Lietots auto: Volkswagen Touran (03–15) – ekspertu atsauksmes

Defekti
Toms Timoško
Toms Timoško
14. marts, 2019
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Auto Bild
Laikā, kad SUV vēl nebija katrā otrajā mājsaimniecībā, ģimenes bija iecienījušas minivenus. Ietilpīgi, pietiekami dinamiski un tajā pašā laikā ekonomiski. Dizainiski varbūt ne tas interesantākais, arī transporta plūsmā pazudīs savā pelēcīgumā, toties – īsts praktiskais latvietis. Tāds ir mūsu lietotā testa dalībnieks Volkswagen Touran.

Šķietami garlaicīgo dizaina noformējumu tas nolēma bez nozīmīgām pārmaiņām saglabāt līdz pat 2015. gadam. Kamēr apdares kvalitāte pieklibo, skaņas izolācija nav peļama. Četrcilindru dīzeļa tarkšķis ārā ir labi dzirdams, bet salonā tas nav traucējošs. Pateicoties augstajai sēdpozīcijai, apkārtnes pārskatāmība ir ļoti laba un arī bez distances sensoriem auto novietošana stāvvietā nesagādās problēmas. Vienīgais trūkums ir priekšējās statnes, kas veido aklo zonu.

Arī Touran āriene neizceļas ar īpašiem akcentiem, galveno lomu atvēlot praktiskumam. To īpaši var attiecināt uz krāsu paleti. Ja ikdienā mēģināsiet saskaitīt, cik daudz pretimbraucošo Touran ir gaiši pelēkā krāsā, tad rezultāts būs vismaz 8 no 10. Novērojums iz dzīves: neuzmanīgāks vadītājs stāvvietā var censties atslēgt svešu (tādu pašu) auto.

Minivens ģimenei

 Daudz brīvas vietas pat ar paceltiem sēdekļiem. Biežā mantu iekraušana gan ātri vien saskrāpē sānu plastmasas

Viena no lietām, kas šajā auto visvairāk pārsteidz, ir tā praktiskums. Ģimenes novērtēs neskaitāmo sīklietu novietņu skaitu. Aizverami nodalījumi griestos, durvju kabatiņas, plaukti zem sēdekļiem, glāžu turētāji un slepenie nodalījumi zem aizmugurē sēdošo kājām. Otro sēdekļu rindu var itin viegli modificēt. Sēdekļu atzveltnes iespējams nolaist un izmantot par galdiņu, kā arī dažu sekunžu laikā var izņemt krēslus pilnībā. Ceļojumiem noderīga funkcija ir vidējā krēsla izņemšana, kas vienlaikus ļauj iegūt 2+2 formātu, satuvinot abus ārējos.

Modifikācijām ar septiņām sēdvietām trešajā sēdekļu rindā nevar justies tik ērti kā Sharan, taču tā būs itin labi piemērota bērniem vai īsākā braucienā arī pieaugušajiem. Ģimenei šis auto būs droša izvēle – NCAP testos Touran ieguva piecas zvaigznes. Pateicoties kantainajam aizmugures dizainam, kravas telpa ir izmantojama pilnībā, ļaujot ērti pārvadāt lielgabarīta preces. Piecu sēdvietu versijā zem bagāžnieka grīdas atrodas rezerves ritenis vai – kā mūsu gadījumā – pūšamās putas un papildus dažādi instrumenti un sīklietas.

Volkswagen tehnika

Pārliecinoši populārākā izvēle ir dīzeļdzinējs. Touran ir iespēja izvēlēties 1,9 l TDI agregātu 90, 100 un 105 ZS versijā, kā arī 2,0 l motoru 136, 140 un 170 ZS jaudas modifikācijā. Ja garu distanču veikšana nebūs šī auto primārais uzdevums, tad no benzīna sortimenta var izvēlēties 1,4 TSI, 1,6 standarta un FSI modifikācijā, kā arī 2,0 FSI agregātu. Diemžēl šiem dzinējiem garšo ne vien degviela, bet arī motoreļļa, kam var pievienoties virzuļu problēmas.

Atsvaidzinātajās modeļa versijās Touran dzinēju tilpums tika samazināts, iegūstot jaunus 1,2 TSI benzīna un 1,6 l TDI dīzeļa dzinēju, kas aizstāja 1,9 TDI. Ekspluatācijas izmaksu ziņā Touran būs jūsu sabiedrotais, it īpaši 1,9 TDI gadījumā. Tas ir ne vien uzticamāks, bet arī ekonomiskāks nekā 2,0 TDI, un tikai loģiski – arī retāk sastopams lietoto auto tirgū. Degvielas patēriņš svārstās no 5–6,5 l/100 km.

Touran facelift

 Mūsu Touran ir pirms-feislifta modelis. Atšķirt abas versijas no aizmugures gan nebūs viegli.

2007. gadā Touran tika atjaunināts pirmo reizi. Vizuāli uzlaboto versiju var atšķirt pēc lāses tipa priekšējiem lukturiem, izmainītām niansēm aizmugures optikā, kā arī masīvā hromētā radiatora režģa. Salonā tika nedaudz uzlabota apdares materiālu kvalitāte. Tolaik Touran kļuva par pirmo modeli, kas zīmola klāstā sāka piedāvāt parkošanās asistentu. Palīdzot novietot auto paralēlajā stāvvietā, automātiski tiek koriģēta stūres darbība, vadītāja pārziņā atstājot darbību ar pedāļiem.

Lai paplašinātu Touran klāstu un potenciālo pircēju loku, līdz ar modeļa feisliftu klajā nāca CrossTouran versija. To raksturo 17 collu vieglmetāla diski, plastmasas virsbūves aizsargi. Atkarībā no izlaiduma gada CrossTouran klīrensu varēja paaugstināt par 12–20 mm, sasniedzot pat 139–160 mm. Tam bija pieejama arī plaša krāsu gamma, to starpā arī oranžs un sarkans. 2010. gadā Touran ieguva otro feislifta versiju. Būvēts uz Golf 6 platformas (PQ35), tas ieguva ksenona optiku ar Light-Assist funkciju, savukārt parkošanās palīgsistēma tika papildināta ar perpendikulāro parkošanās funkciju. Par papildu samaksu varēja arī iegūt adaptīvo balstiekārtu. Vizuāli tas varētu pat šķist kā jaunās paaudzes modelis, taču tā interjers uzreiz norāda saistību ar 2003. gada versiju.

Lietota Touran cena

 Vienkāršs, bet ļoti praktisks interjers. Cimdu nodalījumā pieejama saldēšanas funkcija.

Pateicoties automašīnas plašajam lietojumam, Touran cena lietoto auto tirgū ir stabila. Par dzīvi pieredzējušu eksemplāru ar nenosakāmas izcelsmes nobraukumu būs jāsamaksā no 2000 eiro. 3500 eiro apvidū būs pieejami modeļi ar labāku aprīkojumu – digitālo klimata kontroli, sēdekļu apsildi un miglas lukturiem. Modeļi ar multifunkcionālo stūri, lūku un navigācijas sistēmu būs retāk sastopami. Pirmā feislifta versiju cenas bija no aptuveni 4000 eiro, bet 2010. gada modelis pieejams no aptuveni 6500 eiro.

Testa brauciens

  • Mūsu testa auto Latvijā ievests 2015. gadā. Viena īpašnieka rokās tas šajā laikā mērojis nedaudz vairāk kā 60 000 km. Aprīkojuma klāstā vērts izcelt CD disku mainītāju, kruīza kontroli, četrus elektriskos logus, miglas lukturus un klimata kontroli. Atskaitot nelielus bamperu skrāpējumus, virsbūve saviem gadiem saglabājusies ļoti labā stāvoklī.
  • Mūsu iespaidi par braucienu Touran dizains atgādina mikroautobusa miniatūru, taču tā gaita ir labāka nekā vienam otram hečbekam, savā segmentā ļaujot atrasties virsotnē. Līkumos tas pārlieku nešūpojas, stūre ir atsaucīga. Touran uzstādīts elektriskais stūres pastiprinātājs, un auto ir viegli manevrēt spējīgs. Vienīgais trūkums ir gaitas cietība, taču arī šis ir gaumes jautājums.
  • Mūsu viedoklis Ja lietoto auto tirgū izdodas atrast labā stāvoklī esošo Touran, tad ikdienas vajadzībām šī ir viena no labākajām izvēlēm. Atskaitot dīzeļdzinēja sprauslas, citas rezerves daļas pieejamas par ļoti saprātīgām cenām. Kasko apdrošināšana gan būs obligāta, ņemot vērā zagļu gaumi uz VW modeļu saimi.

Tas mūs nokaitināja

Tradicionāli desmit un vairāk gadu veciem Audi un VW interjera apdare ikdienas lietošanā paspējusi stipri nobružāties. Nodiluši gaismas un logu atvēršanas slēdži, nobružāti durvju rokturi un saskrāpēti salona plastmasas elementi. Ja ikdienā bagāžas nodalījumā tiek pārvadāta krava, tad arī sānu sienas ātri vien noskrāpēsies.

Izturības ziņā šo gadu divsajūga DSG transmisijas saņēmušas divējādas atsauksmes, taču, kamēr tās tiek uzturētas kārtībā, ievērojot eļļas un filtra maiņas intervālus (60 000 km), braukšanas komforts ir lielisks.

Versijas ar mehānisko transmisiju nereti tiek pārdotas, pavisam neilgi pirms nepieciešama divmasu spararata nomaiņa, tā ir izteikta problēma tieši dīzeļdzinējiem. Tā pastāv arī DSG transmisijai. Spararata cena ir aptuveni 300 – 400 eiro. Kopā ar sajūga komplektu nomaiņa maksās aptuveni 800 eiro. Ja ilgi kavēsieties, plīstošs spararats darbu sarakstam pievienos arī bojātu transmisiju. 2,0 TDI mēdz būt problēmas ar eļļas sūkņiem. Bosch ražojuma sūkņsprausla Touran dīzeļdzinējiem maksās aptuveni 600 eiro gabalā.

Vairums Touran aprīkoti ar oriģinālo dzinēja apsildi, taču šobrīd šī funkcija strādā vairs reti kuram. Visbiežāk problēmas cēlonis ir oksidējušies kontakti, vadības bloks vai nolietojusies kvēlsvece. Piemēram, kvēlsveces izmaksas ir tikai daži desmiti eiro, taču par elementa maiņu un apsildes uzstādīšanu servisi var izrakstīt rēķinu par vairākiem simtiem eiro. Ja ir tehniskās iemaņas, šo procedūru var veikt paša spēkiem. Ja vien Touran nebūs cietis avārijā, korozija nebūs izteikta problēma.

Vienīgā vieta, kas šiem modeļiem ir izteikts rūsas perēklis, – uz aizmugurējā numura apgaismojuma līstes. Tāpat jāpieskata arī priekšējo spārnu apakšas, savienojuma vietās ar sānu slieksni. Īpašnieki sūdzējušies arī par drošības siksnu fiksatoriem, nepatiesi ziņojot par nepiesprādzētu siksnu instrumentu panelī. Ja aizmugures sēdeklī neatrodas pasažieri, tad sānu sēdekļu drošības siksnas mēdz grabēt, sitoties pret sānu apdari.

Rezumējums

Touran kandidatūra jāaplūko katram, kurš meklē ģimenes auto. Ja nav nepieciešamas pilnvērtīgas septiņas sēdvietas, tad Touran ikdienai būs piemērotāka izvēle par Sharan.

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

Lasi citur

 

 

Privātā Dzīve

Vairāk

Receptes

Vairāk

Veselība

Vairāk

Ieva

Vairāk

AutoBild.lv

Vairāk

Māja un Dārzs

Vairāk

Mans Mazais

Vairāk

Astes

Vairāk

Klubs

Vairāk

Santa+