15 Latvijā populārākie lietotie SUV līdz 15 000 eiro

Populārākais ne vienmēr būs labākais, tomēr, lai kļūtu par pircēju vidū iecienītu modeli, lietotas SUV klases auto jābūt apveltītam ar praktiskām īpašībām, pievilcīgu tēlu, drošības sistēmām, spējām aizbraukt tālāk nekā hečbekam, pienācīgu tehnisko izturību un adekvātām ekspluatācijas izmaksām. 15 Latvijā pirktākie apvidus auto un krosoveri, kuri nopērkami līdz 15 000 eiro (sakārtoti pēc reģistrēto eksemplāru skaita)!
Lietots auto
Toms Timoško
28. novembris, 2018

Drukāt

Saglabāt

Foto: Auto Bild

Jo vairāk īpašību mūsu lietotais apvidus auto apvienos, jo lielāka iespēja, ka šādam auto atradīsies vieta pie pircēju mājām vai garāžās. Līdz 15 000 eiro slieksnim atrodami ne mazums populāru modeļu, sākot ar ekstravaganto Nissan Juke līdz leģendārajam apvidus bridējam Toyota Land Cruiser.

1. vieta - Volvo XC90 (2004.–2015.)

Pirmās paaudzes XC90 ir pārliecinoši populārākais apvidus auto Latvijā, pierādot, ka vienu paaudzi var ražot arī vairāk nekā desmit gadus pretēji daudzu ražotāju piecgades ciklam. Līdzīgi kā pašreizējam modelim, arī pieprasījums pēc pirmā XC90 bija tik liels, ka sākotnēji saražoto modeļu skaits bija mazāks nekā pieprasījums. Zviedru SUV salonā ir piecas vietas pieaugušajiem un papildu trešā rinda mazākajiem braucējiem. Salona ietilpību novērtējušas ģimenes, kurām galvenās prasības ir drošība un praktiskums.

Ar paceltām aizmugures papildvietām bagāžas nodalījums ir visai saprātīga izmēra. Jāatzīmē, ka XC90 spēj vilkt arī vairāk nekā divas tonnas smagas kravas, taču došanos bezceļu apvidū labāk uzticēt citam auto. Mīkstā balstiekārta padarījusi XC90 par īsteni komfortablu garo distanču kreiseri, kas vienlaikus nozīmē, ka līkumu kaskādēs virsbūve visai manāmi šūpojas un stūres vadībai trūkst atsaucības. Pateicoties šīs paaudzes garajam dzīves ciklam, pircējiem ir liela izvēle.

Mēs ieteiktu meklēt XC90, kas ražots pēc 2007. gada atjauninājuma, kad tika novērstas agrīno versiju problēmas, papildus iegūstot gan modernāku ārieni, gan būtiski uzlabojot interjera kvalitāti.

Arī nākamajos ražošanas gados XC90 periodiski saņēma dažādus uzlabojumus, tāpēc jaunāks ražošanas gads būs tikai ieguvums. No aprīkojuma versijām vislabāk izvēlēties Summum vai R-Design. Benzīna versijas ir retums, un lielākoties tās aprīkotas ar gāzes iekārtu. Dinamikas cienītāji var izvēlēties 4,4 l V8 315 ZS, kas ir ātrāks nekā Range Rover Sport 5,0 l V8. Saprātīgāks pirkums gan būs kāds no 2,4 l D5 dīzeļdzinējiem ar185–200 ZS, kura jaudu ar čiptūninga palīdzību iespējams uzlabot par pārdesmit zirgspēkiem. Pretējā gadījumā straujāks apdzīšanas manevrs XC90 sagādās grūtības, it īpaši, ja brauksiet pilnā sastāvā. Vidējais patēriņš dīzeļdzinējiem būs 8–10 l/100 km. Lielākās problēmas rada automātiskā transmisija, stūres iekārta, dīzeļdzinēju sprauslas, pilnpiedziņas sistēma.

  • Plusi Drošība, komfortabla gaita, praktiskums.
  • Mīnusi Zagļu iecienīts, dinamikas trūkums, lempīgs uz ceļa, augstas uzturēšanas izmaksas.
  • Mūsu izvēle: 2,4 D5 6AT.
  • Tas maksās: 9500 eiro (2008. g.)

2. vieta - Toyota RAV4 (2006.–2012.)

RAV4 ir viens no retajiem modeļiem, kas pat mūsu dīzeļvalsts lietoto auto tirgū spēj būt gana pieprasīts arī benzīna modifikācijā, kas lielākoties nāk komplektā ar AT. Pieejams gan priekšpiedziņas, gan arī pilnpiedziņas versijā, RAV4 labāk jutīsies uz cieta seguma, demonstrējot precīzu vadāmību un stabilu gaitu, lai arī balstiekārta dažiem varētu šķist pārlieku cieta. Salīdzinājumā ar iepriekšējiem RAV4 interjerā mazāk redzama cietā plastmasa, taču līdz vāciešu kvalitātei vēl tāls ceļš, tāpēc labi varēs dzirdēt apkārtējos trokšņus.

Ieteicams izvairīties no 177 ZS 2,2 l D-CAT dīzeļdzinēja modifikācijas, kurai ir problēmas ar galvas blīvēm, katalizatoru, sprauslām un dzinēja bloku. Tā vietā labāk dot priekšroku uzticamajai 2,2 l D-4D versijai, kas nav imūna pret raksturīgākajām dīzeļu nedienām, bet sagādās mazāk galvassāpju. Pirms iegādēs kārtīgi pārbaudiet mehāniskās transmisijas stāvokli! Ja ir problēmas ar pārslēgšanos vai kāds no pārnesumiem mēdz lēkt laukā, tas nozīmē dārgu remontu. Arī spararata nomaiņa maksās aptuveni 1000 eiro.

Ja budžets ļauj, iesakām izvēlēties versiju pēc otrā atjauninājuma, kas notika 2010. gadā. Modeļi ar AT būs pat 3000–4000 eiro dārgāki nekā mehāniskās versijas. Ja gadā mērojat mazāk nekā 15 000 km, labāk izvēlēties benzīna dzinēju.

  • Plusi Ļoti uzticams, precīza vadāmība uz asfalta, zemas ekspluatācijas izmaksas.
  • Mīnusi Apdares kvalitāte, skaņas izolācija, cieta gaita.
  • Mūsu izvēle: 2,0 VVT-i 6AT.
  • Tas maksās: 12 500 eiro (2011.g.)

3. vieta - BMW X5 (1999.–2006.)

X5 nav klases līderis ietilpības ziņā, taču no tā gaitas īpašībām konkurentiem būtu, ko aizgūt. Tā vadāmība un gaita pierāda, ka apvidus auto nebūt nav jābūt garlaicīgam. 2004. gada modelis ieguva jauna dizaina lukturu optiku, radiatora režģi, uzlabotu xDrive pilnpiedziņas sistēmu un jaunus benzīna dzinējus. Ja vien nevēlaties iespaidīgas investīcijas auto ekspluatācijā, tad no lielajiem benzīna dzinējiem labāk izvairīties. Mierīgai braukšanai derēs 3,0i agregāts, tomēr 218 ZS 3,0D dīzelis būs populārāka izvēle.

Aprīkojumā vēlama navigācijas iekārta un Recaro sēdekļi ar ādas apdari un apsildi. Modeļiem pirms feislifta bija problēmas ar AT, ABS sistēmu, arī balstiekārta un stūres mehānisms nav izturīgi.

  • Plusi Gaitas īpašības, tālākpārdošanas vērtība, interjera apdare.
  • Mīnusi Iecienīts zagļu vidū, dārga benzīna dzinēju ekspluatācija, augstas apdrošināšanas izmaksas.
  • Mūsu izvēle: 3,0D 6A/T.
  • Tas maksās: 8100 eiro (2006.g.)

4. vieta - Toyota Land Cruiser (2002.– 2009.)

Trešās paaudzes Land Cruiser ar modeļa kodu J120 tika piedāvāts gan triju, gan piecu durvju versijā. Atšķirībā no vairuma šā topa dalībnieku Land Cruiser ir lieliski piemērots Latvijas ceļiem – gan bedrainiem, gan šķietami neizbraucamiem purvājiem. Tas gan atspoguļojas gaitā pilsētvidē un līkumos, kur tas ir kā zilonis trauku veikalā. Dzinēju izvēle nav liela – populārais 3,0D dīzelis un 4,0 l V6 benzīna motors.

Ņemot vērā Toyota reputāciju, klasisku likstu ir maz – pneimatiskā balstiekārta, sprauslu blīvējums, problēmas ar automātiskās transmisijas eļļas dzesēšanu. Land Cruiser ir viens no retajiem auto, kuram odometra rādījums nebūs svarīgs.

  • Plusi Bezceļu spējas, izturība, salona plašums, augsta tālākpārdošanas vērtība.
  • Mīnusi Grīļīgs līkumos, pārāk liels pilsētas satiksmei, dārga uzturēšana.
  • Mūsu izvēle: 3,0D 5A/T.
  • Tas maksās: 11 500 eiro (2006.g.)

5. vieta - Honda CR-V (2006.–2011.)

Honda ir viens no zīmoliem, kura reputācija un tehniskās izturības slava allaž bijusi avangardā. Atšķirībā no iepriekšējā modeļa trešās paaudzes CR-V atteicies no sāniski verama bagāžnieka vāka un rezerves riteņa uz tā. Vairums eksemplāru būs ar pilnpiedziņu. 2,2 l i-DTEC dīzelis ar 6MT būs ekonomiski pamatotākā izvēle – mazs degvielas patēriņš un stabila tālākpārdošanas vērtība. 2011. gada modelis tika atjaunināts, taču šo versiju cenas stipri pietuvosies 15 000 eiro slieksnim, ietverot galvenokārt kosmētiskas pārmaiņas.

Biežākās problēmas sagādā durvju centrālās atslēgas sistēma, gaisa kondicionētāja kompresors, eļļas patēriņš benzīna dzinējiem, var nākties saskarties ar pastiprinātu riepu dilšanu.

  • Plusi Lielisks dīzeļdzinējs, ietilpīgs salons, teicama izturība
  • Mīnusi Gausas benzīna versijas, zems klīrenss, neizteiksmīgs interjers.
  • Mūsu izvēle: 2,2 CDTI ar 6MT.
  • Tas maksās: 7100 eiro (2007.g.)

6. vieta - Volvo XC60 (2008.–2016.)

Kā tas ierasts Volvo, modeļu paaudzes tik ātri netiek mainītas, un vienīgajam XC60 modelim tūlīt apritēs apaļa jubileja. Šajos desmit gados tas spējis saglabāt pievilcību pircēju acīs un lielākā daļa modeļu jau ir ārpus mūsu budžeta. Lai arī dzinēju spektrā ir četri dažādi benzīna motori, neviens no tiem nav pieprasīts. Pārsvarā ir 2,0 un 2,4 l dīzeļdzinēji. Drošība ir šī modeļa prioritāte, tomēr bez tehniska rakstura ķibelēm neiztikt – stūres iekārtas problēmas, degvielas noplūdes, gaisa drošības spilvenu nekorekta aktivizācija u. c. XC60 izdarīti vairāki atsaukumi, tāpēc jāpārliecinās par to izpildi.

  • Plusi Komfortabls, kvalitatīvs, drošs, bagātīgi aprīkots.
  • Mīnusi Gaita varēja būt aizraujošāka, augstas ekspluatācijas izmaksas.
  • Mūsu izvēle: 2,4D 6AT ar 6MT.
  • Tas maksās: 11 000 eiro (2009.g)

7. vieta - Volkswagen Touareg (2002.–2010.)

Lai arī Touareg nav klases līderis nevienā elementā, pircēji apaļīgajā vācietī redz potenciālu, un dažkārt šis modelis ticis dēvēts pat par nenovērtēto SUV klases dārgumu. Būdams komfortabls un ietilpīgs, Touareg ir lielisks auto tāliem ceļojumiem ar ģimeni. 2007. gadā, sekojot pārējiem saimes modeļiem, Touareg ieguva VW raksturīgo dizainu, kā arī jaunākās drošības sistēmas. V10 5,0 l dīzeļdzinēja uzturēšana būs dārga, tāpēc labāk izvēlēties 3,0 TDI V6. Problēmas sagādā elektronika, pneimatiskā balstiekārta, pilnpiedziņas mezgli.

  • Plusi Komfortabls, ietilpīgs, drošs.
  • Mīnusi Trūkst 7 sēdvietu opcijas, nav pietiekami uzticams, dārga lietošana.
  • Mūsu izvēle: 3,0 TDI 6AT.
  • Tas maksās: 9900 eiro (2008.g)

8. vieta - Volkswagen Tiguan (2007.–2015.)

Tiguan ir viens no sīvākajiem RAV4 un CR-V konkurentiem, kas lielā mērā bruģēja ceļu uz otrās paaudzes modeļa panākumiem. Ja ir iespēja, tad jāizvēlas pēc 2011. gada ražotais feislifta modelis, taču šī budžeta robežās lielākoties var sastapt vien auto, kas reiz lietoti uzņēmumu autoparkos. No plašās dzinēju gammas populārākais ir 2,0 TDI, lai arī 1,4 TSI un 2,0 l TFSI demonstrē cienījamu sniegumu. Nopietnāko kļūmju sarakstā – mēdz būt problēmas ar DSG transmisijām, benzīnmotoru ķēdēm un pastiprinātu bremžu nodilumu.

  • Plusi Plaša dzinēju izvēle, kompakts, veikls uz ceļa.
  • Mīnusi Eļļas patēriņš benzīna motoriem, DSG transmisiju problēmas.
  • Mūsu izvēle: 2,0 TDI 6MT.
  • Tas maksās: 8800 eiro (2009.g)

9. vieta - Hyundai Santa Fe (2006.– 2012.)

Latvijā uz ielām manāms pārsvarā vien valsts un uzņēmumu autoparkos, Santa Fe tā arī nav spējis iemantot pircēju uzticību, lai arī tam ir visi priekšnoteikumi, lai neatpaliktu no topa augšgala modeļiem. Tam ir plašs salons ar vairākām mantu novietnēm un paaugstināts klīrenss nelieliem bezceļu braucieniem. Feislifta modeļi, kas tika ražoti pēc 2008. gada, Latvijā ir retums, tāpēc par saprātīgāku cenu var izvēlēties sākotnējos modeļus. Lielākās problēmas skar kondicionētāja iekārtu, balstiekārtā bieži būs problēmas ar gultņiem un buksēm, dīzeļiem ik pēc 80 000 km jāmaina sprauslu kapara blīves.

  • Plusi 7 sēdvietu iespēja, dāsns aprīkojums, pieejama cena.
  • Mīnusi Zīmola reputācija, nav kvalitatīvs ādas salons.
  • Mūsu izvēle: 2,2 CRDi 5AT.
  • Tas maksās: 6100 eiro (2007.g)

10. vieta - Nissan Qashqai (2007.–2013.)

Qashqai ir īstens krosoveru fenomens, kuram lielā mērā jāpateicas par šā segmenta popularitāti. Nissan bestsellers lielākoties nopērkams priekšpiedziņas versijā, kas šim auto ir atbilstoša izvēle. Ieteicams izvēlēties 2011. gada atjaunināto modeli, kas tika kosmētiski modernizēts, un 2,0 dCi dīzelis tika aizstāts ar 1,6 dCi, kas patērē aptuveni 5 l/100 km. Ja nepieciešama septiņu sēdvietu versija, jāizvēlas Qashqai +2 modelis. Visbiežāk raizes sagādā stūres sistēma un priekšējā balstiekārta, daži īpašnieki sūdzējušies par benzīna motoru eļļas patēriņu un DPF filtra kļūmēm dīzeļdzinējiem.

  • Plusi Mazs dīzeļdegvielas patēriņš, zemas ekspluatācijas izmaksas.
  • Mīnusi Vietas trūkums aizmugurē, trūkst jaudīgākas dzinēja modifikācijas.
  • Mūsu izvēle: 1,6 dCi 6MT.
  • Tas maksās: 8700 eiro (2011.g)

11. vieta - Mitsubishi Outlander (2007.–2012.)

Šis ir viens no tiem modeļiem, kuru ieteicams iegādāties arī benzīna modifikācijā, un jūsu maciņš no šīs izvēles pārlieku necietīs. 2,4 l benzīna motors derēs tiem, kuri gada laikā nemēro lielus attālumus, bet 2,0 vai 2,2 l Di-D dīzelis piemērots ceļotājiem. Jālūkojas pēc 2010. gadā ražota vai jaunāka Outlander. Tad tas ieguva otro atjauninājumu, būtiski izmainot ārējo izskatu un iegūstot 2,2 l dīzeli, kas izmantots arī Peugeot 4007. Atskaitot standarta dīzeļdzinēju kaites, izteiktu tehnisko trūkumu Outlander nebūs.

  • Plusi Patīkama vadāmība, ekonomisks dīzeļdzinējs, tehniskā izturība.
  • Mīnusi Vāja skaņas izolācija, simboliska trešā sēdekļu rinda.
  • Mūsu izvēle: 2,2 D-iD 6AT.
  • Tas maksās: 8300 eiro (2012.g)

12. vieta - Nissan Juke (2010.–2016.)

Ne visiem nepieciešams prēriju cienīgs salona plašums un pilnpiedziņas sistēma. Dažkārt pietiek ar kičīgu dizainu, un to pilnībā pierāda Nissan pēdējo gadu viens no karstākajiem autonozares modeļiem un daiļā dzimuma magnētiem – Juke. Pret tā dizainu ir grūti palikt vienaldzīgam, un tas ir šī auto trumpis. Tik nelielā krosoverā 1,5 dCi dīzeļdzinēja ieguvums būs neliels, tāpēc droši var meklēt 1,6 l benzīna versiju, kas patērēs aptuveni 6–7 l/100 km. Dinamiskākai gaitai var izvēlēties 1,6 l turbo agregātu, kura jauda standarta versijā ir 190 ZS. Jāpievērš uzmanība elektrisko sistēmu darbībai.

  • Plusi Neierasts dizains, plašs aprīkojums, pieprasīts.
  • Mīnusi Šaurība salonā, apdares kvalitāte, neliels bagāžnieks.
  • Mūsu izvēle: 1,6i CVT.
  • Tas maksās: 9600 eiro (2012.)

13. vieta - Audi Q7 (2005.–2015.)

Pirmais Audi SUV vēl joprojām ir pircēju iekārots luksusa apvidus auto, kas nezaudē tirgus vērtību. Dzinēju izvēle ir plaša, taču ir tikai viens līderis – 3,0 TDI ar 204–245 ZS jaudu. No benzīnu klāsta prātīgākais ir 4,2 l V8. 2009. gada atsvaidzinājums ar LED dienasgaitas lukturiem, jaunu optiku un citām kosmētiskām pārvērtībām mūsu topam ies secen, jo šie eksemplāri maksās vairāk nekā 15 000 eiro. Pirms iegādes jāpārbauda pneimatiskās balstiekārtas, AT un elektronikas sistēmu (centrālā atslēga, ventilators utt.) darbība. Pārskatāma servisa vēsture būs nozīmīgs ieguvums.

  • Plusi Lieliska apdares kvalitāte, gaitas komforts, noturīga vērtība.
  • Mīnusi Dārgas apkopes, šaura trešā sēdekļu rinda.
  • Mūsu izvēle: 3,0 TDI 6AT.
  • Tas maksās: 10 500 eiro (2007.g)

14. vieta - BMW X3 (2003.–2010.)

Neviennozīmīgi vērtētais izskats padarījis X3 pieejamāku, nekā tam patiesībā būtu jābūt. Sportisko aktivitāšu auto (SAV) sevi pierāda ar BMW raksturīgajām gaitas īpašībām, kas krosoveru segmentā vienmēr ir laipni gaidīts viesis. Salons ir plašāks, nekā ārēji varētu šķist, lai arī apdares kvalitāte varētu būt labāka. Lai atšķirtu feislifta modeli no sākotnējās versijas, abi auto būs jānovieto blakus, tāpēc nav būtiski izvēlēties X3 pēc noteikta gadskaitļa. Labāk meklēt labi aprīkotu versiju ar ādas salona apdari, navigāciju un multistūri. 3,0 l dīzelis būs labākā izvēle gan izturības, gan arī veiktspējas ziņā.

  • Plusi Izcila vadāmība, pieejama cena, salona ietilpība.
  • Mīnusi Diskutabls dizains, apdares kvalitāte, cieta
  • Mūsu izvēle: 3,0D 6AT.
  • Tas maksās: 8500 eiro (2007.)

15. vieta - Kia Sorento (2002.–2009.)

Mūsu topu noslēdzam ar izturīgo un ietilpīgo Dienvidkorejas darba rūķi Sorento. Tas pieejams ar četriem benzīna dzinējiem no 2,4 līdz3,8 l un vienu dīzeli. Tieši 2,5 CRDi ir iecienītākā pircēju izvēle. Sorento neiemanto pārliecinošas braukšanas īpašības, un tā balstiekārta ir pārlieku cieta, taču auto sniedz lielisku praktisko pienesumu. Atskaitot dažkārt novērotās problēmas ar 5MT, stabilizatoru buksēm, salona apdari un dažiem elektronikas niķiem, Sorento tehniskie mezgli lielas raizes nerada.

  • Plusi Maza cena, labas bezceļu spējas, ietilpība.
  • Mīnusi Tramīga gaita, skopa dzinēju izvēle.
  • Mūsu izvēle: 2,5 CRDi 5MT.
  • Tas maksās: 4900 eiro (2007.g)

Rezumējums

Aiz populārāko 15 SUV segmenta svītras palika vairums modeļu, kuru vecums jau sen sniedzas pāri 10 gadu slieksnim. Par laimi, 15 000 eiro robežās pircējiem ir liela krosoveru un apvidus auto izvēle.

Lasi citur

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

 

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

AutoBild.lv

Māja

Receptes

Dārzs