1. Alfa Romeo Spider (2006.–2010.) no 7300 eiro
Visu nosaka stils
Viens no šā desmitnieka stilīgākajiem auto, kas Latvijas tirgū gan ir reti sastopams. Lai arī daži uzskata, ka kabrioletiem dīzeļdzinēji nepiestāv, Spider prot apvienot saulainu atpūtu ar mazām izmaksām. 2,0 un 2,4 l JTDM dzinēju jauda ir 170–210 ZS, patērējot no 5,4 l/100 km. Ja degvielas rēķini neuztrauc, var izvēlēties 1,75 l, kā arī2,2 vai 3,2 JTS benzīna agregātus – jaudīgākajam no tiem ir 260 ZS. Pilnpiedziņas esamība varētu šķist lieka greznība, tomēr tā uzlabo vadāmības un gaitas īpašības. Jāatceras, ka itāliešu dizains un iespaidīgā āriene šeit tiek uzskatīta par prioritāti.
Plusi
- Pievilcīga āriene
- Ekonomiski dīzeļdzinēji
- Kvalitatīvs interjers
Mīnusi
- Nepārliecinoša gaita
- Uzticamības reputācija
- Zema tālākpārdošanas vērtība
Tehniskie dati:
- 3,2 V6 4×4
- 260 ZS/323 Nm
- 0–100 km/h 6,8 s
- Maksimālais ātrums 245 km/h
- Vidējais patēriņš 11,4 l/100 km.
2. Audi TT (1999.–2006.) no 3700 eiro
Veiksmīgais Audi eksperiments
Audi TT galvenie konkurenti ir BMW Z4 un Mercedes-Benz SLK. TT kabriolets uzrāda visai labus pārdošanas rezultātus, un savā laikā tas spēja pat neatpalikt no kupeju pieprasījuma. Neņemot vērā klasisko, bet vienlaikus arī sportisko dizainu, tā vadāmībai trūkst agresivitātes un asuma. Viens no lielākajiem TT trumpjiem ir 1,8 l turbodzinējs, kas atrodams gan kompaktajos VW Golf, līdz pat biznesa klases Škoda Superb. To jauda sniedzas 150–225 ZS, tāpēc visprātīgāk būs izvēlēties vidusceļu ar 180 ZS. Ir pieejami arī 3,2 l V6 agregāti, bet tie ir retāk sastopami.
Plusi
- Klasisks dizains
- Lieliski turbodzinēji
- Kvalitatīvs interjers
Mīnusi
- Vadāmība neatbilst auto tēlam
- Problemātiska tālākpārdošana
Tehniskie dati:
- 1,8 T Quattro
- 180 ZS/235 Nm
- 0–100 km/h 8,2 s
- Maksimālais ātrums 220 km/h
- Vidējais patēriņš 8,2/100 km
3. BMW Z4 (2002.–2008.) no 5000 eiro
Dinamikas un gaitas paraugs
Z4 izdevās kļūt par veiksmīgāku projektu nekā tā priekštecim Z3. Noteikti ir vērts meklēt Z4, kas ražots pēc 2006. gada. Dizains piedzīvoja nelielas izmaiņas, ko papildināja arī jauni dzinēji. 2,0 un 2,5 l dzinēju sarakstu papildināja jaunā tipa N52 sešcilindru 3,0 un 3,2 l motori. To jaudas amplitūda sniedzās 265–343 ZS, un pēdējais no tiem tika uzstādīts Z4 M versijā. Lielākais jauno dzinēju ieguvums bija uzlabotais izsvarojums, samazinot svaru uz priekšējās ass. Z4 būs praktiskāks un lētāks ekspluatācijā nekā Porsche Boxster, vienlaikus sniedzot gandrīz tikpat daudz prieka.
Plusi
- Priekšzīmīga vadāmība
- Aizraujoša dinamika
- Bagātīgs aprīkojums
Mīnusi
- Cieta balstiekārta
- Ekspluatācijas izmaksas
Tehniskie dati:
- 2,5i Sport
- 218 ZS/250 Nm
- 0–100 km/h 6,5 s
- Maksimālais ātrums 240 km/h
- Vidējais patēriņš 8,4 l/100 km
4. Fiat 500C (2009.–2016.) no 7000 eiro
Stila odziņa no Itālijas
Līdzīgi kā Alfa Romeo, arī Fiat prot izdabāt pat prasīgākajiem dizaina cienītājiem, un izmēros nelielais 500C ir kā salda odziņa. Tiesa, ja kabriolets jums ir kas vairāk nekā tikai stila lieta, ar ko pazīmēties pilsētas ielās, tad 500C sāk trūkt argumentu. Dzinēju sarakstā ir viens dīzelis un vairāki benzīna motori, tomēr neviens nav lielāks par 1,4 l tilpumu. Abarth modifikācijā tam ir 1,4 Turbo dzinējs ar 134 ZS, tomēr tā cena ir pārāk augsta. Fiat piedāvā bagātīgas individualizācijas iespējas, tāpēc otrreizējā tirgū būs grūti atrast auto, kura ārpuse vai salons nav pārlieku izdaiļots.
Plusi
- Retro šarms
- Zemas lietošanas izmaksas
- Lielisks pilsētvidē
Mīnusi
- Pārlieku individualizēti eksemplāri
- Šaurs salons
- Trūkst dinamikas
Tehniskie dati:
- 1,4
- 100 ZS/132 Nm
- 0–100 km/h 11,0 s
- Maksimālais ātrums 182 km/h
- Vidējais patēriņš 6,3/100 km
5. Jaguar XK (1996.–2006.) no 9000 eiro
Karalistes brīvdienu auto
Ko darīt, ja vēlies izcelties, bet Alfa Romeo vai Fiat neiet pie sirds? Jaguar XK piedāvā iejusties britu pavalstnieka lomā, garāmgājēju ausis aplaimojot ar 4,0 l V8 dzinēja skaņu. Pēc 2002. gada modeļa atjaunināšanas tas ieguva uzlabotu 4,2 l dzinēju ar 300 ZS, taču, līdzīgi kā XKR modifikācijas, kuras pievieno vēl papildu 100 ZS, šo modeļu cenas ir ārpus mūsu apskatītā budžeta. Iegādājoties šo auto, jābūt gatavam uz lielām ekspluatācijas izmaksām, jo pat mazākais sīkums šajā auto no servisu puses tiek novērtēts kā dārgums. Patīkami, ka šim modelim ir elektriski bīdāms jumts, protams, ja tas vēl strādā.
Plusi
- Elegants dizains
- Jaudīgas V8 modifikācijas
- Luksusa interjers
Mīnusi
- Dārga ekspluatācija
- Detaļu nepieejamība
- Salona mazie izmēri
Tehniskie dati:
- 4,0 V8
- 284 ZS/393 Nm
- 0–100 km/h 7,0 s
- Maksimālais ātrums 250 km/h
- Vidējais patēriņš 11,8/100km
6. Mazda MX-5 (2005.–2015.) no 6000 eiro
Japānis ar adrenalīna devu
Mazda MX-5 netiek uzskatīts par vienu no pasaules labākajiem kabrioletiem tikai nejaušības pēc. Tas ne tikai var lepoties ar apskaužamu uzticamību, bet arī prot sagādāt platu smaidu vadītāja sejā arī apmākušās dienās. Tā sportiskā vadāmība lieliski iezīmē to, kādai ir jābūt brīvdienu automašīnai. Nozīmīgs ir fakts, ka auto pašmasa ir tikai nedaudz vairāk par 1100 kg, kas apvienojumā ar sabalansēto balstiekārtu MX-5 padara par iekārojamu kumosu entuziastu vidū. MX-5 pieejams gan ar auduma, gan metāla jumtu, tāpēc to varēs izmantot visu gadu. Labākā izvēle ir 2,0 l dzinējs ar sešpakāpju mehānisko transmisiju.
Plusi
- Ļoti uzticams
- Sagādā braukšanas prieku
- Mazs svars
Mīnusi
- Šaurs salons
- Niecīgs bagāžas nodalījums
- Vāji dzinēji
Tehniskie dati:
- 2,0
- 160 ZS/188 Nm
- 0–100 km/h 7,9 s
- Maksimālais ātrums 209 km/h
- Vidējais patēriņš 7,7/100 km
7. Mercedes-Benz SLK (2004.–2011.) no 6700 eiro
Vācu kvalitāte bez jumta
SLK ir komfortabls un kvalitatīvs. Dzinēju arsenālā labu sniegumu demonstrē mazākais pārstāvis –200 Kompressor ar 163 ZS. Diemžēl sparīgais četrcilindru 1,8 l dzinējs ar mehānisko transmisiju nav labākais apvienojums, jo 6MT nav vērtējama ar augstāko atzīmi. Automātiskā pārnesumkārba savukārt lieliski sader ar 280 vai 350 V6 modifikācijām, kuru jauda attiecīgi ir 231 un 272 ZS. Pēdējais no tiem apvieno fantastisku izplūdes sistēmas simfoniju ar dinamiku, taču pārsniedz mūsu budžetu. Jāatzīmē, ka jumta nolaišana un pacelšana ilgst tikai 22 sekundes.
Plusi
- Kvalitatīvs interjers
- Komfortabla gaita
- Bagāžas nodalījuma ietilpība
Mīnusi
- Mehāniskās transmisijas darbība
- Nav dīzeļdzinēju
- Dārga ekspluatācija
Tehniskie dati:
- 280 V6
- 231 ZS/300 Nm
- 0–100 km/h 6,3 s
- Maksimālais ātrums 250 km/h
- Vidējais patēriņš 6,3/100 km
8. Porsche Boxster (1996.–2005.) no 8100 eiro
Ieejas biļete Porsche klubā
Latvijas lietoto auto tirgū ir uz vienas rokas pirkstiem saskaitāmi Boxster eksemplāri. Lai arī pircēji priekšroku dod citiem, Boxster gaita un vadāmība ir galvas tiesu pārāka. Par šo naudu iespējams nopirkt arī ātrākus auto, tomēr Porsche zīmols ir kā kvalitātes zīme. Būdams jau 20 gadu vecs, Boxster prot saglabāt labu tālākpārdošanas vērtību, lai arī pieprasījums pēc tiem nav augsts. Mūsu budžetā ietilpst paši pirmie eksemplāri, kas bija pieejami ar 2,5 un 2,7 l benzīna dzinējiem. Ja iespējams nedaudz palielināt budžetu, tad vērts izvēlēties Boxster S modifikāciju, kas ieguva 3,2 l agregātu ar 252 ZS.
Plusi
- Izcila vadāmība
- Augstvērtīga kvalitāte
- Prestižs zīmols
Mīnusi
- Dārga ekspluatācija
- Auto vecums
Tehniskie dati:
- 2,7
- 220 ZS/260 Nm
- 0–100 km/h 6,6 s
- Maksimālais ātrums 249 km/h
- Vidējais patēriņš 9,9/100 km
9. Volkswagen Eos (2006.–2016.) no 4200 eiro
Saprātīgs Golf kabriolets
Eos salonā būs vieta četriem pieaugušajiem, un ar šādu komforta un ērtību līmeni var lepoties tikai retais kabriolets. Metāla jumtā iestrādāta lūka, kas ļauj izbaudīt āra gaisu, pirms nolaist jumtu pilnībā. Kvalitātes ziņā pārspējot Opel Astra TwinTop un Renault Megane CC, Eos ieguvis arī labākos Volkswagen grupas dzinējus, ietverot gan klasisko 2,0 l TDI dīzeli, gan arī vairākus benzīna motorus no mazā 1,6 FSI līdz pat 3,2 l V6 agregātam. Viena no labākajām izvēlēm ir 2,0 TFSI, kas praktisko kabrioletu līdz 100 km/h nogādā 7,8 s, vienlaikus saglabājot vidējo patēriņu ap 8 l/100 km.
Plusi
- Jumtā iebūvēta lūka
- Kvalitatīva salona apdare
- Plašs dzinēju spektrs
Mīnusi
- Neizteiksmīgs dizains
- Trokšņains vējtveri
- Nepraktiska bagāžas nodalījuma forma
Tehniskie dati:
- 2,0 TFSI
- 200 ZS/280 Nm
- 0–100 km/h 7,8 s
- Maksimālais ātrums 232 km/h
- Vidējais patēriņš 8,3/100km
10. Volvo C70 (2005.–2013.) no 5200 eiro
Drošākais vasaras baudītājs
C70 ietver labākās Volvo īpašības, kas nozīmē, ka uz sportisko gaitu šeit varam necerēt. Tas domāts tiem, kas vēlas nesteidzīgi izbaudīt vēju matos un saules starus. Vēlams skatīties dīzeļdzinēju virzienā, jo benzīna agregāti nebūs nedz ātri, nedz ekonomiski. C70 ir cietais jumts, savukārt salonā ir četras sēdvietas. Ja nenolaidīsit jumtu, aizmugurē nebūtu vēlams ņemt līdz draugus no basketbola komandas. Kabrioletu pircējiem nevajadzētu pārāk zemu novērtēt drošības līmeni, un Volvo šajā lauciņā ir priekšzīmīgs. Tas izstrādājis augstvērtīgu sānu drošības sistēmu, pateicoties aiz aizmugures galvas balstiem iebūvētajiem drošības stieņiem.
Plusi
- Plaša dzinēju izvēle
- Praktiskums
- Drošības aprīkojums
Mīnusi
- Pārāk garlaicīga vadāmība
- Komforts varēja būt labāks
Tehniskie dati:
- 2,0 D4 AT
- 177 ZS/400 Nm
- 0–100 km/h 9,9 s
- Maksimālais ātrums 216 km/h
- Vidējais patēriņš 6,4/100 km
Rezumējums
Kabriolets ir emocionāls pirkums, tāpēc tehniskie dati un citi aspekti var kļūt otršķirīgi. Pirms iegādes gan rūpīgi pārbaudiet kabrioleta svarīgāko sastāvdaļu – jumtu.