Četri pikapi no Volkswagen, Nissan, Mitsubushi un Ford - kurš būs labākais?

Pikaps
Auto Bild
29. decembris, 2018

Drukāt

Saglabāt

Foto: Auto Bild
VW Amarok ar 3,0 V6 TDI un 224 ZS stājas pretī jaudīgākajiem Ford (200 ZS), Nissan (190 ZS) un Mitsubishi (181 ZS) pikapiem. Vai V6 jauda tam nesīs uzvaru?

Darba pikaps

Pikapiem laiks rit lēnāk nekā citām automobiļu kategorijām. To var redzēt kaut vai pēc garajiem šo mazo kravinieku modeļu cikliem. Tas ir citādi nekā pierasts ar vieglajiem automobiļiem, SUV un apvidniekiem – te jauns modelis nenāk klajā ik pēc sešiem vai septiņiem gadiem, bet gan ik pēc desmit.

Pikapu ražotāji mierīgi uztver ne tikai modeļu ciklus, bet arī konstrukcijas principus. Vieglo automobiļu un SUV vidē atsevišķā nesošā šasijas rāmja un uzskrūvētās tērauda plākšņu virsbūves uzbūves veids ir sastopams tikai izņēmuma gadījumos, taču starp pikapiem šī tradicionālā, vēl no autobūves pirmsākumiem nākusī konstrukcija ir uzskatāma par tipisku. Līdzīgi izskatās arī ar piekares tiltu un plākšņu atsperēm. Šī arhaiskā riteņu vadība ir gandrīz vai izmirusi kopš 90. gadu vidus, bet pikapos vēl aizvien sastopama kā aizmugurējā tilta risinājums.

Piekares tilts, plākšņu atsperes, rāmis – tipisks pikaps

Vienkāršā pieslēdzamā pilnpiedziņa ar nekustīgo abu asu sajūgu pēdējos gados ir saglabājusies tikai pikapos – ja vien neņem vērā tādus izņēmumus kā Jeep Wrangler, Suzuki Jimny un SsangYong Rexton. Taču kāpēc pikapu ražotāji tā turas pie šīm antīkajām konstrukcijas pazīmēm? Tās pircējam piedāvā robustu uzbūvi un augstu slodzes slieksni. Tas samazina ražotāja izmaksas, līdz ar to palielinot peļņu. Vai pikaps ir ienesīgs lētais automobilis?

Taisnība, bet tas ir arī universāls transportlīdzeklis, kas spēj izturēt lielu slodzi, jo īpaši tajos reģionos, kas nevar lepoties ar asfaltētām šosejām un plašu tuneļu un tiltu tīklu. Dienvidaustrumāzijā, Āfrikā, Dienvidamerikā un Austrālijā automobilim vēl mūsdienās katru dienu vajag pārvadāt daudz kravu pa neasfaltētiem ceļiem. Tieši tādam mērķim arī ir radīti pikapi. 

Ford Ranger

Tagadējais trešās paaudzes Ranger ir pārdošanā kopš 2011. gada, 2016. gadā automobilis piedzīvoja feisliftu kopā ar jauniem instrumentiem un lielāku ekrānu. Ranger tiek ražots Dienvidāfrikas rūpnīcā Silvertonā, Pretorijas pilsētas daļā. Tā ir valsts vidusdaļā novietotā Dienvidāfrikas galvaspilsēta. Arī dīzeļdzinējus, kam ir cieša radniecība ar Ford Transit motoriem, Ford ražo tur. Automātiskā kārba nākusi no Ford/ASV un ir atrodama arī amerikāņu sporta kupejā Mustang.

Īpaši veiksmīgi pārdošana norit jaunākajai Ford Ranger paaudzei. Publikai acīmredzot patīk uzsvērti kaujinieciskais izskats. Pircēji tā dēļ ir arī gatavi rēķināties ar tā skarbā rakstura nepilnībām. Nevienam citam nav tik robustas atsperes kā Ford, nevienam citam stūre nedarbojas tik omulīgi.

Tā būtībai piestāv arī vienkāršā pieslēdzamā pilnpiedziņa, ko vajadzētu izmantot tikai uz slidenas virsmas, jo citādi ir jārēķinās ar dažādiem trūkumiem, kas ietekmē stūres reakciju, pagrieziena rādiusu un piedziņas sviru un riepu mūža ilgumu. Tādēļ katrā ziņā tiek braukts ar aizmugures piedziņu.

Un tā nereti sasniedz savu spēju robežas jau uz vienkārši slapja asfalta. Tas gan ir atkarīgs arī no motora. Jo 3,2 l pieccilindru turbodīzelis nepārprotami ir šī automobiļa sirds. Ar savu harismātisko rūkšanu starp 2000 un 3000 apgriezieniem un nepielūdzamo jaudu jau no tukšgaitas tas jau pēc pāris kilometriem iegūst motoru fanu simpātijas.

Taču, no otras puses, droseļvārpstas motoram nav viegli griezties, un, skatoties pēc 9,7 l/100 km testa rezultāta, tas patērē visai daudz degvielas. Toties Ranger iepriecina ar pamatīgu kravnesību, bet pasažieri jūtas labi omulīgajā salonā ar ērtajiem sēdekļiem.

Dārgā Ranger Wildtrack standartaprīkojumā ietilpst gan navigācijas sistēma, gan Bluetooth brīvroku sistēma. Piedziņas veidu iespējams izvēlēties ar grozāmā slēdža palīdzību. 2H nozīmē tikai aizmugurējo piedziņu, bet 4H – šajā gadījumā pilnpiedziņu ar ielas pārnesumu (High), bet 4L (Low) pilnpiedziņu ar apvidus pārnesumu.

Cena: 38 640 eiro

Gabarīti

  • Iekšējais platums p/a: 1520/1475 mm
  • Riteņu bāze: 1560/1560 mm
  • Platums: 1860 mm
  • Klīrenss: 220 mm
  • Augstums: 1821 mm

Apvidus rezultāti/masas

  • Savērpšanās indekss: 78%
  • Iegrime: 800 mm
  • Līdzsvarošanās: 250 mm
  • Pašmasa: 2386 kg
  • Kravnesība: 814 kg
  • Riepas: BF Goodrich All Terrain T/A
  • Uzbraukšanas leņķis: 24º
  • Riteņu garenbāze: 3220/garums 5351 mm
  • Bagāžnieka apmale: 865 mm

Mitsubishi L200

Šī ir ceturtā kopš 1993. gada Vācijā tirgotās pikapa L200 modeļu līnijas paaudze, kas ir pārdošanā no 2015. gada. Šis pikaps gan netiek ražots japāņu galvenajā rūpnīcā. Bet gan Taizemes Mitsubishi rūpnīcā Laem Čabangā, ostas pilsētā ar 75 000 iedzīvotāju, kas atrodas 25 km attālumā no tūrisma mekas Patajas. Mitsubishi paši ražo arī dīzeļdzinējus ar regulējamo ieplūdes sadales vārpstu. Tas pat attiecas arī uz novecojušo piecpakāpju transmisiju.

Nedaudz šaurāk, taču ne pavisam šauri ir Mitsubishi salonā. Tas ir – vismaz relatīvi skatoties – šī salīdzinājuma vismazākais pikaps, taču tā 5,29 m garums un 1,82 m platums tik un tā ir gana iespaidīgi. Citādi kā Ford Mitsubishi dīzeļdzinējs nevar lepoties ar harismu, bet drīzāk uzrunā racionāli domājošus cilvēkus. 2,4 l četrcilindru dzinējam ar raupjo gaitu gan ir zemākā jauda šajā salīdzinājumā – 181 ZS, taču mazākā svara dēļ tam arī nav tik daudz jānes.

Tādēļ tas savu darbu paveic kārtīgi un iepatīkas mums ar labajām braukšanas īpašībām un viszemāko degvielas patēriņu 8,9 l/100 km. Un tas par spīti tā automātiskajai pārnesumkārbai, kuras lielākā priekšrocība ir iespēja to slēgt manuāli. Savu tieksmi nevajadzīgi pārslēgties uz leju tā dēļ nevajadzīgi dzen uz augšu apgriezienus un līdz ar to arī degvielas patēriņu.

Taču Mitsubishi ir arī savi trumpji. Pie tiem gan nepieder tikai paciešamais amortizatoru komforts, taču pilnpiedziņa gan, kas ir negaidīti daudzpusīga un praktiska.

Citādi nekā Ford un Nissan – Mitsubishi ir pastāvīgā pilnpiedziņa ar centrālo diferenciāli, ko vadītājs papildus var manuāli nobloķēt stāvāka kāpuma apstākļos.

Tātad nekad nav jāraizējas par saķeri ar ceļu, pat tad ne, ja maršrutā nemitīgi mainās mitrums, sniegs un sausums.

Bluetooth brīvroku sistēma  ietilpst standartaprīkojumā. Grozāmā svira uz centrālās konsoles atbild par daudzveidīgo piedziņu: tikai aizmugures piedziņa (H2), pastāvīgā pilnpiedziņa ar centrālo diferenciāli (4H), pilnpiedziņa ar nobloķētu centrālo diferenciāli (4Hlc) un ar papildu apvidus pārnesumu (4LLc).

Cena: 30 990 eiro

Gabarīti

  • Iekšējais platums p/a: 1450/1450 mm
  • Riteņu bāze: 1520/1515 mm
  • Platums: 1815 mm
  • Klīrenss: 220 mm
  • Augstums: 1780 mm

Apvidus rezultāti/masas

  • Savērpšanās indekss: 70%
  • Iegrime: 600 mm
  • Līdzsvarošanās: 210 mm
  • Pašmasa: 2013 kg
  • Kravnesība: 897 kg
  • Riepas: Michelin Latitude Alpin
  • Uzbraukšanas leņķis: 24º
  • Riteņu garenbāze: 3000/garums 5285 mm
  • Bagāžnieka apmale: 900 mm

Nissan Navara

Kā jau Mitsubishi, arī Nissan nav īsts japānis. Tagadējais, kopš 2016. gada ražotais Navara, tāpat kā tā priekštecis, tiek ražots spāņu kravas automobiļu rūpnīcā Barselonā Spānijas ziemeļaustrumos. Kādreiz šī rūpnīca piederēja Ebro, un 80. gados to pārņēma Nissan. Arī Patrol 260, Terrano II un Pathfinder tika ražoti turpat. Dīzeļdzinējs nācis no Nissan mātes Renault no motoru rūpnīcas Kleonā Francijā, bet AT – no Jatco Japānā.

Nissan drīzāk ir arhaiskais Ford stils, vismaz pieslēdzamās pilnpiedziņas ziņā, kas no vadītāja prasa nemitīgu padomāšanu. Taču mums patika Nissan izkoptās manieres. Protams, arī tas ar aukstu motoru startē ar skaļu dīzeļmotora rūkoņu un ventilatoru kaukšanu, kas iziet cauri līdz kaulam.

Neiesilusi automātiskā kārba slēdzas tikpat nejēdzīgi kā Mitsubishi, taču pēc nelielas iesilšanas Nissan raksturs mainās.

No Nissan mātes Renault no Francijas nākušais kravinieku dīzeļdzinējs gan nerauj kokus ar visām saknēm, taču pēc iesilšanas tā gaita ir mierīga un 7AT arī nodrošina atbilstošus pārnesumus.

Arī piekare iepriecina. Tās priekšrocības ir konstrukcijas ziņā nedaudz sarežģītākās aizmugurējā tilta skrūvju atsperes. Tas nodrošina ievērojami lielāku komfortu nekā Ford un Mitsubishi, tomēr vēl nepadara Nissan par īstu komforta automobili. To apgalvo galvenokārt aizmugurējā sēdeklī sēdošie.

Jo, lai gan Nissan salīdzinājumā ar iepriekšējo Navara ir parūpējušies par krietni lielāku sēdekļu komfortu, mūsu testa līdzbraucēji deva priekšroku kādam no trim pārējiem pikapiem, jo Nissan kabīnē ir nedaudz mazāk vietas ceļgaliem.

Brīvroku sistēma ietilpst standartaprīkojumā. Pilnpiedziņa kā Ford: tātad 2H nozīmē – tīra aizmugures piedziņa, 4H ir pilnpiedziņa (High), bet 4L (Low) ir pilnpiedziņas apvidus pārnesums.

Cena: 37 170 eiro

Gabarīti

  • Iekšējais platums p/a: 1500/1500 mm
  • Riteņu bāze: 1570/1570 mm
  • Platums: 1850 mm
  • Klīrenss: 225 mm
  • Augstums: 1840 mm

Apvidus rezultāti/masas

  • Savērpšanās indekss: 71%
  • Iegrime: 600 mm
  • Līdzsvarošanās: 225 mm
  • Pašmasa: 2034 kg
  • Kravnesība: 976 kg
  • Riepas: Continental Cross Contact LX2
  • Uzbraukšanas leņķis: 22º
  • Riteņu garenbāze: 3150/garums 5330
  • Bagāžnieka apmale: 800

Volkswagen Amarok

Kopš 2010. gada jau eksistē Amarok, kas vispirms tika ražots VW rūpnīcā pilsētā Paheko netālu no Buenosairesas Argentīnā. Kopš 2012. gada Amarok tiek vēl papildus ražots arī Volkswagen komerctransporta rūpnīcā Hannoverē, gan tikai dubultkabīnes versija un tikai Eiropas un Krievijas tirgum.

Visplašāko kabīni piedāvā VW. Nav nekāds brīnums, jo tā platums ir visi 1,95 m. Sēdekļu komforts un kustības brīvība ir tā trumpji jau no seniem laikiem. Turpretī motors gan ir jauns. Divlitru četrcilindru TDI jau ir savu laiku nokalpojis Euro 6 atgāzu normatīvu dēļ.

Eiropā tāpēc VW piedāvā tikai 3,0 V6 turbodīzeli no Touareg, Audi Q7 un iepriekšējā Porsche Cayenne – Amarok modelī tas pēc izvēles pieejams ar 163, 204 vai 224 ZS. 

Pie mums ieradās visjaudīgākā versija. Un tā vispirms pārliecināja mūs ar vislabākajām braukšanas īpašībām šajā kvartetā.

Tas gan nav atkarīgs tikai no motora jaudas, bet gan arī no vislabākās šī testa automātiskās pārnesumkārbas. Tā palīdz motora apgriezienus noturēt zemus un rūpējas par to, lai testa degvielas patēriņš, par spīti lielajam darba tilpumam un četriem cilindriem, būtu tikai 9,9 l/100 km, tātad tikai nedaudz lielāks nekā konkurentiem.

Turklāt Amarok ar V6 TDI piedāvā ko tādu, kas nav citiem pikapiem, – piedziņas komfortu. Sešcilindru dzinēja gaita ir ievērojami vienmērīgāka nekā pārējiem kravas dīzeļmotoriem. Tas paceļ V6 Amarok pavisam citā komforta līgā. Šo iespaidu vēl pastiprina piekare, kas, par spīti aizmugurējām plākšņu atsperēm, piedāvā vispatīkamāko komfortu šajā klasē.

Trūkumi: šajā versijā Amarok pieļauj tikai 627 kg kravnesību, bet konkurenti par 187 kg (Ford) līdz pat 349 kg (Nissan) vairāk. Protams, par papildu samaksu arī VW ir pieejama papildu 160 kg kravnesības pakete. Taču ar to Amarok piekares komforts nav par matu labāks kā Mitsubishi.

Turpretī pilnpiedziņas ziņā 224 ZS Amarok nav nekādas izvēles.

Jo Volkswagen jaudīgākajā versijā ir atteicies no pilnpiedziņas atslēgšanas iespējas un apvidus pazeminātā pārnesuma – tā ir pieejama tikai vājākajiem V6 TDI.

224 ZS TDI ir pastāvīgā pilnpiedziņa ar pašbloķējošo centrālo diferenciāli, taču bez pazeminātā pārnesuma.

Tomēr praktiskajos testos VW kalnu apvidū lielākoties spēj turēt līdzi citiem pikapiem – pateicoties termiski stabilai automātiskajai kārbai un samērā īsajam pirmajam pārnesumam. Jo īpaši stāvos kalnu nobraucienos būtu vēlama vēl lielāka motora bremzēšana. Te darbu pārņem elektroniskais palīgs nobraukšanai no kalna, kuru darbina ar bremžu pedāli.

Taču izšķirošais VW trūkums bez pārāk lielā platuma ir tā cena. Labi, tik smalku sešcilindru dzinēju nepiedāvā neviens cits. Taču Amarok maksā par 361 eiro vairāk nekā arīdzan dārgais, turklāt ļoti labi aprīkotais Ford un par 8011 eiro vairāk nekā Mitsubishi.

Cena: 39 001 eiro

Gabarīti

  • Iekšējais platums p/a: 1605/1590 mm
  • Riteņu bāze: 1648/1644 mm
  • Platums: 1954 mm
  • Klīrenss: 220 mm
  • Augstums: 1834 mm

Apvidus rezultāti/masas

  • Savērpšanās indekss: 68%
  • Iegrime: 500 mm
  • Līdzsvarošanās: 210 mm
  • Pašmasa: 2293 kg
  • Kravnesība: 627 kg
  • Riepas: Bridgestone Blizzak LM-80
  • Pacēluma leņķis: 16º
  • Riteņu garenbāze: 3097/garums 5254 mm
  • Bagāžnieka apmale: 825 mm

Tehniskie dati

Rezultāti

Šoreiz visi iekļuvuši labāko trijniekā!

 

3. vieta - Ford Ranger 3,2 TDCi (527 punkti)

+ agresīvs dīzeļdzinējs

+ bagātīgs aprīkojums

+ pilna 3,5 t velkamās piekabes masa

+ visdziļākā iegrime

- ļoti robusts piekares komforts

- tikai pieslēdzama pilnpiedziņa

- augsta ekspluatācijas nodokļa likme

- viduvējas braukšanas īpašības

 

3. vieta - Nissan Navara 2,3 dCi (527 punkti)

+ laba cenas un snieguma attiecība

+ labs degvielas patēriņš

+ vislielākā kravnesība

+ pieņemams komforts

- mazāk vietas aizmugurē

- tikai pieslēdzama pilnpiedziņa

- skaļa neuzsiluša motora skaņa

- jūtami netieša stūre

 

2. vieta - Volkswagen Amarok 3,0 V6 TDI (540 punkti)

+ kluss motors

+ vislabākās braukšanas īpašības

+ pieņemams amortizatoru komforts

+ visplašākais un ērtākais salons

- visaugstākā cena

- nav apvidus pārnesuma

- augsta ekspluatācijas nodokļa likme

- visaugstākais degvielas patēriņš testā

 

1. vieta - Mitsubishi L200 2,4 DI-D+ (545 punkti)

+ laba cenas un snieguma attiecība

+ 5 gadu garantija

+ viszemākais testa degvielas patēriņš

+ daudzpusīga pilnpiedziņa

- nepieciešamas biežas apkopes

- skarbs amortizatoru komforts

- nevienmērīga dīzeļdzinēja gaita

- skaļa neuzsiluša motora skaņa

Rezumējums

Jaudīgais un klusais VW Amarok V6 TDI uzvar īpašību novērtējumā. Taču ar cenu gan VW ir pārspīlējuši, tāpēc arī šajā salīdzinājumā uzvar daudz lētākais un labais Mitsubishi. Nissan var tam mierīgi turēt līdzi – trūkst tikai pastāvīgās pilnpiedziņas. Ford sajūsmina ar savu jaudīgo motoru, taču tam pietrūkst komforta.   

Lasi citur

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

 

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

AutoBild.lv

Māja

Receptes

Dārzs