Lietots auto: Subaru Impreza WRX (00-07) - ekspertu atsauksmes

Subaru
Toms Timoško
Toms Timoško
31. oktobris, 2018
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Toms Timoško
Atcerieties laikus, kad, grants putekļu ieskautus, rallija skatītājus priecēja Kolina Makreja zilā Impreza WRC ar zeltainiem 555 uz sāniem? Daļu no šiem gēniem mantojis Subaru Impreza WRX, kļūstot par iecienītu auto to braucēju vidū, kuriem benzīns asinīs. Par to mūsu lietotā auto testā!

Ar kādu auto vairākumam cilvēku asociējas rallijs? Diez vai pirmās atbildes būs pašreizējā WRC čempionātā braucošie VW Polo un Hyundai i20. Impreza un evolūcija varētu būt pirmās, kas nozib rallijmīļu atmiņā. Tas mūsu prātos iesakņojies jau no 80. un 90. gadu zelta laikiem, kad Subaru elitārajā WRC čempionātā izcīnīja vairākus čempionu titulus.

Impreza dizains

Uzsākot tā ražošanu 2000. gadā, otrās paaudzes Impreza saglabāja dažas iezīmes no sava priekšteča, piemēram, bezrāmju sānu logus. Virsbūves modifikācijas ietvēra gan sedanu, gan universāli. Pirmais feislifts 2003. gadā izmainīja tā sauktā mikimausa lukturu izskatu, jo dizaina ziņā ne visi atbalstīja Disnejlendas varoņa mākslinieciskās formas. 2005. gadā Impreza tika uzlabots atkārtoti, izmainot bamperu, radiatora resti, kā arī priekšējo un aizmugurējo lukturu izskatu. Izmaiņu rezultātā tika palielināta arī dzinēju jauda, vienlaikus izmainot centrālās konsoles dizainu un uzlabojot salona apdares materiālu kvalitāti.

Kamēr standarta Impreza nav uzskatāms par pašu pamanāmāko auto, WRX un STI modifikāciju rallija mantojums ir acīmredzams. Lai arī cik askētiski tie censtos būt, agresīvais bagāžnieka spoileris un gaisa atvere dzinēja pārsegā nodod tā patiesos nolūkus. Niknākajam no tiem pienācās 17 collu diski, miglas lukturu vāciņi ar STI uzrakstiem akcentēja tā eksterjeru, bet interjerā vairāki elementi ieguva STI logotipu.

 Klasisks japāņu salons – daudz plastmasas. Šeit atrodas tikai svarīgākie instrumenti. Arī glāžu turētāji strādā, kā nākas.

Subaru dinamika

Standarta Impreza ieguva atmosfēriskos benzīna motorus ar tilpumu no 1,5 līdz 2,5 l, kuru jauda attiecīgi 95–175 ZS. Tie bija pieejami arī kā priekšpiedziņas auto, tomēr lielākoties Impreza nozīmē pilnpiedziņu. WRX modeļi ir kompromisa izvēle ikdienai. Atkarībā no tirgus tie ieguva 2,0 l dzinējus ar turbīnu, attīstot 218 –225 ZS, bet ierobežotā skaitā arī ar 250 ZS. Atskaitot īpašās jubilejas versijas, Impreza hierarhijas augstākais punkts ir WRX STI. Vispirms šī modifikācija ieguva 2,0 l 265 ZS benzīna agregātu, kas pēc 2005. gada atjauninājuma tika aizstāts ar 2,5 l 280 ZS.

Atšķirībā no WRX, jaudīgais STI visvairāk atbilst īsta sportista sapnim.

WRX 100 km/h slieksni sasniedz nedaudz vairāk nekā 6 sekundēs, taču STI spēlē citā līgā. Tas neaprobežojas vien ar 5,5 s uzrāvienu līdz 100 km/h un 244 km/h maksimālo ātrumu. Tā pilnpiedziņas sistēma apvienojumā ar izstrādāto vadāmību pamodinās braukšanas kāri pat mierīgākajos vadītājos, ļaujot lieliski manevrēt jebkuros ceļa apstākļos. Uzlabots dzinējs ar lielāku jaudu, izturīgāku sešpakāpju transmisiju, atšķirīgiem balstiekārtas uzstādījumiem un vizuālajiem akcentiem nosaka augstu cenu.

Latvijā lētākie WRX eksemplāri atrodami no aptuveni 3000 - 4000 eiro, bet WRX STI gadījumā cenas nav zemākas par 10 000 eiro. Jāņem vērā, ka labā stāvoklī esošu Impreza WRX STi eksemplāru nav daudz, tāpēc to ekskluzivitāte ļauj modelim noturēt stabilu tālākpārdošanas vērtību. To gan nevar teikt par vienkāršākajiem Impreza modeļiem.

Lietošana

Pirms WRX (un īpaši pirms STI) iegādes jāsaprot, ka šis auto, iespējams, prasīs lielākas investīcijas, nekā varētu gaidīt, un šeit runa nav par degvielas patēriņu, kas azartiskos apstākļos itin viegli pārkāpj 20 l slieksni. Impreza ir straujš auto, kas neizbēgami samazina arī bremžu disku, riepu, sajūga un citu mehānisko daļu resursu. Standarta eļļas un filtru apkopē var iekļauties 100 eiro robežās, bet lielāki remonti nebūs lēti.

Papildus jārēķinās, ka auto pēc savas būtības ir sportisks, tāpēc noturēties atļautā braukšanas ātruma ierobežojumos būs grūti – soda kvītis virtuālajā pastkastītē var sakrāt ātri.

Lielo jaudu būs jāprot savaldīt, un pilnpiedziņa ir tam lielisks palīgs. Braukšanas mākslas apgūšanai būs jāizmanto slēgtas trases, pretējā gadījumā prieki var būt īsi. Ja gatavojaties nopietnai sportošanai, tad laikus jāpadomā par mezglu izturību, piemēram, standarta bremžu sistēma ātri uzkarsīs, pieprasot papildu uzlabojumus.

Testa brauciens

  • Mūsu testa auto

Tas dzimis ASV un Latvijā atrodas kopš 2007. gada. Aprīkojuma ziņā šis ir viens no vienkāršākajiem Impreza izpildījumiem. Salonā atrodas Recaro sēdekļi, spidometra ciparnīcā dominē tumšā krāsa. Paneļa vidusdaļā ievietoti sīklietu nodalījumi, bet rokas jātur uz Momo stūres ar ādas apdari.

  • Mūsu iespaidi

Akseleratora pedālis, īsie pārnesumi un augstie dzinēja apgriezieni liek aizmirst lielo degvielas patēriņu. 0–100 km/h spurtā šis meistars pavisam īsā brīdī sasniedz 100 km/h. Sliku riepas lielākā ātrumā rada troksni, taču to saķere ar asfalta segumu ir neatsverams ieguvums. Taisni jābrīnās, ka pārdošanā esošo modeļu vējstiklā nav iekārta izkārtne «Uzmanību! Izraisa atkarību!».

  • Mūsu viedoklis

Ikdienas lietošanai šis nav pateicīgākais auto finansiālā ziņā. Sacenšoties ar savu sīvāko konkurentu Mitsubishi Evolution, Subaru piedurknē ir džokers. Izplūdes sistēma! Šī simfoniskā bubināšana liek galvas pagriezt pat tiem, kas ar automašīnām ir uz jūs. Protams, arī pārliecinošie WRX dinamikas rādītāji ir skaudības vērti, nemaz nerunājot par STI spējām.

Tas mūs nokaitināja

Šo modeļu klasiskā kaite ir virsbūves korozija un buktes. Ar šo faktu jāsamierinās, jo šī auto dabā nav stāvēt garāžā un tikt pucētam no putekļiem. Tas nozīmē, ka lietoto auto tirgū būs galvenokārt sisti un laboti eksemplāri, tāpēc uzreiz jāpievērš uzmanība virsbūves ģeometrijai. Aizmugurējā durvju aile sākotnēji šķiet lielāka, nekā ir patiesībā. Jāatzīmē, ka durvīm nav rāmja, kas nozīmē, ka var būt dzirdama vēja svilpošana vai jūtama ūdens noplūde. Bagāžnieka atvēršanā gandrīz vienmēr nosmērēsit rokas, taču nodalījuma ietilpība šādas klases un rakstura automašīnai ir ļoti laba. Protams, Latvijas ceļos salauzt var visu, tomēr Impreza balstiekārta ir uzticama.

Testa braucienā pievērsiet uzmanību transmisijas darbībai, it īpaši otrajam pārnesumam, kas šiem modeļiem ir darba pārnesums. Bojātu sinhronizatoru un zobratu remonts liks iztērēt prāvu naudas summu, bet visas transmisijas maiņa izmaksās četrciparu skaitli. Servisā uz pacēlāja obligāti jāpārbauda pilnpiedziņas darbība, jo bojāts starpasu diferenciālis piedziņas darbību padarīs haotisku.

2 l boksertipa dzinēji ir spožums un vienlaikus posts.

Laikus tos pieskatot un veicot nepieciešamās apkopes, tie spēj attīstīt lielisku dinamiku un nepievils. Diemžēl ir neskaitāmi gadījumi, kad Impreza īpašniekam nākas meklēt jaunu dzinēju, jo tā klanis ir izlauzies ārpus darbalauka robežām. 2,5 l motoriem kādā no cilindriem var būt problēmas ar eļļošanos, kam pievienojas virzuļu neizturība. Jācenšas uzmanīties no eksemplāriem, kas pašrocīgi uzlaboti, cenšoties panākt lielāku jaudu, – šādi projekti visbiežāk ir īslaicīgi.

Rezumējums

Šis ir brīvā laika auto, kuru nevar vērtēt pēc ikdienas auto kritērijiem. Šajos džungļos ir tikai divi nezvēri – Mitsubishi Evolution un Subaru Impreza –, un jūs jau zināt, uz kura rūkoņu mēs uzspicējam ausis.

Vērtējums: 4/5 zvaigznēm

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

Lasi citur

 

 

Veselība

Vairāk

Receptes

Vairāk

Privātā Dzīve

Vairāk

Ieva

Vairāk

Mans Mazais

Vairāk

Māja un Dārzs

Vairāk

AutoBild.lv

Vairāk

Astes

Vairāk

Klubs

Vairāk

Santa+