Auto šefam - BMW 7. sērija, Audi A8, Lexus LS un Mercedes-Benz S klase

Salīdzinošais tests
Auto Bild
23. decembris, 2018

Drukāt

Saglabāt

Foto: Auto Bild
Mēs sēžam automašīnās, kurām ir viss: spēks, luksuss, imidžs un aprīkojumu pārpilnība. Mēs meklējam labāko auto šefam, tāpēc uz testu esam aicinājuši četrus īpaši garus Premium klases sedanus - BMW 740Li xDRIVE, Audi A8 L 55 TFSI quattro, Lexus LS 500h un Mercedes-Benz S 450 4MATIC L.

Šefam neklājas viegli. Visu laiku jāievēro termiņi, uzņēmuma padome krīt uz nerviem, un tad vēl uz papēžiem min akcionāri. Vai tad tiešām nekad nav miera? Ir gan – kolīdz kontrolieris atļauj valdei iegādāties jaunu dienesta automobili. Vai SUV? Uzraudzības padome klusi ieklepojas. Sedans ir tikpat obligāts kā tumšs uzvalks. Tam jābūt garam, jo reprezentablais kuģis galu galā kalpos arī kā birojs uz riteņiem. Piedāvājums šī segmenta tirgū ir, maigi izsakoties, pārskatāms. Lexus no Japānas un luksuss no Vācijas: tikko parādījies jaunais A8, 7. sērijas BMW arī ir visai svaigs, bet S klase tikko ieguvusi feisliftu. Šefs uzreiz iekāpj aizmugurē labajā pusē.

Lexus LS

Lexus ir vienīgais,kas lēni brauc arī elektroniski – taču ne tālu.

Oho, Lexus LS 500h ir iekārtots vienkārši lieliski. Šo flagmani praktiski samontē ar rokām pilsētas Kjušu rūpnīcā Japānā. Impozantā radiatora reste tā vien kliedz: «Skatieties šurp!» Salonā peldošie durvju rokturi un marmorētais koks čukst: «Es esmu eksotisks...» Iedarbinot dzinēju, uz 8 collas lielā centrālā displeja sākas filma, taču pats LS paliek kluss kā pelīte. Hibrīds sāk majestātiski ripot: autostāvvietā tas ir īsts šovs, bet sastrēgumā – balzams dvēselei. Jau pēc pirmās stingrākās gāzes pedāļa nospiešanas iedarbojas benzīna motors.

Tas nav vairs V8 kā agrāk, bet gan sešcilindru dzinējs, kurš necienīgi skaļi pārtrauc mierinošo klusumu.

Hibrīda pāris darbojas, kā jau pierasts no Prius: nav nekādas noraustīšanās pārnesumu pārslēgšanas laikā, 3,5 l dzinējs bez aiztures kāpina apgriezienus, ko pavada maigs paātrinājums. Stingrā bremzēšanas testa laikā – desmitreiz pilna nobremzēšana no 100 km/h – auto septītajā reizē sastomās. Jūs sapratāt pareizi – karstums. Mēs ļaujam mašīnai atdzist, tad atkal viss darbojas, kā nākas.

Tātad ļaujiet Lexus darboties tālāk, tad šefs aizmugurē var baudīt braucienu. Luxury Line komplektācijas automobilī, nospiežot pogu, aizmugurējo sēdekli iespējams nolaist pavisam plakanu, bet priekšpusē salokās blakussēdētāja sēdeklis. Par spīti papildu kāju balstam, izstiepties visā garumā izdodas tikai līdz 1,70 m gariem šefiņiem. Turklāt Eiropas bosiem arī ir pārāk maz vietas virs lielās galvas. Un pneimatiskā piekare līdz polsteriem nogādā pastāvīgas trīsas. Tad arī neko nelīdz šoferim izteiktais lūgums ieslēgt komforta režīmu.

Centrālais displejs, taču te ir, par ko brīnīties. Diemžēl lielā head-up displeja attēls trīc.

Šoferis tajā pašā laikā jau sen pie sevis lamājas par japāņa trūkumiem. Stūre vairāk atgādina rīkstnieka instrumentu, bet ierīču apkalpošana ar skārienjutīgo ekrānu prasa lielu pacietību. Īsta mega kruīza kuģa neveiksme: balss vadība mūs nevēlas saprast, sēdekļu apsilde sākas kā kondicionētāja zemākais punkts! Protams, pie tā var pierast. Taču, meklējot pogas, skatiens visu laiku slīd uz leju.

BMW 7. sērija

Pēc pogas nospiešanas 7. sērijas modelis izvelk mīkstos vates spilvenus.

Toties cik laba sajūta ir BMW. Neskatoties pagriezt iDrive kloķi lejā, kamēr skatiens visu laiku piekalts displejam augšā. Vai arī – uzreiz izteikt balss pavēli. Asistenti? Pilna programma, kā jau visiem vāciešiem. Vienīgais, ko BMW neatpazīst, ir Android Auto. Žestu kontrole ir nieki, tie drīzāk novērš uzmanību no lieliskās piedziņas. Motors ar rindā novietotiem sešiem cilindriem šeit cenšas spēlēt maigo virssulaiņa lomu, labprāt pieklusina sportiskos toņus un vienmēr īstajā brīdī pasniedz vajadzīgo no astoņiem pārnesumiem.

Tā nu 740Li iet kā īsts šefs, taču uz smalkā uzvalka tomēr manāms kāds kauna traips: šim flagmanim nav cieto daļiņu filtra, tas atbilst tikai Euro 6b normatīviem – šoreiz BMW nevar lepoties ar sevi. Un 7. sērijas modelis tāpat jau ir aizgājis no šīs markas sportiskajām saknēm komforta virzienā. Stūre nesasniedz veiklās piekares līmeni, kura, pateicoties visu riteņu stūrēšanas iespējai, rada sajūtu, it kā milzis pēc akseleratora pedāļa nospiešanas nomestu no pleciem vairākus centnerus svara.

Daudz matētu alumīnija dekoru un analogo apaļo skalu. Informācijas un izklaides tehnikas žestu pavēles nedarbojas nevainojami.

Ātrums nāk par labu arī pneimatiskajiem amortizatoriem, kas niķojas lēnas braukšanas laikā, bet pēc Comfort plus režīma ieslēgšanas izvelk vismīkstākos vates spilvenus.

Tik mīksti, tik līgani pa sliktiem ceļiem nejāj pat S klases Mercedes-Benz. Iespaidīgi.

Tieši tā savi braucēji jālutina luksusa klases sedaniem, šo pārspēj tikai Maybach un Rolls-Royce, kam, starp citu, arī ir 7. sērijas BMW gēni.

Aizmugurē boss burtiski iegrimst platajā sēdeklī. Vāciešiem telpas ir daudz, gluži kā pirmās klases transportlīdzeklī. Izšķiroši svarīgi ir tas, cik daudz papildaprīkojuma ir pievienots. Testa automobilim ir trīsvietīgs sēdeklis, no centrālā elkoņbalsta nolokās planšetdators. Ko mēs jums varam piedāvāt? Nolaist rullo žalūzijas?

Gribat izvēlēties vienu no piecām masāžas funkcijām vai darboties ar monitoriem, kas atrodas uz priekšējo sēdekļu atzveltnēm? Šefa dzīvē mēdz būt arī sliktāki brīži kā šoreiz, kad atliek tikai ļaut sevi pārvadāt garajā BMW. Tie, kas patur redzeslokā izmaksas, priecāsies par (samērā) ekonomisko 10,3 l testa degvielas patēriņu vai visgarāko ar vienu degvielas bāku nobraucamo distanci – 750 km.

Audi A8

A8 vēlas nodemonstrēt, kas vispār ir iespējams. Taču ne viss ir noderīgs.

Audi tiecas pēc vēl labākiem rezultātiem un savā A8 ieliek visu, ko tikai spēj sniegt elektronika un izgudrotāju smadzenes. Visgarākais un platākais sedans sniedz vēl par pāris centimetriem lielāku plašumu salona plecu zonā, lejā var pat (par piemaksu) ieslēgt pēdu masāžas funkciju. Durvis veras, tikai nospiežot sviru, bet gaisa kondicionētājs jau pavisam ekonomiski dzesē ar CO2. To nav iespējams sajust, taču tas nāk par labu sirdsapziņai. Tāpat kā 48 voltu tehnika, kas slēpjas aiz milzīgā borta tīkla, un siksnu startera ģenerators, kas maigi atbalsta V6 motoru.

Lielais displejs aiz stūres rāda arī karti. Trīs šādu gabarītu ekrāni spēj novērst uzmanību.

Tas sāk darboties ar pamatīgu tukšgaitu, bet pēc tam 3,0 l dzinējs, ja neskaita dažas vibrācijas, paliek tikpat diskrēts kā labs biroja vadītājs. Audi slīd pa vējam ekonomiski un ārkārtīgi klusi. Bremzes ieķeras ceļā patīkami droši (siltas 33,2 m). Testa automobilī traucēja tikai daži nelieli čirksti, kavētā akseleratora pedāļa reakcija ar saraustīto jaudas padevi pēc tam, kā arī nevajadzīgi sarežģītā ierīču apkalpe. Kādēļ temperatūra jāregulē ar elektriskajām bīdāmajām skalām? A8 vēlas nodemonstrēt, kas vispār ir iespējams. Ne to, kas patiešām nepieciešams.

Mercedes-Benz S klase

S klase aprūpē savus viesus, sevi neizvirzīdama priekšplānā.

Tad jau Mercedes-Benz darbojas konservatīvāk un nepārprotamāk. Salonā sagaida kondicionētāja svirslēdži, ātrumpārslēga kloķis aiz stūres un ventilējamie sēdekļi kā pie kamīna. Šajā pastāvīgajā mierā ar savu jaudīgo skaņu jaunais motors ar rindā novietotiem sešiem cilindriem šķiet pārsteidzošs.

Gandrīz vai izklausās, it kā 450. modelis speciāli vēlētos dramatiski inscenēt nevainojamo pilnpiedziņas, 48 voltu un 16 kW jaudīgā elektromotora saspēli. Piedziņa modrāk uztur ātrumu, bet automātiskās kārbas kick-down funkcija ātri nomet trīs pārnesumus uz leju. Tas tev nav nekāds maigais hibrīds: visā visumā mašīna ar zvaigzni šajā kvartetā visātrāk virzās uz priekšu.

Papildu centrālais platleņķa ekrāns šeit ietilpst standarta aprīkojumā. Mazas pogas uz stūres, kuras spieķi vararī apžilbināt.

S klase savu negaidīto temperamentu iepako trīskameru pneimatiskās piekares pūkainumā, tā vislabāk pārvalda špagatu starp mīkstu un stingru. Salonā Mercedes ir tik liels, ka te jau gandrīz sagaidi dzirdēt savu atbalsi – taču gan jau arī tā tiktu veiksmīgi noslāpēta.

Tā nu Mercedes-Benz savus pasažierus šūpo gan akustiskā, gan emocionālā klusumā, vienlaikus pašam nelaužoties priekšplānā – citādi kā Audi.

Šajā no apkārtējās pasaules nošķirtajā kokonā aizmugurē atrodas trīs ventilējamu sēdekļu rinda, lai neuzkrītoši norādītu uz nebeidzamajām papildaprīkojuma iespējām. Par papildu samaksu mersedesā ir dabūjams viss: no standarta luksusa klases līdz pat prezidenta numura līmenim. Kaut ko tādu pārspēj tikai Maybach un Pullman, XXL izmēra S klase. Taču daudz svarīgāks ir fakts, ka S450 gaisa kondicionētājs dzesē ar CO2 un cieto daļiņu filtrs ir atrodams jau standartaprīkojumā. Šefiem taču jādomā arī par rītdienu!

Tehniskie dati

Rezumējums

Izvēlēties uzvarētāju šeit, kur katrs dalībnieks aizrauj elpu? Tas ir grūti. Lexus ražo to, ko Japāna saprot ar Lexus: vācu automobili vietējā gaumē. BMW ir ērtāks, bet Mercedes-Benz ātrāks. Audi nedaudz pārspīlē ar savu vēlēšanos turēt līdzi.

 

Lasi citur

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

 

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

AutoBild.lv

Māja

Receptes

Dārzs