņā Nissan nespēj turēt līdzi citiem. Bez tā Ahilleja papēža – piedziņas vārpstām – bieži sastopamas arī problēmas ar atsperēm un amortizatoriem. Paretam šķībi savilktas rokas bremzes ir regulēšanas jautājums, bet agrāko modeļu motoru eļļas zudumi gan ir patiesa problēma. Turklāt daži lasītāji ir sūdzējušies par bremžu suportu ieķeršanos un čīkstošām bremzēm. Arī rūsas aizmetņi uz apmalēm ir brīdinājuma signāls – rūsēšanu vajadzētu apstādināt pēc iespējas ātrāk. Rūsa... Nissan ir mēģinājuši ietaupīt uz pretkorozijas aizsardzības rēķina. Agrākajiem modeļiem pārsvarā rūsēja grīda. Tāpēc interesentiem vajadzētu pārbaudīt mašīnu uz pacēlāja un vēlāk investēt konservēšanā.  

Toyota RAV4 – trešā paaudze

Tas ne tikai aizsāka jaunu modes tendenci, kura būtiski mainīja braucēju pirkšanas paradumus. Toyota RAV4 ar savu pārliecinošo uzticamību arī atstāja ievērojamu ietekmi uz Toyota lielisko tēlu. Diemžēl trešās, no 2006. līdz 2013. gadam ražotās, paaudzes rezultāti vairs nav tik labi. Lai gan šis auto vēl arvien ir labāks par vidusmēra piedāvājumu, tomēr lietota modeļa pircējiem jābūt uzmanīgiem. Jo īpaši, ja runa ir par 177 ZS jaudīgo D-Cat, jo šajā gadījumā lielā jauda paātrina nolietošanās procesu.

 Apdares kvalitāte Toyota modeļiem ir augsta. Patīkamu apdares materiālu ziņā RAV4 apsteidz konkurentus.

Biežākie defekti

Ja par sevi skaļi dod ziņu stūre, tad, visticamāk, nepieciešams jauns kardāna savienojums. Dīzeļiem raksturīgi aizsērējuši cieto daļiņu filtri un pārāk īss sajūga gājiens. 177 ZS versijai vēl pievienojas paaugstināts eļļas patēriņš un turbokompresora defekti. Nereti sastopamas arī problēmas ar starteri un motora vadības bloku. Ar benzīna dzinējiem problēmu ir mazāk. Taču visām versijām problēmas sagādā pārāk liels šasijas nolietojums.

  • Bremžu diski. Šajā klasē ir pierasts, ka tie nolietojas ātri, taču Toyota tas notiek īpaši strauji. Ja diski arī nenolietojas tik ātri, tad tajos rodas plaisas.
  • Sajūgs ir par mīkstu –tas attiecas uz visiem automobiļiem ar manuālo pārnesumkārbu. Problēmas īpaši bieži sastopamas modeļiem ar dīzeļdzinēju un tādiem eksemplāriem, kam bieži jāvelk piekabes. Nomaiņa maksā 1500 eiro.
  • Šasija. Apskatēs bieži redzamas sūdzības par problēmām ar atsperēm un amortizatoriem. Iepriekšējam modelim tās bija ļoti reti.

Rezumējums

RAV4 trešā paaudze nespēj noturēt savu augsto kvalitātes līmeni, tādēļ to no troņa gāž Honda CR-V. Qashqai noveco ātrāk un nedaudz atpaliek. Tomēr tā līmenis vēl arvien ir augsts. Tādēļ ieteicami ir visi trīs.

Lasi citur

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

 

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

AutoBild.lv

Māja

Receptes

Dārzs