• 20 lietoti auto, kas radīti ekonomijai

    Auto
    Auto Latvija
    Auto Latvija
    21. jūnijs, 2018
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Auto Bild
    Degvielas cenas atkal aug – Auto Bild ir pienācis laiks prezentēt auto ražotāju taupības koncepcijas. Piedāvājam 20 lietotus auto, kas ir kā radīti ekonomijai.

    Airdream, Econetic, DRIVEe vai Blue Efficiency – puķaini apzīmējumi, kam jārada iespaids par mūsdienu zaļo domāšanu. Tos izgudrojuši mārketinga speciālisti, lai apzīmētu ekonomiskos augsto tehnoloģiju automobiļus. No Audi līdz Volkswagen. Mašīnu bukletos reti ir aprakstīts, kas slēpjas aiz šiem krāsainajiem nosaukumiem. Mēs esam atklājuši, ka tur ir vairāk karsta gaisa, toties visai maz no augstajām tehnoloģijām.

    Franču ražotājiem jebkurš modelis var tikt nosaukts cēlajā eco vārdā, ja vien tā CO2 emisijas ir zem 140 g/km līmeņa. Lieliski!

    Vācijā jau pirms 10 gadiem tika pievērsta uzmanība krietni zemākiem kaitīgo izmešu rādītājiem, jo ievērojamas nodokļu atlaides ieguva tie auto īpašnieki, kuru spēkrata CO2 emisijas paslīd zem 120 gramiem uz kilometru. Taču lielākoties mūsdienu ekonomiskajos auto velti meklēt tehniskus smalkumus. Tālāk lasiet, aiz kuriem vārdiem patiesi slēpjas augsto tehnoloģiju risinājumi, bet kas ir tikai tukša skaņa.

    Audi A3 1,9 TDIe

    • Šādi tiek taupīts: tehnikas ziņā Audi izvēlas ekonomiskus TDI modeļus, benzīna dzinējus ar tiešo iesmidzināšanu, Start-Stop sistēmu, pārnesuma maiņas indikatoru. Diemžēl ne visos modeļos pieejama automātiskā starta iespēja, tās nav arī A3 1.9 TDIe.
    • Tehniskie dati: 1896 cm3, 77/105 kW/ZS, 4,5 l dīzeļdegvielas/100 km, 119 g CO2/km.
    • Rezumējums: tradicionāli tehniskie risinājumi, laba to kombinācija. Taču nākotne pieprasa elektrisko vai hibrīda tipa piedziņu.

    Cena – 8100 eiro.

    Vērtējums – 4 / 5 EKO zvaigznes

    BMW 116d Start-Stop

    • Šādi tiek taupīts: masas samazināšana, Start-Stop sistēma, bremzēšanas enerģijas reģenerācija, uzlabota aerodinamika un vieglas gaitas riepas palīdz samazināt degvielas patēriņu.
    • Tehniskie dati: 1995 cm3, 85/116 kW/ZS, 4,4 l dīzeļdegvielas/100 km, 118 g CO2/km.
    • Rezumējums: šis Bavārijas autoražotājs ir pionieris tradicionālo ekonomisko sistēmu ziņā, diemžēl rūpnīcas uzrādītais un testā noskaidrotais reālais degvielas patēriņš bieži nesakrīt.

    Cena – 5500 eiro.

    Vērtējums – 4 / 5 EKO zvaigznes

    CITROEN C2 HDi 70 Airdream

    • Šādi tiek taupīts: Citroen taupa ar mazu motoru palīdzību. Nekādi citi īpaši pasākumi, piemēram, Start-Stop sistēma vai viegla virsbūve, netiek veikti.
    • Tehniskie dati: 1398 cm3, 50/68 kW/ZS, 4,3 l dīzeļdegvielas/100 km, 113 g CO2/km.
    • Rezumējums: Airdream ir vien tukša skaņa – šo vārdu saņem katrs Citroen modelis, kam CO2 emisijas ir zem 140 g/km robežas.

    Cena – 2200 eiro.

    Vērtējums – 2 / 5 EKO zvaigznes

    FIAT 500 1,2 8V Start-Stop

    • Šādi tiek taupīts: itālieši izmanto mazus benzīna un dīzeļdzinējus, daļēji arī Start-Stop sistēmu.
    • Tehniskie dati: 1242 cm3, 44/60 kW/ZS, 4,7 l 95. benzīna/100 km, 110 g CO2/km.
    • Rezumējums: Start-Stop rakstīts virsū un ir arī iekšā. Taču kopumā Fiat centieni samazināt degvielas patēriņu vēl ir visai pieticīgi.

    Cena – 6500 eiro.

    Vērtējums – 3 / 5 EKO zvaigznes

    FORD Fiesta 1,6 TDCi Econetic

    • Šādi tiek taupīts: Econetic paketē ietilpst pārnesumu maiņas indikators, mainīts pārnesums un uzlabota aerodinamika.
    • Tehniskie dati: 1560 cm3, 66/90 kW/ZS, 3,7 l dīzeļdegvielas/100 km, 98 g CO2/km.
    • Rezumējums: Econetic rāda, ka daudz var sasniegt arī ar tikai dažiem vienkāršiem pasākumiem. Taču kāpēc gan visi Ford modeļi nav aprīkoti šādi?

    Cena – 4900 eiro.

    Vērtējums – 4 / 5 EKO zvaigznes

    HONDA Insight

    • Šādi tiek taupīts: Insight atbalsts, gluži tāpat kā Civic Hybrid, ir 14 ZS elektromotors, bezpārnesumu kārba vēl papildus palīdz ietaupīt.
    • Tehniskie dati: 1339 cm3, 65/88 kW/ZS, 4,4 l 95. benzīna/100 km, 101 g CO2/km.
    • Rezumējums: šā auto ekonomiskais efekts parādās tikai pilsētas satiksmē, tālākiem ceļiem nepieciešama cita koncepcija.

    Cena – 6300 eiro.

    Vērtējums – 4 / 5 EKO zvaigznes

    KIA Cee’d 1,4 ISG

    • Šādi tiek taupīts: ar 2009. gada rudeni arī KIA sāka iekarot ekonomiskās tehnikas segmentu ar Start-Stop automātiku un bremzēšanas enerģijas reģenerāciju.
    • Tehniskie dati: 1396 cm3, 80/109 kW/ZS, 5,8 l 95. benzīna/100 km, 137 g CO2/km.
    • Rezumējums: KIA ir visai vēlu atklājusi ekonomisko tehniku. Hibrīddzinēju Eiropā gaidījām ātrāk. Šis modelis bija vēl jūdžu attālumā no ilgi gaidītā hibrīda.

    Cena – 3800 eiro.

    Vērtējums – 3 / 5 EKO zvaigznes

    LEXUS GS 450h

    • Šādi tiek taupīts: atkarībā no modeļa līdzās parastajam aizdedzes dzinējam darbojas līdz pat diviem elektromotoriem. Iespējams ir viss – no tīras elektrības padeves līdz aizdedzes dzinēja atbalsta funkcijai.
    • Tehniskie dati: 3456 cm3, 218/296 kW/ZS, 7,9 l 95. benzīna/100 km, 186 g CO2/km.
    • Rezumējums: Lexus un hibrīddzinējs – tā jau šodien ir stabila kombinācija.

    Cena – 10 200 eiro.

    Vērtējums – 5 / 5 EKO zvaigznes

    MAZDA 3 2,0 DISI i-stop

    • Šādi tiek taupīts: Mazda 3 DISI i-stop degvielas patēriņu cenšas samazināt ar vieglā tipa virsbūvi un Start-Stop automātiku.
    • Tehniskie dati: 1999 cm3, 111/151 kW/ZS, 6,8 l 95. benzīna/100 km, 159 g CO2/km.
    • Rezumējums: diemžēl Mazda nepiedāvā visus modeļus ar Start-Stop automātiku. Kā šodien, tā arī tolaik jūtams hibrīda un elektrisko versiju trūkums.

    Cena – 6500 eiro.

    Vērtējums – 3 / 5 EKO zvaigznes

    MERCEDES A 160 CDI Blue Efficiency

    • Šādi tiek taupīts: Mercedes taupa ar tradicionālām metodēm – tiešo iesmidzināšanu benzīna dzinēju gadījumā vai Start-Stop sistēmu atkarībā no modeļa. S klase pieejama arī ar hibrīdmotoru.
    • Tehniskie dati: 1991 cm3, 60/82 kW/ZS, 4,5 l dīzeļdegvielas/100 km, 118 g CO2/km.
    • Rezumējums: štutgartiešiem piedāvājumā daudzi tradicionāli modeļi, kā arī pirmie hibrīddzinēji. Mercedes ir uz pareizā ceļa.

    Cena – 5500 eiro.

    Vērtējums – 4 / 5 EKO zvaigznes

    MINI Cooper D Start-Stop

    • Šādi tiek taupīts: bez tradicionālām taupīšanas metodēm Mini vēl izmanto arī Start-Stop sistēmu.
    • Tehniskie dati: 1560 cm3, 80/110 kW/ZS, 3,9 l dīzeļdegvielas/100 km, 104 g CO2/km.
    • Rezumējums: šī kulta mašīnīte gan būtu pelnījusi vairāk inovāciju ekonomiskuma jomā. Mini vajadzētu piedāvāt elektropiedziņu visiem pircējiem.

    Cena – 5700 eiro.

    Vērtējums – 3 / 5 EKO zvaigznes

    OPEL Corsa 1,3 CDTI Ecoflex

    • Šādi tiek taupīts: ar Ecoflex Opel apzīmē tradicionālās taupīšanas metodes. Papildus iespējams no rūpnīcas pasūtīt arī modeļus ar dabasgāzes piedziņu.
    • Tehniskie dati: 1248 cm3, 55/75 kW/ZS, 4,1 l dīzeļdegvielas/100 km, 109 g CO2/km.
    • Rezumējums: Opel ir labs ekonomisku pasākumu piedāvājums. To vidū arī elektriskā Ampera.

    Cena – 3600 eiro.

    Vērtējums – 4 / 5 EKO zvaigznes

    PEUGEOT 107 70 Blue Lion

    • Šādi tiek taupīts: lai iegūtu tiesības saukt sevi par Blue Lion, mašīnas CO2 emisijas nedrīkst pārsniegt 130 g/km. Mazajiem benzīna un dīzeļdzinējiem tas izdodas bez papildu pasākumu veikšanas.
    • Tehniskie dati: 998 cm3, 50/68 kW/ZS, 4,5 l 95. benzīna/100 km, 106 g CO2/km.
    • Rezumējums: tā vietā, lai izgudrotu vienkārši skaistu nosaukumu, Peugeot vajadzētu vairāk investēt ekonomiskas tehnikas attīstībā. Vēlāk Peugeot attīstīja hibrīddzinēju nozari.

    Cena – 3500 eiro.

    Vērtējums – 2 / 5 EKO zvaigznes

    Renault Twingo 1,5 dCi eco2

    • Šādi tiek taupīts: Renault un Dacia gadījumā eco2 nosaukums tiek piešķirts atkarībā no CO2 emisiju līmeņa – tam ir jābūt zemākam par 140 g/km.
    • Tehniskie dati: 1461 cm3, 62/84 kW/ZS, 4,0 l dīzeļdegvielas/100 km, 104 g CO2/km.
    • Rezumējums: par maz ir vienkārši notirgot pircējam skaistu logo, lai nomierinātu viņa sirdsapziņu, ja šis logo vēl turklāt nāk tik viegli.

    Cena – 2900 eiro.

    Vērtējums – 2 / 5 EKO zvaigznes

    SAAB 9–3 1.8t BioPower

    • Šādi tiek taupīts: BioPower nozīmē piedziņu ar etanolu, E85 sadeg tīrāk nekā benzīns, taču lielākā patēriņa dēļ ekonomiskums ir visai nosacīts.
    • Tehniskie dati: 1998 cm3, 129/175 kW/ZS, 7,4 l 95. benzīna/100 km, 177 g CO2/km.
    • Rezumējums: E85 kā ekonomiskais glābšanas riņķis ir visai strīdīgs, bez tam Saab nav nekādu tehniska rakstura pasākumu.

    Cena – 5800 eiro.

    Vērtējums – 3 / 5 EKO zvaigznes

    SEAT Ibiza 1,4 TDI Ecomotive

    • Šādi tiek taupīts: savos Ecomotive modeļos Seat mēģina samazināt patēriņu ar tradicionālām metodēm, lielāko uzsvaru liekot uz automobiļa mazāku masu un uzlabotu aerodinamiku.
    • Tehniskie dati: 1422 cm3, 59/80 kW/ZS, 3,7 l dīzeļdegvielas/100 km, 98 g CO2/km.
    • Rezumējums: mazs patēriņš mazam dīzelītim, taču pietrūkst hibrīda tipa piedziņas.

    Cena – 4200 eiro.

    Vērtējums – 4 / 5 EKO zvaigznes

    ŠKODA Fabia 1,4 TDI GreenLine

    • Šādi tiek taupīts: arī Škoda GreenLine modelim darbojas šī likumsakarība: no VW aizgūtā tehnika ir ekonomiska arī ar tradicionālām metodēm – garāki pārnesumi, uzlabota aerodinamika un vieglās gaitas riepas.
    • Tehniskie dati: 1422 cm3, 59/80 kW/ZS, 4,1 l dīzeļdegvielas/100 km, 109 g CO2/km.
    • Rezumējums: taupīts tiek ar tradicionālām metodēm, pietrūkst elektro vai hibrīda tipa piedziņas.

    Cena – 3100 eiro.

    Vērtējums – 3 / 5 EKO zvaigznes

    TOYOTA Prius

    • Šādi tiek taupīts: hibrīddzinēju pionieris ar bremzēšanas spēka reģenerāciju, enerģijas akumulatoru, elektro un aizdedzes dzinēju. Pēc dažiem gadiem bija pieejams arī Auris hibrīds.
    • Tehniskie dati: 1497 cm3, 82/113 kW/ZS, 3,9 l 95. benzīna/100 km, 89 g CO2/km.
    • Rezumējums: Prius ekonomiskā tehnika ir nobriedusi, taču trūkst koncepcijas tradicionālajiem benzīna un dīzeļdzinējiem.

    Cena – 6900 eiro.

    Vērtējums – 5 / 5 EKO zvaigznes

    VOLVO C30 1,6 D DRIVe Start-Stop

    • Šādi tiek taupīts: lai ietaupītu, Volvo izmanto FlexiFuel (E85 = etanols) un tradicionālās taupīšanas metodes kombinācijā ar dīzeļdzinēju (DRIVe) un Start- Stop sistēmu pēc izvēles.
    • Tehniskie dati: 1560 cm3, 80/109 kW/ZS, 3,9 l dīzeļdegvielas/100 km, 104 g CO2/km.
    • Rezumējums: DRIVe sasniedz labus rezultātus, taču pietrūkst koncepciju benzīna motoriem

    Cena – 4100 eiro.

    Vērtējums – 4 / 5 EKO zvaigznes

    VW Polo 1,2 TDI BlueMotion

    • Šādi tiek taupīts: ar BlueMotion VW pievēršas tradicionālām metodēm, to skaitā ir uzlabota aerodinamika, vieglās gaitas riepas un garāki pārnesumi. Gaidāma Polo modeļa maiņa.
    • Tehniskie dati: 55/75 kW/ZS, 3,3 l dīzeļdegvielas/100 km, 99 g CO2/km. Cena
    • Rezumējums: Jaunākā BlueMotion versija patērēja vien 3,3 l uz 100 km.

    Cena – 5900 eiro.

    Vērtējums – 4 / 5 EKO zvaigznes

    Rezumējums

    Ražotāji par taupīšanu domāja jau pirms 10 gadiem. Tagad varam šos auto nopirkt par lētu naudu. Taču nepietiek tikai ar skaistu nosaukumu izdomāšanu. Tie, kam ir nopietni nodomi, piedāvā arī reālus tehniskus risinājumus. Tolaik vēl daudzi ražotāji nogaidīja ar hibrīda un elektrisko versiju radīšanu, uzticoties benzīna un dīzeļa platformām.

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē